Vmax nopeuden rajoittimen muutos

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
mizemaze
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 19.10.2005 15:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Vmax nopeuden rajoittimen muutos

Viesti Kirjoittaja mizemaze »

Moi,

Osaisikohan joku auttaa Vmax rajoittimen poistossa?

Mulla on C4 ja tarvittavat ohjelmistot joilla pääsee Xentryn developer moden jne. Vediamo siinä on kanssa.

Äsken tutkin näillä ohjeilla rajoitinta http://blog.obd2express.co.uk/?s=mercedes+speed+limit" onclick="window.open(this.href);return false;

Ongelma tuli siinä että tuosta minun SL55AMG:n (vm2002) järjestelmästä ei löydy kuin 250km/h vaihtoehto... Ei ole lainkaan 280 ja 300 vaihtoehtoja.

Yhden pienen eron huomasin tuossa säätämissivulla. Minun auto antaa eri otsikon "Implizite Kodierung ME281 AMG C3-Stand" Eli ohjeessa on C6 ja minulla C3.

Johtuukohan tästä että ei anna 300 vaihtoehtoa?!?

Mitähän olisi tehtävissä? Onko jotain muitakin asetuksia mitä pitää ensin muuttaa?
Amerikan foorumeja olen plärännyt täältä etsinyt, nettiä kaivanut muutenkin. Ei oikeen tähän löydy vastausta.

Rajoitin olisi siksi kiva saada pois kun 18.6. on Hallin lentokentän nopeusajotapahtuma...

Kiitos etukäteen vastauksista!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1537
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Vmax nopeuden rajoittimen muutos

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Kamppailet ihan saman ongelman kanssa kuin minäkin. ECU:un ohjelmaversio ei salli korkeampaa kuin 250. Vaihtoehdoksi jää enää ohjelman totaali puukottaminen tai vastaavasti jokin kustomi softa. Itse olen vähän harkinnut Celtikkiä tai Kleemannia tms. Itseäni askarruttaa näissä, että pyyhkivätkö ne kaikki jo Staarilla / Xentryllä tehdyt muutokset pois. Eli mulla siis takalambdat sammutettu, SAI sammutettu ja flektin lämpöarvojen korjausarvot tuotu viileimmälle rajalle.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
mizemaze
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 19.10.2005 15:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vmax nopeuden rajoittimen muutos

Viesti Kirjoittaja mizemaze »

Tässä aamupäivän käyttänyt asian selvittämiseen ja saamaan päädyin amerikan forumeilta.

Ecu on sellainen joka ei salli yli 250km/h. Paska! Osittain tämän takia tilasin tuon helekutin Kiinan vehkeen. No saa sillä tehtyä muutakin, mutta silti!

Kysyn varmaan Karalalta onko sillä vaihtoehtoja (Turbotec). Se kun on tuossa n. 15km päässä...

Annan merkkiä mitä sieltä sanotaan!
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: Vmax nopeuden rajoittimen muutos

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Joo ohjelmasta pitää muuttaa, ei onnistu starilla
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Vmax nopeuden rajoittimen muutos

Viesti Kirjoittaja AK47 »

"Implizite Kodierung ME28 F3-Stand" Löyty tosta japanin s500 ja siellä oli 210 vakiona. Ei voinut totakaan muuttaa kuin eurooppalaistaa 250. No, 210 jää kyllä saksassa jalkoihin eikä 250 paljoa auta kun ei tossa oo puhtia muutenkaan.

Mikäs on Explizite ja Implizite ero tuolla? Mulla oli siinä Explizite puolella W220 E50 tilalla R230 E37... Joku japsi ronkkinut? Tai boxi vaihettu ja jätetty säädöt tekemättä?

Itseasiassa kumpikin Explizite ja Implizite puoli herjaa sisään mentäessä että yksi koodauksen asetus on väärin ja pyytää tarkistamaan asetuksen ja korjaamaan.

Mutta mikä?

Sit askarruttaa että siellä ei näy kun --- kun aukaisee uudestaan... Eikö ne nyt sit tallennu oikeesti?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Vastaa Viestiin