CLS 500 aut.
- donjohnsson
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ma 23.08.2004 17:37
CLS 500 aut.
Eli tälläistä tuli testattua perusteellisesti nyt viikonloppuna kuten myös 350stä.
Auto oli todella hieno, ja juuri niin hyvä ajettava kuin kuvista voi olettaa.
Mielestäni 350 ja 500 tehoero on paperilla suurempi kuin käytännössä.
Suoraan 500sesta 350en rattiin hypättyä voi sanoa, että yllätyin positiivisesti 350n ripeydestä. Tosin 500 saa pisteet kotiin nahkojen vakiona olemisesta toisin kuin 350ssä. Lähes nollasta 230km/h CLS 500 keräsi hellyyttävän nopeasti eikä tarvinnut muuta miettiä kuin muita tielläliikkujia ja heidän seuraavaa siirtoaan. AMG oli taas ulkokuoreltaan ja tehoiltaan aivan eriluokkaa kuin kaksi aikaisempaa mallia mutta on hintakin omalaatuisensa.
AMGtä tosin en ajanut, muuten vain tutkin perusteellisesti.
Suurin miinus koko CLS sarjassa on takapenkin päätilat.
Jos takana istuu yli 180cm pitkä ihminen selkä suorassa, ottaa pää juuri ja juuri kattoon, tämä ainoastaan perän kaltevan designin takia.
Jos tälläiseen on varaa kannattaa tälläinen ostaa koska jo 350CLS on ajoelämys tosin alkaenhinnaltaan (85k€) ilman nahkoja ja muutamaa muuta varustetta.
Mersun Harman-Kardon audio järjestelmä uudessa A-sarjassa ja CLS sarjassa oli veraansa vailla eikä ihan heti tarvitse vaihtaa soitinta (liekkö edes sovitin palaa saatavilla) eikä kaiuttimia. Varapyörä kotelossa subwoofer. + 11 muuta kaiutinta.
Vanne vaihtoehdot olivat 17"-19". Sitä pienempiä CLSään ei valmisteta ja ainakin aluksi ilmeisesti on 7 eri vaihtoehtoa.
Takapenkki oli vain 2lle jollon ne oli voitu muotoilla kuppimaisiksi. Alusta kesti päivänvalon sporttisemmassakin ajossa. Kojelaudan ja hallintalaitteiden muotoilu/design ja järjestely oli pitkälti uudesta Estä ja Stä tuttu.
Samalla reissulla tuli ajettua 645csi BMW joten hieman vertailukohtaa kisailijasta sai. Siinä missä mersun 5litraisen koneen äänet olivat herrasmiesmäisen sporttiset olivat BMWn äänet suorastaan uhoavat eli suurin bemarin plussa, Mersussa tosin 4ovea. Muuten myös muita kisailijoita ajettuani voin taas paasata BMWn ja MBn ylivertaisuudesta kaikkia muita (mm. audi ja jaguar) sarjassa kisailevia kohtaan.
Myös tuli kaikki A-sarjan kone ja laatikko vaihtoehdot räplättyä ja ajettua.
Kokonaisuutena todella positiivinen yllätys tämä A-sarja.
3ovinen ei ollut väkisin väännetty vaikka sitä hieman pelkäsin.
Siinä missä aiemmalle A-sarjalle annettiin peruskoulu arvosteluasteikolla 7½ annetaan uudelle 9. Kaikkia aiempia epäkohtia korjattu ja muutettu.
mm. koko alusta uusiksi eli ei enää mene koiranluut 20tkm välein, eikä niiaa kaistavaihdossa paraabeli taka-akselin takia. Design huokuu mersun uutta tyyliä niin sisältä kuin ulkootakin. 200turboa en päässyt kokeilemaan sen tullessa markkinoille vasta ensi kesänä. Miinus a-sarjassa oli mielestäni automaattilaatikon tehojen syönti. Tosin vaadin autolta suorituskykyä ja sporttisuutta vielä näin suht "nuorena" käyttäjänä.
Hienoja vanne ja värivaihtoehtoja ja suurimpana plussana uuden 3ovisen mallin mukaan tulo. Tämä varmasti houkuttelee edes muutaman nuorenkin mukaan kuvioihin.
enköhän nyt ole tarpeeksi höpöttänyt uudeksi käyttäjäksi
Auto oli todella hieno, ja juuri niin hyvä ajettava kuin kuvista voi olettaa.
Mielestäni 350 ja 500 tehoero on paperilla suurempi kuin käytännössä.
Suoraan 500sesta 350en rattiin hypättyä voi sanoa, että yllätyin positiivisesti 350n ripeydestä. Tosin 500 saa pisteet kotiin nahkojen vakiona olemisesta toisin kuin 350ssä. Lähes nollasta 230km/h CLS 500 keräsi hellyyttävän nopeasti eikä tarvinnut muuta miettiä kuin muita tielläliikkujia ja heidän seuraavaa siirtoaan. AMG oli taas ulkokuoreltaan ja tehoiltaan aivan eriluokkaa kuin kaksi aikaisempaa mallia mutta on hintakin omalaatuisensa.
