Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
Re: Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
Hei
Noniin, kori on taas akseleilla ja kotona. Kiitokset Pyrylle vaivannäöstä korin elvyttämisen eteen. Tästä on nyt hyvä jatkaa! Pitää laittaa kuvia jahka ehtii. Muutamia juttuja ja sitten maalarille. Kuskin puolelta konepellin jousen lokerosta löytyi vielä pintaruostetta joka pitää puhdistella ja pohjamaalata.
Tuli sitten hankittua w123 280. Ihan vaan puskureiden luovuttajaksi. Pitää pistää siitäkin kuvaa jahka kotiutuu. Kori mätä, mutta kromiosat kunnossa. Näissä ilmeisesti tuota kromia enemmän kuin tavan sedaneissa? Sävy lasit ympärinsä ja mahtava vihreä sisusta. Kone on kaasarilla ja sen perässä manuaali. Alla Compomotive valmistamat Pentat. Tästä nyt osia niitä tarvitsevalle!
Coupeen tarviis löytää moottorin iskareille kiinnitys osia. Eli tän näköiset kipaleet, jotka tulee moottorin jalkaan. Saa tarjota:
http://www.google.com/imgres?imgurl=htt ... mrc&uact=8
TJ
Noniin, kori on taas akseleilla ja kotona. Kiitokset Pyrylle vaivannäöstä korin elvyttämisen eteen. Tästä on nyt hyvä jatkaa! Pitää laittaa kuvia jahka ehtii. Muutamia juttuja ja sitten maalarille. Kuskin puolelta konepellin jousen lokerosta löytyi vielä pintaruostetta joka pitää puhdistella ja pohjamaalata.
Tuli sitten hankittua w123 280. Ihan vaan puskureiden luovuttajaksi. Pitää pistää siitäkin kuvaa jahka kotiutuu. Kori mätä, mutta kromiosat kunnossa. Näissä ilmeisesti tuota kromia enemmän kuin tavan sedaneissa? Sävy lasit ympärinsä ja mahtava vihreä sisusta. Kone on kaasarilla ja sen perässä manuaali. Alla Compomotive valmistamat Pentat. Tästä nyt osia niitä tarvitsevalle!
Coupeen tarviis löytää moottorin iskareille kiinnitys osia. Eli tän näköiset kipaleet, jotka tulee moottorin jalkaan. Saa tarjota:
http://www.google.com/imgres?imgurl=htt ... mrc&uact=8
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
Noista moottorin iskareista, missähän kaikissa malleissa ne on olleet? Omassa turbodieselissä sellaiset oli myös. Noi kiinnitysosat tais olla uutena pirun kalliit. Ne iskarit mbclassicilla n. 40€ kpl.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
Tässä meni 6 pötköä massaa. Riippuu toki siitä kuinka paljon vanhaa on kuorittu pois...S202 kirjoitti:Noniin, tarkoitus olis tässä kesän mittaan samalla reseptillä käsitellä pohjaa sikäli kun orkkismassaa pitää poistaa. Montako purkkia sitä massaa meni?
Ymmärtääkseni ainakin kaikissa dieseleissä. Olisko niin, että Turboissa molemmin puolin ja vapareissa vain toisella puolella... Vapareissa myös iskareiden kiinnitys erilainen. Ei ole tuota yläpään kuppia vaan iskari on suoraan kumiprikoilla moottorin jalassa. Onko niissä kupeissa jokin gummi johon iskarin kiinnitys tulee? eli joustaako iskarin kiinnitys kupissa? Itse tilasin febin iskarit jotka oli vähän alta 30€ kipale. Mutta noita kiinnityskuppeja ei ole näkynyt kuin E-bayssa kaliilla... Jos tekis putkenpalat ja niihin kumirikoilla iskarit yläpäästä kiinni...S202 kirjoitti:Noista moottorin iskareista, missähän kaikissa malleissa ne on olleet? Omassa turbodieselissä sellaiset oli myös. Noi kiinnitysosat tais olla uutena pirun kalliit. Ne iskarit mbclassicilla n. 40€ kpl.
