OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
rubE
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 09.11.2014 22:37

OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja rubE »

Terve,

Alko kiinnostamaan että mitä tarvisi ottaa huomioon jos laittaisi 270cdin turbon tuon vakio w202 200cdi manuaalin turbon tilalle. Minkälainen ahdin siihen menee nyt "suoraan" ja mitä pitää vaihtaa tai laittaa ahtimen vaihdon mukana? Miten kestääkö manuaali laatikon kytkin tuota turbon vaihtoa ja ohjelmointia? Mistähän kannattaisi katella turbo tuohon?

Välijäähy on sitten erikseen. Kuinka paljon tuommonen 270cdi turbo maksaa käytettynä about+ muut osat?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

rubE kirjoitti:Terve,

Alko kiinnostamaan että mitä tarvisi ottaa huomioon jos laittaisi 270cdin turbon tuon vakio w202 200cdi manuaalin turbon tilalle. Minkälainen ahdin siihen menee nyt "suoraan" ja mitä pitää vaihtaa tai laittaa ahtimen vaihdon mukana? Miten kestääkö manuaali laatikon kytkin tuota turbon vaihtoa ja ohjelmointia? Mistähän kannattaisi katella turbo tuohon?

Välijäähy on sitten erikseen. Kuinka paljon tuommonen 270cdi turbo maksaa käytettynä about+ muut osat?
Sieltä tulee pelkällä ohjelmalla jo nykisillä osilla enemään kuin kytkin/vauhtipyöräkestää
vääntöä joutuu rajotamaan

tuossa pari riviä lisää
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=77668" onclick="window.open(this.href);return false;
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
rubE
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 09.11.2014 22:37

Re: OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja rubE »

Eli ei oikein ole järkeä alkaa laittamaan isoa turboa jossei ole valmis laittamaan rahaa uuteen kytkimeen ja vauhtipyörään? Missähän auto kannattaisi ohjelmoida oulu-tornio-rovaniemi välillä?
tuomasnuutti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
Paikkakunta: Turku

Re: OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja tuomasnuutti »

rubE kirjoitti:Eli ei oikein ole järkeä alkaa laittamaan isoa turboa jossei ole valmis laittamaan rahaa uuteen kytkimeen ja vauhtipyörään? Missähän auto kannattaisi ohjelmoida oulu-tornio-rovaniemi välillä?
Olisiko parempi vaihtaa kaliiperia tehokkaampaan tekniikkaan, niin saa siinä samalla koko voimansiirron sekä mahdollisesti alustan paremmuudet samalla kertaa. Kannattaako sitä rikkoa höyhensarjalaista hetken mielijohteesta.
Nuo ohjemamuutoksiset tahtoo olla vikaherkempiä.
rubE
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 09.11.2014 22:37

Re: OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja rubE »

tuomasnuutti kirjoitti:
rubE kirjoitti:Eli ei oikein ole järkeä alkaa laittamaan isoa turboa jossei ole valmis laittamaan rahaa uuteen kytkimeen ja vauhtipyörään? Missähän auto kannattaisi ohjelmoida oulu-tornio-rovaniemi välillä?
Olisiko parempi vaihtaa kaliiperia tehokkaampaan tekniikkaan, niin saa siinä samalla koko voimansiirron sekä mahdollisesti alustan paremmuudet samalla kertaa. Kannattaako sitä rikkoa höyhensarjalaista hetken mielijohteesta.
Nuo ohjemamuutoksiset tahtoo olla vikaherkempiä.

Ei haluttas alkaa vaihtamaan tästä korista uudempaan/vanhempaan. Mutta tietenkin on mahdollisuus että ostaisi toisen samankorisen ja sitä laittaisi jotenkin.


Mutta kiinnostais tuo ohjelmointi nyt ensiksi. Että mistähän sen tältä tornio-oulu-rovaniemi akselilta saisi parhaimman softan
make280s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ma 03.05.2004 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja make280s »

Käyppä tuola niin homma hoituu Powerflash Oy Oulu puhelin:040 5577566,ainakin minun 200cdi on toiminut ohjelmoinnin jälkeen loistavasti.
Viimeksi muokannut make280s, La 21.11.2015 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB W-210 200cdi vm 99
Avatar
Junnu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ma 10.11.2003 21:30
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja Junnu »

Vähän lainataan topikkia :)
Autona on siis W210, 220 cdi. manuaalilootalla.
(käsittääkseni voimansiirto sama vs. 270 vastaava).

Kytkimeksi asennan piakkoin, eli viimeistään ens viikonloppuna, Sprinter 416:n kytkimen.
Samalla vauhtipyörä vaihtuu kinteeään teräksiseen vauhtipyörään. Tuli tosiaan tuon sarjan mukana se.

