w202 c220 tyhjäkäyntiongelma
w202 c220 tyhjäkäyntiongelma
Hei,
Tuli vaihdettua nissani otsikon mukaiseen mersuun, mutta nyt on löytynyt useampi ominaisuus (luetaan: ongelma). Yksi pahimmista on tuo tyhjäkäynti joka seilaa;
Eli siis havainnot:
Tyhjäkäynti seilaa kylmänä käynnistäessä 500-1500, kohoaa siis lähemmäs 1500 ja putoaa hetken päästä ja meinaa sammua.
Lämpimänä ongelma ei ole yhtä paha mutta haittaa ajoa.
Auto on automaattilaatikolla, onko ominaisuus vai vika ettei ota kierroksia yli 4000rpm P tai N vaihteella?
Kokeiltu putsata MAF sensori CRC:n siihen tarkoitetulla aineella.
Putsattu kaasuläppäkotelosta pahimmat karstat sen mitä ylttää putkesta rätillä ottaa.
Ehdotuksia mitä voisi vielä kokeilla vai pitääkö vain tyytyä ostamaan uusi kallis MAF / Kaasuläppäkotelo?
Autolla ajettu kuitenkin vain 231tkm.
Kiitokset jo etukäteen!
Tuli vaihdettua nissani otsikon mukaiseen mersuun, mutta nyt on löytynyt useampi ominaisuus (luetaan: ongelma). Yksi pahimmista on tuo tyhjäkäynti joka seilaa;
Eli siis havainnot:
Tyhjäkäynti seilaa kylmänä käynnistäessä 500-1500, kohoaa siis lähemmäs 1500 ja putoaa hetken päästä ja meinaa sammua.
Lämpimänä ongelma ei ole yhtä paha mutta haittaa ajoa.
Auto on automaattilaatikolla, onko ominaisuus vai vika ettei ota kierroksia yli 4000rpm P tai N vaihteella?
Kokeiltu putsata MAF sensori CRC:n siihen tarkoitetulla aineella.
Putsattu kaasuläppäkotelosta pahimmat karstat sen mitä ylttää putkesta rätillä ottaa.
Ehdotuksia mitä voisi vielä kokeilla vai pitääkö vain tyytyä ostamaan uusi kallis MAF / Kaasuläppäkotelo?
Autolla ajettu kuitenkin vain 231tkm.
Kiitokset jo etukäteen!
W221 S350 CDI 2011
ex:
W212 E350 CDI 2012
W203 C200 Kompressor 2001
W202 C220 1994
W124 250D 1989
ex:
W212 E350 CDI 2012
W203 C200 Kompressor 2001
W202 C220 1994
W124 250D 1989
Re: w202 c220 tyhjäkäyntiongelma
Kyllä se taitaa kaasuläppä kotelo olla viallinen...jos kansi lähtee irti voisi kannattaa tutkia johtoja onko hapertumaa.
Imm ei taida vaikuttaa tyhjäkäyntiin vaan kiihtymiseen...ota imm johto irti ja aja ja kokeile muuttuuko tilanne.
Uusi kotelo kallis mutta voithan ostaa samannumeroisen käytetyn toimivan.
Imm ei taida vaikuttaa tyhjäkäyntiin vaan kiihtymiseen...ota imm johto irti ja aja ja kokeile muuttuuko tilanne.
Uusi kotelo kallis mutta voithan ostaa samannumeroisen käytetyn toimivan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w202 c220 tyhjäkäyntiongelma
Hei, ilmeni nyt myös kiihtyvyys ongelmia, eli yhtäkkiä ei ottanutkaan enää kierroksia vaan alkoi pätkimään, tasakaasulla pääsi sinnittelemällä ajettua bussipysäkille, jossa IMM johto irti ja kiihtyi kuin ohjus :O
Silti IMM johdon irti ollessa tyhjäkäynti seilaa ja meinaa jopa sammua kylmänä, voisikohan myös kaasuläppäkotelo olla rikki? Voiko sen elektroniikkaa puhdistaa itse? Luin että siellä olevat hiilet kuluvat ajan saatossa ja puhdistaminen voisi auttaa..
Silti IMM johdon irti ollessa tyhjäkäynti seilaa ja meinaa jopa sammua kylmänä, voisikohan myös kaasuläppäkotelo olla rikki? Voiko sen elektroniikkaa puhdistaa itse? Luin että siellä olevat hiilet kuluvat ajan saatossa ja puhdistaminen voisi auttaa..
