M110 perään 5v vaihteisto
M110 perään 5v vaihteisto
Kävikö 124:sta 5v vaihteisto m110 perään ilman isompia muutoksia?
Re: M110 perään 5v vaihteisto
Ei käy.
M110:ssä on startti "pelkääjänpuolella"
Tosin moottorin perässä on vaihdettava alumiinilaippa mutta ei siihen taida mistään suoraan sellaista löytyä joka kävisi W124 malliseen laatikkoon.
M110:ssä on startti "pelkääjänpuolella"
Tosin moottorin perässä on vaihdettava alumiinilaippa mutta ei siihen taida mistään suoraan sellaista löytyä joka kävisi W124 malliseen laatikkoon.
Re: M110 perään 5v vaihteisto
OK näin arvelinkin.
Re: M110 perään 5v vaihteisto
Lainaanpa tätä vähän, mikä automaatti se menee tuohon M110 moottorin perään? Haluttais laittaa tuohon pystäriin vähän tuoreempi versio tuosta vanhan liiton automaatista.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: M110 perään 5v vaihteisto
722.3x:stä on tehty myös M110 (mm. W126 280 ja uudemmissa W123 280:ssä) versio, sitten on myös OM617 versio. Ne taitaa olla "tuoreimmat" suoraan sopivat. Uudemmat menevät sitten hitsaushommiksi.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: M110 perään 5v vaihteisto
Ja tuo pystärin laatikon kytkinkoppa ei varmaan käy w123 5v laatikkoon. Ongelma on pystärissä m110 kone ja 4v laatikko 100km/h kierrokset 3000rpm
Ebayssä pystärin 5v laatikko 1750€ aika suolanen hinta.
Ebayssä pystärin 5v laatikko 1750€ aika suolanen hinta.
Re: M110 perään 5v vaihteisto
Yleensä jos w123:ssa on 5-v laatikko, on kyseessä M102, eli 200 tai 230. En ole montaa w123 280:stä nähnyt 5v laatikolla varustettuna. "Viistokoneisten" 5-v kytkinkoppa taitaa olla aina yhtä puuta laatikon kanssa. M102:n yhteydessä olen vain kerran nähnyt vanhan mallin 4-v laatikon yhteydessä erillisen viistokoneen kytkinkopan, yhtään 5-v laatikkoa en ole nähnyt erillisellä kytkinkopalla. Helpoin vaihtoehto lienee pystärin kanssa 3,07 perä. Koneen vääntö kyllä riittää, tosin sitten kaupungissa joutuu melkein ajamaan kolmosella.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: M110 perään 5v vaihteisto
No tässähän tuli selvyyttä eli helpoin taitaa olla vaihtaa perävälitys.
Re: M110 perään 5v vaihteisto
Ruotsissa oli joku paja, joka teki (tekee?) välilaippaa juuri tähän modaukseen. En vaan nyt löytänyt linkkiä tähän hätään.