Auto on nyt tosiaan omassa tallissa. pitää etukaaret mankeloida vielä ennen maalaria. Myös etulokareita pitää hieman sovitella...
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
On niissä joku kumikin, mutta tuskinpa sillä on enää mihinkään vaikutusta. Helppohan tuollaiset on tehdä, voihan ne vaihtaakkin sitten jos käytettynä löytää. Se asennussarja niille iskareille ei ollut kuin reilu 14€ per iskari. Timo L. nimimerkillähän on se turbodiesel purittuna että jos häneltä sais ne pidikkeet? Tästä tulee varmasti hieno auto
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
Vain 300D koneissa on moottorin iskunvaimentajat. Vaparissa ne on moottoripalkissa ja turbossa korva toisella puolella korissa, mutta eri paikassa kuin vaparissa. Molempiin malleihin olen jälkikäteen laittanut. Eikös tämä ole diesel coupe ihan tehtaalta? Onhan siellä paikat silloin. Kumit tulee ylä ja alapäähän ja ne metallikuppi yläpäähän.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Re: Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
Kannattaa kunnolla piikata ja katsoa saranakoteloiden pohjat. Tuolta, kun vesi valuu kabiiniin niin lattiat lahoaa...Maastis kirjoitti: Kuskin puolelta konepellin jousen lokerosta löytyi vielä pintaruostetta joka pitää puhdistella ja pohjamaalata.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Re: Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
Hei
Yees, turbodieselissä on molemmin puolin. Kuskin puolella moottoripalkin takareunalla ja apparin puolella etureunalla. Ja turbossa tosiaan moottorijalassa iso aukko sille mustalle kiinnikeosalle. Vaparissa iskarinvarsi suoraan gumirikoilla moottorijalassa.
Mun autosta oli matkan varrelle kadonnu molemmat iskarit ja kiinnikkeet. Lisäksi apparin puolelta oli siipaastu korvake korista irti. En tiedä miksi... no nyt on uusi kiinnike, reikä vaan pitää vielä porata. Pitääpä kysäistä noita moottorijalan kiinnikkeitä. Kiitti vinkistä S202.
TJ
Yees, turbodieselissä on molemmin puolin. Kuskin puolella moottoripalkin takareunalla ja apparin puolella etureunalla. Ja turbossa tosiaan moottorijalassa iso aukko sille mustalle kiinnikeosalle. Vaparissa iskarinvarsi suoraan gumirikoilla moottorijalassa.
Mun autosta oli matkan varrelle kadonnu molemmat iskarit ja kiinnikkeet. Lisäksi apparin puolelta oli siipaastu korvake korista irti. En tiedä miksi... no nyt on uusi kiinnike, reikä vaan pitää vielä porata. Pitääpä kysäistä noita moottorijalan kiinnikkeitä. Kiitti vinkistä S202.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
Selevennetään lisää. Molemmissa malleissa niin vapaastihengittävässä kuin ahdetussa on yksi iskunvaimentaja moottorin molemmin puolin. Vaparissa on korvakkeet moottoripalkissa ja sellainen kehto tulee öljypohjaan. Turbossa on korvakko eri paikassa ja vain oikealla puolella. Vasemmalla on reikä valmiina iskarille. Ahdetussa yläpäät tulee moottorin jalkoihin kiinni, kun vaparissa ne tulee siihen kehtoon. Sitten taas nelipyttyisessä dieselissä on sellainen kumijuttu öljypohjan takana, ei iskareita.Maastis kirjoitti:Hei
Yees, turbodieselissä on molemmin puolin. Kuskin puolella moottoripalkin takareunalla ja apparin puolella etureunalla. Ja turbossa tosiaan moottorijalassa iso aukko sille mustalle kiinnikeosalle. Vaparissa iskarinvarsi suoraan gumirikoilla moottorijalassa.
Mun autosta oli matkan varrelle kadonnu molemmat iskarit ja kiinnikkeet. Lisäksi apparin puolelta oli siipaastu korvake korista irti. En tiedä miksi... no nyt on uusi kiinnike, reikä vaan pitää vielä porata. Pitääpä kysäistä noita moottorijalan kiinnikkeitä. Kiitti vinkistä S202.
