Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Juha kokeili tätä uutta relettä 1989 SECciinsä, samat viat tuli päälle. Tässä releessä on yksi ylimääräinen nasta jolle ei ole vastaholkkia pohjassa, pelkkä reikä taisi olla... muistaakseni. Muut nastat oli samalla tavalla merkitty.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Ylimääräinen nasta on lambda-anturin lämmityksen nasta. Se on kaikissa releissä jotka on tehty -88 jälkeen. Katittomassa autossa se vain jää käyttämättä.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Ei työhommat enää iltapäivällä oikein napannut niin kävin drive-in katsastuksessa. Muuten ok mutta tyhjäkäynnillä CO oli noussut 4,4 % arvoon viime kesästä. Ilmankos kasikone hyrrääkin silkinpehmeästi eikä osakaasulla ole nykinyt ollenkaan .
Jännä että kierroksililla pääsee CO:ssa alle 0,5 ja HC meni sinne 90 ppm, eli ihan kuin katalysaattoriautossa. Jos ilman kattia päästään noihin arvoihin niin tuntuu turhalta mittailla katillisen auton arvoja kierroksilla. Eihän sellaisessa tilanteessa auto liikenteessä olleessan koskaan ole, että annetaan kierroksia koneeseen ilman kuormaa?
Jännä että kierroksililla pääsee CO:ssa alle 0,5 ja HC meni sinne 90 ppm, eli ihan kuin katalysaattoriautossa. Jos ilman kattia päästään noihin arvoihin niin tuntuu turhalta mittailla katillisen auton arvoja kierroksilla. Eihän sellaisessa tilanteessa auto liikenteessä olleessan koskaan ole, että annetaan kierroksia koneeseen ilman kuormaa?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Niin tuollaiset arvot kattiautossa kertoo, että katti on ihan lopuillaan...rajat on asetettu aika korkealle. Kunnolla toimivalla autolla ja katilla arvot ovat aika lailla nollat.karra kirjoitti:
Jännä että kierroksililla pääsee CO:ssa alle 0,5 ja HC meni sinne 90 ppm, eli ihan kuin katalysaattoriautossa. Jos ilman kattia päästään noihin arvoihin niin tuntuu turhalta mittailla katillisen auton arvoja kierroksilla. Eihän sellaisessa tilanteessa auto liikenteessä olleessan koskaan ole, että annetaan kierroksia koneeseen ilman kuormaa?
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Niin totta joo. Kattivehkeissä se tyhjäkäynnillä saatava arvo on käytännössä tiukemmassa. Mutta miksi mitataan tuollaista keinotekoista tilannetta, vaiko tuplatsekataan että emissiolaitteet on kunnossa varmasti?unski kirjoitti:Niin tuollaiset arvot kattiautossa kertoo, että katti on ihan lopuillaan...rajat on asetettu aika korkealle. Kunnolla toimivalla autolla ja katilla arvot ovat aika lailla nollat.karra kirjoitti:
Jännä että kierroksililla pääsee CO:ssa alle 0,5 ja HC meni sinne 90 ppm, eli ihan kuin katalysaattoriautossa. Jos ilman kattia päästään noihin arvoihin niin tuntuu turhalta mittailla katillisen auton arvoja kierroksilla. Eihän sellaisessa tilanteessa auto liikenteessä olleessan koskaan ole, että annetaan kierroksia koneeseen ilman kuormaa?
Timppa
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Mittaustapahan on jo yli 20v vanha. Aikanaan tuo yläraja oli vaikeampi saavuttaa.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Olis pitänut sillä korvaavalla varaosanumerolla googlettaa bensapumpun relettä, mutta kun en tajunnut. Merkkiliike tunnisti korvaavan varaosanumeron mutta osaa ei ollut heidän kautta enää saatavana.
Löysin releita ebaysta vaikka kuinka paljon, tilasin yhden sieltä; se saapui eilen ja on nyt paikoillaan. Toimii, eli pelaa kick-down, ei ole nykimistä vaikka ajaa rajoittimeen asti ja lähtee käyntiin ihan hyvin.
Tuli homma maksamaan vaan neljä kertaa sen mitä tämä viimeisin rele maksoi.
