Henkan projekteja
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbodiesel
Jotain kerenny taas räpeltämään...
Siirtelin jokaista syl.kohtasta n.5mm eteepäin ja säätelin kohilleen. Nakkasin pumpun paikoilleen ja auto käyntiin.. Pyörii nätisti, mutta vieläkin puotti vähän tyhjäkäyntiä ku kaasusta päästi. Noh, tyhjäkäynnin hienosäätöö suuremmalle -> johan alko pyörii eikä pudota tyhjäkäyntiä!
Ajotus tällä hetkellä omaan korvaan vielä liian aikanen, täytyy huomenna hieman myöhästää. Koeajollekkaan en vielä uskaltanut näin illalla, jätin suosiolla valoisaan aikaan.
Ahtamattoman säätelin matalalle, savuttaa paikoillaan kaasutellessa vähemmän kuin edellisellä 6mm pumpulla. Varmaan pitää myös säätää normaalia syöttöö vähä matalammalle, mut sen näkee sit koeajolla.
Vielähän tässä hommaa riittää ja huomenna täytys illalla uskaltaa ajaa n.200km..
Vähä muutamia kuvia hallilta..
Huomenna tietää taas lisää koeajon jälkeen..
Siirtelin jokaista syl.kohtasta n.5mm eteepäin ja säätelin kohilleen. Nakkasin pumpun paikoilleen ja auto käyntiin.. Pyörii nätisti, mutta vieläkin puotti vähän tyhjäkäyntiä ku kaasusta päästi. Noh, tyhjäkäynnin hienosäätöö suuremmalle -> johan alko pyörii eikä pudota tyhjäkäyntiä!
Ajotus tällä hetkellä omaan korvaan vielä liian aikanen, täytyy huomenna hieman myöhästää. Koeajollekkaan en vielä uskaltanut näin illalla, jätin suosiolla valoisaan aikaan.
Ahtamattoman säätelin matalalle, savuttaa paikoillaan kaasutellessa vähemmän kuin edellisellä 6mm pumpulla. Varmaan pitää myös säätää normaalia syöttöö vähä matalammalle, mut sen näkee sit koeajolla.
Vielähän tässä hommaa riittää ja huomenna täytys illalla uskaltaa ajaa n.200km..
Vähä muutamia kuvia hallilta..
Huomenna tietää taas lisää koeajon jälkeen..
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbodiesel
Eilen tuli n. 350km kaikenkaikkiaan kilometrejä ja vaikuttaisi toimivan ihan hyvin.
Säätelin hienosäädöllä ajotusta ristiin rastiin, kun heti vejätyksen jälkeen alkoi lämmöt nousta sataan asteeseen. Tähän riitti jo sopiva ylämäki. En kuitenkaan löytänyt sellaista ajotusta, jolloin lämmöt ei nousis. Iltapäivällä tajusin sitten koitella alavesiletkua. Noh, aivan kylmä.
Revin termarin pois, ja kattilaan keittymään. Ei auennut. Jonkun aikaa huuhtelin sitä ja sitten alkoi liikettäkin tapahtua, mutta vasta 100 asteessa. Motonetin termari, viime kesänä vaihdettu. Ei ollu toista termariakaan jemmassa, ni porasin sit 2kpl 6mm reikiä. Nyt lämmöt koko ajan 60 asteessa matka-ajossa, mut ainakin pystyy ajamaan..
Vielä täytys vähä myöhästää ajotusta, mielestäni hieman turhan "raaka" käynti. Mut ei kyllä ole enää kaukana oikeasta ennakosta!
Syötöt säädin ulkosesta puoleen väliin, turhaan sinne liikaa soppaa työntää..
E: Kampiakselin takastefa näyttää jälleen vuotavan, jättää allensa pienen läikän.