AMGtä tosin en ajanut, muuten vain tutkin perusteellisesti.
Suurin miinus koko CLS sarjassa on takapenkin päätilat.
Jos takana istuu yli 180cm pitkä ihminen selkä suorassa, ottaa pää juuri ja juuri kattoon, tämä ainoastaan perän kaltevan designin takia.
Jos tälläiseen on varaa kannattaa tälläinen ostaa koska jo 350CLS on ajoelämys tosin alkaenhinnaltaan (85k€) ilman nahkoja ja muutamaa muuta varustetta.
Mersun Harman-Kardon audio järjestelmä uudessa A-sarjassa ja CLS sarjassa oli veraansa vailla eikä ihan heti tarvitse vaihtaa soitinta (liekkö edes sovitin palaa saatavilla) eikä kaiuttimia. Varapyörä kotelossa subwoofer. + 11 muuta kaiutinta.
Vanne vaihtoehdot olivat 17"-19". Sitä pienempiä CLSään ei valmisteta ja ainakin aluksi ilmeisesti on 7 eri vaihtoehtoa.
Takapenkki oli vain 2lle jollon ne oli voitu muotoilla kuppimaisiksi. Alusta kesti päivänvalon sporttisemmassakin ajossa. Kojelaudan ja hallintalaitteiden muotoilu/design ja järjestely oli pitkälti uudesta Estä ja Stä tuttu.
Samalla reissulla tuli ajettua 645csi BMW joten hieman vertailukohtaa kisailijasta sai. Siinä missä mersun 5litraisen koneen äänet olivat herrasmiesmäisen sporttiset olivat BMWn äänet suorastaan uhoavat eli suurin bemarin plussa, Mersussa tosin 4ovea. Muuten myös muita kisailijoita ajettuani voin taas paasata BMWn ja MBn ylivertaisuudesta kaikkia muita (mm. audi ja jaguar) sarjassa kisailevia kohtaan.
Myös tuli kaikki A-sarjan kone ja laatikko vaihtoehdot räplättyä ja ajettua.
Kokonaisuutena todella positiivinen yllätys tämä A-sarja.
3ovinen ei ollut väkisin väännetty vaikka sitä hieman pelkäsin.
Siinä missä aiemmalle A-sarjalle annettiin peruskoulu arvosteluasteikolla 7½ annetaan uudelle 9. Kaikkia aiempia epäkohtia korjattu ja muutettu.
mm. koko alusta uusiksi eli ei enää mene koiranluut 20tkm välein, eikä niiaa kaistavaihdossa paraabeli taka-akselin takia. Design huokuu mersun uutta tyyliä niin sisältä kuin ulkootakin. 200turboa en päässyt kokeilemaan sen tullessa markkinoille vasta ensi kesänä. Miinus a-sarjassa oli mielestäni automaattilaatikon tehojen syönti. Tosin vaadin autolta suorituskykyä ja sporttisuutta vielä näin suht "nuorena" käyttäjänä.
Hienoja vanne ja värivaihtoehtoja ja suurimpana plussana uuden 3ovisen mallin mukaan tulo. Tämä varmasti houkuttelee edes muutaman nuorenkin mukaan kuvioihin.
enköhän nyt ole tarpeeksi höpöttänyt uudeksi käyttäjäksi
www.hatethegame.fi
- donjohnsson
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ma 23.08.2004 17:37
- donjohnsson
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ma 23.08.2004 17:37
Dieselit oli tästä isommasta kategoriasta jätetty pois ihan vain syystä ettei mersulla ollut diesel vaihtoehtoa tarjota.tuikku kirjoitti:.
Eipä tainnu olla sitä bemarin uutta 350,stä, vaiheittain ahdettua diiseliä näkösällä ?
A-Luokan dieseleitä ajoin. Aika mukavasti menivät.
Tehot paratuneet edeltäjiin verrattuna.
www.hatethegame.fi
Nyt oli Iltalehteenkin saatu koeajojuttu CLS 350:stä. Yllättäen, kun ei taaskaan keksitty mitään huonoja puolia niin piti heittää tämä perinteinen juttu "Auton puutteet löytyvät oikeastaan sieltä tavalliselta Mercedes-puolelta. Vasemman käden monitoimiviiksi on - edelleen - järjetön. Vasemmalla kädellä on töitä niin että ranteet natkuu, mutta oikealla kädellä ei voi kuin raapia päätä." Ehkä pitäisi tuollaisen henkilön lopettaa mersuilla ajaminen jos ei järki riitä ymmärtämään tuon viiksen toimintaa ja keskittyä niihin autoihin joissa on joka toiminnolle oma viiksi.
W211 320CDI T A -03
W123 200B -84
W123 200B -84
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
- JohtajanTähti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 272
- Liittynyt: Pe 19.11.2004 14:21
- Paikkakunta: Helsinki
- JohtajanTähti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 272
- Liittynyt: Pe 19.11.2004 14:21
- Paikkakunta: Helsinki