Tarinointia tuontiautoista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja epk »

jos myyt autosi muutaman vuoden jälkeen ei mitään väliä ruostesuojauksella tommosessa 211 korisessa. Pidä se plus 10 vuotta niin saletisti olet tyytyväinen kun suojasit. Eli siitä voi laskea kannattiko sijoittaa melkee kiloa siihen vai ei.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

ainuman kirjoitti:Kiitos kommenteista, olen tullut siihen tulokseen että suojaus saa jäädä ja täytyy pestä alusta sopivin väliajoin.

Edelleen kaipaisin kokemuksia tuosta ajettavuudesta, tosiaan kesärenkailla auto luikertelee oikein huolella vaikka kaistaa vaihtaessa.
Ennenkuin alat tehdä remonttia , niin etsi sellainen harvinainen tie, jossa on uusi pinta, niin pääset testaamaan onko vika autossa vai tiessä.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
ainuman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 19.04.2009 18:17

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja ainuman »

sportsman kirjoitti:
ainuman kirjoitti:Kiitos kommenteista, olen tullut siihen tulokseen että suojaus saa jäädä ja täytyy pestä alusta sopivin väliajoin.

Edelleen kaipaisin kokemuksia tuosta ajettavuudesta, tosiaan kesärenkailla auto luikertelee oikein huolella vaikka kaistaa vaihtaessa.
Ennenkuin alat tehdä remonttia , niin etsi sellainen harvinainen tie, jossa on uusi pinta, niin pääset testaamaan onko vika autossa vai tiessä.
Kiitos sportsman kommentista, näin ajattelinkin tehdä!
S211 320CDI 4matic -08
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2721
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja markoala »

Suojattu auto jos mätänee on syy kovettuneessa massassa. Siksi viimeistään 5 v suojauksen jälkeen pitää pohja pestä ja suihkuttaa kotelosuojaa joka pehmentää vanhaa massausta ja estää sen halkeilua. Toimii varmaan niinkin jos joka talven jälkeen purkaa pohjamuovit ja helmamuovit pois, pesee ja kasaa. Siihen vaan tarvitsee nosturin pesuhallissa.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
OtivusRem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: Ke 21.10.2015 21:57

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja OtivusRem »

ainuman kirjoitti:
sportsman kirjoitti:
ainuman kirjoitti:Kiitos kommenteista, olen tullut siihen tulokseen että suojaus saa jäädä ja täytyy pestä alusta sopivin väliajoin.

Edelleen kaipaisin kokemuksia tuosta ajettavuudesta, tosiaan kesärenkailla auto luikertelee oikein huolella vaikka kaistaa vaihtaessa.
Ennenkuin alat tehdä remonttia , niin etsi sellainen harvinainen tie, jossa on uusi pinta, niin pääset testaamaan onko vika autossa vai tiessä.
Kiitos sportsman kommentista, näin ajattelinkin tehdä!
Eikö ensin kannattaisi käydä rengaskulmien suuntauksessa. Se ole pahitteeksi vaikka ei havaittavaa ongelmaa olisikaan.
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja RAM »

Ei kannata. Suuntauksen jälkeen voi kulmat olla päin metsää ja ratti vinossa.

Jos ongelma on vain kesärenkailla, niin...

Vielä tämmöinen kohta tuunaajan käsikirjasta. "Vaikka rengas ja vannetuunauksella autosta tulee aivan mahdoton ajettava, katsotaan tuunaus onnistuneeksi."
ainuman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 19.04.2009 18:17

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja ainuman »

Joo ei ole kyllä hirveästi tuunattu, alla orkkikset avantgarde-vanteet olikohan 245/40R18 renkailla. Ja talvirenkaita ei edes ole koska auto tuotu Saksasta kuukausi takaperin.... Itse jätän tuunaukset niistä enemmän tykkääville.
S211 320CDI 4matic -08
Avatar
Silakka_E500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: La 29.09.2012 21:27

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Silakka_E500 »

