350SL:n kolmosvaihde katosi
350SL:n kolmosvaihde katosi
Mikähän laatikkoon tuli kun ei vaihda enää kolmoselle ja kakkosellekin vaihtaa vasta n. 40km/h vauhdissa? Mittatikku näyttää n. 1cm liikaa öljyä, voiko johtua siitä? Eikös kaasuvivuista mene joku ohjaustanko laatikolle, voiko olla kiinni sen säädöistä?
Re: 350SL:n kolmosvaihde katosi
Esimerkiksi kick-down nappi jumissa tai alipinesäätimen kalvo voisi olla puhki.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 350SL:n kolmosvaihde katosi
Mistä tuo alipainesäädin löytyy, rintapellisähän on purkkeja joihin menee alipaineletkuja, joku niistä? Voiko kalvon vaihtaa vai onko koko säädin uusittava?
Re: 350SL:n kolmosvaihde katosi
Laatikon takaosassa on säädin mihin tulee putki imusarjasta. Unski tarkoitti varmaankin sitä osaa.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: 350SL:n kolmosvaihde katosi
Nappasin kickdown- napista johdon irti ja kolmosvaihdekin alkoi löytyä, kiitokset Unskille!unski kirjoitti:Esimerkiksi kick-down nappi jumissa tai alipinesäätimen kalvo voisi olla puhki.
Laatikko vaihtaa aika napakasti eli kun lykkää D:n silmään niin nykäisee aikalailla ja 2.lle vaihto nykäisee myös, kolmoselle on jo pehmeämpi samoin P:ltä R:lle menee aika pehmeästi. Eikös tuohon vaihtoon ja sen "luistamiseen" vaikuta laatikon öljynpaineet ja niitä ei taida maallikko pystyä säätämään? Vai onko jotain muuta keinoa vaikuttaa vaihtamisen pehmeyteen?
Re: 350SL:n kolmosvaihde katosi
Alipaineen säätämä ohjauspaine tuntuisi olevan liian kovalla. Laatikon hännässä, oikealla puolen on alipainekello. Siihen tuleva jatkuvan alipaineen linja voi olla väärin kytketty, vuotaa tai olla jopa irti. Alipaine kennon kalvo voi myös olla rikki. Mikäli nuo kaikki on ehjät ja muita alipainevuotoja ei ole, voi ohjauspainetta säätää. Kennon banjoliittimen pultin alla on kuusikolo. Vastapäivään kääntäminen laskee painetta, siis pehmentää vaihtoja. Epäilisin silti alipainevikaa.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 350SL:n kolmosvaihde katosi
Tuo kuvassa oleva lienee juuri ko. alipainekello, näyttäisi olevan sellainen ettei kalvoa voi vaihtaa vaan menee uusiksi koko kello? KL-varaosista kyselin jo sitä mutta olivat heti vailla vaihdelaatikon numeroa, joku 722... alkuinen. Yritin etsiä mutta eipä tökännyt silmään, mistähän kohtaa laatikkoa se löytyisi?
Onkohan toi kuvassa oikealla oleva solenoidin näköinen kick-down:iin liittyvä osa?
Onkohan toi kuvassa oikealla oleva solenoidin näköinen kick-down:iin liittyvä osa?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 350SL:n kolmosvaihde katosi
722.0 ja vanhemmissa laatikoissa alkaa numerosarja 116...
Linkissä lisätietoa
http://mbturbo.com/mercedes-transmissions-pn-1969-2003/" onclick="window.open(this.href);return false;
Linkissä lisätietoa
http://mbturbo.com/mercedes-transmissions-pn-1969-2003/" onclick="window.open(this.href);return false;
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: 350SL:n kolmosvaihde katosi
Kannattaa ensin tarkastaa kalvon ehjyys, ennenkuin tilaa uusia osia.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 350SL:n kolmosvaihde katosi
Yritin säätää vaihdelaatikon painesäädintä mutta ei kohtuuvoimilla kääntynyt kiinni eikä auki päin. Banjoliittimen alla oli 4mm kuusiokolo ja pienellä jatkovarrellakin väänsin mutta ei vain liikkunut!? En kehdannut särkemään alkaa joten jätin homman sikseen. Olisko kellään varaosaa jossa säätö toimii?350ÄSÄL kirjoitti:Tuo kuvassa oleva lienee juuri ko. alipainekello, näyttäisi olevan sellainen ettei kalvoa voi vaihtaa vaan menee uusiksi koko kello? KL-varaosista kyselin jo sitä mutta olivat heti vailla vaihdelaatikon numeroa, joku 722... alkuinen. Yritin etsiä mutta eipä tökännyt silmään, mistähän kohtaa laatikkoa se löytyisi?
Onkohan toi kuvassa oikealla oleva solenoidin näköinen kick-down:iin liittyvä osa?
Re: 350SL:n kolmosvaihde katosi
Muutama laatikko löytyy, mutta en voi tarkistaa niiden toimintaa kuin Heinäkuun puoli välin jälkeen.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: 350SL:n kolmosvaihde katosi
Hei, en löytänyt laatikosta stansattua tyyppinumeroa mutta oheisen kuva mukainen lätkä löytyi kickdown solenoidin etupuolelta, tuo numero ei kyllä mätsää näihin 722. -alkuisiin numeroihin ?? Saako tuosta laatikon tyyppiä selville vai onko tuo joku turbiinin tms. tyyppikilpi?
Teil nr. 109 270 20 01
Aggrekat nr. 00117141
Teil nr. 109 270 20 01
Aggrekat nr. 00117141
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.