Säätelin hienosäädöllä ajotusta ristiin rastiin, kun heti vejätyksen jälkeen alkoi lämmöt nousta sataan asteeseen. Tähän riitti jo sopiva ylämäki. En kuitenkaan löytänyt sellaista ajotusta, jolloin lämmöt ei nousis. Iltapäivällä tajusin sitten koitella alavesiletkua. Noh, aivan kylmä.
Revin termarin pois, ja kattilaan keittymään. Ei auennut. Jonkun aikaa huuhtelin sitä ja sitten alkoi liikettäkin tapahtua, mutta vasta 100 asteessa. Motonetin termari, viime kesänä vaihdettu. Ei ollu toista termariakaan jemmassa, ni porasin sit 2kpl 6mm reikiä. Nyt lämmöt koko ajan 60 asteessa matka-ajossa, mut ainakin pystyy ajamaan..
Vielä täytys vähä myöhästää ajotusta, mielestäni hieman turhan "raaka" käynti. Mut ei kyllä ole enää kaukana oikeasta ennakosta!
Syötöt säädin ulkosesta puoleen väliin, turhaan sinne liikaa soppaa työntää..
E: Kampiakselin takastefa näyttää jälleen vuotavan, jättää allensa pienen läikän.
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbodiesel
Viikko ajeltu ja toiminut on. Ajotuskin alkaa olemaan aika hyvä.
Puhallin toiminut muutaman viikon ajoittain, tänään käytin sen moottoria irti. Siellä oli toisen hiilen piuha melkein poikki ja pääsi koskettelemaan paikkoihin jonne ei sais. Noh, ei löytyny omasta varastosta sopivaa hiiltä sinne, ni tinasin ainaki väliaikasesti sen piuhan läjään. Nyt toimii taas.
Näköjään ilmastoidussa mallissa hiili on 8mm x 10mm ja ilman ilmastointia 8mmx8mm. Jos joku joskus tarttee hiiliä vaihdella.
Loppuihin ahtoputkiin tuli myös hitsailtua kaulukset, eipähän ainakaan pääse irti posahtelemaan.
Toisen alakerran käyn ens viikolla, jos sen pohjalle rupeis kasailee uutta konetta..
E: Muutama kuva.
Moottori purettu esiin
Syyllinen
Puhallin toiminut muutaman viikon ajoittain, tänään käytin sen moottoria irti. Siellä oli toisen hiilen piuha melkein poikki ja pääsi koskettelemaan paikkoihin jonne ei sais. Noh, ei löytyny omasta varastosta sopivaa hiiltä sinne, ni tinasin ainaki väliaikasesti sen piuhan läjään. Nyt toimii taas.
Näköjään ilmastoidussa mallissa hiili on 8mm x 10mm ja ilman ilmastointia 8mmx8mm. Jos joku joskus tarttee hiiliä vaihdella.
Loppuihin ahtoputkiin tuli myös hitsailtua kaulukset, eipähän ainakaan pääse irti posahtelemaan.
Toisen alakerran käyn ens viikolla, jos sen pohjalle rupeis kasailee uutta konetta..
E: Muutama kuva.
Moottori purettu esiin
Syyllinen
Re: Henkan 300 turbodiesel
Pittää ihan kysyä kun tuossa mietin että mitenkä käytit tuota happoo tuossa pellin putsauksessa ja neutralisoitko millään lailla ennen maalausta? hyvin näyttäs ainaki kuvassa puhistuneen huokosista asti
w124 300 dt rojekti
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbodiesel
Enpäs nyt heti muista oliko että piti kuivalla paperilla vain pyyhkiä vai pitikö ihan pestä. Mutta kuitenkin ihan purkissa olleen ohjeen mukaan sen tein. Kyllä tuo aine minut yllätti, arvelin ostaessa ihan turhaksi litkuksi.
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbodiesel
Jotain taas kerenny rassaamaan.. Behrin termari paikoillaan, nyt pitää lämmöt nätisti 85-90 välissä. Ennen piti 90-100 motonetin termarilla.
Syötöt säätelin kohdilleen ja pumppu pelannu kaikinpuolin.