Silakka_E500 kirjoitti:Itsellä kova odotus päällä, parin viikon päästä pitäisi X166 tulla pihaan Saksasta. Harharetket muiden merkkien ratissa loppuvatkin itsellä sitten tähän, aiempaa mersua jäi aina vertaamaan sen seuraajiin ja tämä merkkiinpaluun valinta onkin sitten se lopullinen, ellei mallin välillä tule jotain poukkoilua sitten joskus kaukana tulevaisuudessa. Pitää katsoa jos jaksaa kirjoittaa tarinan auki "liikkeen kautta tuotuna"-vaihtoehdosta...
Sieltä se sitten tuli. On kyllä valovuoden edellä edelliseen Audiin, vaikka pari vuotta onkin nuorempi, sisustan ja yksityiskohtien suhteen. Mikä oli hämmästyttävin seikka, ohjauspyörä on höyhenenkevyt ja auto käyttäytyy kuin taitoluistelua osaava virtahepo MM-finaalissa, ahtaissa parkkihalleissakin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
BMW X7 M50D
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Onnea! Mistä se tuli?
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

Silakka_E500 kirjoitti:
Silakka_E500 kirjoitti:Itsellä kova odotus päällä, parin viikon päästä pitäisi X166 tulla pihaan Saksasta. Harharetket muiden merkkien ratissa loppuvatkin itsellä sitten tähän, aiempaa mersua jäi aina vertaamaan sen seuraajiin ja tämä merkkiinpaluun valinta onkin sitten se lopullinen, ellei mallin välillä tule jotain poukkoilua sitten joskus kaukana tulevaisuudessa. Pitää katsoa jos jaksaa kirjoittaa tarinan auki "liikkeen kautta tuotuna"-vaihtoehdosta...
Sieltä se sitten tuli. On kyllä valovuoden edellä edelliseen Audiin, vaikka pari vuotta onkin nuorempi, sisustan ja yksityiskohtien suhteen. Mikä oli hämmästyttävin seikka, ohjauspyörä on höyhenenkevyt ja auto käyttäytyy kuin taitoluistelua osaava virtahepo MM-finaalissa, ahtaissa parkkihalleissakin.
Onnittelut! Hieno pirssi! :thumbup:

Laita lisää kuvia johonkin topikkiin.
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
OtivusRem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: Ke 21.10.2015 21:57

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja OtivusRem »

RAM kirjoitti:Ei kannata. Suuntauksen jälkeen voi kulmat olla päin metsää ja ratti vinossa.

Jos ongelma on vain kesärenkailla, niin...

Vielä tämmöinen kohta tuunaajan käsikirjasta. "Vaikka rengas ja vannetuunauksella autosta tulee aivan mahdoton ajettava, katsotaan tuunaus onnistuneeksi."
Tuolla periaatteella autolle ei kannata koskaan tehdä mitään, aina voi mennä huonommaksi :D Eiköhän suuntauksen tekijä vastaa teoistaan jos noin metsään menee.
Avatar
Silakka_E500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: La 29.09.2012 21:27

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Silakka_E500 »

tn62634 kirjoitti:Onnea! Mistä se tuli?
Tämä tuli Munchenin tienoilta "Faijan Autotalosta", josta Tamperelainen liike sen kävi ostamassa.

Valikoima oli markkinoilla ehkä pienempi kun kuvittelin, mutta onneksi löytyi lopulta sen värinen minkä saa ostaa ja mistä löytyi itselle ne kivoimmat napit mitä painella ja nykiä.

