M110 perään 5v vaihteisto

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
pasi124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: Ma 12.12.2005 20:30
Paikkakunta: Ylämylly

M110 perään 5v vaihteisto

Viesti Kirjoittaja pasi124 »

Kävikö 124:sta 5v vaihteisto m110 perään ilman isompia muutoksia?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: M110 perään 5v vaihteisto

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei käy.

M110:ssä on startti "pelkääjänpuolella"
Tosin moottorin perässä on vaihdettava alumiinilaippa mutta ei siihen taida mistään suoraan sellaista löytyä joka kävisi W124 malliseen laatikkoon.
Avatar
pasi124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: Ma 12.12.2005 20:30
Paikkakunta: Ylämylly

Re: M110 perään 5v vaihteisto

Viesti Kirjoittaja pasi124 »

OK näin arvelinkin.
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: M110 perään 5v vaihteisto

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Lainaanpa tätä vähän, mikä automaatti se menee tuohon M110 moottorin perään? Haluttais laittaa tuohon pystäriin vähän tuoreempi versio tuosta vanhan liiton automaatista.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: M110 perään 5v vaihteisto

Viesti Kirjoittaja unski »

722.3x:stä on tehty myös M110 (mm. W126 280 ja uudemmissa W123 280:ssä) versio, sitten on myös OM617 versio. Ne taitaa olla "tuoreimmat" suoraan sopivat. Uudemmat menevät sitten hitsaushommiksi.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
pasi124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: Ma 12.12.2005 20:30
Paikkakunta: Ylämylly

Re: M110 perään 5v vaihteisto

Viesti Kirjoittaja pasi124 »

Ja tuo pystärin laatikon kytkinkoppa ei varmaan käy w123 5v laatikkoon. Ongelma on pystärissä m110 kone ja 4v laatikko 100km/h kierrokset 3000rpm
Ebayssä pystärin 5v laatikko 1750€ aika suolanen hinta.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: M110 perään 5v vaihteisto

Viesti Kirjoittaja unski »

Yleensä jos w123:ssa on 5-v laatikko, on kyseessä M102, eli 200 tai 230. En ole montaa w123 280:stä nähnyt 5v laatikolla varustettuna. "Viistokoneisten" 5-v kytkinkoppa taitaa olla aina yhtä puuta laatikon kanssa. M102:n yhteydessä olen vain kerran nähnyt vanhan mallin 4-v laatikon yhteydessä erillisen viistokoneen kytkinkopan, yhtään 5-v laatikkoa en ole nähnyt erillisellä kytkinkopalla. Helpoin vaihtoehto lienee pystärin kanssa 3,07 perä. Koneen vääntö kyllä riittää, tosin sitten kaupungissa joutuu melkein ajamaan kolmosella.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
pasi124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: Ma 12.12.2005 20:30
Paikkakunta: Ylämylly

Re: M110 perään 5v vaihteisto

Viesti Kirjoittaja pasi124 »

No tässähän tuli selvyyttä eli helpoin taitaa olla vaihtaa perävälitys. :geek:
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: M110 perään 5v vaihteisto

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Ruotsissa oli joku paja, joka teki (tekee?) välilaippaa juuri tähän modaukseen. En vaan nyt löytänyt linkkiä tähän hätään.
Vastaa Viestiin