W220 Kysy&vastaa.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Lukittu
Avatar
Hanski-57
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 10.07.2012 13:01
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Hanski-57 »

Esa H. kirjoitti:
RAM kirjoitti:Luvassa pientä askartelua, mutta siinä saa hyvän tuntiliksan.
Saman totesin minäkin, kun ajattelin, mitä hiton järkeä tässä on. :)

Ilman askartelua noin 16€ kpl.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W220 S320
tas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ke 12.12.2012 16:22

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja tas »

Taitaa nämäkin käydä suoraan, ainakin noissa bilteman 700mm pitkissä oli ässään sopiva kiinnitys.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000034119/
-W220 s320 lang
-W124 300d
-w211 200cdi
-w211 270cdi
Ex:
-w210 200cdi×2
Avatar
masterrontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
Paikkakunta: Tampere

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

masterrontti kirjoitti:osaisikohan joku neuvoa ?.. facelift s 2004 320CDI, 6kk seisonnassa ja seuraavia vikoja :
navi cd on takakontin lukijassa mutta ei enään tunnista levyä, irti ja takaisin ei auttanut
3000 rpm ja limb mode, koodit P2346 ja P2348, autocom testeri ja molempiin unknown fault code.

tähänkin tehot palasivat, hukkaportin vipu oli ruostunut kiinni :lol: :lol: , mutta comand ei tunnista navi cd: tä
S 420 L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Su 23.01.2011 17:35
Paikkakunta: Kaakkoissuomi

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja S 420 L »

Tuli hommattua S 600 L vm. 2000. Onko tietoa voiko mitenkään testata kattien kuntoa, eli ettei ole mitään ahdistusta? Senverran kokemusta noista on foorumilta sekä omien autojen kautta että varmistaa täytyy että eivät ole tukossa. Onko muuta varmaa keinoa kuin se jota käytin aiemmin eli katit tyhjäksi ja katsastukseen vaan käyttöön? Toki toteutustapoja tässäkin on muutama, mutta onko ainoa varma keino? Ääni ainakin tuossa 8-koneessa oli yllättävän paljon kovempi tyhjillä kateilla, makuasia onko paha vai hyvä juttu... :D
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja RAM »

No just naapurifoorumilla luin, kuinka edellisen kopan CL500 ei kulkenut kuin 100 km/h ja kiihtyvyyden sai kalenterista katsoa, kun katit oli niin tukossa (ja moottori vielä kunnossa). Eli kick down käyttöön ja jos auto kiihtyy niin kuin pitääkin, niin eivät ole tukossa :roll:

Noh, joku viisaampi saa selittää tarkemmin :oops:
Avatar
Susiraja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 27.10.2004 22:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Susiraja »

Ei varsinaisesti osu topicin otsikkoon koska harrasteautoksi olisi ässä tulossa, mutta kun tämä on aktiivisin W220 -keskustelu niin ajattelin laittaa kysymykset tänne. Työmatka tippuu syksyllä 4km pituiseksi ja ajatuksena kulkea työmatkat pyörällä. Kaksipaikkaisella vanhalla alfan spiderilla ei sitten paljoa kesäisin kerkeä ajamaan, kun viikonloppuisin on yleensä matkantekoa emännän ja tenavan kanssa. Edessä olisi harrasteauton vaihto.

Mietiskelin jos ensi kesänä kävisi Saksasta hakemassa 200-300tkm ajetun 99-00 s-sarjalaisen. Todennäköisesti hyvillä varusteilla olevan 500:sen, kun ajokilometrejä tulee vain 3-5tkm kesässä. Mitä tuossa tarvitsee vähäisellä käytöllä ottaa huomioon?
Kone&voimansiirto ilmeisesti kestää ihan hyvin?
Sähköviat ilmeisesti tuurikauppaa? Nippelit ja nappelit tulee testattua koeajolla, mutta vikoja ilmeisti tulee sitten kun tulee. Auttaako noihin sähkövikoihin yhtään talvella laitteiden käyttäminen? Siis että laittaisi laitteet päälle ja pois samalla kun käyttää koneen lämpimäksi. Harrasteautot on ollu lämpimässä talvisin akkulaturin päässä kiinni ja kerran kuussa olen käyttänyt koneen lämpimäksi.
Ruosteet näkee paikanpäällä ja jos ylläreitä löytyy niin ne voi sitten sipistellä Suomessa. Tarkoitus olisi yrittää siisti kuitenkin ostaa, kun aika paljon on tarjontaakin Saksassa.
Airmatic oikeastaan pelottaa eniten. Miten sen saisi talven yli aina pidettyä mahdollisimman vähillä vaurioilla? Luin jostain, että autoa säilyttäisi pukkien päällä. Onko tuolla väliä, että nostaako hivenen ylös että lepää pääosin pukkien varassa vai kokonaan ilmaan ettei renkaat edes ota enää maahan?
http://finnishcodriver.blogspot.fi/
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja RAM »