Tuossa nyt ehkä ne tärkeimmät kikottimet, mitkä ovat saaneet suun messingille;

214 Adaptive damping system ( kaupungissa mukava katsella korkealta maisemia )
235 Active Parking Assist ( ihan tajuton värkki, vetää parkkiin paremmin ja nopeammin kuin minä itse, ainakin nyt vielä )
413 Automatic panoramic sliding sunroof (3-osainen, mukavasti tuo valoa ajamiseen )
468 ACTIVE CURVE SYSTEM ( jenkkifoorumeilla paljon kehuttu ja totta, on kuin silitysraudalla ratsastaisi mutkaan mentäessä )
501 360camera ( ihan ehdoton, ei mitään hajua missä auton kulmat menevät ahtaissa paikoissa )
810 Harman KardonLogic 7Surround-soundsystem ( ei ole Antti Tuisku koskaan kuulostanut näin hyvältä ) :wtf:

Ohessa kolmosrivin istumatiloista kuva, Q7:ssa pikkulapsetkin olivat vähän jumissa peräkammarin puolella...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
BMW X7 M50D
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
ainuman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 19.04.2009 18:17

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja ainuman »

Koska liityin myös tuontiautoilijoiden joukkoihin niin tässä pieni kertomus omista kokemuksista.

Eli vuodenvaihteen jälkeen alkoi autokuume vallata ja kauan Suomen tarjontaa seuranneena ei oikein ole tullut sopivaa peliä vastaan. Täysin saksaa puhumattomana ja paikallisia rekisteröintitapoja tietämättä ulkoistin auton hankkimisen Lindenin Hannulle. Muutama kuukausi vierähti ennenkuin spekseihin sopiva peli löytyi, Hannu kävi koeajamassa pelin ja kun vaunu oli sellainen kuin kuvauksessa olikin niin kauppa lyötiin kiinni ja auto alle puolessaviikossa Vuosaareen. Nyt tosiaan alle 1000km tullut autolla kurvailtua ja on se fiilis vähän eri kun edellisellä (280CDI om648) :) Voimansiirtoöljyt täytyy laittaa samantien vaihtoon (vaihteistoöljy vaihdettu kuten MB:n huolto-ohjelmaan kuuluukin, vain kerran 60tkm kohdalla ja sen kyllä huomaa...) Auto ollut 1:llä omistajalla Saksassa ja kaikki huollot tehty paikallisella Veholla.

Tässä vielä varustelistausta siitä kiinnostuneille, kuviakin voi yrittää laittaa jos joku haluaa.

202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
229L GERMANY
242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
255B No code designation available
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
309 CUP HOLDER
332B INSTRUMENT CLUSTER LANGUAGE - GERMAN
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
401 FRONT SEAT CLIMATE CONTROL
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
433 LEFT DRIVING DYNAMICS SEAT
434 RIGHT DRIVING DYNAMICS SEAT
474 642.9__ - 20040505 - DIESEL PARTICULATE FILTER
474 211____ - 20030709 - PARTICLE FILTER
475 TIRE PRESSURE MONITOR (TPM) HIGH LINE/MID LINE
489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
512 COMAND APS WITH DVD CHANGER
518 UNIVERSAL COMMUNICATIONS INTERFACE (UCI)
580 AIR CONDITIONER
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
619 CORNERING ILLUMINATION
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
732 WOOD VERSION,BIRD'S EYE MAPLE BLACK/ANTHRACITE
775U BRIGHT SILVER METALLIC CLEAR COAT PAINT
809 722.6__ - 19960119 - AEJ 06/1/M/X
809 211____ - 20050503 - AEJ 08/1
820A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
821A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTH.
872 REAR SEAT BENCH HEATING LEFT UND RIGHT
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
99N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
F211 SERIES PRODUCTION 211
FS COMBI - VEHICLE
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M005 VEHICLES WITH 4-MATIC-/ALL WHEEL DRIVE
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
P39 SPECIAL MODEL "BUSINESS"
P96 SPORT PACKAGE EXTERIEUR
R01 SUMMER TIRES
R68 LA 18" 10 DOUBLE SPOKE DESIGN
U15 2ND CARGO AREA W/ COMPART. UNDER MAIN FLOOR PANEL
U66 SPECIAL MODEL FLOOR MATS
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V60 SPEED- + LOADINDEX 97Y XL
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
S211 320CDI 4matic -08
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Onneksi olkoon! Kyllä Saksasta erilaisen saa kuin Vehon tuomana.

