124 300TDT lämmitysongelmat ja alipainejärjestelmä.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hotoks
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: La 10.01.2015 12:39
Paikkakunta: Marttila

124 300TDT lämmitysongelmat ja alipainejärjestelmä.

Viesti Kirjoittaja Hotoks »

Eli nyt on tälläinen ongelma, toistepäin mitä yleensä ihmisillä on. Oma auto ei tunnu työntävän ollenkaa lämmintä ilmaa, tietenkin kun närhenmunien piuhan ottaa pois niin sitten alkaakin porottaa reilummin tuota lämmintä ilmaa. Samantien kun laittaa tuon johdon takaisin kiinni niin ei toimi enään lämmitys autossa,

Närhen munien takana olevat kaksi letkua kyllä pysyvät viileinä jos piuhan pitää kiinni. Lämpiää kyllä jos otetaan piuha irti, myös tyhjäkäynnillä tuolloin antaa lämmintä sisälle.

Tehdyt hommat:
Närhenmunat puhdistettu ja huollettu = ei vaikutusta
Närhenmunat vaihdettu toisiin = ei vaikutusta.
Jäähdytin järjestelmä huuhdeltu termostaatin ja nesteiden vaihdon yhteydessä.
Kiertovesipumpun tarkistus.

Onkohan muuten alkujaan ihan 300TDT tuo kiertovesipumppu juuri pissapojan takana? vai kuuluuko olla samalla tavalla paisarin alapuolella kuten 200D?

Autossahan on ennen ollut ilmastointi, mutta poistettu kompurat, kuivat ja jne. Ainoastaan jätetty ilmastoinnin ohjauspaneeli paikoilleen.
Viimeksi muokannut Hotoks, To 02.06.2016 16:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1295
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 124 300TDT lämmitys ongelmat.

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Voiskohan olla vikaa sit siellä lämmönsäätöpaneelissa. Olikohan näin, että närhenmunia ohjataan jännitteellä. 0V ne on täysin auki ja 12V täysin kiinni. Jotenkin tuntus, että sulla toimii nyt vaan joko tai. Kun otat piuhan irti, tulee 0V jne. Haulla löytyy lämmönsäätöpaneelista juttua. Tossa yks keskustelu:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=12692" onclick="window.open(this.href);return false;

En oo ite koskaan purkanu/korjannu, mut tämmönen tuli ekana mieleen...
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 124 300TDT lämmitys ongelmat.

Viesti Kirjoittaja atlas »

On ollut ihan sulake hapettumaa kun ei pelaa ..eli ihan ekaksi hio niiden päät hiekkapaperilla..sitten siihen lämmönsäätö panelin kimppuun.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Hotoks
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: La 10.01.2015 12:39
Paikkakunta: Marttila

Re: 124 300TDT lämmitys ongelmat.

Viesti Kirjoittaja Hotoks »

Täytyypi näillä mennä eteenpäin, auto seiso aika pitkään koneprojektin takia, nyt sitten kummasti tullut tuo vika, infoilen kun nuo käyty läpi.
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Avatar
Hotoks
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: La 10.01.2015 12:39
Paikkakunta: Marttila

Re: 124 300TDT lämmitys ongelmat.

Viesti Kirjoittaja Hotoks »

Hotoks kirjoitti:Täytyypi näillä mennä eteenpäin, auto seiso aika pitkään koneprojektin takia, nyt sitten kummasti tullut tuo vika, infoilen kun nuo käyty läpi.
Nonni sulakkeet käyty läpi ei muutosta, nyt otettu panelikin irti. Voisi sanoa että palaneeltahan tuo haisee. tässä muutama kuvakin. Lakka ainakin hilseillyt reilummin (noin omaan mieleen)

Kuva
Kuva
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1295
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 124 300TDT lämmitys ongelmat.

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Eikös toi aika palaneelta näytä. Ja nyt puhun vähän mutu tuntumalla, mutta minusta toi vaalee mönjä kuulus olla ton oranssin tornin sisällä, eikä levinneenä pitkin piirilevyä? Mut voihan tota kokeilla tinata uudelleen.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 124 300TDT lämmitys ongelmat.

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

JanneW124 kirjoitti:Eikös toi aika palaneelta näytä. Ja nyt puhun vähän mutu tuntumalla, mutta minusta toi vaalee mönjä kuulus olla ton oranssin tornin sisällä, eikä levinneenä pitkin piirilevyä? Mut voihan tota kokeilla tinata uudelleen.
Tuo vaalea mönjä lie on liimaa joka on laitetu sellaisiin komponentteihin jotka voi irrota tärinän vaikutuksesta?


Vaihda toi diodi jokatapauksessa. Se on käyny kuumana. Parus diodi 4007 taitaa käydä tuohon?
Avatar
Hotoks
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: La 10.01.2015 12:39
Paikkakunta: Marttila

Re: 124 300TDT lämmitys ongelmat.

Viesti Kirjoittaja Hotoks »

Kiitos täytyy toi diodi käydä hakee jostain, ja tinailla tuo... ehjä paneli mulle onkin tulossa jo tutulta niin kokeilen suoraan sillä. Kun ei ollut muuta eroa ku keskinmäinen nappi että omassa on hiutaleen kuva ja kaverilla oli EC siinä.
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Avatar
Hotoks
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: La 10.01.2015 12:39
Paikkakunta: Marttila

Re: 124 300TDT Kierrosluku ja lämmitysongelmat.