TJ
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Re: Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
Hei
Onkohan niin, että näiskin poikkeus vahvistaa säännön? ☺
Ruuvasin nimittäin yhden iskarin ja sen kiinnitysosat irti vapari 300d autosta. Siinä oli nimen omaan apparin puolella iskari moottoripalkin etureunalla ja sitten moottorijalassa oli valettu paikka iskarin yläpäälle. Siinä se oli ihan kumiprikoin ja mutterilla.
Myös tuossa omassani on paikat moottoripalkin takareunalla molemmin puolin, mutta siinä tosiaan kuuluu olla sitten niillä moottorijalkaan ruuvattavilla kiinnityskorvilla kuskinpuoleinen moottoripalkin takana ja apparin etupuolella. Hyvin se on menny ilmankin ☺. Mutta moottorityynyt oli ihan sököt... nyt tulee uudet ja moottorikin asettuu varmaan hieman eri asentoon.
TJ
Onkohan niin, että näiskin poikkeus vahvistaa säännön? ☺
Ruuvasin nimittäin yhden iskarin ja sen kiinnitysosat irti vapari 300d autosta. Siinä oli nimen omaan apparin puolella iskari moottoripalkin etureunalla ja sitten moottorijalassa oli valettu paikka iskarin yläpäälle. Siinä se oli ihan kumiprikoin ja mutterilla.
Myös tuossa omassani on paikat moottoripalkin takareunalla molemmin puolin, mutta siinä tosiaan kuuluu olla sitten niillä moottorijalkaan ruuvattavilla kiinnityskorvilla kuskinpuoleinen moottoripalkin takana ja apparin etupuolella. Hyvin se on menny ilmankin ☺. Mutta moottorityynyt oli ihan sököt... nyt tulee uudet ja moottorikin asettuu varmaan hieman eri asentoon.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
Laitetaampa vähän päivitystä.
Eilen tuli purettua kattoluukku maalausta ajatellen pois. Hyvä kun tulikin... oli meinaan kertyny kaikenlaista shaichea luukun mekanismeihin. Pitää nyt putsata ja voidella hyvin. Netin mukaan näissä toimii vain Mercedes sunroof grease joka maksaa kuulemma hunajata . Onko kokemuksia? Lisäksi pitää hankkia luukkuun myös uudet tiivisteet. Onko ehdotuksia mistä löytyys etuusasti? Luukku on sähköinen perusversio, eli ei tilttaava. Ei tullu otettua luukusta kuvia kun oli niin kiire purkaa...
Renkaat on nyt myös käytetty alla ja tarvittavat mankelihommat tehty. Taakse pitää vielä vaihtaa pykälää leveämpi kumi niin istuu mukavammin vanteelle. Saa sitten käyttiksessä kuluttaa tuon 245 kumin.
TJ
Eilen tuli purettua kattoluukku maalausta ajatellen pois. Hyvä kun tulikin... oli meinaan kertyny kaikenlaista shaichea luukun mekanismeihin. Pitää nyt putsata ja voidella hyvin. Netin mukaan näissä toimii vain Mercedes sunroof grease joka maksaa kuulemma hunajata . Onko kokemuksia? Lisäksi pitää hankkia luukkuun myös uudet tiivisteet. Onko ehdotuksia mistä löytyys etuusasti? Luukku on sähköinen perusversio, eli ei tilttaava. Ei tullu otettua luukusta kuvia kun oli niin kiire purkaa...
Renkaat on nyt myös käytetty alla ja tarvittavat mankelihommat tehty. Taakse pitää vielä vaihtaa pykälää leveämpi kumi niin istuu mukavammin vanteelle. Saa sitten käyttiksessä kuluttaa tuon 245 kumin.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
Silmäkarkkia!
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
On hieno. Istuu ku isän äisin selkään!
SL 320 -95 (R129)
250se -67 (om617) automatic (w108)
250se -67 (om617) automatic (w108)
Re: Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
Silmäkarkkia hyvinkin . Saa aina vähä lisäpuhtia kun sovittelee valmislookkia alle!
