Se on totta! On mulla päässä alustavasti jotain värimaailmaa, auto beige/harmaa ja siihen kahvin ruskeat keskiöt, mutten heitä vielä mitään lukkoonEeKi kirjoitti:Suosittelen ainakin vanteisiin jotain klassisen vaaleeta, musta tuppaa pienentämään ja tekee "tukkoisen" värisen vanteista.
AST1:n w201, w115, w124 ce
Re: AST1:n w201 + w115 projektit
Re: AST1:n w201 + w115 projektit
Onnittelut ajokortista. Tulitkin heti kaupungilla vastaan. Täällä Joensuussa pyörii pari muutakin nätisti laiteltua tenavaa, liekkö kukaan heistä foorumilaisia?
W201 250D
W202 250D
W202 250D
- makemurtaja
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: La 09.05.2015 12:36
Re: AST1:n w201 + w115 projektit
Ittelläni on samanlainen MB Saksasta yksityisen tuoma; valkoinen, bensakone 1,8, vm. 1992. Sulla siistimpi.
Pari vinkkiä:
1. laturin hiilet, hae säädin, jossa hiilet mukana, ittelläni maksoi 13 €, varmat kilometrit, mulla jätti välille kun virta loppui.
2. Irroita ilmanputsarin tötsä; kolmella kymppimillin mutterilla ja vaihda uusi ilmansuodatin. Säästät bensan kulutuksessa takaisin.
3. Samalla ota kaksi listaa 12 mm ja 14 mm ja kiristä varovasti suihkut / ruiskusuuttimet, mitä ne nyt olikaan. Mulla vuoti ja luulin, että isompikin vika.
4. Hae uusi virranjakajan kansi ja pyörijä ja mikseipä myös tulpat ja tulpanjohdot. Kuluvia osia, menee alle satanen, huolettomampaa ajoa ja bensaa säästyy.
Tietenkin jos huoltohistoria selvillä niin huoltokohtia putoaa pois.
t: Make
Pari vinkkiä:
1. laturin hiilet, hae säädin, jossa hiilet mukana, ittelläni maksoi 13 €, varmat kilometrit, mulla jätti välille kun virta loppui.
2. Irroita ilmanputsarin tötsä; kolmella kymppimillin mutterilla ja vaihda uusi ilmansuodatin. Säästät bensan kulutuksessa takaisin.
3. Samalla ota kaksi listaa 12 mm ja 14 mm ja kiristä varovasti suihkut / ruiskusuuttimet, mitä ne nyt olikaan. Mulla vuoti ja luulin, että isompikin vika.
4. Hae uusi virranjakajan kansi ja pyörijä ja mikseipä myös tulpat ja tulpanjohdot. Kuluvia osia, menee alle satanen, huolettomampaa ajoa ja bensaa säästyy.
Tietenkin jos huoltohistoria selvillä niin huoltokohtia putoaa pois.
t: Make
Kaksi pystylamppuista 220D, 190E bensamersu, A-sarjalainen 150 Classic W169.
Re: AST1:n w201 + w115 projektit
Kiitos, katos vaan, ei ainakaan itselle oo sattunu vastaan foorumeilla kyseisiä autojaKuisma_ kirjoitti:Onnittelut ajokortista. Tulitkin heti kaupungilla vastaan. Täällä Joensuussa pyörii pari muutakin nätisti laiteltua tenavaa, liekkö kukaan heistä foorumilaisia?
Re: AST1:n w201 + w115 projektit
Kiitoksia vinkeistä, autoon vaihdettu äskettäin virranjakajan kansi+pyörijä, pari päivää sit tulpat ja ilmanputsari. Nyt kun auto saatu ajoon, tyhjäkäynti vika ilmennyt siten, että joskus kylmällä koneella lähtee hyvin käyntiin, joskus ei taas. Kuvitellaan tilanne, käyn kaupassa, tulen takaisin, autoa joutuu hieman pidempään starttaamaan ja kun käyntiin lähtee niin jää pariks sekunniks nytkyttämään, ei tee kylläkään tätäkään aina. Tyhjäkäyntikin voi olla todella priima kun moottori lämmin. Vähän sekavaa, vaikea selittää, auto toimii miten haluaa ihan päivästä riippuen.makemurtaja kirjoitti:Ittelläni on samanlainen MB Saksasta yksityisen tuoma; valkoinen, bensakone 1,8, vm. 1992. Sulla siistimpi.
Pari vinkkiä:
1. laturin hiilet, hae säädin, jossa hiilet mukana, ittelläni maksoi 13 €, varmat kilometrit, mulla jätti välille kun virta loppui.
