W212 hankinta ja kysymyksiä
W212 hankinta ja kysymyksiä
Itellä ei tietoa hirveästi siksi teiltä kysyn, että tekeekö tuollaisella yli 300tkm ajetulla w212 nelipyttysellä diisselillä mitään vai sijottaako pari tuhatta enemmän että saa sellasen 200tkm ajetun? Vm alkaen 2011, kiinnostaisi e Mersu mutta en tiedä tekniikasta oikein mitään tai sen kestävyydestä. Paljonhan noita näyttäis olevan yli 400tkm ajettuja ni ei kai se ihan susi ole ja tollaseen 200tkm ajettu on varmaan jo Lastentaudit korjattu. Kiitoksia vastauksista.
Re: W212 hankinta ja kysymyksiä
Itse sijoittasin sen pari tonnia jos sillä saa sen 100 tuh. vähemmän ajetun. Voit laskea omilla ajokm. kauanko kestää ajella moinen matka ja miettiä sitäkin kautta.
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Re: W212 hankinta ja kysymyksiä
Samaa mieltä. Ei sitä 300 000 ajettuakaan tarvitse pelätä, mutta jos hintaero on noin pieni niin ilman muuta suosittelen vähemmän ajettua. Onnea mersun etsintään!Mihkaili kirjoitti:Itse sijoittasin sen pari tonnia jos sillä saa sen 100 tuh. vähemmän ajetun. Voit laskea omilla ajokm. kauanko kestää ajella moinen matka ja miettiä sitäkin kautta.
Re: W212 hankinta ja kysymyksiä
Osta kuitenkin kunnon äläkä kilometrien perusteella. 15-18t näyttää olevan ne enemmän ajetut, ja autoliikkeet pyytää parisataa ajetusta karvalakista 25-30 tuhatta. Hyviä autojahan nämä on, just sellaisia joissa ei kilometrit näy.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W212 hankinta ja kysymyksiä
Selvä homma, onkos näissä jotain erityistä mitä pitäis kattoa tai ottaa huomioon? Mitäs näissä uudemmissa vuosimalleissa on tyyppivikoja? Ilmeisesti noissa alkupään w212 oli jotain ongelmaa jakopään kanssa onko ongelma korjattu myöhemmin?
Re: W212 hankinta ja kysymyksiä
Eikai se ongelma täysin poistunut ole, mutta ota selville onko tehty takuuseen ketjun ja nokkapyörien vaihto. Takseihin ainakin on tehty, ja yleensä muutenkin huollettu, ainakin jos on jonkun pienemmän kaupungin tai syrjäseudun taksi.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W212 hankinta ja kysymyksiä
Nokkaketjua ei ole välttämättä vaihdettu edes takseihin mutta on kampanjana tarkistettu, vain venyneet on vaihdettu
E200 suuttimet on OK, E220/250 on vaihdettu kampanjana (pitäisi olla..), samalla on vaihtunut myös johtosarjat ja moottorin ohjainboxi
Oma W212 on ollut nyt 2 vuotta koeajossa (307-389 tkm) ja korjattu tänä aikana seuraavasti:
-termostaatti (tyyppivika)
-polttoainesuodattimen jalka/vesiletkun jakotukki vuotaa vettä (tyyppivika)
-lämmityslaitteen letkusta muovinen kulmakappale puhki
-etujousi poikki
+normaalia kulutusosaa (jarrupalat, levyt, lasinpyyhkijät, öljyt, suodattimet...) joten vaihdettujen osien hinta ei vielä päätä huimaa.