Tuli siinä tuherrettua aikansa konepellin saranoiden kanssa. Vaihtelin noita lukkohakoja ja niiden soudia tuolta varaosavehkeestä. Aika paljon piti vääntää ja kääntää, että ne alkoi sopia kunnolla. No kai ne nyt aikansa menee.
Muuten on tullu tuherrettua koria vähän sieltä ja täältä maalarille vientiä varten. No ollu muutenkin huonot kelit siirtoon kunnes tänään oli taas aurinkoinen päivä ja Coupe lähtikin maalarille hakemaan kiiltoa pintaan!
TJ
Tuli siinä tuherrettua aikansa konepellin saranoiden kanssa. Vaihtelin noita lukkohakoja ja niiden soudia tuolta varaosavehkeestä. Aika paljon piti vääntää ja kääntää, että ne alkoi sopia kunnolla. No kai ne nyt aikansa menee.
Muuten on tullu tuherrettua koria vähän sieltä ja täältä maalarille vientiä varten. No ollu muutenkin huonot kelit siirtoon kunnes tänään oli taas aurinkoinen päivä ja Coupe lähtikin maalarille hakemaan kiiltoa pintaan!
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
Mikä tullee väriksi?
Komea tullee kyllä!!!
Komea tullee kyllä!!!
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
Hei
Kyllä väri tulee pysymään Dunkelblau 904. Ensin mietin tumman sinistä metallina, mutta aikani kuvia plarattua totesin, että kyllä se on hyvä noin. Kakskerros maalauksena tulee, eli lakka päälle.
Kori on täynnä noita ruostesuojaus ja vedenpoisto aukkoja. Oliskohan missään myynnissä sarjaa jossa olisi mahdollisimman täydellinen annos noita tulppia? Yksittäisiä löytyy, mutta olis vaan helpompi tilata kun sais vaan ottaa täys sarjan...
TJ
Kyllä väri tulee pysymään Dunkelblau 904. Ensin mietin tumman sinistä metallina, mutta aikani kuvia plarattua totesin, että kyllä se on hyvä noin. Kakskerros maalauksena tulee, eli lakka päälle.
Kori on täynnä noita ruostesuojaus ja vedenpoisto aukkoja. Oliskohan missään myynnissä sarjaa jossa olisi mahdollisimman täydellinen annos noita tulppia? Yksittäisiä löytyy, mutta olis vaan helpompi tilata kun sais vaan ottaa täys sarjan...
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
Hyvää iltaa!
Vappu tuli ja auto maalarilla... eipä ole edes ehtiny kysellä miten siellä mennyt...
Elimenluovuttajasta tuli puskurit irroiteltua. Komeat ja kiiltävät pitkäpäiset eurobumperit... sisältä ne oli jonnin verran lähteny ruostumaan. Jos nurkista löytyy, niin saapi tarjota sekä eteen että taakse puskurin päätykappaleita kuskin puolelle.
Sitte kyssäri, kardaanitunnelin eriste "lörtsy" eli tuossa 300CD oli kardaanitunnelissa noin laatikonpituinen senttiä vahva jotain vaahtomuovimassaa oleva eristekerros. Se oli sielä sellainen puoli-irtonainen ja vain osittain muoviniiteillä kiinni. Tuossa 280 taas ei näy jälkeäkään vastaavasta. Tapaako näis olla tälläinen eristekaukalo? Siitä on vähä paloja murtunu jne. Mietin, että pitääskö jostain liimapintaisesta solumuovista alkaa askarrella vastaavaa...
TJ
Vappu tuli ja auto maalarilla... eipä ole edes ehtiny kysellä miten siellä mennyt...
Elimenluovuttajasta tuli puskurit irroiteltua. Komeat ja kiiltävät pitkäpäiset eurobumperit... sisältä ne oli jonnin verran lähteny ruostumaan. Jos nurkista löytyy, niin saapi tarjota sekä eteen että taakse puskurin päätykappaleita kuskin puolelle.
