OM642 pitkä starttaus kylmänä
OM642 pitkä starttaus kylmänä
Moro, tästä aiheesta oli pari keskustelua jo mutta hiukan lisä kysymyksiä...
Eli mulla 06 320CDI CLS ja nyt aamuisin alkanut sahuuttaan käyntiin normaalia pidempään säännöllisen epäsäännöllisesti.
Hehkun merkkivalo ei jää käynnistymisen jälkeen palamaan, jos hehku tai hehkuja palanut näin ilmeisesti olisi?
Mites toi valo käyttäytyy jos rele palanut, sekö ei sytytä moottorin vikavaloa yms?
Sitten ilmeisesti polttoaineletkujen vaihtotarpeita ollut ilmaongelman vuoksi joka aiheuttas pitempää starttia? Onko tohon jokin kitti olemassa vai hakeen vain nuo letkut uusia KL tai vastaavasta?
Onko muita ajatuksia, koodeja ei viä ole luettu mutta katotaan kun kerkiää.
Muuten auto pelaa OK eikä ajossa eikä tyhjäkäynnissä huomaa mitään eroa aiempaan.
Mikähän olisi osanro tuolle hehkureleelle jos ebaysta kattelis, kattoisko joku jolla ois pääsy listaukseen? Noita näky olevan pari erilaista.
Eli mulla 06 320CDI CLS ja nyt aamuisin alkanut sahuuttaan käyntiin normaalia pidempään säännöllisen epäsäännöllisesti.
Hehkun merkkivalo ei jää käynnistymisen jälkeen palamaan, jos hehku tai hehkuja palanut näin ilmeisesti olisi?
Mites toi valo käyttäytyy jos rele palanut, sekö ei sytytä moottorin vikavaloa yms?
Sitten ilmeisesti polttoaineletkujen vaihtotarpeita ollut ilmaongelman vuoksi joka aiheuttas pitempää starttia? Onko tohon jokin kitti olemassa vai hakeen vain nuo letkut uusia KL tai vastaavasta?
Onko muita ajatuksia, koodeja ei viä ole luettu mutta katotaan kun kerkiää.
Muuten auto pelaa OK eikä ajossa eikä tyhjäkäynnissä huomaa mitään eroa aiempaan.
Mikähän olisi osanro tuolle hehkureleelle jos ebaysta kattelis, kattoisko joku jolla ois pääsy listaukseen? Noita näky olevan pari erilaista.
Viimeksi muokannut Jaksi, Ti 26.04.2016 21:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W219 320CDI
Ex
W164 350
W211 350
Ex
W164 350
W211 350
Re: OM642 pitkä starttaus kylmänä
suutin vuotaa tankkilinjaan... tai määränsäädin.
O-renkaat ja paluuletkut ei näissä enää niin paha ongelma ole.
Usein se hehkurelekin sytyttää valon, mutta se on hyvä vikakoodeista tarkistaa.
O-renkaat ja paluuletkut ei näissä enää niin paha ongelma ole.
Usein se hehkurelekin sytyttää valon, mutta se on hyvä vikakoodeista tarkistaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: OM642 pitkä starttaus kylmänä
Kiitos.MiHe kirjoitti:suutin vuotaa tankkilinjaan... tai määränsäädin.
Mites näkeekö noi starilla heti helposti vai meneekö enempi aikaa tutkimiseen? Itellä eka diesel niin on hakusessa nää hommat.
Jos määränsäädin tai suutin olis vialla niin eikö noi tekis ongelmaa lämpösenäkin?
Onko noita mennyt millä kilsoilla, tos on nyt 163tkm ja huoltohistoria yms liput löytyy että oletettavasti kaikki metrit taulussa.
W219 320CDI
Ex
W164 350
W211 350
Ex
W164 350
W211 350
Re: OM642 pitkä starttaus kylmänä
Kaikki polttoainepuolen vermeet voi olla lämpöherkkiä, nekun joudutaan tekemään pääosin hyvin pienillä välyksillä ja pienikin muutos näkyy vuotona. Starilla näkee ruiskujen korjauskertoimet eculta, mikä kertoo suuttimen yleiskunnosta (pitää ehdottomasti testata siinä lämötilassa missä ongelmat esiintyy), mutta vuotomittaus tehdään ihan fyysisesti mittalasiin/putkeen (tietenkin myös nyt kylmänä). Kuvia ja juttua löytyy paaaaaljon foorumilta.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: OM642 pitkä starttaus kylmänä
Kun sillä staarilla kattelee korjausarvoja niin kannattaa tsekata myös korjaus arvot eri ruiskutuspaineilla...
Sieltä CDI ohjainlaitteen alta löytyy "vieanhaku valitusten perusteella" (tai jotain sinnepäin) ja se alta muistaakseni "vika ajossa" ja sieltä jostain pitäs löytyä suuttimei korjausarvot eri ruiskutuspaimeilla.
Testi testaa suuttimet 1500 kierroksella. 600, 800, 1000, 1200, 1400 ja 1600 Bar paineilla.... Joskus vaikka suutin saattaa näyttää hyvältä tyhjäkäyniillä niin korkeammilla paineilla vai olla reilustikkin koholla!
Tämä testi löytyy ainakin 642 motista.
Ihan näin vinkkinä.
Sieltä CDI ohjainlaitteen alta löytyy "vieanhaku valitusten perusteella" (tai jotain sinnepäin) ja se alta muistaakseni "vika ajossa" ja sieltä jostain pitäs löytyä suuttimei korjausarvot eri ruiskutuspaimeilla.
Testi testaa suuttimet 1500 kierroksella. 600, 800, 1000, 1200, 1400 ja 1600 Bar paineilla.... Joskus vaikka suutin saattaa näyttää hyvältä tyhjäkäyniillä niin korkeammilla paineilla vai olla reilustikkin koholla!
Tämä testi löytyy ainakin 642 motista.
Ihan näin vinkkinä.
Re: OM642 pitkä starttaus kylmänä
Minulla auttoi (ML 320CDI) pitkiin aamu starttauksiin Forte-käsittely. Kilometrejäkin oli silloin, 3 vuotta sitten suunnilleen saman verran kuin autossasi. Kun polttoainetta on tankissa vajaa neljännes, niin purkki Fortea sinne ja ajoa tankki niin tyhjäksi kuin uskaltaa, ja 20l uutta polttoainetta ja taas ajoa. Käynnistys vaivat rupesivat paranemaan sen jälkeen, enkä ole vielä käsittelyä uusinut.Jaksi kirjoitti:Moro, tästä aiheesta oli pari keskustelua jo mutta hiukan lisä kysymyksiä...
Eli mulla 06 320CDI CLS ja nyt aamuisin alkanut sahuuttaan käyntiin normaalia pidempään säännöllisen epäsäännöllisesti.
Hehkun merkkivalo ei jää käynnistymisen jälkeen palamaan, jos hehku tai hehkuja palanut näin ilmeisesti olisi?
Mites toi valo käyttäytyy jos rele palanut, sekö ei sytytä moottorin vikavaloa yms?
Sitten ilmeisesti polttoaineletkujen vaihtotarpeita ollut ilmaongelman vuoksi joka aiheuttas pitempää starttia? Onko tohon jokin kitti olemassa vai hakeen vain nuo letkut uusia KL tai vastaavasta?
Onko muita ajatuksia, koodeja ei viä ole luettu mutta katotaan kun kerkiää.
Muuten auto pelaa OK eikä ajossa eikä tyhjäkäynnissä huomaa mitään eroa aiempaan.
Mikähän olisi osanro tuolle hehkureleelle jos ebaysta kattelis, kattoisko joku jolla ois pääsy listaukseen? Noita näky olevan pari erilaista.
Re: OM642 pitkä starttaus kylmänä
käytitkö tota Forte diesel fuel conditioner ainetta vai jotain muuta?
Tarvii viedä starin perään ja ihmetellä, vois kai noi Fortet testa jokatapauksessa, paljon hyvää kuullut noista aineista mutta koskaan en ole testannut.
Tarvii viedä starin perään ja ihmetellä, vois kai noi Fortet testa jokatapauksessa, paljon hyvää kuullut noista aineista mutta koskaan en ole testannut.
W219 320CDI
Ex
W164 350
W211 350
Ex
W164 350
W211 350
Re: OM642 pitkä starttaus kylmänä
Aineen etikettiä en enää muista. Purkin sain paikallisesta mersuhuollosta ohjeineen mukaan, kun testerissä ei näyttänyt mitään vikaa olevan.Jaksi kirjoitti:käytitkö tota Forte diesel fuel conditioner ainetta vai jotain muuta?
Tarvii viedä starin perään ja ihmetellä, vois kai noi Fortet testa jokatapauksessa, paljon hyvää kuullut noista aineista mutta koskaan en ole testannut.
Eka puhdistus lenkillä auto muistaakseni muutaman kerran rykäisi, mutta sen jälkeen on toiminut normaalisti. Viimeisen vuoden aikana on ollut pari rynkyttävää nykäisyä kiihdytettäessä, mutta starttaukset olleet normaaleja.
Taidan itsekkin uusia Forte-käsittelyn. Aikoinaan eivät tainneet myydä ainetta kuin huollon yhteydessä, eli onkohan aineessa eroja?
Re: OM642 pitkä starttaus kylmänä
Tänään koodit luettu, hehku rele oli rikki ja se vaihdettiin. 250 rahaa kaikkineen makso niin eipä isoa iloa olisi ollut alkaa ebaysta tilaileen, aamulla toivottavasti ei sahuuta enään ennenkun lähtee käyntiin.
W219 320CDI
Ex
W164 350
W211 350
Ex
W164 350
W211 350