E200 suuttimet on OK, E220/250 on vaihdettu kampanjana (pitäisi olla..), samalla on vaihtunut myös johtosarjat ja moottorin ohjainboxi
Oma W212 on ollut nyt 2 vuotta koeajossa (307-389 tkm) ja korjattu tänä aikana seuraavasti:
-termostaatti (tyyppivika)
-polttoainesuodattimen jalka/vesiletkun jakotukki vuotaa vettä (tyyppivika)
-lämmityslaitteen letkusta muovinen kulmakappale puhki
-etujousi poikki
+normaalia kulutusosaa (jarrupalat, levyt, lasinpyyhkijät, öljyt, suodattimet...) joten vaihdettujen osien hinta ei vielä päätä huimaa.
- terasankka
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Ke 06.04.2016 00:39
Re: W212 hankinta ja kysymyksiä
Millainen tyyppivika tämä on? minulla star valittaa termaristajysi kirjoitti:Nokkaketjua ei ole välttämättä vaihdettu edes takseihin mutta on kampanjana tarkistettu, vain venyneet on vaihdettu
E200 suuttimet on OK, E220/250 on vaihdettu kampanjana (pitäisi olla..), samalla on vaihtunut myös johtosarjat ja moottorin ohjainboxi
Oma W212 on ollut nyt 2 vuotta koeajossa (307-389 tkm) ja korjattu tänä aikana seuraavasti:
-termostaatti (tyyppivika)
W212 E350 CDI 4Matic -12
Re: W212 hankinta ja kysymyksiä
Mulla Star ei valittanut, vika oli mekaaninen - auto lämpeni hitaasti eli termari ei sulkeutunut kunnolla. Kunnossa oleva lämpenee 12 min / 15 km matkalla 85 asteeseen kovallakin pakkasella. Jos Star valittaa, se viittaa sähköiseen vikaan eli jonkin sensorin johto poikki tai anturi epäkunnossa?
- terasankka
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Ke 06.04.2016 00:39
Re: W212 hankinta ja kysymyksiä
OK kiitos. Näin kesällä ainakin auto lämpenee muutamalla kilometrillä 85 asteeseen. Olen viemässä tuota Kahvimaalle termarihuoltoon... kaipa ne siellä osaa nuo anturi/sähköjututkin tarkistaa vai pitäisikö mennä veholle (hinta vaan on moninkertainen)jysi kirjoitti:Mulla Star ei valittanut, vika oli mekaaninen - auto lämpeni hitaasti eli termari ei sulkeutunut kunnolla. Kunnossa oleva lämpenee 12 min / 15 km matkalla 85 asteeseen kovallakin pakkasella. Jos Star valittaa, se viittaa sähköiseen vikaan eli jonkin sensorin johto poikki tai anturi epäkunnossa?
W212 E350 CDI 4Matic -12
Re: W212 hankinta ja kysymyksiä
Omasta autosta kokemusta vajaa vuosi (169 000-234 000 km) ja pelkillä öljyjen ja pyyhkimien sulkien vaihdoilla menty. Tosi tyytyväinen olen kyllä. Puhaltimen moottori vähän välillä vikisee, se on varmaan ensimmäinen remontti.
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Re: W212 hankinta ja kysymyksiä
Jos on automaatti niin saisi kyllä mielellään olla vaihteistoöljytkin vaihdettu jokusen kerran, voisi olla huolettomin mielin senkin suhteen. Jos mitenkään mahdollista niin vilkaise pohjamuovien jne. alle miltä siellä näyttää? Tulisi skipattua mahdolliset vaihteisto- ja ruosteremontit pois, loppuvikojen kanssa jo voisi elää (halvemmalla).
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Re: W212 hankinta ja kysymyksiä
Lämmityslaitteen puhallin on helppo jobi putsata itse, kunhan taipuu takaraivo alaspäin hantin jalkatilaan irrottaakseen puhaltimen. Sen jälkeen pesee sen ja laittaa takaisin. Loppui raivostuttava sirinä.S 420 L kirjoitti:Omasta autosta kokemusta vajaa vuosi (169 000-234 000 km) ja pelkillä öljyjen ja pyyhkimien sulkien vaihdoilla menty. Tosi tyytyväinen olen kyllä. Puhaltimen moottori vähän välillä vikisee, se on varmaan ensimmäinen remontti.