Viesti Kirjoittaja Hotoks »

Joutui lisää tuohon toisen ongelman samalla, kun tuo kierrolukumittari on lopettanut toimintansa, oli hieman sellaista hyppivää sorttia aina kun pesikonehuoneen, on varmaan juuri se anturi mennyt pimeäksi, mutta onko joku koskaan liittänyt "vanhaan" tyyliin tätä kierrolukumittaria laturiin, että onko se mahdollista mitenkään?
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Avatar
Hotoks
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: La 10.01.2015 12:39
Paikkakunta: Marttila

Re: 124 300TDT lämmitys ongelmat.

Viesti Kirjoittaja Hotoks »

Jari Ke kirjoitti:
JanneW124 kirjoitti:Eikös toi aika palaneelta näytä. Ja nyt puhun vähän mutu tuntumalla, mutta minusta toi vaalee mönjä kuulus olla ton oranssin tornin sisällä, eikä levinneenä pitkin piirilevyä? Mut voihan tota kokeilla tinata uudelleen.
Tuo vaalea mönjä lie on liimaa joka on laitetu sellaisiin komponentteihin jotka voi irrota tärinän vaikutuksesta?


Vaihda toi diodi jokatapauksessa. Se on käyny kuumana. Parus diodi 4007 taitaa käydä tuohon?
Ite en tuota diodia löytänyt ainakaan omilla haulla, tai ainakaan samannäköistä.
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 124 300TDT lämmitys ongelmat.

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Hotoks kirjoitti:
Jari Ke kirjoitti:
JanneW124 kirjoitti:Eikös toi aika palaneelta näytä. Ja nyt puhun vähän mutu tuntumalla, mutta minusta toi vaalee mönjä kuulus olla ton oranssin tornin sisällä, eikä levinneenä pitkin piirilevyä? Mut voihan tota kokeilla tinata uudelleen.
Tuo vaalea mönjä lie on liimaa joka on laitetu sellaisiin komponentteihin jotka voi irrota tärinän vaikutuksesta?


Vaihda toi diodi jokatapauksessa. Se on käyny kuumana. Parus diodi 4007 taitaa käydä tuohon?
Ite en tuota diodia löytänyt ainakaan omilla haulla, tai ainakaan samannäköistä.

Tässä: http://www.onsemi.com/pub_link/Collateral/1N4001-D.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;

Toki 4002 varmaan toimii myös tuossa. Näkeekö siitä vanhasta mitä siihen on kirjoitettu?

Mutta tuo rinkimittari ei toimi laturista ollenkaan. Johto poikki tai mittariston maadoitus tai mittariston takaa liitin irti tai anturista liitin irti.... Anturihan on ö-suotimenkotelon alapuolella. Nuita antureita nyt varmasti on saatavilla ehjänä käytettynä osana kohtuuhintaan jos se rikki on. Se mielestäni on induktiivinen ja antaa vaihtojänitettä ECU:lle?
Avatar
Hotoks
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: La 10.01.2015 12:39
Paikkakunta: Marttila

Re: 124 300TDT lämmitys ongelmat.

Viesti Kirjoittaja Hotoks »

Tässä: http://www.onsemi.com/pub_link/Collateral/1N4001-D.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;

Toki 4002 varmaan toimii myös tuossa. Näkeekö siitä vanhasta mitä siihen on kirjoitettu?

Mutta tuo rinkimittari ei toimi laturista ollenkaan. Johto poikki tai mittariston maadoitus tai mittariston takaa liitin irti tai anturista liitin irti.... Anturihan on ö-suotimenkotelon alapuolella. Nuita antureita nyt varmasti on saatavilla ehjänä käytettynä osana kohtuuhintaan jos se rikki on. Se mielestäni on induktiivinen ja antaa vaihtojänitettä ECU:lle?
Kiitoksia tuosta, täytynee jostain elektoriikka liikkeestä käydä utelee tuota. Samallahan tuon johdotuksen pystyy tuossa tutkii kun joutuu muutenkin vaihtaa tuon panelin etuosan, niin nopeesti tuon mittariston ottaa pois. Anturi on ainakin paikoillaan ja johtokin liitetty, se on viotellut juuri aina kun konehuoneen on pessyt ja lopetti toiminnan tuossa koneen purun yhteydessä.
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Avatar
Hotoks
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: La 10.01.2015 12:39
Paikkakunta: Marttila

Re: 124 300TDT Kierrosluku ja lämmitysongelmat.

Viesti Kirjoittaja Hotoks »

No nyt on uus lämmönsäätöpaneeli uudemmasta ja alko työntää lämpöstäkin sisälle johdot paikoillaa, pitää vaan tutkia viellä tuossa että toimiiko tuo nyt oikein kun on uudemmasta mallista tämä paneeli että EC nappi on tuon Lumihiutaleen tilalla.
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Avatar
Hotoks
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: La 10.01.2015 12:39
Paikkakunta: Marttila

Re: 124 300TDT Kierrosluku ja lämmitysongelmat.

Viesti Kirjoittaja Hotoks »

Noniin oiskohan sitten parhaillaan imurikin mennyt ilmajärjestelmästä kun auto työntää lämmintä melkeinpä koko ajan ajossa eikä missään kohtaan vaihda ulkoilmalle.
Löytyyköhän joltain alipainejärjestelmän kaaviota? koska autossa selkeästi oltava joku alipainevuoto, auto ei meinaa sammua enään lämpösenä ja eikä kyllä ajovalosäätökään toimi kunnolla
sammutuskalvo on vaihdettu uuteen.
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Vastaa Viestiin