Ihan hyvä suunnitelma. Auton saa pukkien päälle vaikka nostamalla auto maastoasentoon ja laittamalla palikat nostopisteiden kumien alle. Kun auton laskee normikorkeuteen, on auto pukeilla. Tai sitten laittaa sopivat palikat nostopisteiden kumien alle ja antaa auton laskeutua talven aikana niiden päälle.
Fixu akkulaturi on syytä pitää akussa koko talven kiinni, sillä akku voi tyhjentyä yllättävän nopeasti.
Jos airmatic pelottaa, niin osta auto ABC-alustalla.
Ilipo57
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 10.11.2014 18:46
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Ilipo57 »

Miksi jättää Ässä vain kesän ajoihin? Jos hankit siistin ja ehjän yksilön on arki paljon miellyttävämpää Ässässä, ja jos huonot uutiset ja vastoinkäymiset alkavat tökkiä, voit ajaa pitkin vuotta tarvittaessa sadan kilsan stressinpoistolenkin kyydistä nauttien todeten samalla, että suomalainen arkikurjuus näyttää siedettävämmältä sen keulan tähden läpi tarkasteltuna...
W220 S320 -99
W164 ML500 -06
Avatar
Susiraja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 27.10.2004 22:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Susiraja »

Ilipo57 kirjoitti:Miksi jättää Ässä vain kesän ajoihin? Jos hankit siistin ja ehjän yksilön on arki paljon miellyttävämpää Ässässä, ja jos huonot uutiset ja vastoinkäymiset alkavat tökkiä, voit ajaa pitkin vuotta tarvittaessa sadan kilsan stressinpoistolenkin kyydistä nauttien todeten samalla, että suomalainen arkikurjuus näyttää siedettävämmältä sen keulan tähden läpi tarkasteltuna...
Arkielämä muuttuu tosiaan sellaiseksi, että työmatkaa on 4km ja tarkoitus kulkea polkupyörällä ja kovilla pakkasilla sitten julkisilla. 4km matkan takia ei kehtaa autoa turhaan käynnistellä varsinkaan talvisaikaan. Ässä jos tuppaa vielä mielellään akkua syömään tai pussit tyhjänä seisoksimaan, niin mieluummin seisottaa sitten farkkumondeota kerrostalon parkkiksella lumikerroksen alla ja kaivaa viikonloppuna sitten lumen alta esiin. Kahden auton pitämisessä ajattelin vähän myös sitä, että toinen on tarvittaessa hätävarana tallissa, jos jotain ajamisen estävää hajoaa. Ei ole mikään paniikki kiireellä sitten korjata. Voi rauhassa tilailla osat ja päättää itse milloin haluaa auton korjata (tai antaa seisoa korjaamon jonossa ilman stressiä).

Arkistressiä olen purkanut ralliharrastuksen kautta. Säännöllinen kilpailukalenteri pitää huolta, että aina välillä on päiviä jolloin ei ole tippaakaan aikaa miettiä työ- tai kotiasioita. Erittäin meditatiivisia harjoituksia, kun joutuu elämään pidemmän aikaa vain siinä hetkessä.
Tosin en ole hirveän stressaantuvaa tyyppiä muutenkaan. Jos oikein pahasti nyppii niin tuijotan ylös pilven reunaa ja suomalaisella uholla sanon mielessäni, että "Löytyykö vielä jotain lisää? Etkö parempaan pysty?" :lol: Jatkan sitten eteenpäin tallustamista...
http://finnishcodriver.blogspot.fi/
Avatar
masterrontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
Paikkakunta: Tampere

