OM605 kierrostenrajoitin ongelma
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Pe 12.02.2010 13:04
OM605 kierrostenrajoitin ongelma
Elikkäs ongelma tapaus w202 mese jota on hieman piristelty, sähköpumpulla jossa 7mm tapit..? Moottorin ohjaus ilmeisesti vakio jonka rinnalle on kytketty kcr ns. "tehoboksi" jossa kolme säätöruuvia. Ongelmina on nyt se että en ole ihan varma onko boksi edes kytketty oikein koska johtosarjaa oli kuorittu boksin luota sillein että muutamasta erinnäisistä johdoista oli kuorittu osittain ja ikään kuin koitettu kytkeä eri johtoihin ilmeisesti tuota kcr härpäkettä. Ja nyt sitte kysymys kuuluu että mihinkä noi tehoboksin johdot pitää oikeasti kytkeä.
Tämänhetkinen kytkentä on:
Tehoboksille tulevat johdot. ruskea- pinni 37, Valkoinen- maa , Keltainen- pinni 39, Harmaa - 46 Vihreä - pinni 9
Ja sitte ongelma on että kierrosten rajoitin tulee 4500rpm kohdalla kuormittamattomana, ja myös kun auto sutii tyhjää. Ja jos pitoa löytyy niin savun tulo lakkaa 4500rpm kohdalla ja antaa kierrättää 5000rpm hujakoille. Vikakoodeja ei ole vikatilaksi asti, joten se ei (ehkä) johdu siitä. Niin ja autossa
palaa abs merkkivalo koska perämurikan anturi on ressaantunu, mutta ei kai se tuohon ongelmaan vaikuta...? Moottorin saa sitten kyllä vikatilaan asti kun pyörittää tosta tehoboksilta ruuveja tarpeeksi, mutta en oo saanu hx40 ahtimella kuin max 2,3 baaria painetta syöttöruuvista pyörittämällä jonka jälkeen sen saa taas vikatilaan ja auto vaan sammuu kun polkasee
Että apuja tarvii kiitos nam!
Tämänhetkinen kytkentä on:
Tehoboksille tulevat johdot. ruskea- pinni 37, Valkoinen- maa , Keltainen- pinni 39, Harmaa - 46 Vihreä - pinni 9
Ja sitte ongelma on että kierrosten rajoitin tulee 4500rpm kohdalla kuormittamattomana, ja myös kun auto sutii tyhjää. Ja jos pitoa löytyy niin savun tulo lakkaa 4500rpm kohdalla ja antaa kierrättää 5000rpm hujakoille. Vikakoodeja ei ole vikatilaksi asti, joten se ei (ehkä) johdu siitä. Niin ja autossa
palaa abs merkkivalo koska perämurikan anturi on ressaantunu, mutta ei kai se tuohon ongelmaan vaikuta...? Moottorin saa sitten kyllä vikatilaan asti kun pyörittää tosta tehoboksilta ruuveja tarpeeksi, mutta en oo saanu hx40 ahtimella kuin max 2,3 baaria painetta syöttöruuvista pyörittämällä jonka jälkeen sen saa taas vikatilaan ja auto vaan sammuu kun polkasee
Että apuja tarvii kiitos nam!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Pe 12.02.2010 13:04
Re: OM605 kierrostenrajoitin ongelma
No se ois yks, mutta ku ei köyhällä oo rahhoo maksaa satasia mistään bittikartoista.... Ite oon aina pyrkiny tekemään kaiken itse niin siinä oppiikin samalla jotain
Re: OM605 kierrostenrajoitin ongelma
No sitten onnea vaan tuhopoxin kytkentöjen selvittämiseen. Loppu peleissä tuo ecun ohjelmointi voisi tulla halvemmaksi.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Pe 12.02.2010 13:04
Re: OM605 kierrostenrajoitin ongelma
No jos nyt ei takerruta siihen tuhoboksiin vaan itse ongelmaan joka on edelleen olemassa vaikka se on kytketty pois pelistä... Eli unohdetaan se ja keskitytään siihen miksi auto ei kierrä, niin ei tarvihe vittuiluja saaha täältäki vaa vastaukseksi . Yksi vikakoodi on p1470 joka vissiin ois tuo alkuperäisen turbon kellon ohjaus jota ei enää ole. Saiskohan sen ohitettua jollain vastuksella tms. ?
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: OM605 kierrostenrajoitin ongelma
Vikakoodi P1470 ei ole turbon kellon ohjaukseen millään tavoin yhteydessä. Kyseinen vikakoodi tulee ilamassamittauksesta tai imuilman lämpötilan mittauksesta. Mitään ECU:a huijaavaa ei voi ohittaa vastusvirityksellä.Vastaheitto kirjoitti:No jos nyt ei takerruta siihen tuhoboksiin vaan itse ongelmaan joka on edelleen olemassa vaikka se on kytketty pois pelistä... Eli unohdetaan se ja keskitytään siihen miksi auto ei kierrä, niin ei tarvihe vittuiluja saaha täältäki vaa vastaukseksi . Yksi vikakoodi on p1470 joka vissiin ois tuo alkuperäisen turbon kellon ohjaus jota ei enää ole. Saiskohan sen ohitettua jollain vastuksella tms. ?
Re: OM605 kierrostenrajoitin ongelma
Hankala sitä on saada toimimaan ilman vikakoodeja ilman ohjelmointia. Yks vaihtoehto olis nakata se sähköpumppu mäkeen ja mekaaninen tilalle. Sitten ei kyllä toimi vakkari ja jos sähkölaatikko niin ei onnistu. Ei tuollaisen ohjelmointi varmaan hirveästi maksa, saat auton toimimaan kunnolla.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: OM605 kierrostenrajoitin ongelma
Kukas nuota ohjelmia nykyään nuohin väsää ja millasissa hinnoissa mahtanevat liikkua? eli onko se lähempänä 500e kuin 200e ?
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: OM605 kierrostenrajoitin ongelma
En tiedä mitä se ohjelma nuihin nykyään on mutta joitain vuosia sitten se oli 400€
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Pe 12.02.2010 13:04
Re: OM605 kierrostenrajoitin ongelma
Ongelma paikallistettu! Laitanpa nyt tänne jos siitä joskus tulevaisuudessa on apua jollekki. Elikkä purin pumpusta takakannen auki ja löysin sieltä tämän asentoanturin, semmonen magneetti haarukka, jonka takaa löyty sitten pultti joka on taas ulkopuolelta takakannesta katottuna muovi tulpan alla. 5mm kuusiokolo avain kävi sinne ja tuosta saa sitten löysäämällä pulttia ja työntämällä/vetämällä ikään kuin hakemaan kaasuvivulle käyttöalueen. Tuota työnsin n 2mm pumppuun päin jolloin saa solenoidin työntämään kaasutankoa pidemmälle. Hirveästi tuota ei kannata liikutella muuten saa kyllä tyhjäkäynnin sekaisin.
Ilmeisesti tässä minun tapauksessa miks auto ei kiertäny koska kaasutanko ei vaa yksinkertaisesti painunu tarpeeksi syvälle että auto kiertäis kunnolla.
Ilmeisesti tässä minun tapauksessa miks auto ei kiertäny koska kaasutanko ei vaa yksinkertaisesti painunu tarpeeksi syvälle että auto kiertäis kunnolla.