Sitte kyssäri, kardaanitunnelin eriste "lörtsy" eli tuossa 300CD oli kardaanitunnelissa noin laatikonpituinen senttiä vahva jotain vaahtomuovimassaa oleva eristekerros. Se oli sielä sellainen puoli-irtonainen ja vain osittain muoviniiteillä kiinni. Tuossa 280 taas ei näy jälkeäkään vastaavasta. Tapaako näis olla tälläinen eristekaukalo? Siitä on vähä paloja murtunu jne. Mietin, että pitääskö jostain liimapintaisesta solumuovista alkaa askarrella vastaavaa...
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
Pistetäänpä päivitystä. Coupe tosiaan maalarilla. ilmeisesti jotain sielä jo aloitettukin pohjien kanssa häärätä. Ittellä olis talli täynnä töitä, ihan siivoamisesta lähtien, laittaa muuta osaa asennusvalmiiksi. Kone pitää käyttää pukissa ja vaihdella joitain tiivisteitä. Perä kasata, takarontot kasata, jarrusatulat puhaltaa/maalata/kasata, yms. Eipä vaan ole tullut ruvettua kaikkea muuta ollut vireillä.
Elimenluovuttajan taival suomen suolateilla kuitenkin sai nyt viimeisen niitin. Kone lähdössä jatkamaan elämää seuraavassa korissa. Tässä vähän kuvasaastetta:
Ensin vähän Duudsonit huumoria:
Sitte mersua hieman ylennöksille:
Ja tekniikka ulos:
TJ
Elimenluovuttajan taival suomen suolateilla kuitenkin sai nyt viimeisen niitin. Kone lähdössä jatkamaan elämää seuraavassa korissa. Tässä vähän kuvasaastetta:
Ensin vähän Duudsonit huumoria:
Sitte mersua hieman ylennöksille:
Ja tekniikka ulos:
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
Iso peukku projektille!
Kumman tyylistä alatukivarren sisempää puslaa päädyit käyttämään?
Itsellä oli tuollaiset 3 osaiset paikallaan,laitoin tilauksen vetämään ja en ole kyllä ihan varma mitä sieltä on tulossa.
Kumman tyylistä alatukivarren sisempää puslaa päädyit käyttämään?
Itsellä oli tuollaiset 3 osaiset paikallaan,laitoin tilauksen vetämään ja en ole kyllä ihan varma mitä sieltä on tulossa.
Re: Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
Thanks!
Mulle tuli alatukivarsiin sitten ihan ne perus 2 osaiset 123 puslat. Ehdin ne sitten jo tilata ennenkuin perehdyin ihan loppuun saakka asiaan ja sitte ajattelin myös, että on ne mitkä tahansa uudet, niin varmaan kokonaisuutena paremmat kuin vanhat...
Olit ilmeisesti myös laittamassa farkun paksumman etuvakaajan? Hankin kans sellaisen ja se puhallettiin/maalattiin. Vakaaja oli ihan ehyt, mutta kyllä puhalluksen jälkeen ylätukivarren kiinnitykset oli ohuet. Ei varmaan tule kestämään... mietin korjaamista katkaisemalla vanhan kärjen pois ja koneistamalla reijät sopivalla sovitteella ja kierteet uusille päille. Loctiten kanssa kiinni, niin kyllä ne varmaan pysyis. Toisaalta pitääs kysellä tuosta jousifirmasta kuinka onnistuus taittaa kokonaan uusi ja tekis vaikka vielä millin paksumman. Koneistais siihen sitte uudet päät ja nekin vois jättää millin suuriksi. Kyllä se kumipusla siihen vielä venyis.
Muuten kuulumiset on, että koppa on vielä maalarilla ja se on sielä jonnin verran edennyt. Nyt ei ole taas hetkeen tullu kyseltyä tilannetta. Omassa tallissa ollu vähä hiljaiseloa, sen verran työt häirinny harrastusta... uusi tuulilasi on myös saapunu ja ripakopallinen tiivisteitä. Vielä pitääs tiivisteitä tilata ja satsi korin gummitulppia.
