W123 200D museointi --> YETI
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Tässä samalla tahnalla vedettynä rst saumaa mitä vanhakoppaseen escorttiin tuli itselle sekä tuossa w123 myös samalla tahnalla tehty
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford+Escor ... 190353.jpg
Cortinaan tuli itselle sitten koko putkisto hitsattua juurikaasun kera, siitä ei tarttunut kuvaa puhelimeen mutta erona lähinnä kiiltävämpi sauma putken sisällä. Toi tahna toimii jees pakoputkihommissa kyllä, toki hieman täytyy vaivaa nähdä että tekee ensin sovituksen kuntoon ja sitten tahnat sisälle ja sitten heppaa kiinni, jälkikäteen hankala saada sinne
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford+Escor ... 190353.jpg
Cortinaan tuli itselle sitten koko putkisto hitsattua juurikaasun kera, siitä ei tarttunut kuvaa puhelimeen mutta erona lähinnä kiiltävämpi sauma putken sisällä. Toi tahna toimii jees pakoputkihommissa kyllä, toki hieman täytyy vaivaa nähdä että tekee ensin sovituksen kuntoon ja sitten tahnat sisälle ja sitten heppaa kiinni, jälkikäteen hankala saada sinne
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Tuollainen Tig lankateline touhuttiin tänään,tuli melko hieno
Pieni roadtrip tänään Huittisten suunnille,w123 farkun etuvakaaja.Asteen paksumpi kuin sedanissa.
Pieni roadtrip tänään Huittisten suunnille,w123 farkun etuvakaaja.Asteen paksumpi kuin sedanissa.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Osia haettiin tänään Kolibrista takaisin päin.
Saranat ja tiivistekiinnikkeet vedettiin tutulla kaavalla mustaksi,saranat ovat kyllä kaiketi alkuperäisenä korinväriset?
Mustaksi kuitenkin tällä erää,tulee yksityiskohtaisemman näköinen näin.
Järki jäi fiilistelyn edessä ja huuvasta tuli mesen valkoinen
Saranat ja tiivistekiinnikkeet vedettiin tutulla kaavalla mustaksi,saranat ovat kyllä kaiketi alkuperäisenä korinväriset?
Mustaksi kuitenkin tällä erää,tulee yksityiskohtaisemman näköinen näin.
Järki jäi fiilistelyn edessä ja huuvasta tuli mesen valkoinen
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Hei,
Montako milliä paksu tuo farkun etvakaaja on? Ja oliko niin, että sitä on ollu ainoastaan farkussa?
TJ
Montako milliä paksu tuo farkun etvakaaja on? Ja oliko niin, että sitä on ollu ainoastaan farkussa?
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
25mm tuo farkun on,olisiko ollut millin vai kaksi paksumpi kuin sedan/coupe.Maastis kirjoitti:Hei,
Montako milliä paksu tuo farkun etvakaaja on? Ja oliko niin, että sitä on ollu ainoastaan farkussa?
TJ
Ei varmaan mitään huomattavaa eroa,lähinnä siksi tuo hommattiin että saa tehtyä yhden valmiin osan hyllyyn,ennen etupään purkamista.
Samalla sitten saa jäykimmän mitä on tehtaalta ulos tullut.
Vakionakin tuo etuvakaaja melkoinen,lähinnä tuo takavakaaja on naurettavan kokoinen.
Kun sen aika tulee niin meinasin teettää taakse jäykemmän,säädettävillä kiinnityspisteillä.
Hitsauspiste projekti rupeaa olemaan voiton puolella,enään pokkaa tuohon etureunaan alumiinilevyn,ulkonäön vuoksi.
Haettiin toinen Argon pullo,juurikaasua varten.
Kaasuhitsaus vehkeet on muuten kasassa,muutamaa klemmaria ja pulloja vajaana.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Hommaa eteenpäin,kuskin etuovi saapui tänään mh välityksesllä.
Ovi purettiin suoraan roskikseen,runko oli hyvä.
Tuolla pienellä Nordblastilla koitettiin sitä puhaltaa,muuten hyvä,mutta liian hidasta hommaa.Tuo tarkoitus saada kuitenkin puhtaalle pellille,ennen maalarille vientiä.
Tarkoitus huomenna soittaa lähikuntien soodapuhallus paikat läpi.Ei ihan taida keretä saamaan maalia niskaan tänä viikoloppuna,tähdätään ensi viikonloppuun.