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

osaisikohan joku neuvoa ?.. facelift s 2004 320CDI, oli talven (6kk) seisonnassa ja sen jälkeen ei ole tunnistanut navi cd: tä.
ostin uuden navi cd: een. ei apuja.. onko kellään navi yksikkö hajonnut, esim. kosteuden takia ?..
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

masterrontti kirjoitti:osaisikohan joku neuvoa ?.. facelift s 2004 320CDI, oli talven (6kk) seisonnassa ja sen jälkeen ei ole tunnistanut navi cd: tä.
ostin uuden navi cd: een. ei apuja.. onko kellään navi yksikkö hajonnut, esim. kosteuden takia ?..
2004 mallissa on DVD-pohjainen navi (yksikkö kait kontissa). 2003 kartta-aineisto on vielä CD:llä (työnnetään Comandiin). Kumpikohan autosta löytyy? Noissa CD-pohjaisissa Comandeissa on ainakin itselle tullut lukupään puhdistus projekteja joka soittimessa :)
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
masterrontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
Paikkakunta: Tampere

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

kontissa on navi yksikkö.. oletko purkanut laitteen vai miten toteutit puhdistuksen ?.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Ei mulla ole kokemusta noin uusista laitteista. NTG1 Comand tuossa taitaa sitten olla. Käsittääkseni pitäisi olla navi DVD, eikä CD, joten onhan uusi levy oikeanlainen? Toki, jos ei lue sitä vanhaakaan, niin varmaan siinä naviyksikössä jotain vikaa on.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
masterrontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
Paikkakunta: Tampere

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

on dvd ja tosiaan ei lue sitä vanhaakaan..kumma ku hajoo talvi säilytyksessä :D
Avatar
masterrontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
Paikkakunta: Tampere

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

nyt ilmeni uusi vika.. käynnistyksen jälkeen lataa + 14V, mutta 10 sec kuluttua putoaa 12,1 V.. autolla ajetaan vähän, (1-2 kertaa kuukaudessa) ja akku usein tyhjä, nyt 3 akku menossa ja 4kk vanha 100 Ah varta lyijy.. voiko akku olla oikkarissa ja auto tajuaa lopettaa lataamisen 10 sec jälkeen ?.. laturi hajonnut "laakista" , kun toimi hyvin kk sitten ?.
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja RAM »

Paljonko laturilla kilometrejä takana. Omat laturini on aina lauenneet 250 000 kohdalla. Lataus muuttuu satunnaiseksi, kunnes loppuu ja siinä kun laturi ei toimi kunnolla, voi joutua vaihtamaan monen laturin arvon edestä akkuja.
Laturi ei yleensä itsessään mene rikki, vaan lataussäätimen hiilet kuluu loppuun.
Jos autolla ei aja, tyhjenee akku muutenkin ässässä todella nopeasti. Se tykkää, kun sillä ajetaan.
Avatar
masterrontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
Paikkakunta: Tampere

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

tullut saksasta 275 tkm ajettuna v.2009 ja nyt ajettu 306 tkm.. ei tietoa onko alkuperäinen. mittaristosta seurattu latausta ajossa ja on kyllä ladannut aina sen +14 V kun akkuja rupesi menemään :wtf:
Ilipo57
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 10.11.2014 18:46
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Ilipo57 »

RAM kirjoitti:Paljonko laturilla kilometrejä takana. Omat laturini on aina lauenneet 250 000 kohdalla. Lataus muuttuu satunnaiseksi, kunnes loppuu ja siinä kun laturi ei toimi kunnolla, voi joutua vaihtamaan monen laturin arvon edestä akkuja.
Laturi ei yleensä itsessään mene rikki, vaan lataussäätimen hiilet kuluu loppuun.
Jos autolla ei aja, tyhjenee akku muutenkin ässässä todella nopeasti. Se tykkää, kun sillä ajetaan.
Oma kokemus yhdeksän kuukauden ja yhdeksän tuhannen km:n jälkeen on, että viimeistään viidentenä päivänä edellisen ajon jälkeen pitäisi ajaa jonkinlainen lenkki. Muuten alkavat bitit löytää kaiken maailman ongelmia jännitteen laskettua akusta ja omat tuntemuksetkin kertovat auton suhtautumisesta joutilaisuuteen. Päivittäinen ajo näyttäisi olevan paras keino pitää Ässä kondiksessa. Ja niistä ilmajousista: tässä kuussa 16v täyttävästä autosta piti vaihtaa yksi jousipaketti, kun iskari oli ruostunut puhki ja valutti sisältönsä sattumalta valtuutetun Mersudiilerin parkkiruutuun.
W220 S320 -99
W164 ML500 -06
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja RAM »