Pakosarja alkanut näköjään vuotaa, varmaankin hitsisauman vierestä ratkennut.. En oo tarkemmin tutkinut. Silti herää holsetti ennen 2000rpm. Täytyy se korjata kun ehtii. Turbokin saattaisi olla vaihtolistalla, hx40 ajatuksissa...
Kevät lähestyy, pitäs joku parempi jäähdytin laatikolle varmaan kehitellä. Minkä kokoinen mahtaa olla hyvä 722.6:lle?
Tuli myös hankittua ylimääränen 722.6 loota, kun halvalla sai.. Josko tämän jossain välissä aukaisi ja opettelisi automaatin toimintaa..
Viime öljyn vaihdossa tein moottorille huuhtelun, huohotus näyttää sen jälkeen pysyneen pienempänä.. Ettei siellä vain olisi männänrenkaat jumissa.
Eipä kai tässä muuta..
Syötöt säätelin kohdilleen ja pumppu pelannu kaikinpuolin.
Pakosarja alkanut näköjään vuotaa, varmaankin hitsisauman vierestä ratkennut.. En oo tarkemmin tutkinut. Silti herää holsetti ennen 2000rpm. Täytyy se korjata kun ehtii. Turbokin saattaisi olla vaihtolistalla, hx40 ajatuksissa...
Kevät lähestyy, pitäs joku parempi jäähdytin laatikolle varmaan kehitellä. Minkä kokoinen mahtaa olla hyvä 722.6:lle?
Tuli myös hankittua ylimääränen 722.6 loota, kun halvalla sai.. Josko tämän jossain välissä aukaisi ja opettelisi automaatin toimintaa..
Viime öljyn vaihdossa tein moottorille huuhtelun, huohotus näyttää sen jälkeen pysyneen pienempänä.. Ettei siellä vain olisi männänrenkaat jumissa.
Eipä kai tässä muuta..
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbodiesel
Tuli kötösteltyä sähkönen keppi, ruma mutta toimii.
Pientä kepin testailua.
https://www.youtube.com/watch?v=7bIhubn ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit:
Jos ei eka linkki toimi, tässä toinen vaihtoehto..
https://youtu.be/7bIhubnHbv4" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit2: Taustalla radiosta kuului kappale, ja siitä oli tehty valitus tekijänoikeuksista jonka takia ei kaikilla alustoilla näkynyt... Jokohan kohta alkaisi näkymään..
Pientä kepin testailua.
https://www.youtube.com/watch?v=7bIhubn ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit:
Jos ei eka linkki toimi, tässä toinen vaihtoehto..
https://youtu.be/7bIhubnHbv4" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit2: Taustalla radiosta kuului kappale, ja siitä oli tehty valitus tekijänoikeuksista jonka takia ei kaikilla alustoilla näkynyt... Jokohan kohta alkaisi näkymään..
Viimeksi muokannut Henkkka_, Ma 07.03.2016 22:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbodiesel
Hmm, mistäköhän tuo johtunee. Mulla toimii puhelimellakin, vaikken oo kirjautunut sisään foorumille tai youtubeen..mik4-- kirjoitti:Ei ainakaan puhelimella toimi video.
Edit: Siellä tosiaa soi taustalla radiosta kappale, jonka takia tekijänoikeuksista joku valitus. Sen takia ei kaikilla päätteillä toimi..
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbodiesel
Ei liity tähän kertomuksen kolmesatkuun mut melkein mersuihin silti..
Kannentiivisteen vaihto meneillään. Isän ssangyong kyseessä.. Nostajat piti mekkalaa ja epäilys oli että kannentiiviste vuotas sieltä ketjukotelon ja ykköspytyn luota.
Eipä muuta ku purkamaan vain..
Ensimmäinen yllätys löyty turpon öljyputkesta.......................
Noh, kansi poikkeen.. Ja tämmöstä sieltä paljastui.