Kiinnostavampi juttu,yksisarvinen löytyi viimein,foorumin kautta.
Kyseessä alkuperäiskuntoinen AMG ratti!
MH seurantanumero näytti että huomenna olisi perillä.
Ohessa muutama myyjän laittamma kuva.
Tuollaisen melko kattavan kasan nahan entisöinti litkuja toimitti http://www.detailingshop.fi/.
Täällä oikein kattavan oloiset ohjeet. http://www.nahanhoito.fi/nahanmaalausuudelleenpinnoitus
Lopputulos jää nähtäväksi.
Ovi purettiin suoraan roskikseen,runko oli hyvä.
Tuolla pienellä Nordblastilla koitettiin sitä puhaltaa,muuten hyvä,mutta liian hidasta hommaa.Tuo tarkoitus saada kuitenkin puhtaalle pellille,ennen maalarille vientiä.
Tarkoitus huomenna soittaa lähikuntien soodapuhallus paikat läpi.Ei ihan taida keretä saamaan maalia niskaan tänä viikoloppuna,tähdätään ensi viikonloppuun.
Kiinnostavampi juttu,yksisarvinen löytyi viimein,foorumin kautta.
Kyseessä alkuperäiskuntoinen AMG ratti!
MH seurantanumero näytti että huomenna olisi perillä.
Ohessa muutama myyjän laittamma kuva.
Tuollaisen melko kattavan kasan nahan entisöinti litkuja toimitti http://www.detailingshop.fi/.
Täällä oikein kattavan oloiset ohjeet. http://www.nahanhoito.fi/nahanmaalausuudelleenpinnoitus
Lopputulos jää nähtäväksi.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Ratti saapui tänään ja se käsiteltiin noiden ohjeiden mukaisesti.
Kynaruisku haettiin tätä homma varten,ohjeista poiketen myös väri levitettiin ruiskulla.Monella välihionnalla 1500-2000 paperilla.
Voin suoraan sanoa että tuli hemmetin hyvä ja että tällasta mä oon aina halunnut!
Yksi pidemmän aikaa jaloissa pyörinyt projekti tuli myös valmiiksi,19" tuhkis
Kuskin ovi ja vakaaja matkasivat Maskuun sooda/lasikuula puhallukseen.
Kynaruisku haettiin tätä homma varten,ohjeista poiketen myös väri levitettiin ruiskulla.Monella välihionnalla 1500-2000 paperilla.
Voin suoraan sanoa että tuli hemmetin hyvä ja että tällasta mä oon aina halunnut!
Yksi pidemmän aikaa jaloissa pyörinyt projekti tuli myös valmiiksi,19" tuhkis
Kuskin ovi ja vakaaja matkasivat Maskuun sooda/lasikuula puhallukseen.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Ketä maskussa noita puhaltelee? Sooda puhallus lähinnä kiinnostaa. Tuli omat soodapuhalluskamppeet tänää hommattua, mut en viittis kahta vannesarjaa puhaltaa itte, menee aikaa ihan tolkuttomasti...
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
http://www.soodapuhallusruusunen.com/kimu kirjoitti:Ketä maskussa noita puhaltelee? Sooda puhallus lähinnä kiinnostaa. Tuli omat soodapuhalluskamppeet tänää hommattua, mut en viittis kahta vannesarjaa puhaltaa itte, menee aikaa ihan tolkuttomasti...
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Hommaa eteenpäin.
Kojetaulu purettiin pois ja alkuperäiset äänieristeet poistettiin kuskin ja hantin jalkatiloista,vaihteisto tunnelista,tulipellistä.
Huomisen hommaksi jäi liimojen ja bitumijäämien pesu.
Alkuperäinen puhallin kotelo purettiin nippeleiksi ja pestiin/hoidettiin sopiivilla aineilla.
Samalla kaikki vaijerit ja liikkuvat osat öljyttiin.
Puhaltimen moottori purettiin,putsattiin,tarkistettiin hiilet,laakerit rasvattiin.
Vesiventtiili poistettiin konehuoneesta.
Tulevalla viikolla Raision jäähdytin huolto tekee uuden sisävesikennon,AN lähdöin.
Tarkoituksena saada konehuone mahdollisimman klliniksi sekä päästä eroon jokaisesta klemmari liitoksesta.