Näin on. Justiinsa tänään käynnistelin faijan käyttöauton muutaman päivän seisonnan jälkeen ja ajolenkki piti tehdä, että sai venttiilinnostimet kartalle. No huomenna tulee faija matkoiltaan ja ässä saa taas säännöllistä ja päivittäistä ajoa.
Avatar
kilikali
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ke 23.11.2011 18:07

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja kilikali »

Tuata totanoinniinkun vilkku vasemmalle peilissä ei toiminu pariin päivään ja nyt taas toimii ok, niin onko näissäkin ollut noita kosketushäiriöitä pistokkeessa peilin kuoren alla?
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

kilikali kirjoitti:Tuata totanoinniinkun vilkku vasemmalle peilissä ei toiminu pariin päivään ja nyt taas toimii ok, niin onko näissäkin ollut noita kosketushäiriöitä pistokkeessa peilin kuoren alla?
Joo ei kai se mikään erikoinen vika ole.
E350CDI&A180CDI
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13213
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Eikö katkeilleet johdot siellä oven saranoiden tuntumassa ole yleisempi vika, oikeastaan korimallista riippumatta.
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

DBFI kirjoitti:Eikö katkeilleet johdot siellä oven saranoiden tuntumassa ole yleisempi vika, oikeastaan korimallista riippumatta.
Joo tämä oli itselläkin mielessä, ei vaan tullut jostkin syystä kirjoitettua.
E350CDI&A180CDI
Avatar
JukiW
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 29.12.2009 22:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja JukiW »

Muutama viikko sitten vaihtui -05 C-farkku -01 S 400 CDI:hin. Meni leimasta läpi, öljyvuoto pitää vain tukkia. Ei sähkövikoja, ilmapallot ja nokka tehty vähän aikaa sitten. On se kyllä herrasmiesauto. :clap:
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

JukiW kirjoitti:Muutama viikko sitten vaihtui -05 C-farkku -01 S 400 CDI:hin. Meni leimasta läpi, öljyvuoto pitää vain tukkia. Ei sähkövikoja, ilmapallot ja nokka tehty vähän aikaa sitten. On se kyllä herrasmiesauto. :clap:
W220 on ainakin meikäläisen silmissä jollakin tapaa aloittanut luksusautojen kilpavarustelun. Tottahan sitäkin ennen on tyylillä matkustettu, mutta W220 aloitti trendin missä nokitellaan varusteilla ym. aivan huolella. Mahtava autohan se on :thumbup:
E350CDI&A180CDI
Avatar
JukiW
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 29.12.2009 22:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja JukiW »

No nyt tuli tieto, että se öljy vuotaa kansien tiivisteistä molemmin puolin. Saa nähdä, mitä tulee maksamaan... :oops:

Korjattua tietoa: vasen imusarja vuotaa dieseliä eikä kannet öljyä. Ei kuulemma helppo homma sekään.
Avatar
kilikali
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ke 23.11.2011 18:07

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja kilikali »

Vilkkuvika selvisi vaihtamalla sen ledivilkku osan. Osaa se hajota noinkin, että välillä toimii ja välillä ei.
Avatar
JukiW
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 29.12.2009 22:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja JukiW »

Siellä mikään imusarjakaan vuotanut. Pari matalapaine-paluuletkua tiputti tahtiin tippa/sekunti eli aika paljon :shock: . Onneksi tulee kohtuukustannuksin kuntoon. :thumbup:
Avatar
JukiW
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 29.12.2009 22:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja JukiW »

Onko kukaan hommannut tällaista:

" onclick="window.open(this.href);return false;

Meneekö heittämällä ja toimiiko ratin kanssa?
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3099
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Hage »

Ajelin tuossa Turunväylää pitkin tänään ja päätin kokeilla airmaticcia että osaako se laskea alustan takaisin 'normaaliin' tilaan; 24minuuttia myöhemmin alustan ollessa korotettu ei minkäänlaista ilmoitusta laskemisesta ja merkkivalokin paloi iloisena, nopeutta oli koko testauksen ajan 83km/h (81km/h)
Napista kun painaa niin kiltisti nousee ja laskee mutta itsestään se ei näytä osaavan, liekö rikki koko systeemi vai pitääköhän siinä olla hitusen reilumpi nopeus että ymmärtää laskea :D
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Lukittu