w202 c220 tyhjäkäyntiongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Inffi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 16.03.2015 11:57

w202 c220 tyhjäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Inffi »

Hei,
Tuli vaihdettua nissani otsikon mukaiseen mersuun, mutta nyt on löytynyt useampi ominaisuus (luetaan: ongelma). Yksi pahimmista on tuo tyhjäkäynti joka seilaa;

Eli siis havainnot:
Tyhjäkäynti seilaa kylmänä käynnistäessä 500-1500, kohoaa siis lähemmäs 1500 ja putoaa hetken päästä ja meinaa sammua.
Lämpimänä ongelma ei ole yhtä paha mutta haittaa ajoa.
Auto on automaattilaatikolla, onko ominaisuus vai vika ettei ota kierroksia yli 4000rpm P tai N vaihteella?


Kokeiltu putsata MAF sensori CRC:n siihen tarkoitetulla aineella.
Putsattu kaasuläppäkotelosta pahimmat karstat sen mitä ylttää putkesta rätillä ottaa.

Ehdotuksia mitä voisi vielä kokeilla vai pitääkö vain tyytyä ostamaan uusi kallis MAF / Kaasuläppäkotelo? :o
Autolla ajettu kuitenkin vain 231tkm.

Kiitokset jo etukäteen!
W221 S350 CDI 2011
ex:
W212 E350 CDI 2012
W203 C200 Kompressor 2001
W202 C220 1994
W124 250D 1989
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w202 c220 tyhjäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kyllä se taitaa kaasuläppä kotelo olla viallinen...jos kansi lähtee irti voisi kannattaa tutkia johtoja onko hapertumaa.
Imm ei taida vaikuttaa tyhjäkäyntiin vaan kiihtymiseen...ota imm johto irti ja aja ja kokeile muuttuuko tilanne.
Uusi kotelo kallis mutta voithan ostaa samannumeroisen käytetyn toimivan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Inffi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 16.03.2015 11:57

Re: w202 c220 tyhjäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Inffi »

Hei, ilmeni nyt myös kiihtyvyys ongelmia, eli yhtäkkiä ei ottanutkaan enää kierroksia vaan alkoi pätkimään, tasakaasulla pääsi sinnittelemällä ajettua bussipysäkille, jossa IMM johto irti ja kiihtyi kuin ohjus :O

Silti IMM johdon irti ollessa tyhjäkäynti seilaa ja meinaa jopa sammua kylmänä, voisikohan myös kaasuläppäkotelo olla rikki? Voiko sen elektroniikkaa puhdistaa itse? Luin että siellä olevat hiilet kuluvat ajan saatossa ja puhdistaminen voisi auttaa..
W221 S350 CDI 2011
ex:
W212 E350 CDI 2012
W203 C200 Kompressor 2001
W202 C220 1994
W124 250D 1989
Avatar
Inffi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 16.03.2015 11:57

Re: w202 c220 tyhjäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Inffi »

Vika ei ole lähtenyt seuraavien mukana:
Tulpat vaihdettu
Ilmansuodatin
Polttoaineensuodatin
Ilmamassamittari
Suuttimien puhdistus (Litra siihen tarkoitettua ainetta täyteen tankkiin)
Puhdistettu Kaasuläppäkotelo
Tarkistettu sulakkeet
Tarkistettu ettei imuvuotoja


Ideoita?

Itsellä tulisi mieleen että tulpanjohdot/puolat voisi vaikuttaaa? Tilattu uusi Kampiakselin asentotunnistin.
W221 S350 CDI 2011
ex:
W212 E350 CDI 2012
W203 C200 Kompressor 2001
W202 C220 1994
W124 250D 1989
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w202 c220 tyhjäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja atlas »

Voihan siellä olla johtosarja vikaa jos auto on vanhempi kuin -96 jostain kk numerosta.
Oliko läppäkotelon johdot ehjät kun otit kannen pois..jos sitä nyt sai pois.
Käynnin seilaamiseen kyllä vaikuttaisi selvästi seos..ei kipinä joka tällöin pätkittää ajoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Ari65
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 22.10.2007 17:55

Re: w202 c220 tyhjäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Ari65 »

Inffi onko ongelma selvinnyt? Täällä tapeltu saman ongelman kanssa pari päivää C 202 -93 220
Avatar
Inffi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 16.03.2015 11:57

Re: w202 c220 tyhjäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Inffi »

Ari65 kirjoitti:Inffi onko ongelma selvinnyt? Täällä tapeltu saman ongelman kanssa pari päivää C 202 -93 220
Tänään vien pajalle, kannentiiviste vuotaa. Tämä ei ole se pää syy vaan koska myös vesipumppu hajosi ja nesteet vuotaa vauhdilla 3L/20km...

Parin viikon sisään selviää oliko pelkkä kannentiiviste kun aiheutti moiset ongelmat.
W221 S350 CDI 2011
ex:
W212 E350 CDI 2012
W203 C200 Kompressor 2001
W202 C220 1994
W124 250D 1989
Mortalomena
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 25.03.2014 14:43

Re: w202 c220 tyhjäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Mortalomena »

Inffi kirjoitti:
Ari65 kirjoitti:Inffi onko ongelma selvinnyt? Täällä tapeltu saman ongelman kanssa pari päivää C 202 -93 220
Tänään vien pajalle, kannentiiviste vuotaa. Tämä ei ole se pää syy vaan koska myös vesipumppu hajosi ja nesteet vuotaa vauhdilla 3L/20km...

Parin viikon sisään selviää oliko pelkkä kannentiiviste kun aiheutti moiset ongelmat.
Kannattaa se johtosarja kahtoa onko rapistunu, helpompi vaihtaa jos on jo muutenkin levällään. Tonnin verran taitaa maksaa jos ostaa Veholta, pari sataa jos viet vanhan sarjan jollekkin osaavalle autosähköteknikolle.
Avatar
Inffi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 16.03.2015 11:57

Re: w202 c220 tyhjäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Inffi »

Mortalomena kirjoitti:
Inffi kirjoitti:
Ari65 kirjoitti:Inffi onko ongelma selvinnyt? Täällä tapeltu saman ongelman kanssa pari päivää C 202 -93 220
Tänään vien pajalle, kannentiiviste vuotaa. Tämä ei ole se pää syy vaan koska myös vesipumppu hajosi ja nesteet vuotaa vauhdilla 3L/20km...

Parin viikon sisään selviää oliko pelkkä kannentiiviste kun aiheutti moiset ongelmat.
Kannattaa se johtosarja kahtoa onko rapistunu, helpompi vaihtaa jos on jo muutenkin levällään. Tonnin verran taitaa maksaa jos ostaa Veholta, pari sataa jos viet vanhan sarjan jollekkin osaavalle autosähköteknikolle.
Kansiremppa takana ja silti heittelee tyhjäkäynnillä, sähköjohdot alkaa rapistua käsiin.... Ei ketun kettu koko auto! :D
W221 S350 CDI 2011
ex:
W212 E350 CDI 2012
W203 C200 Kompressor 2001
W202 C220 1994
W124 250D 1989
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Re: w202 c220 tyhjäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja M.K »

Inffi kirjoitti:Hei,
Tuli vaihdettua nissani otsikon mukaiseen mersuun, mutta nyt on löytynyt useampi ominaisuus (luetaan: ongelma). Yksi pahimmista on tuo tyhjäkäynti joka seilaa;

Eli siis havainnot:
Tyhjäkäynti seilaa kylmänä käynnistäessä 500-1500, kohoaa siis lähemmäs 1500 ja putoaa hetken päästä ja meinaa sammua.
Lämpimänä ongelma ei ole yhtä paha mutta haittaa ajoa.
Auto on automaattilaatikolla, onko ominaisuus vai vika ettei ota kierroksia yli 4000rpm P tai N vaihteella?


Kokeiltu putsata MAF sensori CRC:n siihen tarkoitetulla aineella.
Putsattu kaasuläppäkotelosta pahimmat karstat sen mitä ylttää putkesta rätillä ottaa.

Ehdotuksia mitä voisi vielä kokeilla vai pitääkö vain tyytyä ostamaan uusi kallis MAF / Kaasuläppäkotelo? :o
Autolla ajettu kuitenkin vain 231tkm.

Kiitokset jo etukäteen!

Vaihda uusi ilmamassamittari. Vanhasta tod.näk lanka poikki. Ei korjaannu puhdituksella. Samalla uusi ilmansuodatin. <- lika aiheuttaa MAF langan katkeamisen.

4000rpm normaali rajoite. Ei kuulu kiertää tyhjänä enempää.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
Inffi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 16.03.2015 11:57

Re: w202 c220 tyhjäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Inffi »

M.K kirjoitti:
Inffi kirjoitti:Hei,
Tuli vaihdettua nissani otsikon mukaiseen mersuun, mutta nyt on löytynyt useampi ominaisuus (luetaan: ongelma). Yksi pahimmista on tuo tyhjäkäynti joka seilaa;

Eli siis havainnot:
Tyhjäkäynti seilaa kylmänä käynnistäessä 500-1500, kohoaa siis lähemmäs 1500 ja putoaa hetken päästä ja meinaa sammua.
Lämpimänä ongelma ei ole yhtä paha mutta haittaa ajoa.
Auto on automaattilaatikolla, onko ominaisuus vai vika ettei ota kierroksia yli 4000rpm P tai N vaihteella?


Kokeiltu putsata MAF sensori CRC:n siihen tarkoitetulla aineella.
Putsattu kaasuläppäkotelosta pahimmat karstat sen mitä ylttää putkesta rätillä ottaa.

Ehdotuksia mitä voisi vielä kokeilla vai pitääkö vain tyytyä ostamaan uusi kallis MAF / Kaasuläppäkotelo? :o
Autolla ajettu kuitenkin vain 231tkm.

Kiitokset jo etukäteen!

Vaihda uusi ilmamassamittari. Vanhasta tod.näk lanka poikki. Ei korjaannu puhdituksella. Samalla uusi ilmansuodatin. <- lika aiheuttaa MAF langan katkeamisen.

4000rpm normaali rajoite. Ei kuulu kiertää tyhjänä enempää.
ko. osat vaihdettu heti alkujaan. Tehoja ok ja käy nätisti, mutta tyhjkäkäynti hukassa. Savuttaa mustaa savua tyhjäkäynnillä (=Liian rikas seos?) ja tästä syystä vissiinkin tukehtumaisillaan tyhjäkäynnillä...
W221 S350 CDI 2011
ex:
W212 E350 CDI 2012
W203 C200 Kompressor 2001
W202 C220 1994
W124 250D 1989
epsilon
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Pe 08.11.2013 11:09

Re: w202 c220 tyhjäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja epsilon »

Ongelma katoaa, kun vaihdat Nissaniin. :)
xreit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 26.09.2013 23:45
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: w202 c220 tyhjäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja xreit »

Kannattaa kokeilla kaasuläppäkotelon uudelleen ohjelmointia. Auttoin 280 m104
jpel82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 15.08.2011 20:35

Re: w202 c220 tyhjäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja jpel82 »

xreit kirjoitti:Kannattaa kokeilla kaasuläppäkotelon uudelleen ohjelmointia. Auttoin 280 m104
Miten tämä ohjelmointi tapahtuu?
W639 113cdi -13
ex. W212 250cdi -10
ex. W202 C280 -94
ex. W212 200E -10
ex. W124 220E -93
ex. W203 220cdi -05
maalari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ti 17.02.2015 20:14
Paikkakunta: P-Karjala

Re: w202 c220 tyhjäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja maalari »

Starin päähän pitäs saada.. Sitten onnistuu ohjelmointi.
Aabeli123
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 03.04.2016 08:59

Re: w202 c220 tyhjäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Aabeli123 »

W202 sport 220 bensa, 1994 220tkm. Samaa nykimistä ja tyhjäkäynti ongelmaa viime kesänä, välillä sammui ajosta ja ei meinannut millään käynnistyä. Kaasuläppäkotelosta säädettiin manuaalisesti tyhjäkäyntiä kaiken muun ruuvaamisen ja temppuilemisen jälkeen, eikä sekään auttanut ongelmiin. hermot alkoi jo mennä.

Lopulta auton ollessa seilaavana tyhjäkäynnillä pihallani jostain syystä kokeilin kädellä pakoputken päästä ja eihän sieltä tullut kuin semmoinen tasainen pieni lehmän henkäys. Ajoin nilkuttamalla moottoritielle ja ajattelin että hajotkoon nyt vaikka koko potkulauta.
Ajoin kolmosella täysillä noin 30km, ehkä 150/160km/h sen jälkeen se onkin toiminut moitteetta ja tyhjäkäyntikin rauhoittui. Jotain helinää kuuluu putkesta mutta, pöpöttää tyhjäkäynnilläkin nyt ihan eri tavalla. Kaasuläpän väkisinsäädön palautin ja kävin katsastuksessa samoilla lämpöisillä. Läpi meni.
Jälkeenpäin ajatellen.. Vaimoni ajanut autolla noin 2,5km työmatkaa noin kolme vuotta, ehkä se oli tukkeessa tai joku osa irronnut pakoputken sisältä. Päältä putki näyttää ihan ehjältä vielä.
Vastaa Viestiin