Kun koneen tarkan paikan tietää niin tulipeltiin tulee vesilähdöille AN10 läpiviennit.
Tuo vesiventtiili tuli motonetista,siihen juotetaan molempiin päihin uros JIC 10 messinki liittimet.
Vakio vaijeria lyhennettiin ja käytettiin hyväksi tuota alkuperäistä tulipellin vaijerikiinnikettä,johon väännettiin M12 kierre.
Lämmönsäärimen tilalle,joka jää tyhjäksi,tulee sammutinjärjestelmän laukaisu,tästä myöhemmin lisää.Kauppoja pitäisi mennä tulevalla viikolla hieromaan.
Kojetaulu purettiin pois ja alkuperäiset äänieristeet poistettiin kuskin ja hantin jalkatiloista,vaihteisto tunnelista,tulipellistä.
Huomisen hommaksi jäi liimojen ja bitumijäämien pesu.
Alkuperäinen puhallin kotelo purettiin nippeleiksi ja pestiin/hoidettiin sopiivilla aineilla.
Samalla kaikki vaijerit ja liikkuvat osat öljyttiin.
Puhaltimen moottori purettiin,putsattiin,tarkistettiin hiilet,laakerit rasvattiin.
Vesiventtiili poistettiin konehuoneesta.
Tulevalla viikolla Raision jäähdytin huolto tekee uuden sisävesikennon,AN lähdöin.
Tarkoituksena saada konehuone mahdollisimman klliniksi sekä päästä eroon jokaisesta klemmari liitoksesta.
Kun koneen tarkan paikan tietää niin tulipeltiin tulee vesilähdöille AN10 läpiviennit.
Tuo vesiventtiili tuli motonetista,siihen juotetaan molempiin päihin uros JIC 10 messinki liittimet.
Vakio vaijeria lyhennettiin ja käytettiin hyväksi tuota alkuperäistä tulipellin vaijerikiinnikettä,johon väännettiin M12 kierre.
Lämmönsäärimen tilalle,joka jää tyhjäksi,tulee sammutinjärjestelmän laukaisu,tästä myöhemmin lisää.Kauppoja pitäisi mennä tulevalla viikolla hieromaan.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Ehkä koko projektin tähän astisista hommista,pa$kin on löytynyt.Kolmen illan juttu,tähän mennessä.Tulipellistä/lattioista kaikkien äänieristeiden ja liimojen poisto.
Yksi ruostepaikka tuli hantin jalkatilasta vastaan.
Vielä on hommaa tuon putsaamisessa,kun saa kaiken mohjon pois niin ylimääräiset reijät tulipellistä hitsataan umpeen.
Tällaiset POR-15 maalit tilattu hommaa varten.
http://mve-online.com/product_info.php/ ... 095l-p-787
http://mve-online.com/product_info.php/ ... ullo-p-788
http://mve-online.com/product_info.php/ ... 095l-p-810
Johtosarjasta poistettu kaikki ylimääräinen,melkoinen kasa meni roskiin,vaikkakin simppeli diesel johtosarja.
Finjectorilta lähti tilaus MB org kangasteipistä,TESA valmistamaa...
http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... 483559-60/
Yksi ruostepaikka tuli hantin jalkatilasta vastaan.
Vielä on hommaa tuon putsaamisessa,kun saa kaiken mohjon pois niin ylimääräiset reijät tulipellistä hitsataan umpeen.
Tällaiset POR-15 maalit tilattu hommaa varten.
http://mve-online.com/product_info.php/ ... 095l-p-787
http://mve-online.com/product_info.php/ ... ullo-p-788
http://mve-online.com/product_info.php/ ... 095l-p-810
Johtosarjasta poistettu kaikki ylimääräinen,melkoinen kasa meni roskiin,vaikkakin simppeli diesel johtosarja.
Finjectorilta lähti tilaus MB org kangasteipistä,TESA valmistamaa...
http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... 483559-60/
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Revin kans pois tulipellistä ja lattioista noita eristeitä, on lujassa. Jos sinne lattialle laittais vettä uimaan viikoksi niin sitten ne lähtis mutta en viitti sellaista temppua tehdä.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Ei ole kyllä Mersun insinööri näitä sunniittellut poistettavaksi.S202 kirjoitti:Revin kans pois tulipellistä ja lattioista noita eristeitä, on lujassa. Jos sinne lattialle laittais vettä uimaan viikoksi niin sitten ne lähtis mutta en viitti sellaista temppua tehdä.