Pitäisi varmaan perustaa joku toiminimi ja alkaa hakea ihmisille autoja Saksasta, kun tykkään siitä hommasta. Toimijoita silti lienee jo alalla ihan tarpeeksi joten enköhän vaan harrasta tätä. :)
Avatar
Silakka_E500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: La 29.09.2012 21:27

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Silakka_E500 »

Laita Ainuman kuva penkeistä, tuo AMARETTA/LEATHER/NAPPA kuulostaa tosi mukavalta :thumbup:
BMW X7 M50D
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Silakka_E500 kirjoitti:214 Adaptive damping system ( kaupungissa mukava katsella korkealta maisemia )
Mitä tämä koodi sisältää käytännössä, onko tuohon autoon erikseen merkitty koodi 489 Airmatic? Eikö tuo tarkoita jotain jäykkyydensäätöä, mutta saako Airmaticcia sitten ilman sitä iskareiden jäykkyyssäätöä?

W220 Ässässä on vakiona airmatic + jäykkyydensäätö, mutta mitään koodia sille ei ole (ei 214 eikä 489), ML:ssä taas on molemmat koodit:

214 ADAPTIVE DAMPING SYSTEM (ADS) WITH SKYHOOK¨
489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE

Tuossa yllä ainuman:n autossa taas ei tuota 214 koodia ole, vaikka onkin Airmatic, joten ei ilmeisesti sitten kulje käsikädessä koodit.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
Silakka_E500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: La 29.09.2012 21:27

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Silakka_E500 »

http://techcenter.mercedes-benz.com/en_ ... etail.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jos tätä nyt osaan tulkita oikein ja muistelen myös aiemman W211 säätöjä;

489 AIRMATIC antaa säätää jousituksen yleisen jäykkyyden sport/comfort
214 Adaptive damping system (ads) tällä nostellaan ja lasketaan alustaa
468 ACTIVE CURVE SYSTEM säätelee iskareita ristiin ja estää koria kallistelemasta

Ja joo, on tuo 489 myös merkitty erikseen, se lienee tuon kaiken extran perusta.
BMW X7 M50D
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
Avatar
Silakka_E500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: La 29.09.2012 21:27

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Silakka_E500 »

Tuossa kun varustelistaa kävin läpi, osui silmään 865 digital TV. Niskatuissa ei ole näyttöjä mutta pitäisikö tämän näkyä konsolin ruudulta?!? Ei ole valikoissa kyllä missään sattunut mihinkään telkkariin liittyvää, onkohan tämä nyt vain joku valmius?

Toinen kyssäri myös viisaammille, kun hakutoiminto ei antanut ajankohtaista vastausta; onko joku saanut Lumia 925 kautta Comandin nettiin vai pitääkö Androidilla lähestyä asiaa?

EDIT: TV löytyi ja Lumia ei vaan toimi, ei voi mitään.
Viimeksi muokannut Silakka_E500, Su 13.03.2016 19:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BMW X7 M50D
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

Silakka_E500 kirjoitti:Laita Ainuman kuva penkeistä, tuo AMARETTA/LEATHER/NAPPA kuulostaa tosi mukavalta :thumbup:
Ja myös muita kuvia!
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

Onko kellään kokemusta jos asennuttas Webaston/Eberin Saksassa? Jos ei oo kallista niin samahan se on siellä asennuttaa samalla kun käy auton hakemasssa ja ostamassa.
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
ainuman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 19.04.2009 18:17

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja ainuman »

Bercedes Menz kirjoitti:
Silakka_E500 kirjoitti:Laita Ainuman kuva penkeistä, tuo AMARETTA/LEATHER/NAPPA kuulostaa tosi mukavalta :thumbup:
Ja myös muita kuvia!
Kuvia tulee kyllä mutta auto on niin likainen tällähetkellä että ei kehtaa ottaa mitään kuvia ;)
S211 320CDI 4matic -08
Petomaani
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 29.07.2012 20:42

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Petomaani »

Kukas sen osaa kertoa, että onko eilen saadussa autoveropäätöksessä aihetta valittaa verojen suuruuden puolesta?