2. Irroita ilmanputsarin tötsä; kolmella kymppimillin mutterilla ja vaihda uusi ilmansuodatin. Säästät bensan kulutuksessa takaisin.
3. Samalla ota kaksi listaa 12 mm ja 14 mm ja kiristä varovasti suihkut / ruiskusuuttimet, mitä ne nyt olikaan. Mulla vuoti ja luulin, että isompikin vika.
4. Hae uusi virranjakajan kansi ja pyörijä ja mikseipä myös tulpat ja tulpanjohdot. Kuluvia osia, menee alle satanen, huolettomampaa ajoa ja bensaa säästyy.
Tietenkin jos huoltohistoria selvillä niin huoltokohtia putoaa pois.
t: Make
- makemurtaja
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: La 09.05.2015 12:36
Re: AST1:n w201 + w115 projektit
Jos tuoksahtaa bensa, niin kaksi lista-avainta 12 mm ja 14 mm ja kiristä varovasti suihkut / ruiskusuuttimet, messinkiä ja meltorautaa. Mulla vuoti ja luulin, että isompikin vika.
Sitten siinä puolan vieressä kuskin puolella konehuoneessa on pieni pyöreä musta rasia. Avaa se ja katso kohta mikä menossa kun avasit. Huomaat siellä vastuksia tai diodeja, noh elektroniikkaa kumminkin. Mielestäni vaikuttaa sytytykseen ja sytytysennakkoon. Kokeile eri asennot ja jätä siihen mikä toimii parhaiten.
t: Make
Sitten siinä puolan vieressä kuskin puolella konehuoneessa on pieni pyöreä musta rasia. Avaa se ja katso kohta mikä menossa kun avasit. Huomaat siellä vastuksia tai diodeja, noh elektroniikkaa kumminkin. Mielestäni vaikuttaa sytytykseen ja sytytysennakkoon. Kokeile eri asennot ja jätä siihen mikä toimii parhaiten.
t: Make
Kaksi pystylamppuista 220D, 190E bensamersu, A-sarjalainen 150 Classic W169.
Re: AST1:n w201 + w115 projektit
Säädin sen polttoaine oktaani säädön asentoon "1", nyt tuntuis pelaavan hyvin pienen ajolenkin jälkeenkin, toivotaanmakemurtaja kirjoitti:Jos tuoksahtaa bensa, niin kaksi lista-avainta 12 mm ja 14 mm ja kiristä varovasti suihkut / ruiskusuuttimet, messinkiä ja meltorautaa. Mulla vuoti ja luulin, että isompikin vika.
Sitten siinä puolan vieressä kuskin puolella konehuoneessa on pieni pyöreä musta rasia. Avaa se ja katso kohta mikä menossa kun avasit. Huomaat siellä vastuksia tai diodeja, noh elektroniikkaa kumminkin. Mielestäni vaikuttaa sytytykseen ja sytytysennakkoon. Kokeile eri asennot ja jätä siihen mikä toimii parhaiten.
t: Make
Re: AST1:n w201 + w115 projektit
Aivan mahtavan hieno w201 Tullut seurattua tätä topikkia jo alusta pitäen. Olisinpa itsekkin yhtä kärsivällinen autojen kanssa kuin teikäläinen Onnea ajokortista!
om601
Re: AST1:n w201 + w115 projektit
tais 201 olla joensuun john deeren pihassa parkissa ku kuormaa vein :) on kyllä siisti peli :)
Entiset:
W201 2.0 -86
W201 2.0 -88
W124 230E -88
W202 C180 -96
W124 200D -93
W203 220cdi -01
W202 C180 -95
Nykyinen:
S202 200cdi -01
W201 2.0 -86
W201 2.0 -88
W124 230E -88
W202 C180 -96
W124 200D -93
W203 220cdi -01
W202 C180 -95
Nykyinen:
S202 200cdi -01
Re: AST1:n w201 + w115 projektit
Kiitoksia paljon, kiva kuullavi[[e kirjoitti:Aivan mahtavan hieno w201 Tullut seurattua tätä topikkia jo alusta pitäen. Olisinpa itsekkin yhtä kärsivällinen autojen kanssa kuin teikäläinen Onnea ajokortista!
Kiitoksia vain, oikein oot nähnyantti675 kirjoitti:tais 201 olla joensuun john deeren pihassa parkissa ku kuormaa vein on kyllä siisti peli
Re: AST1:n w201 + w115 projektit
Mielettömän hieno tenava!!
1.1.1958 hyväksyessään autoverolain eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”.
Re: AST1:n w201 + w115 projektit
Onnea kortista! Mitäs pystärille kuuluu?