Tänään meni aika pitkälti tallia siivotessa/härjestellessä.Jotain kuitenkin saatiin oikein aikaiseksikin.
Kasallinen osia pöydällä pestynä/hoidettuna.
Ovi sekä vakaaja haettiin puhalluksesta,lasikuulalla oli tehty ja jälki oli ihan 10.
Mitään suurempia yllätyksiä ei alta paljastunut,pintapellissä oli pari pientä ruostepaikkaa.
Niitä aloin tinaamaan tasaiseksi,kunnes kaveri vieressä huomatti että pelti menee tuollaisella lämmittämisellä kuprulle...Homma jätettiin suoraan maalarin harteille.
Jarrutehostin odottaa vakaajan ja oven vieressä viikoloppua,että saadaan uudenveroista ja kiiltävää osaa takaisin päin.
Jarrupääsylinteri tilattiin paikallisesta varaosaputiikista,huomenna pitäisi olla noudettavissa.
Tilaukseen lähti tuollaiset erilliset nestesäiliöt etu/taka piireille.Tarkoitus soveltaa ne kiinni vakio jarrupääsylinteriin.
Kytkimen nestesäiliö tulee sisäpuolelle.
http://geiwiz.de/product_info.php?cPath ... b40765f727
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Touhuja tälle päivälle...
Joku voisi polttaa roviolla,kerettiläisenä. AMG ratti sai kaverikseen FIA hyväksytyn pikakeskiön.Ajatuksena oli että saa rattia muutaman sentin lähemmäs ja toimii samalla melko pommin varmana ajonestolaitteena.
Napoihin hommattiin 12x1,5 60mm pitkät pinnapultit,mutterit lähtivät tilaukseen samalla.
Nämä edelliset olivat puoliharkittuja heräteostoksia samalla kun tehtiin tilaus tulevasta sammutin järjestelmästä.
Piitkän harkinnan jälkeen tähän päädyttiin http://www.osatuontiracingshop.fi/produ ... ektroninen
Sammutin aineena käytetään 3M Novec 1230
Hieno aine
-ei myrkyllistä,voidaan sumuttaa suoraan auton sisään
-ei jätä siivottavaa
-ei vahingoita elektroniikka/pintoja
Jos tämä kelpaa NASCAR autoihin,niin eiköhän vanhaan mersuunkin.
https://www.youtube.com/watch?v=tAndGWbHUCw
https://en.wikipedia.org/wiki/Novec_1230
http://www.3m.com/3M/en_US/novec/produc ... ion-fluid/
Lämmityslaitteen kotelo sai JIC10 nipat sekä tukiraudat niille.Vesiventtiilille muokattiin köyhän miehen sorvilla sopivat nipat,juottoa varten.
Huomenna koko komeus matkaa Raision Jäähdyttimeen,koteloon tehdään täyskuparinen custom kenno,sekä vesiventtiilin nipat juotetaan hopealla.
Joku voisi polttaa roviolla,kerettiläisenä. AMG ratti sai kaverikseen FIA hyväksytyn pikakeskiön.Ajatuksena oli että saa rattia muutaman sentin lähemmäs ja toimii samalla melko pommin varmana ajonestolaitteena.
Napoihin hommattiin 12x1,5 60mm pitkät pinnapultit,mutterit lähtivät tilaukseen samalla.
Nämä edelliset olivat puoliharkittuja heräteostoksia samalla kun tehtiin tilaus tulevasta sammutin järjestelmästä.
Piitkän harkinnan jälkeen tähän päädyttiin http://www.osatuontiracingshop.fi/produ ... ektroninen
Sammutin aineena käytetään 3M Novec 1230
Hieno aine
-ei myrkyllistä,voidaan sumuttaa suoraan auton sisään
-ei jätä siivottavaa
-ei vahingoita elektroniikka/pintoja
Jos tämä kelpaa NASCAR autoihin,niin eiköhän vanhaan mersuunkin.
https://www.youtube.com/watch?v=tAndGWbHUCw
https://en.wikipedia.org/wiki/Novec_1230
http://www.3m.com/3M/en_US/novec/produc ... ion-fluid/
Lämmityslaitteen kotelo sai JIC10 nipat sekä tukiraudat niille.Vesiventtiilille muokattiin köyhän miehen sorvilla sopivat nipat,juottoa varten.