Löysin releita ebaysta vaikka kuinka paljon, tilasin yhden sieltä; se saapui eilen ja on nyt paikoillaan. Toimii, eli pelaa kick-down, ei ole nykimistä vaikka ajaa rajoittimeen asti ja lähtee käyntiin ihan hyvin.
Tuli homma maksamaan vaan neljä kertaa sen mitä tämä viimeisin rele maksoi.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Reklamoituani, AutohausAZ palautti releestä maksetun summan sekä lähetyskulut eli tappiolle jäin vain UPS:n kynimän 6 euron tullin sekä 15 euron komission.
Kiittelivät samalla asiakasuskollisuudesta ja toivoivat asiakassuhteen jatkuvan. Ajattelin jos tilais 450 SEL 6.9 sekä 450 SLC osia taas sieltä kun ois hieman tarvetta...
Kiittelivät samalla asiakasuskollisuudesta ja toivoivat asiakassuhteen jatkuvan. Ajattelin jos tilais 450 SEL 6.9 sekä 450 SLC osia taas sieltä kun ois hieman tarvetta...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Aika ajoin esiintyy pientä nykimistä kun seos mene laihalle, eli osakaasulla ajossa. Suuttimet.
Ajoin illalla lenkin valtionrajojemme ulkopuolella, reittiä mitä en ollut ajanut aikoihin. Renkaat ravistaa hieman 150 km/h nopeudessa mutta 160-190 km/h nopeudessa auto menee tasaisesti. Juurikaan kovempaa en ajanut, sen verran on vielä itsesuojeluvaistoa. Vaalimaan Lukoilita Viipurin motarin eka liittymään 40 km matkaan meni 20 minuuttia, matkalle sattui kaksi taajamaa jossa nopeus laski 70 km/h paikkeille plus muut hidastelijoiden takia olleet hiljaisemmat osuudet.
Jotenkin tuossa 140 km/h nopeudessa kun tie on tasainen ja ei jyrkkämutkainen ( ) niin 560 SEC on aika elementissään Kone on siinä maksimi väännön alueella niin se kiskaisee siitä kiihdytykseen vielä aika rivakasti. Ja auto on hyvä ajaa vielä karvan alta 200 km/h vauhdissa; vakaa ja muutenkin ok ja on se perhana hiljainen. Kuskin ikkunan takayläkulma hieman suhahtelee kun nopeutta on sata mailia tunnissa, oisko kumitiivisteet jo vähän ikääntyneet
Ajoin illalla lenkin valtionrajojemme ulkopuolella, reittiä mitä en ollut ajanut aikoihin. Renkaat ravistaa hieman 150 km/h nopeudessa mutta 160-190 km/h nopeudessa auto menee tasaisesti. Juurikaan kovempaa en ajanut, sen verran on vielä itsesuojeluvaistoa. Vaalimaan Lukoilita Viipurin motarin eka liittymään 40 km matkaan meni 20 minuuttia, matkalle sattui kaksi taajamaa jossa nopeus laski 70 km/h paikkeille plus muut hidastelijoiden takia olleet hiljaisemmat osuudet.
Jotenkin tuossa 140 km/h nopeudessa kun tie on tasainen ja ei jyrkkämutkainen ( ) niin 560 SEC on aika elementissään Kone on siinä maksimi väännön alueella niin se kiskaisee siitä kiihdytykseen vielä aika rivakasti. Ja auto on hyvä ajaa vielä karvan alta 200 km/h vauhdissa; vakaa ja muutenkin ok ja on se perhana hiljainen. Kuskin ikkunan takayläkulma hieman suhahtelee kun nopeutta on sata mailia tunnissa, oisko kumitiivisteet jo vähän ikääntyneet
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumies
- Viestit: 2764
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Omassa SECissä olen huomannut myös pientä epätasaisuutta suunnileen samalla n. 140-150 nopeusalueella, mutta siitä ylöspäin rauhoittuu. Ratissa ei oikeastaan tunnu vaan persiisä, eli ilmeiseti takapyöristä tai voimansiirrosta tulee. Sillä onko suomen rajojen sisä tai ulkopuolellla ei tunnu olevan vaikutusta.... ja kyllä, hiljainen on!karra kirjoitti:Aika ajoin esiintyy pientä nykimistä kun seos mene laihalle, eli osakaasulla ajossa. Suuttimet.
