w111 jarrutehostin
w111 jarrutehostin
Tarkemmin w111.012 vm-61 rumpujarrullinen.jarrutehostin rikki, vikana ainaskin että kalvo on halki,yritän ehtiä avata pöntön viikoloppuna.tarkennuksena että erillinen pönttö joka sijaitsee konehuoneessa kuljettajan puolella aivan konetilan etuosassa.onko kukaan moista koskaan kunnostanut?tai osaisi neuvoa kuka/mikä paja voisi tuon korjata.mistä löytyisi osia jne.....vehot.yms..jo kyselty. eioota oli vain tarjolla.korjaussarjasta voisi olla apua jos jostain moisen täydellisenä löytäisi.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w111 jarrutehostin
laitappa kuva siitä vanhasta jos vaikka vanahan W126:sen tehostin kävis, taikka sisäkalut
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: w111 jarrutehostin
Tällainen kait kyseessä:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47
Re: w111 jarrutehostin
Moi,
Minulla oli tuollainen -61 W111 Coupessa. Tehostimen sisällä ei ollut kalvoa vaan tiivisteellä varustettu mäntä, joka liukuu pöntön sisäpintaa pitkin.
Minulla oli tuollainen -61 W111 Coupessa. Tehostimen sisällä ei ollut kalvoa vaan tiivisteellä varustettu mäntä, joka liukuu pöntön sisäpintaa pitkin.
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w111 jarrutehostin
tuohan on niinku vanhassa hanomakissakarra kirjoitti:Tällainen kait kyseessä:
[ http://www.benzworld.org/forums/attachments/vintage-mercedes-benz/383984d1309370664-brake-servo-help-imag0492.jpg ]
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: w111 jarrutehostin
jep.tuollainen kuin karran laittamassa kuvassa.
Re: w111 jarrutehostin
morjesta taasen.nyt ois hyvät neuvot tarpeen!!kirottu/siunattu työ vie kaiken ajan.kun tuon tehostimen ottaa irti niin kuuluuko ns.pohjan puolella olla jarrunestettä?oma villi arvaukseni että kyllä.mutta ongelmana tässä on ollut että imeä ryystänyt jarrunestettä imusarjaan.jos jollakin kokemusta korjauksesta niin vinkit tarpeen..
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47
Re: w111 jarrutehostin
Ei kuulu olla. Neste on merkki vuotavasta sylinteristä.mihkali kirjoitti:morjesta taasen.nyt ois hyvät neuvot tarpeen!!kirottu/siunattu työ vie kaiken ajan.kun tuon tehostimen ottaa irti niin kuuluuko ns.pohjan puolella olla jarrunestettä?oma villi arvaukseni että kyllä.mutta ongelmana tässä on ollut että imeä ryystänyt jarrunestettä imusarjaan.jos jollakin kokemusta korjauksesta niin vinkit tarpeen..
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Re: w111 jarrutehostin
Kun tehostimen sylinteri pääsee vuotamaan, niin sen seurauksena se tehostinmännän kumi menee huonoksi, ja alkaa vuotaa ilmaa. Eli tehostin ei lopulta toimi enää. Jarruissa nestevuoto johtaa myös ilman pääsyn järjestelmään, jolloin jarrut voi kadota. Tässä mallissa oli vielä 1-piirijarrut. Tässä kuvassa näkyy systeemi:
https://www.niemoeller.de/w111-mercedes ... 20106.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä tehostin tyyppi oli käytössä vuoteen 1963 saakka, ja sitten vaihtui 2-piiriseen 1964-
Tehostimen päällä on leimattu sen malli: ATE T50/24 tai ATE T50/26
Arvelen että tuossa autossa on tuo vanhempi, eli T50/24 (tämä olisi hyvä tietää kun etsii osia)
Kannattaa siis vaihtaa tehostimen sylinterin kumit, ja tehostin männän kumi.
https://www.niemoeller.de/w111-mercedes ... 20106.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä tehostin tyyppi oli käytössä vuoteen 1963 saakka, ja sitten vaihtui 2-piiriseen 1964-
Tehostimen päällä on leimattu sen malli: ATE T50/24 tai ATE T50/26
Arvelen että tuossa autossa on tuo vanhempi, eli T50/24 (tämä olisi hyvä tietää kun etsii osia)
Kannattaa siis vaihtaa tehostimen sylinterin kumit, ja tehostin männän kumi.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Re: w111 jarrutehostin
torniosta löytyy tollasia tehostin pönttöjä jos tarvetta vielä on !
Re: w111 jarrutehostin
Huoltokatko ohitse.takaisin asian ääreen.kyllä se on tuo vanhempi malli,pitänänee vaihtaa siihen tarvittavat kilkkeet mitä siihen saa hankittua.
Re: w111 jarrutehostin
nonniin...kauan se kesti.mutta voiko tuon tehostimen korvata näillä uudemmilla jarru boostereilla?
Re: w111 jarrutehostin
Taistelin tässä viime viikkoina uudemman (1965) W111:n rintapeltiin tulevan jarrutehostimen kanssa.
Lyhkäisyydessään: alkuperäinen vuoti ("puhkuu"), hankin toisen "kunnossa olevan", mutta olikin isompi,
puhkui ja lisäksi naksautti polkaistessa, hankin pari "hyvän tuntuista" lisää, kumpikin vuoti... Lopulta
maksoin riihikuivaa että sain "uudenveroisen" boosterin ja nyt pelittää kuin junan vessa....
Mutta pitkästä johdannon syy oli että tuli puhuttua asian tiimoilta myös näistä alkupään buustereista.
Nämä, päinvastoin kuin nuo myöhemmät rintapellin "umpeen niitatut" mallit, pitäisi olla kuitenkin korjattavissa?
Osat (tiivisteet ym.) eivät ole ilmaisia, mutta niitä kuulemma saa ainakin Saksasta?
Itse tilasin juuri Niemölleriltä eilen osia, aiemmin tilannut mm. MB Classics (.de) ja Marcel Kappen (Hollanti).
Se kuka tuon osaa sitten vaihtaa ja vielä koota - ei tietoa...
Lyhkäisyydessään: alkuperäinen vuoti ("puhkuu"), hankin toisen "kunnossa olevan", mutta olikin isompi,
puhkui ja lisäksi naksautti polkaistessa, hankin pari "hyvän tuntuista" lisää, kumpikin vuoti... Lopulta
maksoin riihikuivaa että sain "uudenveroisen" boosterin ja nyt pelittää kuin junan vessa....
Mutta pitkästä johdannon syy oli että tuli puhuttua asian tiimoilta myös näistä alkupään buustereista.
Nämä, päinvastoin kuin nuo myöhemmät rintapellin "umpeen niitatut" mallit, pitäisi olla kuitenkin korjattavissa?
Osat (tiivisteet ym.) eivät ole ilmaisia, mutta niitä kuulemma saa ainakin Saksasta?
Itse tilasin juuri Niemölleriltä eilen osia, aiemmin tilannut mm. MB Classics (.de) ja Marcel Kappen (Hollanti).
Se kuka tuon osaa sitten vaihtaa ja vielä koota - ei tietoa...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...