W221 S350 CDI 2011
ex:
W212 E350 CDI 2012
W203 C200 Kompressor 2001
W202 C220 1994
W124 250D 1989
ex:
W212 E350 CDI 2012
W203 C200 Kompressor 2001
W202 C220 1994
W124 250D 1989
Re: w202 c220 tyhjäkäyntiongelma
Vika ei ole lähtenyt seuraavien mukana:
Tulpat vaihdettu
Ilmansuodatin
Polttoaineensuodatin
Ilmamassamittari
Suuttimien puhdistus (Litra siihen tarkoitettua ainetta täyteen tankkiin)
Puhdistettu Kaasuläppäkotelo
Tarkistettu sulakkeet
Tarkistettu ettei imuvuotoja
Ideoita?
Itsellä tulisi mieleen että tulpanjohdot/puolat voisi vaikuttaaa? Tilattu uusi Kampiakselin asentotunnistin.
Tulpat vaihdettu
Ilmansuodatin
Polttoaineensuodatin
Ilmamassamittari
Suuttimien puhdistus (Litra siihen tarkoitettua ainetta täyteen tankkiin)
Puhdistettu Kaasuläppäkotelo
Tarkistettu sulakkeet
Tarkistettu ettei imuvuotoja
Ideoita?
Itsellä tulisi mieleen että tulpanjohdot/puolat voisi vaikuttaaa? Tilattu uusi Kampiakselin asentotunnistin.
W221 S350 CDI 2011
ex:
W212 E350 CDI 2012
W203 C200 Kompressor 2001
W202 C220 1994
W124 250D 1989
ex:
W212 E350 CDI 2012
W203 C200 Kompressor 2001
W202 C220 1994
W124 250D 1989
Re: w202 c220 tyhjäkäyntiongelma
Voihan siellä olla johtosarja vikaa jos auto on vanhempi kuin -96 jostain kk numerosta.
Oliko läppäkotelon johdot ehjät kun otit kannen pois..jos sitä nyt sai pois.
Käynnin seilaamiseen kyllä vaikuttaisi selvästi seos..ei kipinä joka tällöin pätkittää ajoa.
Oliko läppäkotelon johdot ehjät kun otit kannen pois..jos sitä nyt sai pois.
Käynnin seilaamiseen kyllä vaikuttaisi selvästi seos..ei kipinä joka tällöin pätkittää ajoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w202 c220 tyhjäkäyntiongelma
Inffi onko ongelma selvinnyt? Täällä tapeltu saman ongelman kanssa pari päivää C 202 -93 220
Re: w202 c220 tyhjäkäyntiongelma
Tänään vien pajalle, kannentiiviste vuotaa. Tämä ei ole se pää syy vaan koska myös vesipumppu hajosi ja nesteet vuotaa vauhdilla 3L/20km...Ari65 kirjoitti:Inffi onko ongelma selvinnyt? Täällä tapeltu saman ongelman kanssa pari päivää C 202 -93 220
Parin viikon sisään selviää oliko pelkkä kannentiiviste kun aiheutti moiset ongelmat.
W221 S350 CDI 2011
ex:
W212 E350 CDI 2012
W203 C200 Kompressor 2001
W202 C220 1994
W124 250D 1989
ex:
W212 E350 CDI 2012
W203 C200 Kompressor 2001
W202 C220 1994
W124 250D 1989
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ti 25.03.2014 14:43
Re: w202 c220 tyhjäkäyntiongelma
Kannattaa se johtosarja kahtoa onko rapistunu, helpompi vaihtaa jos on jo muutenkin levällään. Tonnin verran taitaa maksaa jos ostaa Veholta, pari sataa jos viet vanhan sarjan jollekkin osaavalle autosähköteknikolle.Inffi kirjoitti:Tänään vien pajalle, kannentiiviste vuotaa. Tämä ei ole se pää syy vaan koska myös vesipumppu hajosi ja nesteet vuotaa vauhdilla 3L/20km...Ari65 kirjoitti:Inffi onko ongelma selvinnyt? Täällä tapeltu saman ongelman kanssa pari päivää C 202 -93 220
Parin viikon sisään selviää oliko pelkkä kannentiiviste kun aiheutti moiset ongelmat.