Onko keneläkään kokemusta / tietoa, mitä tuollainen voimansiirto kestää. Lähinnä kytkimen osalta aattelin...
rubE
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 09.11.2014 22:37

Re: OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja rubE »

make280s kirjoitti:Käyppä tuola niin homma hoituu Powerflash Oy Oulu puhelin:040 5577566,ainakin minun 200cdi on toiminut ohjelmoinnin jälkeen loistavasti.
Mitä maksoi ohjelmointi sulla ja minkälaiset tehot sait sillä hp/nm?
make280s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ma 03.05.2004 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja make280s »

Hintaa en muista tarkkaan,oliko 450-500:n paikkeilla teho n.160hp ja vääntö jotain 360 nm. Teho oli alunperin 102 hp. ja vääntö 235nm.
MB W-210 200cdi vm 99
rubE
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 09.11.2014 22:37

Re: OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja rubE »

make280s kirjoitti:Hintaa en muista tarkkaan,oliko 450-500:n paikkeilla teho n.160hp ja vääntö jotain 360 nm. Teho oli alunperin 102 hp. ja vääntö 235nm.
Miten vaikutti kiihtyvyyteen about? Laita mulle vaikka yvllä video tms?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Junnu kirjoitti:Vähän lainataan topikkia :)
Autona on siis W210, 220 cdi. manuaalilootalla.
(käsittääkseni voimansiirto sama vs. 270 vastaava).

Kytkimeksi asennan piakkoin, eli viimeistään ens viikonloppuna, Sprinter 416:n kytkimen.
Samalla vauhtipyörä vaihtuu kinteeään teräksiseen vauhtipyörään. Tuli tosiaan tuon sarjan mukana se.

Onko keneläkään kokemusta / tietoa, mitä tuollainen voimansiirto kestää. Lähinnä kytkimen osalta aattelin...
Kytkimessä, vauhtipyörässä merkitäväero muuten samaa
muutoksen jälkeen kestää sen mitä sieltä tulee(kaikenhan saa rikki)
kovan pyörylän kanssa pitää paikkojen olla kunnossa(ei väljää perässä, kartanisa ym)
mutten rynkytelee laatikon rikki
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Hengga
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 03.03.2015 18:22

Re: OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja Hengga »

Ois ylimääräsenä 270cdi puhallin, alipainetoiminen ja normi ahtoputkilähtö hitsattu. Laita yv jos tarvetta.
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Hengga kirjoitti:Ois ylimääräsenä 270cdi puhallin, alipainetoiminen ja normi ahtoputkilähtö hitsattu. Laita yv jos tarvetta.
Onko turbo w210, w203 korisesta vai spinteristä peräisin?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Hengga
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 03.03.2015 18:22

Re: OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja Hengga »

Ei varmaa tietoa mutta muistelen että w210 peräisin. Onko niissä sitten isojakin eroja?
Avatar
Junnu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ma 10.11.2003 21:30
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: OM611 viritys, 270cdi turbo ja ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja Junnu »

CDI203 kirjoitti:
Junnu kirjoitti:Vähän lainataan topikkia :)
Autona on siis W210, 220 cdi. manuaalilootalla.
(käsittääkseni voimansiirto sama vs. 270 vastaava).

Kytkimeksi asennan piakkoin, eli viimeistään ens viikonloppuna, Sprinter 416:n kytkimen.
Samalla vauhtipyörä vaihtuu kinteeään teräksiseen vauhtipyörään. Tuli tosiaan tuon sarjan mukana se.

Onko keneläkään kokemusta / tietoa, mitä tuollainen voimansiirto kestää. Lähinnä kytkimen osalta aattelin...
Kytkimessä, vauhtipyörässä merkitäväero muuten samaa
muutoksen jälkeen kestää sen mitä sieltä tulee(kaikenhan saa rikki)
kovan pyörylän kanssa pitää paikkojen olla kunnossa(ei väljää perässä, kartanisa ym)
mutten rynkytelee laatikon rikki
Juurikin noin se on. Perä hyvässä kunnossa, kardaani korjattu ja aattelin laatikon remontoida, ennen kun kytkimen vaihan. Laatikko siis laakeroinnin alla. On muuten kohtuu hintanen tuo 416 sprinterin kytkin paketti kiinteällä vauhtipyörällä.

"muutoksen jälkeen kestää sen mitä sieltä tulee(kaikenhan saa rikki)"... Kohta kokeillaan, mitä sieltä tulee :)
Vastaa Viestiin