Ja lisää tavaraa löyty ku puhaltelin ökanavat kannesta.
nyt tuo on menossa läjään uudella tiivisteellä vht copper gasketin kanssa. Kovasti koitin sanoa, että viedään tuo kansi plaanattavaksi, mutta vanha tapoihinsa kangistunut ei siihen suostunut.. " On ne ennenkin pitäneet..."
Noh, tehdään uudestaan jos rupee vuotamaan.. Seuraava kerta meneekin sit nopeammin.
Kannentiivisteen vaihto meneillään. Isän ssangyong kyseessä.. Nostajat piti mekkalaa ja epäilys oli että kannentiiviste vuotas sieltä ketjukotelon ja ykköspytyn luota.
Eipä muuta ku purkamaan vain..
Ensimmäinen yllätys löyty turpon öljyputkesta.......................
Noh, kansi poikkeen.. Ja tämmöstä sieltä paljastui.
Ja lisää tavaraa löyty ku puhaltelin ökanavat kannesta.
nyt tuo on menossa läjään uudella tiivisteellä vht copper gasketin kanssa. Kovasti koitin sanoa, että viedään tuo kansi plaanattavaksi, mutta vanha tapoihinsa kangistunut ei siihen suostunut.. " On ne ennenkin pitäneet..."
Noh, tehdään uudestaan jos rupee vuotamaan.. Seuraava kerta meneekin sit nopeammin.
Re: Henkan 300 turbodiesel
Itellä on kans kuusikoneen kanssa koe kauanko menee pahvi ko en kantta oikassu ollenkaa
S124 & W124
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbodiesel
Toivotaan että kestää.Dixon kirjoitti:Itellä on kans kuusikoneen kanssa koe kauanko menee pahvi ko en kantta oikassu ollenkaa
Aamulla traktorilla ja puomilla tyrkkäsin 200d:n halliin.
Laitoin ohjaustehostimen pumpun, 300d:n syylärin sovittelin, muutaman polttoaineputken ku oli pykineet, karttaanin ja pakoputken..
Noh, akku paikoilleen ja avaimesta kääntämään.. Heti pörähti tulille.
Leimalle tarttee vielä vaihella takakelekan etupuslat. Huomenna onkin tarkoitus vaihdella ne ja samalla perusteellinen puhdistus aivan kaikkialta....
Tämmönen peli.. 815tkm on mittarissa ja historia melko tarkkaan tiedossa.
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbodiesel
200d mesen sain "valmiiksi", eli leimahan sieltä napsahti. 09.05.2017 asti ajoaikaa. Toimii kaikinpuolin mainiosti.
Täytyy ajella tää pääsiäinen tällä, jonka jälkeen jälleen poistaa liikennekäytöstä. Onpahan valmiiksi odottamassa jos tuo turbodiesel alkaa hajoilemaan.
SRS:n kanssa meinasi tulla ongelmia, omaa typeryyttä. Oli paikoillaan paska akku, joka olikin kokonaan tyhjentynyt. Starttausyritys -> SRS valo syttyi. Ilmeisesti alijännitteen vuoksi siis. Sain nollailtua niin, että paloi 2min käynnistyksen jälkeen. Noh, käytetty srs poksi radion alle ja taas toimii.
Jotain tekemistä täytys taas kehitellä.. Jokohan olisi w123 vuoro...
Täytyy ajella tää pääsiäinen tällä, jonka jälkeen jälleen poistaa liikennekäytöstä. Onpahan valmiiksi odottamassa jos tuo turbodiesel alkaa hajoilemaan.
SRS:n kanssa meinasi tulla ongelmia, omaa typeryyttä. Oli paikoillaan paska akku, joka olikin kokonaan tyhjentynyt. Starttausyritys -> SRS valo syttyi. Ilmeisesti alijännitteen vuoksi siis. Sain nollailtua niin, että paloi 2min käynnistyksen jälkeen. Noh, käytetty srs poksi radion alle ja taas toimii.
Jotain tekemistä täytys taas kehitellä.. Jokohan olisi w123 vuoro...