Ajoin illalla lenkin valtionrajojemme ulkopuolella, reittiä mitä en ollut ajanut aikoihin. Renkaat ravistaa hieman 150 km/h nopeudessa mutta 160-190 km/h nopeudessa auto menee tasaisesti. Juurikaan kovempaa en ajanut, sen verran on vielä itsesuojeluvaistoa. Vaalimaan Lukoilita Viipurin motarin eka liittymään 40 km matkaan meni 20 minuuttia, matkalle sattui kaksi taajamaa jossa nopeus laski 70 km/h paikkeille plus muut hidastelijoiden takia olleet hiljaisemmat osuudet.
Jotenkin tuossa 140 km/h nopeudessa kun tie on tasainen ja ei jyrkkämutkainen ( ) niin 560 SEC on aika elementissään Kone on siinä maksimi väännön alueella niin se kiskaisee siitä kiihdytykseen vielä aika rivakasti. Ja auto on hyvä ajaa vielä karvan alta 200 km/h vauhdissa; vakaa ja muutenkin ok ja on se perhana hiljainen. Kuskin ikkunan takayläkulma hieman suhahtelee kun nopeutta on sata mailia tunnissa, oisko kumitiivisteet jo vähän ikääntyneet
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Otin tän ajoon vajaan kolmen viikon seisonnan jälkeen tänään illalla kun pre-sec eli SLC antoi ymmärtää bensaletkunsa olevan repeämispisteessä. Jos tällä lähtis lauantaina loppuiltapäivästä lentokenttästripille varttimailia mittauttamaan ellei nyt sitten ihan kauheesti sada.
Oli menneet renkaat taas kulmikkaiksi, saatana. Ajoin vaan kilsan tänään, toivottavasti huomenna pyöristyvät ettei tule lauantaina "rengasvärinöitä"
Oli menneet renkaat taas kulmikkaiksi, saatana. Ajoin vaan kilsan tänään, toivottavasti huomenna pyöristyvät ettei tule lauantaina "rengasvärinöitä"
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Sateiselta näyttävät Lappeenrannan sääennusteet vielä tänään perjantaina puilelta päivin ,-(karra kirjoitti:...Jos tällä lähtis lauantaina loppuiltapäivästä lentokenttästripille varttimailia mittauttamaan ellei nyt sitten ihan kauheesti sada...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Ostin autoon airbagillisen ratin keskityynyn vähän käytetynä (ei siis ole lauennut ) . Omassa bagityynyssä oli pinnan urassa halkeama, joku vissiin painellut peukalolla äänitorvea niin rajusti että pinta haljennut
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Niin tuli joo pari vko sitten ostettua ruiskusuuttimet tähän ebaysta, ja ostin uudet kumit niille merkkiliikkeestä. Jos vielä vaihtais ne ennen talviseisontaa. Näkis että muuttuuko käynti. Ajokauden loppua kohti kaikenlainen oireilu on vaan pahentunut nimittäin...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
ostikko samalla suutinputkien o-renkaatki, tulis katottua samalla putkien kunnonkin
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Paljonkos sulla maksoi suuttimet tuohon SECciin?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Mitäs ne on? Ei ainakaan M100 moottorissa sellaisia ollut kun vaihdoin. D-jetissä on kyllä kahdet kumit per suutin.touhottaja kirjoitti:ostikko samalla suutinputkien o-renkaatki, tulis katottua samalla putkien kunnonkin
Nää ostin: http://www.ebay.de/itm/111261376181" onclick="window.open(this.href);return false;Hage kirjoitti:Paljonkos sulla maksoi suuttimet tuohon SECciin?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Suuttimen muovisen pitimen pohjalla on o-rengas. Yleensä vihreä.
Mahdetaanko tässä tarkoittaa sitä...Kuvasssa pidin, o-rengas on tuon pitimen pohjassa, sylinterinkantta vasten.
