W114 Coupe M104 3,2L...
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Siihen sammui Johtotähti, jätkät lätkimään lähti...
Vanha frendi oli tullut ihan Vaasasta asti ihailemaan mersuprojektia . Korskeiden kehujen kaikuessa lähdimme koeajolle. Ja mitä enemmän kehuimme, mitä kauemmaksi kaupungista pääsimme, sitä enemmän rupesi bensa haisemaan. Kunnes sitten. Valtakunnan rajalla päätin pysähtyä tarkastamaan tilannetta. Ja aivan oikein, bensaa vuoti konehuoneeseen korkeapainepuolelta ihan suihkuna. Siihen jäi.
Tai ei jäänyt, sillä tulimme noutamaan auton vielä samana (eilis) iltana frendin autolla ja saimme hinattua sen Timpan tallille Espooseen. Aamulla tallilla kummatkin bensaletkut irti ja Konalan Hi-flexiin, jossa ne oli viime kesänä puristettu. Siellä vahvistettiin, että bensaa oli päässyt kudoksen ja pinnan kumin väliin ja pikkuhiljaa syövyttänyt letkuun reiän. Ehkä letkussa oli kudosvaurio jo liittimiä puristettaessa, tai jotain...? Joka tapauksessa, sain uudet letkut ilman veloitusta. Nyt ne ovat kiinni ja auto pelaa taas.
Vuoto oli heti puristetun kauluksen jälkeen. Kumi oli silleen sopivasti pehmennyt.
Vanha frendi oli tullut ihan Vaasasta asti ihailemaan mersuprojektia . Korskeiden kehujen kaikuessa lähdimme koeajolle. Ja mitä enemmän kehuimme, mitä kauemmaksi kaupungista pääsimme, sitä enemmän rupesi bensa haisemaan. Kunnes sitten. Valtakunnan rajalla päätin pysähtyä tarkastamaan tilannetta. Ja aivan oikein, bensaa vuoti konehuoneeseen korkeapainepuolelta ihan suihkuna. Siihen jäi.
Tai ei jäänyt, sillä tulimme noutamaan auton vielä samana (eilis) iltana frendin autolla ja saimme hinattua sen Timpan tallille Espooseen. Aamulla tallilla kummatkin bensaletkut irti ja Konalan Hi-flexiin, jossa ne oli viime kesänä puristettu. Siellä vahvistettiin, että bensaa oli päässyt kudoksen ja pinnan kumin väliin ja pikkuhiljaa syövyttänyt letkuun reiän. Ehkä letkussa oli kudosvaurio jo liittimiä puristettaessa, tai jotain...? Joka tapauksessa, sain uudet letkut ilman veloitusta. Nyt ne ovat kiinni ja auto pelaa taas.
Vuoto oli heti puristetun kauluksen jälkeen. Kumi oli silleen sopivasti pehmennyt.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Hyvä ettei mennyt savuna ilmaan
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Totta Siinä tapauksessa ei vakuutuskaan korvaa näin vanhaa peliä. Palovakuutus kattaa vauriot vain esim. jos auto palaa jonkun muun palon yhteydessä. Esim. vaikka talvisäilytyksessä.kuokka12 kirjoitti:Hyvä ettei mennyt savuna ilmaan
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Autoa on jo pidempään vaivannut tietyntyyppinen häiriö kylmäkäynnistyksen yhteydessä. Käynnistyy, mutta hiipuu hetken kuluttua. Ei heti vastaa kaasuun jne., jne... Syitä voi olla useita mutta uskoisin pääsyyn olevan suurempi läpivirtaus avoimen ilmansuodattimen sekä avaramman ja katalysaattorittoman pakopuolen vuoksi. Alkuperäinen ECU ei ilmeisesti osaa oikein lukea kasvanutta ilmamäärää koneen ollessa kylmä?
Vaihdettu on MAF, imuilman anturi ja jäähdytysnesteen lämpöanturi. Myös bensan paineensäädin on vaihdettu mutta se lienee vaikuttavan enemmän käynnistykseen lämpimänä. Nyt kokeillaan sitten uudella OVP-releellä. Vanha oli alkuperäinen.