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbodiesel
Tuon 200:sen kumpikaan infrapuna-avain ei pelannut. Auoin molemmat ja tinailin uudestaan -> ei vaikutusta. Eli valo syttyy kun napista painaa, muttei sammu millään. Palaa niin kauan kunnes patterit irrottaa.
Eikös nuo infrapuna-avaimet käy ristiin? Eli voi hankkia toimivan avaimen, jonka saa sitten helposti toimimaan tässä? Eikös se ollut näissä että 5sek ovessa olevaan tunnistuskökkäreeseen ja sit avain paikoilleen ja virrat päälle.
Hyvä olisi saada yksi toimiva avain tähänki, niin ei tarvitsisi kartturin ovesta käydä avaamassa lukkoja.
14076003/0706 tuollaisella numerolla avain, jos sattuu joltain löytymään...
Edit: Näköjään liian aikaisin kirjotin ettei avaimet pelaa.. Heti tänne kirjoittamisen jälkeen vielä kerran kokeilin, että eihän kumpikaan ole ruennut toimimaan.. No, toinenpa pelasikin. Ja tuon 5sek tunnistuskökkäreeseen tähtäilyn ja virtojen käytön jälkeen rupes pelaamaan keskuslukkokin normaaliin tapaan.
Eli tää saa nyt poistua liikennekäytöstä, johan se 3 päivää ehtikin olla käytössä. kylläpä tuntu hyvältä päästä tuon turbodieselin rattiin taas.
Eikös nuo infrapuna-avaimet käy ristiin? Eli voi hankkia toimivan avaimen, jonka saa sitten helposti toimimaan tässä? Eikös se ollut näissä että 5sek ovessa olevaan tunnistuskökkäreeseen ja sit avain paikoilleen ja virrat päälle.
Hyvä olisi saada yksi toimiva avain tähänki, niin ei tarvitsisi kartturin ovesta käydä avaamassa lukkoja.
14076003/0706 tuollaisella numerolla avain, jos sattuu joltain löytymään...
Edit: Näköjään liian aikaisin kirjotin ettei avaimet pelaa.. Heti tänne kirjoittamisen jälkeen vielä kerran kokeilin, että eihän kumpikaan ole ruennut toimimaan.. No, toinenpa pelasikin. Ja tuon 5sek tunnistuskökkäreeseen tähtäilyn ja virtojen käytön jälkeen rupes pelaamaan keskuslukkokin normaaliin tapaan.
Eli tää saa nyt poistua liikennekäytöstä, johan se 3 päivää ehtikin olla käytössä. kylläpä tuntu hyvältä päästä tuon turbodieselin rattiin taas.
- Dieselrifteri
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: La 10.10.2015 16:32
Re: Henkan 300 turbodiesel
Haet ruottista hyvä pohjaisen purkuauton niin pääset halvimmalla. Btw, kun rupeat sitten vaihtamaan niin kannattaa tehdä niin, että vetää kaiken mahdollisen kiinni ennen runkoon kiinnittämistä. Esim. tunnelin kun heftaa kiinni pohjapelteihin ennen kun laittaa kiinni niin pääsee helpommalla. Mielenkiinnosta muuten kysyn, onko hitsauskone oikiaa merkkiä?
HUOM! Tämän allekirjoituksen yläpuolella saattaa olla kukkahattutädeille sopimatonta materiaalia.
-W124 250D projekti jonka projektointi odottaa tallin valmistumista
Ex:
-Murheenkryyni W201 2.0 (gazolinum)
-W124 250D projekti jonka projektointi odottaa tallin valmistumista
Ex:
-Murheenkryyni W201 2.0 (gazolinum)
Re: Henkan 300 turbodiesel
Alkuperäiset lattiapellit on pirun kalliit, jos niitä vielä saa. Toisaalta tarvikepelti ajaa tuolla asiansa ihan hyvin. Samoin nuo poikkipalkit, joissa etupenkit kiinni maksaa hunajaa. Sitten joku pala saattaa olla ihan muutaman kympin. Onko noi lattiat joku jo vaihtanu? Näyttää kyllä aika toivottomalta, tuolta kytkinpolkimenkin takaa ihan mätä tuo sauma
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbodiesel
Kempin minarcmig 170 on mulla näille autorojekteille 0,6mm langalla. On muuten pirun hyvä kone autojen ohuille pelleille.Dieselrifteri kirjoitti: Mielenkiinnosta muuten kysyn, onko hitsauskone oikiaa merkkiä?
