200d naftavalo
200d naftavalo
Kuinka paljon ajelee kun viisari on viimeisellä viivalla,että syttyy valo? Olen tässä nyt sahannu ees takasin vaikka kuinka niin ei ole tielle jättänyt vielä eikä myös valo syttynyt..Mittari toimii muuten ainakin kun tankkaa niin viisari pelaa ja oranssi valo palaa myös kun virrat laittaa päälle.Kai se pitää tankille mennä,ei uskalla pitkään ajella jos on jotain hämminkiä..ihan mielenkiinnosta olisin katsonut miten pitkään tankilla pääsee.
Merseedespents
Re: 200d naftavalo
250 D:ssa (65 ltr tankilla) olen ajanut ainakin 110 km eikä ole vielä sammunut. Sitten loppu uskallus.
Maantieajossa.
Maantieajossa.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: 200d naftavalo
Joo on nyt n.70km mennyt....painuuko se ajossa myös noin pitkälle,kun virrat pois niin sehän menee reilusti tuon viivan ohi ihan valon reunalle
Merseedespents
Re: 200d naftavalo
En ole niin tarkkaan katsonut. Se valo vie kaiken huomion ja rullaava trippimittarin lukema yhdistettynä pääkopassa olevaan Comand NTG 0.01 Suomen karttajärjestelmään lähimpine tankkipaikkoineen...
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: 200d naftavalo
Muistaakseni speksit menee näin, että tankki on 70L ja valo syttyy kun jäljellä 9L. Jos on isompi tankki, niin 90L ja 11L jälellä kun valo palaa. Itsellä ainakin pitää melkolailla kutinsa. 70 litran tankki ja kun valo syttyy, noin 61 litraa sinne menee.
Re: 200d naftavalo
Juu, eiköhän se näin ole. Jos nyt siis oli W124:stä kyse, kun sitä ei ole missään kohdassa mainittu...JanneW124 kirjoitti:Muistaakseni speksit menee näin, että tankki on 70L ja valo syttyy kun jäljellä 9L. Jos on isompi tankki, niin 90L ja 11L jälellä kun valo palaa. Itsellä ainakin pitää melkolailla kutinsa. 70 litran tankki ja kun valo syttyy, noin 61 litraa sinne menee.
Mulla 250D:ssä joskus loppui polttoaine kesken matkan. Olin juuri alle puoli minuuttia aiemmin päässäni laskenut valon syttymisen jälkeen ajettujen kilometrien perusteella, että jäljellä pitäisi olla vielä noin 4 litraa. Sit auto sammui, ja kun sain sen läheiselle huoltoasemalle keploteltua, niin tankkiin meni 66 litraa. Niin, että valo tosiaan syttyi about juuri silloin kun pitikin, mutta tankki ei mennyt tyhjäksi asti ennen kuin haukkasi ilmaa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: 200d naftavalo
Joo w124..Ei se valo tahtonut syttyä vaikka tossa tuli ajoa reilusti ja viisari ei laskenut yhtään alemmas..noh kävin tankilla niin eipähän tarvi arpoo toimiiko valo..tosin 9l on niin vähän enään ainetta tankissa että saa sillä viimesellä viivalla ajellakkin toistasataa varmaan ennenkuin valo syttyy..
Merseedespents
Re: 200d naftavalo
Ei siinä 90 litran tankissa ole kuin se 9litraa myös valon syttymisen jälkeen....siinä on nimittäin omansa anturi ja 70litran tankki anturilla siellä voi ollakin se toistakymmentä litraa.
No ihan perus tietoa mittaus kokemuksesta.
No ihan perus tietoa mittaus kokemuksesta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 200d naftavalo
1311 km tripissä ei vielä sytyttänyt valoa, eikä pitänytkään koska polttoainetta mahtui noin 77 litraa.
Tällä tankkauksella pitääkin ajaa pidemmästi niin saadaan yhden auton osalta tietoa aiheesta. Jos muistaa
Tällä tankkauksella pitääkin ajaa pidemmästi niin saadaan yhden auton osalta tietoa aiheesta. Jos muistaa
wiimax.fi
Re: 200d naftavalo
Joo kyllä se näköjään menee vikalle viivalle vaikka on parikyt litraa vielä tankissa..tankkasin kaksjymppisellä niin ei juuri noussut mihinkään eilen..laitoin tänään vielä toisella lisää niin nousikin reilusti..eli olis se valo varmaan sieltä syttyny vielä
Merseedespents
Re: 200d naftavalo
Meidän 200D:ssä syttyi eilen valo kun tripissä oli 890 km. Tankkaus 933 km kohdalla ja meni 61,50 litraa. Viisari oli jo aivan pohjassa kun valo syttyi.
230 C 1978
Re: 200d naftavalo
Joo eipä syttynyt valo, tuonne tienposkeen piti jäädä kanisterista tankkaamaan ..eikä tunnu olevan mitään hätäkatkoa että ei tarvisi ilmata..kyllä sai runkuttaa aika kauan että lähti tulille,piti ottaa boosteri avuks. Olisi muuten menny akku.No jatkossa ajellaan tripin mukaan.