Vaihdettu on MAF, imuilman anturi ja jäähdytysnesteen lämpöanturi. Myös bensan paineensäädin on vaihdettu mutta se lienee vaikuttavan enemmän käynnistykseen lämpimänä. Nyt kokeillaan sitten uudella OVP-releellä. Vanha oli alkuperäinen.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Allright... kylmäkäynnistysvaikeuksiinkin on löytymässä ratkaisu mutta palataan näihin myöhemmin. Kiinnostavinta tällä hetkellä on voimalinjan parantaminen
Lukkoperä. Pirusti olen miettinyt ja laskeskellut (etenkin rahoja) mikä on fiksuin ja toimivin ratkaisu. Jo pelkästään rahoja laskiessa huomaa, että kaikkein epä-fiksuin ratkaisu on lähteä suunnittelemaan lukkoperää Mersun palikoista. Unski taisikin tässä(?) ketjussa antaa yhdenlaista hinta-arviota ko. rakennelmaan.
Oikeat välitykset. Olen loppukesän 2014 muutoskatsastuksen jälkeen ajanut n. 6-7000 km sekä rataa, matkaa, että kaupunkia. 4,15 ykkösvaihteella, suoralla vitosella ja 3,69 perällä. Ykkönen on selkeä maansiirtovaihde tällä perällä. Käytössä on siis 4 vaihdetta ja kierrokset 3700 satasen vauhdissa. Radalla kombo on aivan mahtava, 2000 kilsan kesälomamatkailussa ei ehkä ihan optimi.
Laatikko. Kaikki liittyy kaikkeen. Suunnitelmissa on laatikko, jossa n. 2,8 "ykkönen" ja, toisin kuin nykyisessä, loikkari suurimpana. Laatikon välitykset yhdessä perän välitysten kanssa pitäisi antaa lähelle 10:1 lähtövaihteella ja n. 3000rpm satasen vauhdissa suurimmalla. Tähän matematiikkaan on projektiin sopivista nykylaatikoista vaikea fiksulla rahalla löytää laatikkoa, jossa ei ole yli 4,0 tai jopa yli 5,0 ykkönen. Kakkonen tulee olemaan lähtövaihde kuten nytkin mutta sitten on se ylivaihde
Näillä mennään
Lukkoperä. Pirusti olen miettinyt ja laskeskellut (etenkin rahoja) mikä on fiksuin ja toimivin ratkaisu. Jo pelkästään rahoja laskiessa huomaa, että kaikkein epä-fiksuin ratkaisu on lähteä suunnittelemaan lukkoperää Mersun palikoista. Unski taisikin tässä(?) ketjussa antaa yhdenlaista hinta-arviota ko. rakennelmaan.
Oikeat välitykset. Olen loppukesän 2014 muutoskatsastuksen jälkeen ajanut n. 6-7000 km sekä rataa, matkaa, että kaupunkia. 4,15 ykkösvaihteella, suoralla vitosella ja 3,69 perällä. Ykkönen on selkeä maansiirtovaihde tällä perällä. Käytössä on siis 4 vaihdetta ja kierrokset 3700 satasen vauhdissa. Radalla kombo on aivan mahtava, 2000 kilsan kesälomamatkailussa ei ehkä ihan optimi.
Laatikko. Kaikki liittyy kaikkeen. Suunnitelmissa on laatikko, jossa n. 2,8 "ykkönen" ja, toisin kuin nykyisessä, loikkari suurimpana. Laatikon välitykset yhdessä perän välitysten kanssa pitäisi antaa lähelle 10:1 lähtövaihteella ja n. 3000rpm satasen vauhdissa suurimmalla. Tähän matematiikkaan on projektiin sopivista nykylaatikoista vaikea fiksulla rahalla löytää laatikkoa, jossa ei ole yli 4,0 tai jopa yli 5,0 ykkönen. Kakkonen tulee olemaan lähtövaihde kuten nytkin mutta sitten on se ylivaihde
Näillä mennään
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Kaverin w108 on hiluxin perä cuscon lukolla ja kynätolpilla heivas koko mersun kehdon pois. Hyvin on kuulemma pelittäny. Kaliis ja iso rojekti kuiteski.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Mä suunnittelin kans jäykkää taka-akselia pystylyhtyyn,mutta vaikee leimata koska nytten on erillisjousitettu.Toisin päin leimaaminen onnistuu kyllä.
Päädyin sitten bmw e34 akselistoon lukkoperällä.
Mersun osilla aika toivotonta saada hyvää lukkoa,ainakaan kohtuullisin kustannuksin.
Päädyin sitten bmw e34 akselistoon lukkoperällä.
Mersun osilla aika toivotonta saada hyvää lukkoa,ainakaan kohtuullisin kustannuksin.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Näin pitkälle mä en asioista ymmärräkään mutta näyttäisi siltä, että W108 keulilla on isokin turbo. Mulla ei ole, joten "kevyempikin" ratkaisu riittäämasa201 kirjoitti:Kaverin w108 on hiluxin perä cuscon lukolla ja kynätolpilla heivas koko mersun kehdon pois. Hyvin on kuulemma pelittäny. Kaliis ja iso rojekti kuiteski.
EDIT: mikä on cuscon lukko?
Viimeksi muokannut hismajestics, Ke 28.10.2015 09:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Mielenkiintoista. Millä palikoilla taka-akselin kasasit? Bemarin perä (188?), vetarit... jotain muuta? Sattuuko sulla olemaan kuvia?j.t.v kirjoitti:Mä suunnittelin kans jäykkää taka-akselia pystylyhtyyn,mutta vaikee leimata koska nytten on erillisjousitettu.Toisin päin leimaaminen onnistuu kyllä.
Päädyin sitten bmw e34 akselistoon lukkoperällä.
Mersun osilla aika toivotonta saada hyvää lukkoa,ainakaan kohtuullisin kustannuksin.
Onko auto sulla Tuusulassa?
EDIT: mikä laatikko ja perävälitys autossa on?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Bmw e34 akselisto,typ 210 perällä ja bmw omilla vetareilla.
Laatikko on zf 5 vaihteinen.
Juu auto Tuusulassa ja ajossa koko ajan.
Laatikko on zf 5 vaihteinen.
Juu auto Tuusulassa ja ajossa koko ajan.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Autohan on pakko nähdä Jos se sulle siis sopii.j.t.v kirjoitti:Bmw e34 akselisto,typ 210 perällä ja bmw omilla vetareilla.
Laatikko on zf 5 vaihteinen.
Juu auto Tuusulassa ja ajossa koko ajan.
Laita siinä tapauksessa vaikka puh.nro privalla, niin olen yhteydessä.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Kuumeinen 8v. poikani tuossa pelaa iPadia eikä tarvitse huomiota, tietenkään. Hyvin aikaa kirjoitella hieman ajatuksia...
Viisaammat ovat tässä opettaneet, että paras budjetti "supercharger" on lyhyempi perä. Harvemmin sitä kuitenkaan tulee +200 km/h ajeltua.
Mitä tässä on tullut asiaa tutkittua, niin aika harva miettii autonsa välityksiä ja mitä niiden optimoinnilla saisi nopeusmielessä aikaan. Ratapuolella asia on selviö ja samoin serious strippipiireissä.
Nettiä selatessa ST-puolella tuntuu jatkuva vaiva olevan tarpeeksi kestävän laatikon löytyminen. Mikään ei tunnu kestävän Kävi mielessä, että voisikohan välityssuhteita muuttamalla saada vääntö optimoitua kierrosten kanssa siten, että saadaan maksimaalinen nopeus ja minimaalinen rasitus vetolinjaan? Jos on hemmetisti vääntöä jo alakierroksilla ja pitkä perä, niin eikö siinä paikat hajoa? Tottakai muitakin muuttujia on mutta noin niinkuin yksinkertaistettuna.
Näin ajattelin itse edetä. Netistä löytyy tarpeeksi simppeleitä laskukaavoja jopa näin humanistillekin. Pitää tutkia tarkemmin.
Viisaammat ovat tässä opettaneet, että paras budjetti "supercharger" on lyhyempi perä. Harvemmin sitä kuitenkaan tulee +200 km/h ajeltua.
Mitä tässä on tullut asiaa tutkittua, niin aika harva miettii autonsa välityksiä ja mitä niiden optimoinnilla saisi nopeusmielessä aikaan. Ratapuolella asia on selviö ja samoin serious strippipiireissä.
Nettiä selatessa ST-puolella tuntuu jatkuva vaiva olevan tarpeeksi kestävän laatikon löytyminen. Mikään ei tunnu kestävän Kävi mielessä, että voisikohan välityssuhteita muuttamalla saada vääntö optimoitua kierrosten kanssa siten, että saadaan maksimaalinen nopeus ja minimaalinen rasitus vetolinjaan? Jos on hemmetisti vääntöä jo alakierroksilla ja pitkä perä, niin eikö siinä paikat hajoa? Tottakai muitakin muuttujia on mutta noin niinkuin yksinkertaistettuna.
Näin ajattelin itse edetä. Netistä löytyy tarpeeksi simppeleitä laskukaavoja jopa näin humanistillekin. Pitää tutkia tarkemmin.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Mikä välitys on perässä?j.t.v kirjoitti:Bmw e34 akselisto,typ 210 perällä ja bmw omilla vetareilla.
Laatikko on zf 5 vaihteinen.
Muistatko tuo ZF:n tyyppinumeroa?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Perävälitys on 2.93(bmw 540)
Ja zf on e36 m3:sesta,mikäs se tyyppi nyt sit on 310 vai 320.
Tuu vaan kattoo joku päivä,kunhan tässä nyt enimmät kiireet helpottaa.
Ja zf on e36 m3:sesta,mikäs se tyyppi nyt sit on 310 vai 320.
Tuu vaan kattoo joku päivä,kunhan tässä nyt enimmät kiireet helpottaa.
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
S5D-320Z on hyvä laatikko. Tuo on juuri tuo 5 -vaihteinen.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
j.t.v kirjoitti:Ja zf on e36 m3:sesta,mikäs se tyyppi nyt sit on 310 vai 320.
Noi Bemarin laatikot on kyllä monessakin yhteydessä todettu hyviksi. Niiden sovittaminen Mersuun vaatii kuitenkin sellaisia taitoja ja välineitä, joita mulla ei ole. Sitten toinen juttu on 6-vaihteinen. Niitä ja niiden välityksiä olen tutkinut ja tällä hetkellä CDI/Kompressor W203 6-vaihteinen olis kiinnostava.Heavy kirjoitti:S5D-320Z on hyvä laatikko. Tuo on juuri tuo 5 -vaihteinen.
Toi esimerkki on 2004 mallista, 600€. Jos löytyisi vielä face-lift (5/2004->), niin vaihteensiirtokin on ratkaistu ilman kuvan vaijerihäksätystä. Uudemmissa on tangolla Bemarin malliin. Vaijeri saattaa muutenkin tuottaa päänvaivaa kun kehtoa joutuu joka tapauksessa lyhentämään.
Mulla on kaveri Helsingin "eteläpuolella" tutkimassa, josko sopivaa löytyisi
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Viisaista en tiedä mutta tuntuu täysin älyvapaalta välityksiä lyhentämällä "pilata" autoa. Tietysti käyttötarkoitushan ja tottumukset sen asian määrää. Jos autolla ajetaan radalla, on toki välitykset parempi sovittaa siihen.hismajestics kirjoitti:Viisaammat ovat tässä opettaneet, että paras budjetti "supercharger" on lyhyempi perä. Harvemmin sitä kuitenkaan tulee +200 km/h ajeltua.
Mitä tässä on tullut asiaa tutkittua, niin aika harva miettii autonsa välityksiä ja mitä niiden optimoinnilla saisi nopeusmielessä aikaan. Ratapuolella asia on selviö ja samoin serious strippipiireissä.
Nettiä selatessa ST-puolella tuntuu jatkuva vaiva olevan tarpeeksi kestävän laatikon löytyminen. Mikään ei tunnu kestävän Kävi mielessä, että voisikohan välityssuhteita muuttamalla saada vääntö optimoitua kierrosten kanssa siten, että saadaan maksimaalinen nopeus ja minimaalinen rasitus vetolinjaan? Jos on hemmetisti vääntöä jo alakierroksilla ja pitkä perä, niin eikö siinä paikat hajoa? Tottakai muitakin muuttujia on mutta noin niinkuin yksinkertaistettuna.
Näin ajattelin itse edetä. Netistä löytyy tarpeeksi simppeleitä laskukaavoja jopa näin humanistillekin. Pitää tutkia tarkemmin.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Toi on kyllä niin totta .MouTine kirjoitti:...tuntuu täysin älyvapaalta välityksiä lyhentämällä "pilata" autoa.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
eikö se lyhempi perä paranna laatikon kestoa ku suurempi rasitus olis perällä ja vetareilla. mutta polttoaineenkulutus kasvaa ku huiput tippuu ja saa olla vatkaamas vaihteita kokoajan
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Mulla on ihan sama ajatus.pinpinkarva kirjoitti:eikö se lyhempi perä paranna laatikon kestoa ku suurempi rasitus olis perällä ja vetareilla. mutta polttoaineenkulutus kasvaa ku huiput tippuu ja saa olla vatkaamas vaihteita kokoajan
Ei kai harrasteauton polttoainekulutus niin isossa roolissa ole, että se harrastusta haittaisi ? Vaihteita ei nykyvälitysellä tarvitse vatkata juuri lainkaan. Vitosella voi ihan kevyesti ajaa 60km/h ja lähteä siitä tarvittaessa kiihdyttämään. Satasessa heittäis mielellään ylivaihteelle.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Tuo yllä kuvattu 6-speed on siis pre-facelift ja niiden heikoin ominaisuus (internetin mukaan) on tahmea tai löysä vaihteensiirto. En ole itse ajanut, joten ei ole omaa käsitystä. Anybody??
Siirtomekanismin heikkoja kohtia ovat kepin "laakerointi" rakenteeseen ja vaijeri ykköselle (onko myös pakille?).
Ymmärtääkseni 05/2004 asia korjattiin ja ainakin kuvissa homma näyttää pätevältä. Voisko jopa toimia Bemarin veroisesti... Vielä ei ole varmuutta voiko uudemman rakenteen asentaa suoraan vanhemman mallin laatikkoon. Käsittääkseni laatikkoihin ei tullut muutoksia
Siirtomekanismin heikkoja kohtia ovat kepin "laakerointi" rakenteeseen ja vaijeri ykköselle (onko myös pakille?).
Ymmärtääkseni 05/2004 asia korjattiin ja ainakin kuvissa homma näyttää pätevältä. Voisko jopa toimia Bemarin veroisesti... Vielä ei ole varmuutta voiko uudemman rakenteen asentaa suoraan vanhemman mallin laatikkoon. Käsittääkseni laatikkoihin ei tullut muutoksia
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Jos päädyt vaihtamaan uudemman mallin vaihteensiirron vanhempaan laatikkoon, mulla on yksi uudemman mallinen 200 cdi:n rikkinäinen laatikko. Kakkosen hammaspyöristä puuttuu hampaat, muuten hyvässä hapessa. Mielelläni lahjoitan sen tällaiseen käyttöön, jos siitä saa sopivat palikat.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Kun minä joskus kokeilin 6v lootaa tein kepin bemariin tarkoitetusta kepistä, siitä tuli ainakin tosi tarkka ja hyvä käyttää. Pystyi pykältämään nopeasti.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
Tämä on jalo teko Katsotaan välttämättömät yksityiskohdat sitten vaikka YV:lläKakemake kirjoitti:Jos päädyt vaihtamaan uudemman mallin vaihteensiirron vanhempaan laatikkoon, mulla on yksi uudemman mallinen 200 cdi:n rikkinäinen laatikko. Kakkosen hammaspyöristä puuttuu hampaat, muuten hyvässä hapessa. Mielelläni lahjoitan sen tällaiseen käyttöön, jos siitä saa sopivat palikat.
Miten muuten sait laatikon rikki?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
No juurikin näin. Mersun 6-v vaihteensiirtoa on nimenomaan haukuttu hitaudesta ja jonkunlaisesta velttoudesta (sloppy feeling). Oliko suurikin homma?jukkis. kirjoitti:Kun minä joskus kokeilin 6v lootaa tein kepin bemariin tarkoitetusta kepistä, siitä tuli ainakin tosi tarkka ja hyvä käyttää. Pystyi pykältämään nopeasti.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
hismajestics kirjoitti:No juurikin näin. Mersun 6-v vaihteensiirtoa on nimenomaan haukuttu hitaudesta ja jonkunlaisesta velttoudesta (sloppy feeling). Oliko suurikin homma?jukkis. kirjoitti:Kun minä joskus kokeilin 6v lootaa tein kepin bemariin tarkoitetusta kepistä, siitä tuli ainakin tosi tarkka ja hyvä käyttää. Pystyi pykältämään nopeasti.
Ite kepinvivuston teko ei ollut kummonenkaan homma mutta sen mahduttaminen mersun matalaan kartaanitunneliin teetti enemmän työtä, sekä pakkilukon rakentaminen keppiin tyhjästä. Nyt ottaisin aihioksi kepin jossa on itsessään jonkinlainen pakkilukko.
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
http://www.race.fi/fi/news/entry/137/di ... nsmissions" onclick="window.open(this.href);return false;hismajestics kirjoitti:Näin pitkälle mä en asioista ymmärräkään mutta näyttäisi siltä, että W108 keulilla on isokin turbo. Mulla ei ole, joten "kevyempikin" ratkaisu riittäämasa201 kirjoitti:Kaverin w108 on hiluxin perä cuscon lukolla ja kynätolpilla heivas koko mersun kehdon pois. Hyvin on kuulemma pelittäny. Kaliis ja iso rojekti kuiteski.
EDIT: mikä on cuscon lukko?
värit väreihin ja loput maihin.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
En tullut ajatelleeksi tätä lainkaan. Jotenkin ollut alitajunassa, että "lukitus" tapahtuu laatikossa...jukkis. kirjoitti: Nyt ottaisin aihioksi kepin jossa on itsessään jonkinlainen pakkilukko.
Miten se toimii bemarissa jos kepissä ei kerran ole lukkoa?
Mitä näitä pakkilukollisia keppejä sitten on?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupe M104 3,2L...
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349