TJ
Mulle tuli alatukivarsiin sitten ihan ne perus 2 osaiset 123 puslat. Ehdin ne sitten jo tilata ennenkuin perehdyin ihan loppuun saakka asiaan ja sitte ajattelin myös, että on ne mitkä tahansa uudet, niin varmaan kokonaisuutena paremmat kuin vanhat...
Olit ilmeisesti myös laittamassa farkun paksumman etuvakaajan? Hankin kans sellaisen ja se puhallettiin/maalattiin. Vakaaja oli ihan ehyt, mutta kyllä puhalluksen jälkeen ylätukivarren kiinnitykset oli ohuet. Ei varmaan tule kestämään... mietin korjaamista katkaisemalla vanhan kärjen pois ja koneistamalla reijät sopivalla sovitteella ja kierteet uusille päille. Loctiten kanssa kiinni, niin kyllä ne varmaan pysyis. Toisaalta pitääs kysellä tuosta jousifirmasta kuinka onnistuus taittaa kokonaan uusi ja tekis vaikka vielä millin paksumman. Koneistais siihen sitte uudet päät ja nekin vois jättää millin suuriksi. Kyllä se kumipusla siihen vielä venyis.
Muuten kuulumiset on, että koppa on vielä maalarilla ja se on sielä jonnin verran edennyt. Nyt ei ole taas hetkeen tullu kyseltyä tilannetta. Omassa tallissa ollu vähä hiljaiseloa, sen verran työt häirinny harrastusta... uusi tuulilasi on myös saapunu ja ripakopallinen tiivisteitä. Vielä pitääs tiivisteitä tilata ja satsi korin gummitulppia.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
Jenkeistä olikohan mercedessource saa tilattua korjaussarjan tuohon etuvakaajaan. Päät katkaistaan ja tilalle hitsataan koneistettu osa päähän.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
No eikö sellaiset päät saa sorvautettua suomessakin, jos kerran voi hitsata.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
Moi
Yep, oon nähny kans noita korjaussarjoja ja meinasin sellaiset jo sorvatakin. Mutta en tykkäisi sitä niin oikein korjata, vaikka se ehdottomasti helpoin olisikin. Mun mielestä parempi olis porata vanha pois, kierre tangon sisälle ja noin 10mm matkalle suht tiukka ohjaus. Loctiten kanssa nippuun.
Mutta, mutta... himpun verran houkuttelis vielä millillä paksuntaa vakaajaa. Tuskin se liika jäykäksi siltikään tulisi. Kommenteja? Ittellä ei ole näistä kokemusta. Takavakaaja on myös 123 aika ohut puikko. Myös se 500S antivakaaja on ohut puikko. Mutta tuo W116 tanko onkin jo jotakin. Pitää sitä ihmetellä myöhemmin enemmän.
TJ
Yep, oon nähny kans noita korjaussarjoja ja meinasin sellaiset jo sorvatakin. Mutta en tykkäisi sitä niin oikein korjata, vaikka se ehdottomasti helpoin olisikin. Mun mielestä parempi olis porata vanha pois, kierre tangon sisälle ja noin 10mm matkalle suht tiukka ohjaus. Loctiten kanssa nippuun.
Mutta, mutta... himpun verran houkuttelis vielä millillä paksuntaa vakaajaa. Tuskin se liika jäykäksi siltikään tulisi. Kommenteja? Ittellä ei ole näistä kokemusta. Takavakaaja on myös 123 aika ohut puikko. Myös se 500S antivakaaja on ohut puikko. Mutta tuo W116 tanko onkin jo jotakin. Pitää sitä ihmetellä myöhemmin enemmän.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
Visiona ollut teettää tuolla Vallilan takomossa taakse paksumpi/jäykempi vakaaja.
Vakion lähettäisi/veisi malliksi.
Muoto olisi vakion kaltainen,lisänä päädyt olisi taottu litteäksi noin 10cm mitalla ja koiranluun kiinnitykseen olisi 3 eri reikää joista keskimmäinen vakio paikassaan.
Metalliset koiranluut menisi paikallisen varaosaputiikin hyllystä etsimään.