Timppa
Mahdetaanko tässä tarkoittaa sitä...Kuvasssa pidin, o-rengas on tuon pitimen pohjassa, sylinterinkantta vasten.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
juuri tuota tarkotin olisko kellään numeroo tuolle tötterölle
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Mitä kumiosia kannattaa siis vaihtaa kun vaihdan ruiskusuuttimet? Onko vielä muita kun nuo o-renkaat?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Yleensä kannattaa vaihtaa suutinten tiivisterenkaat, nuo pitimien o-renkaat ja kaikki tyhjäkäyntipiirin mustat "kumiputket" (jotain muoviseostahan nämä on) tyhjäkäyntimoottorin jälkeen. Näitä on sitten muutamaa eri versiota ja halkaisijaa. Vanhoissa letkuissa on valmistenumerot....ne tosin on todennäköisesti jo päivittyneet, mutta pitäisi myös niillä löytyä.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Jeps, uutta minulla on nyt vj-kansi sekä pyörijä, tuplanjohdot, tulpat, bensapumpun rele, EHA, tk-moottori sekä sen mustat kumiletkut on vaihdettu osittain jo kahteen kertaan kun jenkkifirman letku halkesi vuoden käytön jälkeen. Nyt on orkkista.unski kirjoitti:Yleensä kannattaa vaihtaa suutinten tiivisterenkaat, nuo pitimien o-renkaat ja kaikki tyhjäkäyntipiirin mustat "kumiputket" (jotain muoviseostahan nämä on) tyhjäkäyntimoottorin jälkeen. Näitä on sitten muutamaa eri versiota ja halkaisijaa. Vanhoissa letkuissa on valmistenumerot....ne tosin on todennäköisesti jo päivittyneet, mutta pitäisi myös niillä löytyä.
Timppa
Pistin o-renkaista kyselyn menemään, saanen sitten osanumeron niille. Kyseessä siis tuo valkoinen holkki minkä päässä se o-rengas. Mikäs tuo musta mötikkä on?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Sama osa eri moottoriversioista. Tuo musta on se mikä sinulla on (luultavasti kuvassa on tarvikemalli, alkuperäiset on olleet vaaleat). Valkoinen on vanhemman K-Jeronicin vastaava osa. Niissä alipaineputkisto menee osin imusarjassa. O-rengas on molemmissa sama.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
O-rengas A0099971048 2,40€/kpl. Veholta Helsingistä löytyy.
Suuttimen pidike eli tuo muovinen tötterö A1170700455 6,08€/kpl. Saksan tilaus merkkiliikkeen kautta jos joku haluaa ostaa... itse en nyt niitä ajatellut vaihtaa.
Suuttimen pidike eli tuo muovinen tötterö A1170700455 6,08€/kpl. Saksan tilaus merkkiliikkeen kautta jos joku haluaa ostaa... itse en nyt niitä ajatellut vaihtaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
tuon o-renkaan hinta tuntuu jotenki aikas isolta, mikähän mahtas olla sen mitat, ainevahvuus sekä halkasija (uuden o-renkaan mitat)
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Ja materiaali. Totta, aika arvokas on mutta tilasin silti. Voin mittailla kun saan ne hyppysiini, varmaan huomisaamuna tulevat.touhottaja kirjoitti:tuon o-renkaan hinta tuntuu jotenki aikas isolta, mikähän mahtas olla sen mitat, ainevahvuus sekä halkasija (uuden o-renkaan mitat)
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
olishan se nastaa jos mittaisit sen jahka kerkeet
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Saksassa alkuperäinen O-rengas Mercedeksellä 1,40€... Veho muistaa taas ottaa prosentit...
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Juuri näin. Myymällä muutaman miljoonan näitä bestseller O-renkaita Veho varmaan rahoittaa koko varaosatoimintansa ,-)unski kirjoitti:Saksassa alkuperäinen O-rengas Mercedeksellä 1,40€... Veho muistaa taas ottaa prosentit...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Hain o-renkaat, ne on vihreät. En vielä mitannut niitä. En ehkä asenna suuttimia tämän ajojauden aikana; tuli hieman logistiikkamuutoksia harrasteautojen talviteloille laittoon liittyen. Keväällä on jopa parempi että ottaa ajoon vanhoilla suuttimilla, ja sitten vaihtaa ne ja jatkaa ajoa jotta näkee kuinka remontti vaikutti.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224