Yhen yhtä paikkaa en vielä oo löytäny, on taidettu vaa lisätä massaa aiemmin..S202 kirjoitti:Alkuperäiset lattiapellit on pirun kalliit, jos niitä vielä saa. Toisaalta tarvikepelti ajaa tuolla asiansa ihan hyvin. Samoin nuo poikkipalkit, joissa etupenkit kiinni maksaa hunajaa. Sitten joku pala saattaa olla ihan muutaman kympin. Onko noi lattiat joku jo vaihtanu? Näyttää kyllä aika toivottomalta, tuolta kytkinpolkimenkin takaa ihan mätä tuo sauma
Tilasinkin tuossa kokeiluksi molemmille puolille tarvikkeena takalattiat.. 10e kipale.
Joo kyllä tuossa näköjää ruostetta riittää, mutta kyllä siitä vielä täytyy auto tehdä.. On näitä paskempiakin tullu korjailtua, tosin ei yhtään mersun koria.
Ens vkloppuna tarkoitus massat poistella pohjasta, ni hahmottaa taas vähän lisää ruosteen laajuutta. Täytyy sitten katsella nakkaanko tämän grilliin vai turailenko ihan auton ollessa rullaava. Grilliäki täytys vähä muutella, viimeksi ollut starletin kori.
Joka tapauksessa 2vk päästä alkaa loma, täytyy silloin aloitella korjailut.
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbodiesel
Tulevana vkloppuna tarkoitus aloitella hitsaushommia.
Tikkurilan temacoat rm40 hommasin pohjaan maaliksi. Mutta mitäs suositellaan esimerkiksi koteloiden sisäpuolelle? Kuinkahan siellä mahtaisi pärjätä esimerkiksi motonetin vaalea sinkki :"AT-Vaalea sinkki on hopeanharmaa, nopeasti kuivuva sinkkipinnoite, joka antaa erittäin hyvän korroosiosuojan. Erinomaiset pistehitsausominaisuudet."
koteloaineethan sinne tietenkin lisäksi tulee.
Tikkurilan temacoat rm40 hommasin pohjaan maaliksi. Mutta mitäs suositellaan esimerkiksi koteloiden sisäpuolelle? Kuinkahan siellä mahtaisi pärjätä esimerkiksi motonetin vaalea sinkki :"AT-Vaalea sinkki on hopeanharmaa, nopeasti kuivuva sinkkipinnoite, joka antaa erittäin hyvän korroosiosuojan. Erinomaiset pistehitsausominaisuudet."
koteloaineethan sinne tietenkin lisäksi tulee.
Re: Henkan 300 turbodiesel
Itse oon käyttäny koteloiden sisäpuolelle Mastonin 1-k happopohjamaalia, omien kokemukisen perusteella voin sanoa että kestää hyvin hitsaamista! hinta oli jotai 7-9e pullo
Re: Henkan 300 turbodiesel
No hankala sinne koteloon on maalia saada muutakuin siinä tapauksessa että vaihtaa esim. koko helmanpellin. Toki jostain reijästä voi koittaa suihkutella spraytä. Siinä tapauksessa tekisin niin että maalaisin uuden helman sisäpuolen vaikkapa epoksilla, ja pistehitsattaviin kohtiin se hitsauksen kestävä sinkkimaali. Jos taas tekee pienemmän paikan ja hitsaa joka puolelta niin ei sitä mikään maali kestä niin että siitä mitään hyötyä olis. Luulisin että kotelosuoja peltipinnalla on parempi kuin huonosti kiinni oleva maali. Jos pistehitsaa peltejä päällekkäin, niin siihen voi koittaa jos pystyy niin töpötellä pensselillä laimeaa maalia, joka sitten imeytyy tai valuu sinne peltien väliin.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbodiesel
Noniin, peltihommat 123 kohdalla alotettu.. Pohdin pitkään, ilkeänkö edes tänne kuvia laitella...