Osaako joku sanoa mikä siinä on kun mittari toimii muuten ja se valokin palaa kun laittaa virrat, eli polttimo ehjä..
Osaako joku sanoa mikä siinä on kun mittari toimii muuten ja se valokin palaa kun laittaa virrat, eli polttimo ehjä..
Merseedespents
Re: 200d naftavalo
Voiskohan sit olla anturi sökö??
http://www.partsbase.org/mercedes/car-2 ... t-parts-1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuosta kuvasta vois olla apua.
http://www.partsbase.org/mercedes/car-2 ... t-parts-1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuosta kuvasta vois olla apua.
Re: 200d naftavalo
Tai sitten se on niin paskanen alapäästä ettei tuo koho pääse painumaan pohjaan.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: 200d naftavalo
farmarissa ainaki siellä on semmone "piuha" anturissa se on katkennu mulla kahesti ja tekkee just noin mutta merkkivalo ei syty koskaa ajossa vaikka koho laskeutus pohjalle.
S124 & W124
Re: 200d naftavalo
... lähtee muuten käymään aika tavalla vähemmällä starttaamisella, jos ensitöikseen kaataa polttoainesuodattimen täyteen, ja sitten vasta alkaa starttailla.vk00 kirjoitti:Joo eipä syttynyt valo, tuonne tienposkeen piti jäädä kanisterista tankkaamaan ..eikä tunnu olevan mitään hätäkatkoa että ei tarvisi ilmata..kyllä sai runkuttaa aika kauan että lähti tulille,piti ottaa boosteri avuks. Olisi muuten menny akku.No jatkossa ajellaan tripin mukaan.
Osaako joku sanoa mikä siinä on kun mittari toimii muuten ja se valokin palaa kun laittaa virrat, eli polttimo ehjä..
Jotenkin itsekin veikkaisin, että anturivika toi voisi olla. Mulla oli aikanaan niin päin, että mittari saattoi näyttää ihan mitä vaan puutaheinää (siinä oli maadoitusvika), mutta merkkivalon kanssa ei ollut mitään ongelmaa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: 200d naftavalo
Joo pitäs olla niinku w123 oli käsipumppu kun loppu nafta , Joo mulla kanssa ollut noin päin että valo toimii mutta mittari muuten ei.
Merseedespents
Re: 200d naftavalo
No tutkin nyt tuota anturia ja liitintä,avasin liittimen kannen niin ne johdothan pullahti sieltä ja en muista miten ne oli ..No yhdessä asennossa mittari pysyi pohjassa ja valo ei pala,toisessa mittari pohjassa ja valo palaa,tämän jälkeen tankkasin ja ei nouse mihinkään ja valo palaa.
Kolmas asento on nyt tässä ja viisari nousikin juuri niille paikkeille kun piti, mutta valon syttymisen tietää vasta kun ajelee tyhjemmäksi. Kuva tästä siis ja joku voisi kertoa miten ne kuuluisi nyt olla. Anturia en lähtenyt availemaan nyt kun itse en toimivuutta osaa mitata eikä ole mittariakaan. Niin ja onkos siellä anturissa joku piuha vielä, että otanko sen puolesta auki?
Kolmas asento on nyt tässä ja viisari nousikin juuri niille paikkeille kun piti, mutta valon syttymisen tietää vasta kun ajelee tyhjemmäksi. Kuva tästä siis ja joku voisi kertoa miten ne kuuluisi nyt olla. Anturia en lähtenyt availemaan nyt kun itse en toimivuutta osaa mitata eikä ole mittariakaan. Niin ja onkos siellä anturissa joku piuha vielä, että otanko sen puolesta auki?
Merseedespents
Re: 200d naftavalo
Alfamerin sähkökaavio kertoo, että ruskea kolmoseen, sinivihreä kakkoseen ja sinimusta neloseen.
Edit. Ruskea on maa, sinivihreä merkkivalo ja sinimusta polttoainemittari. Menevät mittaristoon asti saman värisinä.
Edit. Ruskea on maa, sinivihreä merkkivalo ja sinimusta polttoainemittari. Menevät mittaristoon asti saman värisinä.
Re: 200d naftavalo
Moro, taas ajeltu nyt tässä kuvassa olevalla järjestyksellä, mittari siis toimii valo ei. Mites tuo numero järjestys menee, olen tähän kuvaan nyt merkannut miten itse ajattelin ja jos näin on niin neloselle ei ole vastakappaletta anturissa,eli mihin sinimusta tulisi alfamerin mukaan?. Liittimessäkin näkyy kuvassa 3 mutta ei muita numeroita,Kiitos.JanneW124 kirjoitti:Alfamerin sähkökaavio kertoo, että ruskea kolmoseen, sinivihreä kakkoseen ja sinimusta neloseen.
Edit. Ruskea on maa, sinivihreä merkkivalo ja sinimusta polttoainemittari. Menevät mittaristoon asti saman värisinä.
Merseedespents
Re: 200d naftavalo
En osaa lukea Alfamerista sen enempää kun tuo yllä oleva järjestys. Aattelin kun ne on tohon opukseen nätisti numeroitu, että liittimestä löytys numerot kanssa.