Tuotu auto on 21.03.2007 käyttöönotettu Mini Cooper, ajettu 100 000km. Voimanlähteenä 88kW bensiini, manuaaliaskilla eikä mitään varusteista tai kunnosta riippuvia seikkoja jotka vaikuttaisivat veron määrään.

Yleinen vähittäismyyntiarvo on päätöksen mukaan 7532€, autoveroprosentti 17,90% ja maksettava vero yhteensä 1348,22€. Päätös osui autoverolaskurin antamaan haarukkaan, mutta aivan sen yläpäähän ja miellänihän minä aina hieman vähemmän veroja maksaisin jos vain mitenkään mahdollista =)
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Jos tuntee kokeneensa jotain vääryyttä, voi pyytää ensin oikaisua. Mutta toive vähäisimmistä veroista ei sellainen ole. Turha kuormittaa tullia ja oikeuslaitosta ilman jutunjuurta. Mikäli autoveroprosentti 17,90 on pienin, jota vastaavaan autoon on sovellettu, alkavat keinot olla vähissä. Perstuntumalta tuo prosentti näyttää niin matalalta, että lienee myös oikea. Uudempiin matalapäästöisiinkin on isompi prosentti ja tuo lienee ELV:n aikainen autoveroprosentti ja se on käytännössä alin. Varusteet eivät vaikuta veron määrään. Kunto minimaalisesti. Voi saada esim. kolmen prosentin alennuksen, jos autossa on vaikkapa peräkolari.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Petomaani kirjoitti:Kukas sen osaa kertoa, että onko eilen saadussa autoveropäätöksessä aihetta valittaa verojen suuruuden puolesta?

Tuotu auto on 21.03.2007 käyttöönotettu Mini Cooper, ajettu 100 000km. Voimanlähteenä 88kW bensiini, manuaaliaskilla eikä mitään varusteista tai kunnosta riippuvia seikkoja jotka vaikuttaisivat veron määrään.

Yleinen vähittäismyyntiarvo on päätöksen mukaan 7532€, autoveroprosentti 17,90% ja maksettava vero yhteensä 1348,22€. Päätös osui autoverolaskurin antamaan haarukkaan, mutta aivan sen yläpäähän ja miellänihän minä aina hieman vähemmän veroja maksaisin jos vain mitenkään mahdollista =)
Mahti antaa tuolle juurikin tuon 7532 (eikä mitään haarukkaa), ja jos tn62634:n analyysi prosenteista pitää paikkansa niin eipä tuossa taida paljon valittamista olla.

Kaikkihan sitä mielellään maksais vähemmän veroja.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Petomaani
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 29.07.2012 20:42

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Petomaani »

tj86430 kirjoitti:
Petomaani kirjoitti:Kukas sen osaa kertoa, että onko eilen saadussa autoveropäätöksessä aihetta valittaa verojen suuruuden puolesta?

Tuotu auto on 21.03.2007 käyttöönotettu Mini Cooper, ajettu 100 000km. Voimanlähteenä 88kW bensiini, manuaaliaskilla eikä mitään varusteista tai kunnosta riippuvia seikkoja jotka vaikuttaisivat veron määrään.

Yleinen vähittäismyyntiarvo on päätöksen mukaan 7532€, autoveroprosentti 17,90% ja maksettava vero yhteensä 1348,22€. Päätös osui autoverolaskurin antamaan haarukkaan, mutta aivan sen yläpäähän ja miellänihän minä aina hieman vähemmän veroja maksaisin jos vain mitenkään mahdollista =)
Mahti antaa tuolle juurikin tuon 7532 (eikä mitään haarukkaa), ja jos tn62634:n analyysi prosenteista pitää paikkansa niin eipä tuossa taida paljon valittamista olla.

Kaikkihan sitä mielellään maksais vähemmän veroja.
Sitä tuossa ihmettellin kun MAHTI-järjestelmästä löytyy myös Mini Cooper 2007 1.6 2D (http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/ ... SID=273549" onclick="window.open(this.href);return false;), joksi auto on myös maahantuontikatsastuksen yhteydessä rekisteriotteeseen merkitty.