Itsellä ainakin on syksystä asti ollut ainoastaan nariseva apparinpenkintäyte kabiinissa. Yksin ajaessa hiljaista
S212 E350CDI
Re: W212 hankinta ja kysymyksiä
Kiitos vinkistä, täytyypä kokeilla. Tuo jälkimmäinen ongelma on kyllä hankala...
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
- terasankka
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Ke 06.04.2016 00:39
Re: W212 hankinta ja kysymyksiä
Onko mitään järkeä käyttää tuommoinen 100000km ajetty saksatuonti W212 (2012 alkuvuoden malli) ruosteen suojauksessa ennen syksyn räntäsateita. Tarkoitus olisi tuolla ajella vielä muutama sata tuhatta..
W212 E350 CDI 4Matic -12
Re: W212 hankinta ja kysymyksiä
En tiedä onko järkeä, mutta itse käytin. Pinnat olivat loistavassa kunnossa, sen mitä kävin pohjamuovien irroituksen jälkeen vilkaisemassa. Asentajan mukaan suojaus oli parempi kuin vanhemmissa malleissa, mutta aukkoja tuossakin kuullema oli? On nyt ainakin yritetty tehdä jotain ruostumisen estämiseksi, saa sen puoleen mielenrauhan. Saman tein edelliselle Volvo S70:lle, eikä ruosteen kanssa ollut ongelmia.
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Re: W212 hankinta ja kysymyksiä
Ainakin sellainen kannattaa tehdä, että ottaa pois kaikki pohjamuovit ja pesee kurat pois. Vuoden välein jos tekee, niin ei pitäis ruostua. Jos teettää ruostesuojauksen, niin täytyy varmistaa että aineet on sopivia alkuperäisten suoja-aineiden kanssa, kyllä sielä ainakin koteloissa pitäis olla jotain kuumavahaa alunperinkin. Suomi-autot on maahantuojan toimesta suojattu pohjasta kuumavahalla, käsittelyn olis voinut tehdä huolellisemmin, mutta aineena tuo vaikuttaa mun mielestä pätevältä.
http://www.senotec.fi/?kuvat/kansio.htm ... %20E%20-10" onclick="window.open(this.href);return false; tuola on kuvia tuolla vahalla suojatusta autosta, eli todella vettä hylkivää ainetta mutta johon ei kuitenkaan tartu pöly niinkuin perinteisiin kotelosuoja-aineisiin. Itse en ainakaan haluaisi sellaista käsittelyä autolle, jonka jälkeen vuoden päästä on pohjassa sentin kerros kuraa ja hiekkaa tarrtuneena.
http://www.senotec.fi/?kuvat/kansio.htm ... %20E%20-10" onclick="window.open(this.href);return false; tuola on kuvia tuolla vahalla suojatusta autosta, eli todella vettä hylkivää ainetta mutta johon ei kuitenkaan tartu pöly niinkuin perinteisiin kotelosuoja-aineisiin. Itse en ainakaan haluaisi sellaista käsittelyä autolle, jonka jälkeen vuoden päästä on pohjassa sentin kerros kuraa ja hiekkaa tarrtuneena.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
- terasankka
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Ke 06.04.2016 00:39
Re: W212 hankinta ja kysymyksiä
Ok, kiitos tiedoista. Onkohan Helsingin alueella hyvää paikkaa, joka ymmärtäisi nuo "yhteensopivuudet".. tuossa minun autossa tuskin mitään vahoja on, kun on saksatuonti.
W212 E350 CDI 4Matic -12
Re: W212 hankinta ja kysymyksiä
Kyllä ne varmaan kaikki ammattilaiset tietää, mutta ainahan on niitä pikkupajoja jotka ruiskuttelee ties mitkä tervan ja öljyn seoksia. Koteloissa on varmaan tehtaalta lähtien jotain vahaa.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D