Huomenna koko komeus matkaa Raision Jäähdyttimeen,koteloon tehdään täyskuparinen custom kenno,sekä vesiventtiilin nipat juotetaan hopealla.
Re: W123 200D museointi --> 2JZ
Projekti harppasi melkoisesti eteenpäin tänään!
Pukilla oli hyllyssä varakone rekeen,luopui siitä pienien neuvotteluiden jälkeen.
15 tunnin matkan jälkeen saatiin tallille uusi kone "aihio"
JZ se ei ole.
Iso,paha,ahdettu se on!
Pukilla oli hyllyssä varakone rekeen,luopui siitä pienien neuvotteluiden jälkeen.
15 tunnin matkan jälkeen saatiin tallille uusi kone "aihio"
JZ se ei ole.
Iso,paha,ahdettu se on!
Re: W123 200D museointi --> YETI
Hommaa eteenpäin...
Automaalaamo Kolibrista saatiin maalatut osat takaisin,ovea ei keretty vielä tekemään,mutta muuten mustat osat saatiin uuteen väriin.
Uusi jarrupääsylinteri tuli paikalliselta varaosaputiikilta,billet nestesäiliöt kotiutuivat sopivasti samalla,Saksasta.
Mukana tulleita nippoja muuttelemalla nuo saatiin istumaan asiallisesti.
Raision Jäähdytin teki takuuvarmaa 10 jälkeä sisäkennon kanssa,niinkuin aina!
8 aamulla vein homman,kahdelta oli valmis!
Kupari kenno JIC10 liittimillä.
Vesiventtiiliin juotettiin hopealla samalla nuo JIC10 nipat paikoilleen.
Automaalaamo Kolibrista saatiin maalatut osat takaisin,ovea ei keretty vielä tekemään,mutta muuten mustat osat saatiin uuteen väriin.
Uusi jarrupääsylinteri tuli paikalliselta varaosaputiikilta,billet nestesäiliöt kotiutuivat sopivasti samalla,Saksasta.
Mukana tulleita nippoja muuttelemalla nuo saatiin istumaan asiallisesti.
Raision Jäähdytin teki takuuvarmaa 10 jälkeä sisäkennon kanssa,niinkuin aina!
8 aamulla vein homman,kahdelta oli valmis!
Kupari kenno JIC10 liittimillä.
Vesiventtiiliin juotettiin hopealla samalla nuo JIC10 nipat paikoilleen.
Re: W123 200D museointi --> YETI
Tarvittavia romuja saatiin tallille,Sporttiauton kotiinkuljetus palvelulla.
Sisusta rupeaa menemään pikkuhiljaa takaisin nippuun,joten tähän kohtaa oli hyvä hankkia mittaristo.
AiM MXG päädyttiin,CAN väyläinen,ISO 7" TFT näyttö,lippulaiva malli ominaisuuksia enemmän kuin ikinä tässä autossa tulee tarvitsemaan.
http://www.aim-sportline.com/eng/produc ... /index.htm
Moottoriin lähti tilaukseen M&W Pro-18 kahdeksan kanavainen CDI järjestelmä,kahdella 4 kanavaisella purkilla, 115/150mJ
http://www.mwignitions.com/pg_cdi_ignitions.php
Puolat saatiin jo tallille,8kpl M&W CDI puolia
http://sporttiauto.com/kauppa/index.php ... uct_id=356
Suuttimiksi valikoitui Bosch ev14 2000cc suuttimet,e85 sopivat
http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... 50780-188/
Hienoja osia,millä mittapuulla tahansa
Sisusta rupeaa menemään pikkuhiljaa takaisin nippuun,joten tähän kohtaa oli hyvä hankkia mittaristo.
AiM MXG päädyttiin,CAN väyläinen,ISO 7" TFT näyttö,lippulaiva malli ominaisuuksia enemmän kuin ikinä tässä autossa tulee tarvitsemaan.
http://www.aim-sportline.com/eng/produc ... /index.htm
Moottoriin lähti tilaukseen M&W Pro-18 kahdeksan kanavainen CDI järjestelmä,kahdella 4 kanavaisella purkilla, 115/150mJ
http://www.mwignitions.com/pg_cdi_ignitions.php
Puolat saatiin jo tallille,8kpl M&W CDI puolia
http://sporttiauto.com/kauppa/index.php ... uct_id=356
Suuttimiksi valikoitui Bosch ev14 2000cc suuttimet,e85 sopivat
http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... 50780-188/
Hienoja osia,millä mittapuulla tahansa
Re: W123 200D museointi --> YETI
Hei muuten voiko autoa liikutella tai jopa ajaa ilman etuvakaajaa, vai toimiiko se jonain tukivartena myös?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W123 200D museointi --> YETI
Lyönti se on ylilyöntikin
http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/V8 ... /_full.jpg
Vaikkakin suoraan moottoridynosta,tämä menee osiksi pöydälle melko isoja muutoksia varten.