Koppa on siis todella mätä. Niin mätä, ettei riitä mielenkiinto tehdä kaikesta alkuperäisen näköistä.. Joten nämä ruostekorjaukset teen käyttöentisöinti periaatteella, eli jos tällä jonkun 5-10 vuotta pääsisi vielä näillä korjauksilla, talviautona tämä mulla olisi..
Mutta mutta, kartturin pyöränkotelosta keulasta alottelin.. Ja menihän sinne peltiä.. Edellisen korjaajan toimesta siellä oli paljon peltiä jo vaihdettu, mutta huonolla menestyksellä. Suoraan ruosteiden päälle, ja osa pelleistä oli vain liimattu.. Massaa oli osattu parisenttiä laittaa.
Korjaukset ei ole siis tehty samalla tapaa, kuin alunperin, mutta eiköhän tuo tarpeeksi luja noinkin ole..
Tältä näytti alussa
Puhdisteltu ja jotain aloitettu jo turailemaan..
Melko pitkälle hitsattuna...
Ja temacoatti pintaan..
Vielä täytyy saranakoteloa hieman turata ja siirtyä sitten ropsuttelemaan massoja helmasta ja pohjan puolelta. Tuulilasikin pitäisi käyttää irti, kun sieltä pääsee aivan varmasti vesi sisälle. Onkos siinä muuta kuin nätisti kampeaa tiivisteen reunoja sisäpuolelta?
Koppa on siis todella mätä. Niin mätä, ettei riitä mielenkiinto tehdä kaikesta alkuperäisen näköistä.. Joten nämä ruostekorjaukset teen käyttöentisöinti periaatteella, eli jos tällä jonkun 5-10 vuotta pääsisi vielä näillä korjauksilla, talviautona tämä mulla olisi..
Mutta mutta, kartturin pyöränkotelosta keulasta alottelin.. Ja menihän sinne peltiä.. Edellisen korjaajan toimesta siellä oli paljon peltiä jo vaihdettu, mutta huonolla menestyksellä. Suoraan ruosteiden päälle, ja osa pelleistä oli vain liimattu.. Massaa oli osattu parisenttiä laittaa.
Korjaukset ei ole siis tehty samalla tapaa, kuin alunperin, mutta eiköhän tuo tarpeeksi luja noinkin ole..
Tältä näytti alussa
Puhdisteltu ja jotain aloitettu jo turailemaan..
Melko pitkälle hitsattuna...
Ja temacoatti pintaan..
Vielä täytyy saranakoteloa hieman turata ja siirtyä sitten ropsuttelemaan massoja helmasta ja pohjan puolelta. Tuulilasikin pitäisi käyttää irti, kun sieltä pääsee aivan varmasti vesi sisälle. Onkos siinä muuta kuin nätisti kampeaa tiivisteen reunoja sisäpuolelta?
Re: Henkan 300 turbodiesel
No nyt oli kyllä pikkuisen isompi reikä jo Mutta hyvän näköinen tuli. Tuulilasista pitää kammeta ne "kromi"listat pois, ja sitten vaan varovasti kangotella sitä tiivistettä pois. Ne kromit lähtee kun työntää jotain muovinpalaa sielä listan ja tiivisteen välissä.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Henkan 300 turbodiesel
mitenkäs sullon toteutettu tuossa 124ses tuolle 722.6 tuo erillinen viahdekeppi
W115 320cdi+722.6-compound
S124 om606
s211 320cdi
S124 om606
s211 320cdi
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbodiesel
Joo kyllä siitä ois pienempi mies melkein poikittain tuosta reijästä päässy auton sisälle.. Täytynee loppuviikosta tutkailla jos sais sen lasin irti ehjänä.S202 kirjoitti:No nyt oli kyllä pikkuisen isompi reikä jo Mutta hyvän näköinen tuli. Tuulilasista pitää kammeta ne "kromi"listat pois, ja sitten vaan varovasti kangotella sitä tiivistettä pois. Ne kromit lähtee kun työntää jotain muovinpalaa sielä listan ja tiivisteen välissä.
