Ohjauslaiteongelma

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Stimari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: La 25.07.2015 00:28

Ohjauslaiteongelma

Viesti Kirjoittaja Stimari »

Osaako joku jeesiä, W111 ohjauksen koplinkikappale on kokolailla loppu, väljää on runsaasti. Tilasin jo uuden kappaleenkin, mutta ennen kuin alettiin vaihtamaan huomattiin että simpukan puoleisessa päässä koplinkia on booritus, niinkuin pitääkin ja rattiakselin päässä koplinkipalaa on vain vähän neliön mallinen reikä, jonka nurkissa on syvennykset.
Mutta, kun palaa hellittää ja siirtää sitä akselilla sentin verran kohti simpukkaa, tulee näkyviin rattiakselia, ja siinä on myös boorit.
Ongelma vaan on että vaikka miten selaa nettiä, kaikkia mahdollisia sivuja ja kaikilla hakusanoilla, en ole kertaakaan nähnyt koplinkikappaletta jossa olisi boorit molemmissa päissä.
Olisko jollakulla rattiakseli auki, niin että voisi kertoa millainen sen pää on oikeasti, ja millainen koplinkikappale siihen sopii. Kun ei viittisi ajossa olevasta autosta purkaa ohjauslaitteita atomeiks vaan huomatakseen että on väärä osa kädessä.
Kuvan voisi oheistaa jos joku virkistäisi muistia miten se tapahtuu..
ohjus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: La 08.04.2006 01:16

Re: Ohjauslaiteongelma

Viesti Kirjoittaja ohjus »

Minulla noita rattiputkia 2kpl irrallaan, jostain kumman syystä näitä tullut ylimääräisinä mukaan aina hankittaessa. Kai ovat menneet vaihtoon muunnettaessa automaatti manuaaliin. Alkuperästä noilla ei mitään varmuutta, mutta luultavasti toinen -62 ja toinen -65 (220/250 Coupet).

Mutta asiana: molemmissa on rattiakselin päässä hyvin tiheä booritus. Couplinki-kappalesta ei sitten tietoa, kun luultavasti ovat autoissa paikallaan vaihdetun rattiputken jatkona.
Stimari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: La 25.07.2015 00:28

Re: Ohjauslaiteongelma

Viesti Kirjoittaja Stimari »

Kiitos Ohjus!
Just sitte niinkuin epäilinkin. Vielä kun löytyis joku jolla olis molemmat puoliskot, outoa kun jos akselissa on booritus, niin luulis että koplinki kappaleessa on myös. Sellaista en vaan ole missään vielä nähnyt.
Toivottavasti joku osais vastata ettei tarttisi summamutikassa alkaa purkamaan. eikä viittisi riskillä kokeilla että kestääkö ajokauden loppuuun asti..
Tää on näitä juttuja kun auto seisoo paikallaan 24 vuotta ja sitten otetaan liikenteeseen niin se on kuivuneille kumiosille liikaa..
Vaihdettavia osia löytyy koko ajan, mutta kesä on sentään vietetty ahkerasti tien päällä silti. Seuraavaksi tulossa ovat vaihdelaatikon takapään kannatinkumit.
Vastaa Viestiin