Koneen tilavuus muutetaan 3.7 litraan ja kierroksia lisätään vastaavasti.
Venttiilikoneistoa muutetaan,sietämään kierrokset.
Homma on melko lailla avoin vielä,mahdollisesti pidetään tupla turbo koneena,idea isosta Prochargeristakin on pyörinyt ajatuksissa.
http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/V8 ... /_full.jpg
Vaikkakin suoraan moottoridynosta,tämä menee osiksi pöydälle melko isoja muutoksia varten.
Koneen tilavuus muutetaan 3.7 litraan ja kierroksia lisätään vastaavasti.
Venttiilikoneistoa muutetaan,sietämään kierrokset.
Homma on melko lailla avoin vielä,mahdollisesti pidetään tupla turbo koneena,idea isosta Prochargeristakin on pyörinyt ajatuksissa.
Re: W123 200D museointi --> YETI
Hienoa työtä oot tehnyt tämän kans . Mikä sävy umpioiden sisuksiin ja maskiin tuli? Näyttäs passaavan hienosti. Ootko verrannut auton valkoista väriä muiden autojen esim bmw valkoiseen että millainen sävy tuo classicweiss 737 on muihin verrattuna? Ihtellä on menossa w123 farmarin kunnostusprojekti ja siihen oon suunnittelemassa uutta väriä.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: W123 200D museointi --> YETI
Vakaajahan on osa etu ripustuksia tässä mallissa...S202 kirjoitti:Hei muuten voiko autoa liikutella tai jopa ajaa ilman etuvakaajaa, vai toimiiko se jonain tukivartena myös?
https://mercedessource.com/problems/sus ... on-failure" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos kiitos!jari_w123 kirjoitti:Hienoa työtä oot tehnyt tämän kans . Mikä sävy umpioiden sisuksiin ja maskiin tuli? Näyttäs passaavan hienosti. Ootko verrannut auton valkoista väriä muiden autojen esim bmw valkoiseen että millainen sävy tuo classicweiss 737 on muihin verrattuna? Ihtellä on menossa w123 farmarin kunnostusprojekti ja siihen oon suunnittelemassa uutta väriä.
Tuota sävyn koodia en suoraan muista,maalikaupan viuhkasta se valittiin ihan fiilis pohjalta.Voin katsoa sikäli olisi maalarille jäänyt purkki,josta tuon koodin saisin.Olisikohan joku Hyndain sävy ollut...
Kaverin alpinweiss e90 on nopeasti katsottuna hyvinkin sama sävy...
LS sukupolveen kuuluva 6 pulttinen truck rautalohko on pohjiltaan...vihiz kirjoitti:LS1 ?
Re: W123 200D museointi --> YETI
Upea projekti! Oli ilo lukea läpi kerralla, jostain syystä tämä mennyt kokonaan multa ohi.
Tuleeko tästä vielä katupeli tuon kasikoneen kanssa?
Tuleeko tästä vielä katupeli tuon kasikoneen kanssa?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W123 200D museointi --> YETI
Kiitos kiitos!aziz kirjoitti:Upea projekti! Oli ilo lukea läpi kerralla, jostain syystä tämä mennyt kokonaan multa ohi.
Tuleeko tästä vielä katupeli tuon kasikoneen kanssa?
-----------------
Katu,strip leikkikalu tästä vielä joskus tulee.
Koneesta tehdään lakipykälien rajoissa 3.7 litrainen,paljon kiertävä,ahdettu kone.
Nykyaikaisella moottorielektroniikalla ja oikeilla osavalinoilla saadaan tehtyä nätisti ajettava ja PALJON vääntävä kone katutehoille.
Radalle mentäessä otetaan sitten all-out mode käyttöön
Re: W123 200D museointi --> YETI
Lisäsin yhteistyökumppanit listalle Kilpitalo Teikit yrityksen.