Kiinnikkeiksi jotkut tämän tyyliset https://www.iemotorsport.com/bmw/E30-su ... pvtmt.html
Ja Uretaanipuslat luonnollisesti.
Sikäli joku muu tuollaisen haluaisi myös niin voisi saada jonkinmoista kimppa hintaakin,voisi kuvitella.
Vakion lähettäisi/veisi malliksi.
Muoto olisi vakion kaltainen,lisänä päädyt olisi taottu litteäksi noin 10cm mitalla ja koiranluun kiinnitykseen olisi 3 eri reikää joista keskimmäinen vakio paikassaan.
Metalliset koiranluut menisi paikallisen varaosaputiikin hyllystä etsimään.
Kiinnikkeiksi jotkut tämän tyyliset https://www.iemotorsport.com/bmw/E30-su ... pvtmt.html
Ja Uretaanipuslat luonnollisesti.
Sikäli joku muu tuollaisen haluaisi myös niin voisi saada jonkinmoista kimppa hintaakin,voisi kuvitella.
Re: Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
Joko täksi kesäksi kuntoon? Muistatko yhtään minkä merkkinen tuo uusi vasen lattiapelti on, vai tietääkö hitsari paremmin sen? Tuossa näyttää helmanpuolen reuna olevan ylös asti ja muutenkin tosi suora. Klokkerholmin lattia tulee kans ylös asti mutta näyttää netistä löytyvistä kuvista tosi ruttuiselta
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
Tervehdys,
Onkin pitänyt jo pitkään tätä omaa topicia päivittää, mutta jäänyt ja jäänyt... Koppa olis maalattu ja paljon osaa hankittuna. Tekemistä vaille valmis siis. Maalaus olikin melkoinen farssi... vaihtui siinä vielä maalarikin välissä... harmillisen pitkälle vaan päästin ensimmäisen "yrittäjän" kanssa, kun lopulta sai tehdä lähes uusiksi koko homman. Eka puhui paljon ja teki vähän, toinen puhui vähän ja teki paljon. Harmi sinänsä, kun ensimmäisen maalarin maali olis varmaan ollu ihan ok, jos joku olis tehny ensin pohjat ja sitte vielä maalannu niin kuin auto kuuluu maalata . No onneksi sitten löytyi toinen joka ilikes ottaa kötöstyksen hoitoon. Eli jos joku on pohjanmaalla maalauttamas autoa, niin voin ainakin kertoa yhden paikan johon EI kannata viedä.
Ei se kuitenkaan ensikesänä taida ajossa olla... tai ei ainakaan valmiina. Uudenlaista perhearkea nyt, joka vie enimmät vapaa-ajat nyt toistaiseksi
TJ
Niin, se lattia. Marmorilta oli tuo kuskinpuolen pelti. Hyvin sopi ja oli tosiaan ovenreunalla ylös asti. Myös kardaanitunnelin reunalla tosi korkea. Muut pellit, takapään poikkipalkkia lukuunottamatta olikin sitten tarviketta. Kaikki lasipuhallettiin ja pohjamaalattiin ennen koritöitä.
Onkin pitänyt jo pitkään tätä omaa topicia päivittää, mutta jäänyt ja jäänyt... Koppa olis maalattu ja paljon osaa hankittuna. Tekemistä vaille valmis siis. Maalaus olikin melkoinen farssi... vaihtui siinä vielä maalarikin välissä... harmillisen pitkälle vaan päästin ensimmäisen "yrittäjän" kanssa, kun lopulta sai tehdä lähes uusiksi koko homman. Eka puhui paljon ja teki vähän, toinen puhui vähän ja teki paljon. Harmi sinänsä, kun ensimmäisen maalarin maali olis varmaan ollu ihan ok, jos joku olis tehny ensin pohjat ja sitte vielä maalannu niin kuin auto kuuluu maalata . No onneksi sitten löytyi toinen joka ilikes ottaa kötöstyksen hoitoon. Eli jos joku on pohjanmaalla maalauttamas autoa, niin voin ainakin kertoa yhden paikan johon EI kannata viedä.