Re: 200d naftavalo
Kävin katsomassa omastani liittimen.
Vasemmalle ylös sinimusta, vasemmalle alas sinivihreä, oikealle ylös ruskea, oikealle alas tyhjä.
Näyttäs siis, että sulla on piuhat ihan oikein.
Vasemmalle ylös sinimusta, vasemmalle alas sinivihreä, oikealle ylös ruskea, oikealle alas tyhjä.
Näyttäs siis, että sulla on piuhat ihan oikein.
Re: 200d naftavalo
Farkun tankissa voi olla piuha mutta sedanin tankissa ei ole vaan sellainen alumiini putki jossa koho sisällä liikkuu pinnan mukaan...voihan olla että dieselissä musta levän paska on siellä pohjalla mutta jos mittari laskeutuu alas asti niin valonkin pitää syttyä....tai se on erillisesti toteutettu sytyttä lamppu ettei se ole esim. mittarin puolella.
Helppohan sinne olisi toinen anturi heittää....mutta voihan olla ihan mittarissakin se vika..
Sitten kun anturi on tankista pois niin voit laittaa johdon takaisin ja tutkia sitä valon syttymistä tai neulan nousemista.
Helppohan sinne olisi toinen anturi heittää....mutta voihan olla ihan mittarissakin se vika..
Sitten kun anturi on tankista pois niin voit laittaa johdon takaisin ja tutkia sitä valon syttymistä tai neulan nousemista.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 200d naftavalo
Ja kanaattaa tsekata ne ohkset piuhat jotka on siellä anturin sisällä ettei niisä ole paskaa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: 200d naftavalo
Tutkikaa myös maattopiste siinä antennin lähellä c pilarissa mutta kontin puolella.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 200d naftavalo
Nii ookkosä purkanu sitä anturia?atlas kirjoitti:Farkun tankissa voi olla piuha mutta sedanin tankissa ei ole vaan sellainen alumiini putki jossa koho sisällä liikkuu pinnan mukaan...voihan olla että dieselissä musta levän paska on siellä pohjalla mutta jos mittari laskeutuu alas asti niin valonkin pitää syttyä....tai se on erillisesti toteutettu sytyttä lamppu ettei se ole esim. mittarin puolella.
Samalaine alumiiniputki on farkussa päälisinpuolin ja sen putken ku ottaa pois ni näkkyy se koho ja vastuslangat joita pitkin se koho liukuu. Jos tarkotit mun postausta.
Erillinen piiri on anturissa joka sytyttää merkkivalon. Ainaki farkussa, sedanin anturia enno purkanu, luulis olevan sama periaate.
S124 & W124
Re: 200d naftavalo
No mäpäs koitan huomenna tai lähipäivinä ottaa sen pötikän pois ja katson mitä se on syöny..hommanahan ei kovin iso ole niin nähdään sekin sitten.Meneekös muilla viisari viimesen viivan yli,siitä se ei ole mennyt eteenpäin eli jäänyt just siihen päälle,sehän voisi viitata roskiin paskaan jos ei mene ihan niin alas kun pitää.
Mutta tutkin nää kaikki vinkit seuraavalla kerralla,kiitos neuvoista tähän asti.
Mutta tutkin nää kaikki vinkit seuraavalla kerralla,kiitos neuvoista tähän asti.
Merseedespents
Re: 200d naftavalo
Kyl valo pitää käsittääkseni syttyä ennen kuin se on mennyt vasemmanpuoleisimman viivan yli. Jos se edes siitä yli (vasemmalle) menee - en muista kokeilleeni ikinä.
No anyways, yllä on todettu seuraavaa:
No anyways, yllä on todettu seuraavaa:
Toisin sanoen, jos nyt yhtään oikein osaan päätellä, niin sinivihreää piuhaa pitkin mittarille menee signaali siitä, että valon pitää syttyä. Meneekös se niin, että anturin kuuluu maadoittaa toi johto, ja sitten valo syttyy? Niin ainakin esim. lasinpesunesteen merkkivalon anturi toimii. Ihan vaan sillä, että eikös toi kannattaisi kokeilla. Sillä saisi selville, että onko vika anturissa tai vaihtoehtoisesti johdossa tai mittarin päässä.JanneW124 kirjoitti:Alfamerin sähkökaavio kertoo, että ruskea kolmoseen, sinivihreä kakkoseen ja sinimusta neloseen.
Edit. Ruskea on maa, sinivihreä merkkivalo ja sinimusta polttoainemittari. Menevät mittaristoon asti saman värisinä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: 200d naftavalo
Miks? Meinaan vaan, että jos kerran anturi toimii niin, että mittari näyttää oikeita lukemia, ja sinne anturille menee kolme piuhaa, joista vain yksi on maadoitus, niin kaiken järjen mukaan siinä maadoituksessa ei voi olla vika? Vai onko maadoitus anturissa vain valoa varten - silloin se tietty olisi hyvinkin mahdollinen vikakohde.atlas kirjoitti:Tutkikaa myös maattopiste siinä antennin lähellä c pilarissa mutta kontin puolella.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09