Tämä ei ole suoraa mainostamista,ehdottomasri mainitsemisen arvoinen asia kuitenkin.
Heidän kanssaan on useamman vuoden aikana toteutettu monimuotoisia projekteja,kuten kyseisessä talossa on jo mottonakin: "Mitä vaan saadaan tehtyä,mielikuvitus rajana!" Ja näin se on heidän toimialaansa mukaillen ollutkin.
Vein menneellä viikolla oven saranoiden väliin tulevat shimmit malliksi,kahta eri paksuutta tulee,molempia paljon ylimääräisiä.Joskos tarvetta niin yv tavoittaa.
Samalla suunniteltiin tallin lattiakaivon kannen alle tuleva ritiläkkö.Ei pääse enään pultit ja hylsyt kaivoon.
Tämä ei ole suoraa mainostamista,ehdottomasri mainitsemisen arvoinen asia kuitenkin.
Heidän kanssaan on useamman vuoden aikana toteutettu monimuotoisia projekteja,kuten kyseisessä talossa on jo mottonakin: "Mitä vaan saadaan tehtyä,mielikuvitus rajana!" Ja näin se on heidän toimialaansa mukaillen ollutkin.
Vein menneellä viikolla oven saranoiden väliin tulevat shimmit malliksi,kahta eri paksuutta tulee,molempia paljon ylimääräisiä.Joskos tarvetta niin yv tavoittaa.
Samalla suunniteltiin tallin lattiakaivon kannen alle tuleva ritiläkkö.Ei pääse enään pultit ja hylsyt kaivoon.
Re: W123 200D museointi --> YETI
Ittelle on nuo lakipykälät vielä aikalailla hämärän peitossa. Ihmiset tuntuu puhuvan mitä sattuu, mikä on milloinkin laillista. Tietenkin on aina mahdollista mennä lukemaan trafin sääntöviidakkoon pykäliä...hejola kirjoitti:Kiitos kiitos!aziz kirjoitti:Upea projekti! Oli ilo lukea läpi kerralla, jostain syystä tämä mennyt kokonaan multa ohi.
Tuleeko tästä vielä katupeli tuon kasikoneen kanssa?
-----------------
Katu,strip leikkikalu tästä vielä joskus tulee.
Koneesta tehdään lakipykälien rajoissa 3.7 litrainen,paljon kiertävä,ahdettu kone.
Nykyaikaisella moottorielektroniikalla ja oikeilla osavalinoilla saadaan tehtyä nätisti ajettava ja PALJON vääntävä kone katutehoille.
Radalle mentäessä otetaan sitten all-out mode käyttöön
Jos viittisit vähän tarkentaa tällaisen vanhemman auton viritysmahdollisuuksista, että millä perusteella esim. tuo 3,7 kasikoneen pystyy laittamaan keulille.
Onko tässä edelleen vertailukohtana tuolla aikaisemmin mainitsemasi 2,8L /180hp moottori, mikä on ilmeisesti tämän mallisarjan suurin ainakin tehoiltaan?
Onko sylinterimäärää ja turbojen määrää rajattu?
Saako tuolla moottoriohjauksella pudotettua nuo tehot max. 800-900 hepasta katuratalailliseen +200 heppaan.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W123 200D museointi --> YETI
Ei ole sylinteri lukua tai turbojen määrää rajattu, se olisikin järjetöntä.
Teho maksimissaan 20% yli mallisarjan tehokkaimman.
Moottori koko 25%yli mallisarjan suurimman.
Näitä ei tarvi verrata samaan malliin.
Eli tehon voi verrata siihen 280:n ja moottorin koko sitte 300D.
Teho maksimissaan 20% yli mallisarjan tehokkaimman.
Moottori koko 25%yli mallisarjan suurimman.
Näitä ei tarvi verrata samaan malliin.
Eli tehon voi verrata siihen 280:n ja moottorin koko sitte 300D.
Re: W123 200D museointi --> YETI
Eikä enään tarvii myöskään pelleillä moottoripainojen kanssa, ainoa rajoitus valmistajan antamat maksimi akselimassat
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: W123 200D museointi --> YETI
Onko puukaasutin kone kun on tuommoinen torvi tuossa koneen päällä ja pinossa grillihiiliä taustalla? Rahat vähissä?
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561