Verotuspäätös on kuitenkin tehty kalliimman, 3D-mallin perusteella (http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/ ... eSID=61958" onclick="window.open(this.href);return false;).

Minun kannaltani verotuspäätös olisi kuitenkin ollut järkevämpää tehdä tuon 2D-mallin perusteella, kun siinä on yleinen myyntihinta hieman alempi (2D: 6770€ vs. 3D: 7532€). Millähän perusteella oikein luokittelevat nuo ajoneuvomallit/ovimäärät?
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Petomaani kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
Petomaani kirjoitti:Kukas sen osaa kertoa, että onko eilen saadussa autoveropäätöksessä aihetta valittaa verojen suuruuden puolesta?

Tuotu auto on 21.03.2007 käyttöönotettu Mini Cooper, ajettu 100 000km. Voimanlähteenä 88kW bensiini, manuaaliaskilla eikä mitään varusteista tai kunnosta riippuvia seikkoja jotka vaikuttaisivat veron määrään.

Yleinen vähittäismyyntiarvo on päätöksen mukaan 7532€, autoveroprosentti 17,90% ja maksettava vero yhteensä 1348,22€. Päätös osui autoverolaskurin antamaan haarukkaan, mutta aivan sen yläpäähän ja miellänihän minä aina hieman vähemmän veroja maksaisin jos vain mitenkään mahdollista =)
Mahti antaa tuolle juurikin tuon 7532 (eikä mitään haarukkaa), ja jos tn62634:n analyysi prosenteista pitää paikkansa niin eipä tuossa taida paljon valittamista olla.

Kaikkihan sitä mielellään maksais vähemmän veroja.
Sitä tuossa ihmettellin kun MAHTI-järjestelmästä löytyy myös Mini Cooper 2007 1.6 2D (http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/ ... SID=273549" onclick="window.open(this.href);return false;), joksi auto on myös maahantuontikatsastuksen yhteydessä rekisteriotteeseen merkitty.

Verotuspäätös on kuitenkin tehty kalliimman, 3D-mallin perusteella (http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/ ... eSID=61958" onclick="window.open(this.href);return false;).

Minun kannaltani verotuspäätös olisi kuitenkin ollut järkevämpää tehdä tuon 2D-mallin perusteella, kun siinä on yleinen myyntihinta hieman alempi (2D: 6770€ vs. 3D: 7532€). Millähän perusteella oikein luokittelevat nuo ajoneuvomallit/ovimäärät?
Jaa, luulin ilman muuta että kyseessä on tuo 3D (en juurikaan noita Minejä tunne). Tuossa tapauksessa voi toki tehdä oikaisupyynnön, jos kerran rekkarissa niin lukee.

Kannattaa ottaa Mahdista tuloste molemmista liitteiksi, ja oikaisupyynnössä ilmaista, että Tulli on käyttänyt väärää ja vaatia käytettäväksi oikeaa. Lisäksi varmaan kannattaa ottaa kopio siitä otteesta, missä tuo 2D lukee.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Petomaani
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 29.07.2012 20:42

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Petomaani »

tj86430 kirjoitti:
Petomaani kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
Petomaani kirjoitti:Kukas sen osaa kertoa, että onko eilen saadussa autoveropäätöksessä aihetta valittaa verojen suuruuden puolesta?

Tuotu auto on 21.03.2007 käyttöönotettu Mini Cooper, ajettu 100 000km. Voimanlähteenä 88kW bensiini, manuaaliaskilla eikä mitään varusteista tai kunnosta riippuvia seikkoja jotka vaikuttaisivat veron määrään.

Yleinen vähittäismyyntiarvo on päätöksen mukaan 7532€, autoveroprosentti 17,90% ja maksettava vero yhteensä 1348,22€. Päätös osui autoverolaskurin antamaan haarukkaan, mutta aivan sen yläpäähän ja miellänihän minä aina hieman vähemmän veroja maksaisin jos vain mitenkään mahdollista =)
Mahti antaa tuolle juurikin tuon 7532 (eikä mitään haarukkaa), ja jos tn62634:n analyysi prosenteista pitää paikkansa niin eipä tuossa taida paljon valittamista olla.

Kaikkihan sitä mielellään maksais vähemmän veroja.
Sitä tuossa ihmettellin kun MAHTI-järjestelmästä löytyy myös Mini Cooper 2007 1.6 2D (http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/ ... SID=273549" onclick="window.open(this.href);return false;), joksi auto on myös maahantuontikatsastuksen yhteydessä rekisteriotteeseen merkitty.

Verotuspäätös on kuitenkin tehty kalliimman, 3D-mallin perusteella (http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/ ... eSID=61958" onclick="window.open(this.href);return false;).

Minun kannaltani verotuspäätös olisi kuitenkin ollut järkevämpää tehdä tuon 2D-mallin perusteella, kun siinä on yleinen myyntihinta hieman alempi (2D: 6770€ vs. 3D: 7532€). Millähän perusteella oikein luokittelevat nuo ajoneuvomallit/ovimäärät?
Jaa, luulin ilman muuta että kyseessä on tuo 3D (en juurikaan noita Minejä tunne). Tuossa tapauksessa voi toki tehdä oikaisupyynnön, jos kerran rekkarissa niin lukee.

Kannattaa ottaa Mahdista tuloste molemmista liitteiksi, ja oikaisupyynnössä ilmaista, että Tulli on käyttänyt väärää ja vaatia käytettäväksi oikeaa. Lisäksi varmaan kannattaa ottaa kopio siitä otteesta, missä tuo 2D lukee.
Joo näin täytynee tehdä. 3-ovinenhan tuo perus hatchback-Mini taitaa käytännössä olla (ylös asti aukeava takakontti on 3. ovi), mutta kaiken järjen mukaisesti kyllä kaikissa papereissa pitäisi mielestäni autoa saman tyyppisenä käsitellä, rekkari sekä verotuspäätös. Avomalli taitaa olla ainoa mahdollinen 2-ovinen, mutta se tuskin on saman ikäistä 3-ovista ainakaan halvempi ja avot on varmaankin vielä erikseen tuossa MAHTI-järjestelmässä tyypitetty.
ainuman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 19.04.2009 18:17

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja ainuman »

ainuman kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
sportsman kirjoitti:
ainuman kirjoitti:Liityin myös tuontiautoilijoiden joukkoon :)

Mitenkäs se nyt tällähetkellä on, pitääkö veropäätöksistä valittaa automaattisesti vai...? Vuodenalustahan tuli jokin muutos mutta itselle ei nyt ihan avautunut tämä prosessi.
Jos olet vailla tullilta takaisin rahaa, niin sinun tulee tehdä oikaisuvaatimus. Ohjeet on siinä autoveropäätöksessä. Muuten et saa rahojasi takaisin .
Luulisin, että kysymys koski sitä, tuleeko tällä hetkellä sellaisia päätöksiä, jotka ovat virheellisiä ja rahaa pitäisi tulla takaisin, vai oikeita, jolloin rahaa ei ole odotettavissa takaisin.
Juu, tarkoitin juuri tätä mitä tj86430 sanoi. Eli lieneekö tullin päätökset nyt suoraan oikein vai ei? Laittelen vaikka tänne päätöksen tiedot kun ne sitten joskus tulevat.
Aika on mennyt kuin siivillä uuden pelin kanssa mutta tällaiseen päätökseen tulli päätyi maaliskuun alussa > verot 4885,39 eur ja prosentti 26.80%
Auto siis tuo allekirjoituksen auto, mittarissa 190tkm. Mitä itse yritin katsella niin taitaa olla linjassa tämän hetken päätösten kanssa?
S211 320CDI 4matic -08
Taski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Su 21.05.2006 12:26
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Taski »

Coupe mini on myös 2d

http://d25znxl852zxww.cloudfront.net/me ... =freeimage" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Kuva

Kuva

Oma Stuttgartin tuliainen on saanut Suomen rekisterit ja kesärenkaat.
Vastaa Viestiin