Re: AST1:n w201 + w115 projektit
Kiitos!OskuV kirjoitti:Mielettömän hieno tenava!!
Kiitos, pystäriä potkittu eteenpäin, mitä nyt työn ohella ehtinyt. Ensi viikolla alkaa loma, joten saa kaiken energian keskitettyä siihen.Koskinen kirjoitti:Onnea kortista! Mitäs pystärille kuuluu?
Re: AST1:n w201 + w115 projektit
Yhteistä taivalta 1000km takana, koin tarpeelliseksi laittaa takaisin "1" jousikumit eteen ja nyt olen etupään istuvuuteen täysin tyytyväinen. Järki päässä pysyen, erittäin hyvin pääsee ilman pohja kosketuksia. Tyhjäkäynti ei vaan vielä tunnu asettuvan, yön levänneenä lähtee todella maukkaasti käyntiin ja tyhjäkäyntikin mitä mahtavin. Kaupunkiajossa aivan kuin tyhjäkäynti alkaisi huononemaan, toisin kuin maantieajossa. Muutaman kerran jopa sammunut liikennevaloihin/suojatien eteen, niin koitappa siinä ilman poskien punotusta startata käyntiin, lähtee kyllä heti suoraan käyntiin, toisin kuin kaupasta tullessa (15min), niin auto lähtee räkien käyntiin, eikä vastaa hetkeen kaasuun. Vaihtoehtojahan näissä on niin pirusti, mutta oisko automekaanikoilla sitä yleisintä vikaa tähän?
Re: AST1:n w201 + w115 projektit
Tinattu yj-rele ja tulpanjohdot uusittiin. Samalla tsekattiin kumikaukalo, joka ilmeni olevan kunnossa. Ruiskuputket tarkastettu, ei vuoda. Kaasuvaijeri säädetty siten, että osuu siihen mikrokytkimeen tyhjäkäynnillä. Näillä muutoksilla tyhjäkäynti korjaantui, toivon mukaan tämä ilo kestää pidempään kuin viikon
Re: AST1:n w201 + w115 projektit
Tätä on tullut bongailtua ympäri joensuuta ja pakko sanoa että on se vaan nätti tenava!
Re: AST1:n w201 + w115 projektit
Kiitoksia!Thetic kirjoitti:Tätä on tullut bongailtua ympäri joensuuta ja pakko sanoa että on se vaan nätti tenava!
Re: AST1:n w201 + w115 projektit
Miksi nykyiset jouset ei mene katsastuksessa?
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: AST1:n w201 + w115 projektit
Sen verta näytetty laikkaa, ettei "4" jousikumit pelasta laisinkaan.juu-zo kirjoitti:Miksi nykyiset jouset ei mene katsastuksessa?
Re: AST1:n w201 + w115 projektit
Mutta jos katsastukseen meinaat niin eikö vakio jousetkin käy. Noita varmaan löytyy jokaisesta purkuautosta ylimääräisenä. Pätkäiset niistä vain sopivat katastuskorkeuteen ja menoks.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: AST1:n w201 + w115 projektit
Tuo kävikin aamulla mielessä, parasta aikaa vakiojousia pilkkomassa + uusi maali päälle.juu-zo kirjoitti:Mutta jos katsastukseen meinaat niin eikö vakio jousetkin käy. Noita varmaan löytyy jokaisesta purkuautosta ylimääräisenä. Pätkäiset niistä vain sopivat katastuskorkeuteen ja menoks.
Re: AST1:n w201 + w115 projektit
Tuosta w201:sen pohjapanssarista sen verran, että tuleeko paljon öljypohjaa alemmas ja oliko ongelmia paikalleen laitossa?
Re: AST1:n w201 + w115 projektit
Joku 1.5-2cm rako jää öljypohjan ja panssarin väliin, ei tarvitse tapella kiinni laittamisessa.tenttu kirjoitti:Tuosta w201:sen pohjapanssarista sen verran, että tuleeko paljon öljypohjaa alemmas ja oliko ongelmia paikalleen laitossa?
Re: AST1:n w201 + w115 projektit
Uudenvuoden tinat sai siirtyä aitojen tieltä pois. Parin viikon etsinnällä tuli vastaan BBS lorinserit 16", leveät 8" & 9". Täytyy sanoa, että auto pääsi aivan eri tasolle. Purkuhan se on heti huomenna edessä, lipat kiiltoon, keskiöt hyvässä kunnossa, joten myllytys riittää, uudet kultaiset pultit, sekä renkaat tilaukseen. Lähdetään hakemaan parempaa istuvuutta.