Ei se kuitenkaan ensikesänä taida ajossa olla... tai ei ainakaan valmiina. Uudenlaista perhearkea nyt, joka vie enimmät vapaa-ajat nyt toistaiseksi
TJ
Niin, se lattia. Marmorilta oli tuo kuskinpuolen pelti. Hyvin sopi ja oli tosiaan ovenreunalla ylös asti. Myös kardaanitunnelin reunalla tosi korkea. Muut pellit, takapään poikkipalkkia lukuunottamatta olikin sitten tarviketta. Kaikki lasipuhallettiin ja pohjamaalattiin ennen koritöitä.
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
Myikö ne "marmoritiskiltä" tarvikeosiakin, ei tuo lattia alkuperäinen sentään ole? Taidan kyllä jättää oman vaihtamatta ja laittaa pari isompaa paikkaa.
Katoinkin että miks noi vaihdetut pellit on tuon värisiä, varmasti fiksu konsti puhaltaa ja vetäistä kunnon pohjamaali päälle.
Katoinkin että miks noi vaihdetut pellit on tuon värisiä, varmasti fiksu konsti puhaltaa ja vetäistä kunnon pohjamaali päälle.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
Kyllä se kuules ihan MB Orginaal lattia on. Coupeen ei ollu oikeen muuta saatavilla... Sen maaleja ei olisi ehkä tarvinnu edes poistaa. Oli meinaan aika hyväntuntuista tavaraa. Tarvikeosien maalihan on ihan kuraa...
TJ
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
Hei
Onkos kellään kokemusta SJS-Carstyling nimisestä firmasta?
Sielä olis etuusasti verhoilukangas/mattosarja ja kattoverhoilu. Kuvista aina vähän hankala sanoa kuinka lähellä oikiaa nuo värisävyt sitte on...
https://www.sjs-carstyling.com/product- ... r-verziert
https://www.sjs-carstyling.com/product- ... ach-dattel
Olis jo aika saattaa projektia eteenpäin... tallin siivous kestäny nyt pari vuotta eikä vieläkään valmista
TJ
Onkos kellään kokemusta SJS-Carstyling nimisestä firmasta?
Sielä olis etuusasti verhoilukangas/mattosarja ja kattoverhoilu. Kuvista aina vähän hankala sanoa kuinka lähellä oikiaa nuo värisävyt sitte on...
https://www.sjs-carstyling.com/product- ... r-verziert
https://www.sjs-carstyling.com/product- ... ach-dattel
Olis jo aika saattaa projektia eteenpäin... tallin siivous kestäny nyt pari vuotta eikä vieläkään valmista
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
Onko siinä lattiamattosarjassa oikeasti tuomosta salmiakkikuviota? Näyttää vähän erikoiselta.
Mutta toivottavasti homma lähtisi taas etenemään
Mikä väri tähän vedettiin pintaan?
Mutta toivottavasti homma lähtisi taas etenemään
Mikä väri tähän vedettiin pintaan?
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: Maastiksen 300CD --> kesäkuntoon
Luulenpa, että siinä on tuollainen "nahka" polkimien kohdalla vahvikkeena. Näkyy vähän erivärisenä kuvassa joka kertoo minkälaisia palasia mukana. Eihän tuo mikään alkuperäisen näköinen ole, mutta jos itse kangas nyt olis sävyltään ok ja tyyliltään saman kaltaista niin kävis mulle. Mun autossa oma sisusta kangas on sellaista "neekerintukkaa". Naapurin coupes taas on tälläästä "plyyssiä", josta itsekin tykkäisin enemmän.Onko siinä lattiamattosarjassa oikeasti tuomosta salmiakkikuviota? Näyttää vähän erikoiselta.
Pintaan tuli jälkimmäisen maalarin toimesta ihan perus automaalina alkuperäisellä sävyllä väri ja lakka päälle.Mikä väri tähän vedettiin pintaan?
Eiköhän tämä nyt tästä kun ei liikaa haali muuta projektia ja alkaa olla rutiinit näiden tenavien kanssa
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex