OM605 kierrostenrajoitin ongelma

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Vastaheitto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Pe 12.02.2010 13:04

OM605 kierrostenrajoitin ongelma

Viesti Kirjoittaja Vastaheitto »

Elikkäs ongelma tapaus w202 mese jota on hieman piristelty, sähköpumpulla jossa 7mm tapit..? Moottorin ohjaus ilmeisesti vakio jonka rinnalle on kytketty kcr ns. "tehoboksi" jossa kolme säätöruuvia. Ongelmina on nyt se että en ole ihan varma onko boksi edes kytketty oikein koska johtosarjaa oli kuorittu boksin luota sillein että muutamasta erinnäisistä johdoista oli kuorittu osittain ja ikään kuin koitettu kytkeä eri johtoihin ilmeisesti tuota kcr härpäkettä. Ja nyt sitte kysymys kuuluu että mihinkä noi tehoboksin johdot pitää oikeasti kytkeä.

Tämänhetkinen kytkentä on:

Tehoboksille tulevat johdot. ruskea- pinni 37, Valkoinen- maa , Keltainen- pinni 39, Harmaa - 46 Vihreä - pinni 9

Ja sitte ongelma on että kierrosten rajoitin tulee 4500rpm kohdalla kuormittamattomana, ja myös kun auto sutii tyhjää. Ja jos pitoa löytyy niin savun tulo lakkaa 4500rpm kohdalla ja antaa kierrättää 5000rpm hujakoille. Vikakoodeja ei ole vikatilaksi asti, joten se ei (ehkä) johdu siitä. Niin ja autossa
palaa abs merkkivalo koska perämurikan anturi on ressaantunu, mutta ei kai se tuohon ongelmaan vaikuta...? Moottorin saa sitten kyllä vikatilaan asti kun pyörittää tosta tehoboksilta ruuveja tarpeeksi, mutta en oo saanu hx40 ahtimella kuin max 2,3 baaria painetta syöttöruuvista pyörittämällä jonka jälkeen sen saa taas vikatilaan ja auto vaan sammuu kun polkasee

Että apuja tarvii kiitos nam!
Eetyzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: Ti 15.04.2008 16:16

Viesti Kirjoittaja Eetyzk »

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, Ti 21.02.2017 23:21. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Vastaheitto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Pe 12.02.2010 13:04

Re: OM605 kierrostenrajoitin ongelma

Viesti Kirjoittaja Vastaheitto »

No se ois yks, mutta ku ei köyhällä oo rahhoo maksaa satasia mistään bittikartoista.... :roll: Ite oon aina pyrkiny tekemään kaiken itse niin siinä oppiikin samalla jotain :D
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: OM605 kierrostenrajoitin ongelma

Viesti Kirjoittaja arska10 »

No sitten onnea vaan tuhopoxin kytkentöjen selvittämiseen. Loppu peleissä tuo ecun ohjelmointi voisi tulla halvemmaksi.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Vastaheitto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Pe 12.02.2010 13:04

Re: OM605 kierrostenrajoitin ongelma

Viesti Kirjoittaja Vastaheitto »

No jos nyt ei takerruta siihen tuhoboksiin vaan itse ongelmaan joka on edelleen olemassa vaikka se on kytketty pois pelistä... Eli unohdetaan se ja keskitytään siihen miksi auto ei kierrä, niin ei tarvihe vittuiluja saaha täältäki vaa vastaukseksi :evil: . Yksi vikakoodi on p1470 joka vissiin ois tuo alkuperäisen turbon kellon ohjaus jota ei enää ole. Saiskohan sen ohitettua jollain vastuksella tms. ?
tuomasnuutti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
Paikkakunta: Turku

Re: OM605 kierrostenrajoitin ongelma

Viesti Kirjoittaja tuomasnuutti »

Vastaheitto kirjoitti:No jos nyt ei takerruta siihen tuhoboksiin vaan itse ongelmaan joka on edelleen olemassa vaikka se on kytketty pois pelistä... Eli unohdetaan se ja keskitytään siihen miksi auto ei kierrä, niin ei tarvihe vittuiluja saaha täältäki vaa vastaukseksi :evil: . Yksi vikakoodi on p1470 joka vissiin ois tuo alkuperäisen turbon kellon ohjaus jota ei enää ole. Saiskohan sen ohitettua jollain vastuksella tms. ?
Vikakoodi P1470 ei ole turbon kellon ohjaukseen millään tavoin yhteydessä. Kyseinen vikakoodi tulee ilamassamittauksesta tai imuilman lämpötilan mittauksesta. Mitään ECU:a huijaavaa ei voi ohittaa vastusvirityksellä.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5254
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: OM605 kierrostenrajoitin ongelma

Viesti Kirjoittaja S202 »

Hankala sitä on saada toimimaan ilman vikakoodeja ilman ohjelmointia. Yks vaihtoehto olis nakata se sähköpumppu mäkeen ja mekaaninen tilalle. Sitten ei kyllä toimi vakkari ja jos sähkölaatikko niin ei onnistu. Ei tuollaisen ohjelmointi varmaan hirveästi maksa, saat auton toimimaan kunnolla.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Re: OM605 kierrostenrajoitin ongelma

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Kukas nuota ohjelmia nykyään nuohin väsää ja millasissa hinnoissa mahtanevat liikkua? eli onko se lähempänä 500e kuin 200e ?
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: OM605 kierrostenrajoitin ongelma

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

En tiedä mitä se ohjelma nuihin nykyään on mutta joitain vuosia sitten se oli 400€
Vastaheitto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Pe 12.02.2010 13:04

Re: OM605 kierrostenrajoitin ongelma

Viesti Kirjoittaja Vastaheitto »

Ongelma paikallistettu! :thumbup: Laitanpa nyt tänne jos siitä joskus tulevaisuudessa on apua jollekki. Elikkä purin pumpusta takakannen auki ja löysin sieltä tämän asentoanturin, semmonen magneetti haarukka, jonka takaa löyty sitten pultti joka on taas ulkopuolelta takakannesta katottuna muovi tulpan alla. 5mm kuusiokolo avain kävi sinne ja tuosta saa sitten löysäämällä pulttia ja työntämällä/vetämällä ikään kuin hakemaan kaasuvivulle käyttöalueen. Tuota työnsin n 2mm pumppuun päin jolloin saa solenoidin työntämään kaasutankoa pidemmälle. Hirveästi tuota ei kannata liikutella muuten saa kyllä tyhjäkäynnin sekaisin.

Ilmeisesti tässä minun tapauksessa miks auto ei kiertäny koska kaasutanko ei vaa yksinkertaisesti painunu tarpeeksi syvälle että auto kiertäis kunnolla.
Vastaa Viestiin