Re: w202 c220 tyhjäkäyntiongelma
Kansiremppa takana ja silti heittelee tyhjäkäynnillä, sähköjohdot alkaa rapistua käsiin.... Ei ketun kettu koko auto!Mortalomena kirjoitti:Kannattaa se johtosarja kahtoa onko rapistunu, helpompi vaihtaa jos on jo muutenkin levällään. Tonnin verran taitaa maksaa jos ostaa Veholta, pari sataa jos viet vanhan sarjan jollekkin osaavalle autosähköteknikolle.Inffi kirjoitti:Tänään vien pajalle, kannentiiviste vuotaa. Tämä ei ole se pää syy vaan koska myös vesipumppu hajosi ja nesteet vuotaa vauhdilla 3L/20km...Ari65 kirjoitti:Inffi onko ongelma selvinnyt? Täällä tapeltu saman ongelman kanssa pari päivää C 202 -93 220
Parin viikon sisään selviää oliko pelkkä kannentiiviste kun aiheutti moiset ongelmat.
W221 S350 CDI 2011
ex:
W212 E350 CDI 2012
W203 C200 Kompressor 2001
W202 C220 1994
W124 250D 1989
ex:
W212 E350 CDI 2012
W203 C200 Kompressor 2001
W202 C220 1994
W124 250D 1989
Re: w202 c220 tyhjäkäyntiongelma
Inffi kirjoitti:Hei,
Tuli vaihdettua nissani otsikon mukaiseen mersuun, mutta nyt on löytynyt useampi ominaisuus (luetaan: ongelma). Yksi pahimmista on tuo tyhjäkäynti joka seilaa;
Eli siis havainnot:
Tyhjäkäynti seilaa kylmänä käynnistäessä 500-1500, kohoaa siis lähemmäs 1500 ja putoaa hetken päästä ja meinaa sammua.
Lämpimänä ongelma ei ole yhtä paha mutta haittaa ajoa.
Auto on automaattilaatikolla, onko ominaisuus vai vika ettei ota kierroksia yli 4000rpm P tai N vaihteella?
Kokeiltu putsata MAF sensori CRC:n siihen tarkoitetulla aineella.
Putsattu kaasuläppäkotelosta pahimmat karstat sen mitä ylttää putkesta rätillä ottaa.
Ehdotuksia mitä voisi vielä kokeilla vai pitääkö vain tyytyä ostamaan uusi kallis MAF / Kaasuläppäkotelo?
Autolla ajettu kuitenkin vain 231tkm.
Kiitokset jo etukäteen!
Vaihda uusi ilmamassamittari. Vanhasta tod.näk lanka poikki. Ei korjaannu puhdituksella. Samalla uusi ilmansuodatin. <- lika aiheuttaa MAF langan katkeamisen.
4000rpm normaali rajoite. Ei kuulu kiertää tyhjänä enempää.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Re: w202 c220 tyhjäkäyntiongelma
ko. osat vaihdettu heti alkujaan. Tehoja ok ja käy nätisti, mutta tyhjkäkäynti hukassa. Savuttaa mustaa savua tyhjäkäynnillä (=Liian rikas seos?) ja tästä syystä vissiinkin tukehtumaisillaan tyhjäkäynnillä...M.K kirjoitti:Inffi kirjoitti:Hei,
Tuli vaihdettua nissani otsikon mukaiseen mersuun, mutta nyt on löytynyt useampi ominaisuus (luetaan: ongelma). Yksi pahimmista on tuo tyhjäkäynti joka seilaa;
Eli siis havainnot:
Tyhjäkäynti seilaa kylmänä käynnistäessä 500-1500, kohoaa siis lähemmäs 1500 ja putoaa hetken päästä ja meinaa sammua.
Lämpimänä ongelma ei ole yhtä paha mutta haittaa ajoa.
Auto on automaattilaatikolla, onko ominaisuus vai vika ettei ota kierroksia yli 4000rpm P tai N vaihteella?
Kokeiltu putsata MAF sensori CRC:n siihen tarkoitetulla aineella.
Putsattu kaasuläppäkotelosta pahimmat karstat sen mitä ylttää putkesta rätillä ottaa.
Ehdotuksia mitä voisi vielä kokeilla vai pitääkö vain tyytyä ostamaan uusi kallis MAF / Kaasuläppäkotelo?
Autolla ajettu kuitenkin vain 231tkm.
Kiitokset jo etukäteen!
Vaihda uusi ilmamassamittari. Vanhasta tod.näk lanka poikki. Ei korjaannu puhdituksella. Samalla uusi ilmansuodatin. <- lika aiheuttaa MAF langan katkeamisen.
4000rpm normaali rajoite. Ei kuulu kiertää tyhjänä enempää.
W221 S350 CDI 2011
ex:
W212 E350 CDI 2012
W203 C200 Kompressor 2001
W202 C220 1994
W124 250D 1989
ex:
W212 E350 CDI 2012
W203 C200 Kompressor 2001
W202 C220 1994
W124 250D 1989
Re: w202 c220 tyhjäkäyntiongelma
Ongelma katoaa, kun vaihdat Nissaniin.
Re: w202 c220 tyhjäkäyntiongelma
Kannattaa kokeilla kaasuläppäkotelon uudelleen ohjelmointia. Auttoin 280 m104
Re: w202 c220 tyhjäkäyntiongelma
Miten tämä ohjelmointi tapahtuu?xreit kirjoitti:Kannattaa kokeilla kaasuläppäkotelon uudelleen ohjelmointia. Auttoin 280 m104
W639 113cdi -13
ex. W212 250cdi -10
ex. W202 C280 -94
ex. W212 200E -10
ex. W124 220E -93
ex. W203 220cdi -05
ex. W212 250cdi -10
ex. W202 C280 -94
ex. W212 200E -10
ex. W124 220E -93
ex. W203 220cdi -05
Re: w202 c220 tyhjäkäyntiongelma
Starin päähän pitäs saada.. Sitten onnistuu ohjelmointi.
Re: w202 c220 tyhjäkäyntiongelma
W202 sport 220 bensa, 1994 220tkm. Samaa nykimistä ja tyhjäkäynti ongelmaa viime kesänä, välillä sammui ajosta ja ei meinannut millään käynnistyä. Kaasuläppäkotelosta säädettiin manuaalisesti tyhjäkäyntiä kaiken muun ruuvaamisen ja temppuilemisen jälkeen, eikä sekään auttanut ongelmiin. hermot alkoi jo mennä.
Lopulta auton ollessa seilaavana tyhjäkäynnillä pihallani jostain syystä kokeilin kädellä pakoputken päästä ja eihän sieltä tullut kuin semmoinen tasainen pieni lehmän henkäys. Ajoin nilkuttamalla moottoritielle ja ajattelin että hajotkoon nyt vaikka koko potkulauta.
Ajoin kolmosella täysillä noin 30km, ehkä 150/160km/h sen jälkeen se onkin toiminut moitteetta ja tyhjäkäyntikin rauhoittui. Jotain helinää kuuluu putkesta mutta, pöpöttää tyhjäkäynnilläkin nyt ihan eri tavalla. Kaasuläpän väkisinsäädön palautin ja kävin katsastuksessa samoilla lämpöisillä. Läpi meni.
Jälkeenpäin ajatellen.. Vaimoni ajanut autolla noin 2,5km työmatkaa noin kolme vuotta, ehkä se oli tukkeessa tai joku osa irronnut pakoputken sisältä. Päältä putki näyttää ihan ehjältä vielä.
Lopulta auton ollessa seilaavana tyhjäkäynnillä pihallani jostain syystä kokeilin kädellä pakoputken päästä ja eihän sieltä tullut kuin semmoinen tasainen pieni lehmän henkäys. Ajoin nilkuttamalla moottoritielle ja ajattelin että hajotkoon nyt vaikka koko potkulauta.
Ajoin kolmosella täysillä noin 30km, ehkä 150/160km/h sen jälkeen se onkin toiminut moitteetta ja tyhjäkäyntikin rauhoittui. Jotain helinää kuuluu putkesta mutta, pöpöttää tyhjäkäynnilläkin nyt ihan eri tavalla. Kaasuläpän väkisinsäädön palautin ja kävin katsastuksessa samoilla lämpöisillä. Läpi meni.
Jälkeenpäin ajatellen.. Vaimoni ajanut autolla noin 2,5km työmatkaa noin kolme vuotta, ehkä se oli tukkeessa tai joku osa irronnut pakoputken sisältä. Päältä putki näyttää ihan ehjältä vielä.