YK auton ohjaus laatikolla ja keppi tehty ite kahta rajakytkintä hyödyntäen. Keppi oli prototyyppi, mut tais tulla pysyvä ratkaisu..Kupari kirjoitti:mitenkäs sullon toteutettu tuossa 124ses tuolle 722.6 tuo erillinen viahdekeppi
Re: Henkan 300 turbodiesel
Et viittis pistää keppihärdellistä kuvaa?
Re: Henkan 300 turbodiesel
Ei tarvi ottaa kromeja pois. Koko pakettina vaan lasi irti. Ei kannata tuossa vaiheessa alkaa kromeja irrottamaan, kun tiiviste painaa niitä.Eikä muutenkaan purkaa pakettia, jos ei aio tiivistettä tai lasia uusia.Henkkka_ kirjoitti:Joo kyllä siitä ois pienempi mies melkein poikittain tuosta reijästä päässy auton sisälle.. Täytynee loppuviikosta tutkailla jos sais sen lasin irti ehjänä.S202 kirjoitti:No nyt oli kyllä pikkuisen isompi reikä jo Mutta hyvän näköinen tuli. Tuulilasista pitää kammeta ne "kromi"listat pois, ja sitten vaan varovasti kangotella sitä tiivistettä pois. Ne kromit lähtee kun työntää jotain muovinpalaa sielä listan ja tiivisteen välissä.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbodiesel
Nyt ei ole paljoa ehtinyt rakentelemaan, kun työt hidastaa.
Mutta jotain saanut aikaiseksikin. 123:sta hitsattu hieman eteenpäin ja 124:seen hankin sähkösen nopeusmittarin.
Mittari tuli jo soviteltua paikoilleen.
Nyt täytys alkaa tutkimaan tuota 126 mersusta peräisin olevan sähköisen nopeusmittarin kytkemistä. Sen verran oon tutkaillut, että ilmeisesti mittariin täytyy kolme piuhaa vain kytkeä. Virta, maa sekä signaali vaikka abseilta.
Kuinkas se tuo signaali sitten, tarkoitus olisi varastaa se perän abs anturilta. Meneekö anturille kaksi piuhaa, joista toisesta varastetaan signaali? Ja tuohon väliin varmaankin tarvitaan se dakota digitalin SGI-5E, jotta saadaan kalibroitua nopeus..?
Oonko nyt ees oikeilla jäljillä vai puhunko täyttä kuraa..?
Mutta jotain saanut aikaiseksikin. 123:sta hitsattu hieman eteenpäin ja 124:seen hankin sähkösen nopeusmittarin.
Mittari tuli jo soviteltua paikoilleen.
Nyt täytys alkaa tutkimaan tuota 126 mersusta peräisin olevan sähköisen nopeusmittarin kytkemistä. Sen verran oon tutkaillut, että ilmeisesti mittariin täytyy kolme piuhaa vain kytkeä. Virta, maa sekä signaali vaikka abseilta.
Kuinkas se tuo signaali sitten, tarkoitus olisi varastaa se perän abs anturilta. Meneekö anturille kaksi piuhaa, joista toisesta varastetaan signaali? Ja tuohon väliin varmaankin tarvitaan se dakota digitalin SGI-5E, jotta saadaan kalibroitua nopeus..?
Oonko nyt ees oikeilla jäljillä vai puhunko täyttä kuraa..?