w201-->om603-->voimaa lisää
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Pe 29.05.2015 09:14
w201-->om603-->voimaa lisää
morjes, tuli liityttyä mersukaartiin ekaa kertaa, niiin piti tännekkin kirjautua
Elikkä kävin hakee tuommosen w201 korisen tenavan ja alla vähän speksiä:
vm1990
alunperin 2,6l bensa
vaihdettu Om603 turbo mosa jolla ajettu n.400000km
Moottori ollut vakio.
Manuaali loota ja asd perä.
Ja heti muutaman sadan kilometrin ajon jälkeen iski lisävoiman halu, race miehiä kun aina ollaan oltu
Kyselisin nyt täältä järkeviä speksejä jolla saataisiin semmoinen 230-300hv voimaa järkevillä ahtoilla, käyttö auto kun tämä kuitenkin on.
mielessä on pyörinyt holsetin hx35Wsuper, kun proturbolta näkyy hyvään hintaan saavan sen ja hukkaporttikin on kyljessä. Minun ymmärryksen mukaan tuo 35 menee suoraan vakiopakosarjaan kiinni. Paljoko vakioahtimella on porukka ottanut irti näistä? taitaa vain paineet joutua nostamaan niin ylös...
Ei muutakuin omaa vinkkiä ja kokemusta tulemaan ja tosiaan onkohan tuo manuaali laatikko aivan toivoton tapaus tai kytkin?
Elikkä kävin hakee tuommosen w201 korisen tenavan ja alla vähän speksiä:
vm1990
alunperin 2,6l bensa
vaihdettu Om603 turbo mosa jolla ajettu n.400000km
Moottori ollut vakio.
Manuaali loota ja asd perä.
Ja heti muutaman sadan kilometrin ajon jälkeen iski lisävoiman halu, race miehiä kun aina ollaan oltu
Kyselisin nyt täältä järkeviä speksejä jolla saataisiin semmoinen 230-300hv voimaa järkevillä ahtoilla, käyttö auto kun tämä kuitenkin on.
mielessä on pyörinyt holsetin hx35Wsuper, kun proturbolta näkyy hyvään hintaan saavan sen ja hukkaporttikin on kyljessä. Minun ymmärryksen mukaan tuo 35 menee suoraan vakiopakosarjaan kiinni. Paljoko vakioahtimella on porukka ottanut irti näistä? taitaa vain paineet joutua nostamaan niin ylös...
Ei muutakuin omaa vinkkiä ja kokemusta tulemaan ja tosiaan onkohan tuo manuaali laatikko aivan toivoton tapaus tai kytkin?
Re: w201-->om603-->voimaa lisää
Tuo auton vuosimalli voi tehdä tepposet, kun on alunperin ollut bensa-auto taitaa olla vähäpäästöinen. (pääsääntöisesti bensat -89 ja dieselit 92 vähäpäästöisiä)
Tarkoittaa sitä että siihen on voinut vaihtaa tuoreemmasta tai samanikäisestä autosta turboD moottorin, mutta siihen ei saa tehdä muutoksia.
Ennenkuin mitään näkyvää muuttaa konehuoneeseen, niin kannattaa kysäistä konttorilta kantaa asiaan
Tarkoittaa sitä että siihen on voinut vaihtaa tuoreemmasta tai samanikäisestä autosta turboD moottorin, mutta siihen ei saa tehdä muutoksia.
Ennenkuin mitään näkyvää muuttaa konehuoneeseen, niin kannattaa kysäistä konttorilta kantaa asiaan
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Pe 29.05.2015 09:14
Re: w201-->om603-->voimaa lisää
Joo, itse olen samaa miettinyt, mutta ilman kattia se on leimalla käytetty
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: La 25.02.2012 02:42
Re: w201-->om603-->voimaa lisää
Vähäpäästöisyys ei selviä kuin kysymällä konttorilta, voi hyvinkin olla ei vähäpäästöinen jos tuontiauto.
Mutta cooleri keulille ja pumpusta kaikki irti ni ollaan jo lähellä kahtasataa heppaa, ahtoihin ei tarvitse koskea.
ja laatikko ja kytkinkin kestää viellä normikäytössä olettaen että kutosbensan perästä nuo.
Mutta cooleri keulille ja pumpusta kaikki irti ni ollaan jo lähellä kahtasataa heppaa, ahtoihin ei tarvitse koskea.
ja laatikko ja kytkinkin kestää viellä normikäytössä olettaen että kutosbensan perästä nuo.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Pe 29.05.2015 09:14
Re: w201-->om603-->voimaa lisää
Joo. onko kenelläkään kokemusta kkk 27 turbosta? Eikö näissä ole vakionakin kkk turbot? Ja kun siinähän ei ole hukkaporttia niin riippuuko ahdot syötöistä vai? Ekaa kertaa tiisseliä autoa "virittää" niin pitää kysellä vähä tyhmiä aivan erinlainen ku bensa
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: w201-->om603-->voimaa lisää
lakuruisku kirjoitti: Ja heti muutaman sadan kilometrin ajon jälkeen iski lisävoiman halu, race miehiä kun aina ollaan oltu
Kyselisin nyt täältä järkeviä speksejä jolla saataisiin semmoinen 230-300hv voimaa järkevillä ahtoilla, käyttö auto kun tämä kuitenkin on.
mielessä on pyörinyt holsetin hx35Wsuper, kun proturbolta näkyy hyvään hintaan saavan sen ja hukkaporttikin on kyljessä. Minun ymmärryksen mukaan tuo 35 menee suoraan vakiopakosarjaan kiinni. Paljoko vakioahtimella on porukka ottanut irti näistä? taitaa vain paineet joutua nostamaan niin ylös...
Holsetin hx35w, kuuleri, ite tehty tukkipakosarja ja vakiopumppu jota ruuvattu meleko paljon --> 200hv ja 330Nm. Ahtoja 1.5bar. Ja toimii tuolla vakiopumpulla minun mielestä melko hyvin, tosin itellekin tulee kutoset tai seiskat pumppuun kuha budjetti antaa periksi.. 7mm tapeilla sen 300hv saa tuolla turpolla irti helposti. Kutoset ei taida riittää kolmeen sataan, niillä taitaa jonkun maksimissaan 280hp saada??
Vakioahtimella en rupeisi edes pelleilemään, varmasti pakopaineet huitelee melko taivaissa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Pe 29.05.2015 09:14
Re: w201-->om603-->voimaa lisää
miten vakio pakosarjalla toimii tuo 35w holsetti? mistä tuota vakiopumppua muute säädetään? ja onko vaikutusta tuolla kun siitä puuttuu se tyhjäkäynnin tasaaja? käsittääkseni se on se musta sähköinen mötikkä siinä kuskinpuolella pumpun kyljessä?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Pe 29.05.2015 09:14
Re: w201-->om603-->voimaa lisää
herätetäämpä tätäki. Kaivataan vielä vastausta tuohon miten vakiopakosarjalla toimii tuo 35w? ajaako asian vielä alle 250hv tehoilla?
mikä olisi järkevin kytkinvalinta tämmösille pienille tehoille? menisi helposti paikalleen yms. tuntuu luistavan jo nyt vakio.
mikä olisi järkevin kytkinvalinta tämmösille pienille tehoille? menisi helposti paikalleen yms. tuntuu luistavan jo nyt vakio.