w211 hammastankoon vaselliinia
w211 hammastankoon vaselliinia
Heips
Uskaltaako hammastangon suojakumin sisälle ruutata vaseliinia, kun tuntuu todella jäykältä tuo ohjaus? ja näkypähän vasen suojakumi olevan märkänä..
Uskaltaako hammastangon suojakumin sisälle ruutata vaseliinia, kun tuntuu todella jäykältä tuo ohjaus? ja näkypähän vasen suojakumi olevan märkänä..
Re: w211 hammastankoon vaselliinia
Ihmettelen vaan mitä se vaseliini autaa siellä kumin sisällä.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w211 hammastankoon vaselliinia
Minkä ikäinen auto? Paljonko ajettu? Sieltä on varmaan puslat ja tiivisteet kulunu ja päässy vuotamaan tehostajan paineöljyt haitarikumin sisään.
Saakohan siihen korjaus sarjaa mistään. Olen etsinyt tuohon omaani jo korjaus sarjaa mutta ei ole vielä löytyny.
Saakohan siihen korjaus sarjaa mistään. Olen etsinyt tuohon omaani jo korjaus sarjaa mutta ei ole vielä löytyny.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: w211 hammastankoon vaselliinia
No ei sinne kyllä vaseliiniä kannata laittaa jos ei halua pakkasella tangon jäykistyvän entisestään,suojakumien sisään voi tippakannulla ruikkia vaikka jotain voiteluöljyä,moottori tai vaihteisto ettei ruostu tangon stefojen ulkopuoliset osuudet. Jäykkyys johtuu muualta kun tangosta vaikkapa kuivista pallonivelistä. Jos kumin raosta vuotaa on tiivisteet kuluneet. Saahan korjaussarjoja ainakin saksasta ja irto stefoja suomestakin.
MB W-210 200cdi vm 99
Re: w211 hammastankoon vaselliinia
Joo ei siellä vaseliinit mitään auta, vika on jossain muualla jos on jäykkä.
Re: w211 hammastankoon vaselliinia
pystyyjö tuohon ohjaustehostimen pumppuun säätämään paineita lisää?
Re: w211 hammastankoon vaselliinia
Muuttuuko ohjauksen jäykkyys moottorin kierrosten mukana?
Re: w211 hammastankoon vaselliinia
Pumpuissa yleensä suoraan säädetty varo ja silti täysi paine tulee vain jos ajat pyörät laitaan ..muuten tuolla on käänneltäessä osapaine.....siis paineiden nosto ei auta vaan saat tuhottua tiivisteet vaan...vika on muualla.
Voi olla että alapallo nivelet on aivan ruosteessa ja ne hankaa vastaan..tullut sellaisia vastaan..pyörät ylös ja etsimään jumittajaa.
Noissahan on eroja w211...joissakin kevyt ohjaus joissakin jäykkä vaikka kaikki pelaa...katsastus mies vain sanoi kun kokeilee monia leimatessaan mutta olisiko parametri ohjauks systeemissäkin nyt vikaa...haepa haulla juttua.
Voi olla että alapallo nivelet on aivan ruosteessa ja ne hankaa vastaan..tullut sellaisia vastaan..pyörät ylös ja etsimään jumittajaa.
Noissahan on eroja w211...joissakin kevyt ohjaus joissakin jäykkä vaikka kaikki pelaa...katsastus mies vain sanoi kun kokeilee monia leimatessaan mutta olisiko parametri ohjauks systeemissäkin nyt vikaa...haepa haulla juttua.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w211 hammastankoon vaselliinia
jos siinä on edes ylipäätään parametriohjausta. Jollei ole niin kuuluukin olla jäykkä
Re: w211 hammastankoon vaselliinia
Olen täysin eri mieltä muiden kanssa. Ohjaus oli todella jäykkä ja aloin etsiä ratkaisua pienen W124 ja W140 kurvailun jälkeen. Niiden ohjaus oli suorastaan herkullinen omaan 211:n verrattuna.
Suurin jäykkyyden aiheuttaja oli alapallonivet ja raidetangon päät jotka muuttui lupsakammimiksi kun piikitin niihin sisään rasvaprässillä ja piikillä vaseliiniä (öljy auttaa vain hetken). Samaten raidetankoon laitoin vähän vaseliiniä kun se oli täysin kuiva Ohjausakselissa on jokin vipuhässäkkä ilmeisesti liittyen kolariturvallisuuteen. Sekin oli selvästi jäykistynyt vuosien saatossa ja antoi epäsäännöllistä lisävastusta ohjaukseen. Sekin katosi kun voitelin nivelet kumin sisältä.
Nyt ohjaus on ollut kevyt ja melko tunnokaskin jo pari vuotta. Myös pyöränkulmat kannattaa tarkastaa jos tuntuu omituiselta. Parhaimillaan 211 korin ohjaus on lähes vanhanliiton kuulamutterin veroinen. Pieni vaseliini annos raidatangossa ei ole aiheuttanut mitään ongelmia ja ratti on ollut ihan normaalin tuntuinen kovallakin pakkasella.
Niin ja jos paikat on valmiiksi märkänä vikaa voi olla myös tiivisteissä joka kannattaa korjata heti pois:
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... cement.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Suurin jäykkyyden aiheuttaja oli alapallonivet ja raidetangon päät jotka muuttui lupsakammimiksi kun piikitin niihin sisään rasvaprässillä ja piikillä vaseliiniä (öljy auttaa vain hetken). Samaten raidetankoon laitoin vähän vaseliiniä kun se oli täysin kuiva Ohjausakselissa on jokin vipuhässäkkä ilmeisesti liittyen kolariturvallisuuteen. Sekin oli selvästi jäykistynyt vuosien saatossa ja antoi epäsäännöllistä lisävastusta ohjaukseen. Sekin katosi kun voitelin nivelet kumin sisältä.
Nyt ohjaus on ollut kevyt ja melko tunnokaskin jo pari vuotta. Myös pyöränkulmat kannattaa tarkastaa jos tuntuu omituiselta. Parhaimillaan 211 korin ohjaus on lähes vanhanliiton kuulamutterin veroinen. Pieni vaseliini annos raidatangossa ei ole aiheuttanut mitään ongelmia ja ratti on ollut ihan normaalin tuntuinen kovallakin pakkasella.
Niin ja jos paikat on valmiiksi märkänä vikaa voi olla myös tiivisteissä joka kannattaa korjata heti pois:
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... cement.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.