vito500tkm kirjoitti: Toisaalta tekis mieli rakentaa wanha sec cdi tekniikalla +400hv.
vito500tkm romut...
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1206
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: vito500tkm romut...
Viimeksi muokannut petri, Pe 17.06.2016 16:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Re: vito500tkm romut...
Ja kysymyksiä...
-mikä perävälitys on 200cdi -99 automaatissa?
-saako 200cdi:n sovitettua 320:n perää?
-onko vaihteiston ecu ohjelmoitavissa starilla niin että toimii 320cdi perällä?
-saako 200cdi sovitettua 320cdi vaihteistoa ja turbiinia?
Ajatuksena vahvistaa voimansiirtolinjaa ja asentaa quaife lukko. Lukkoa ei ilmeisesti saa 200cdi perään.
-mikä perävälitys on 200cdi -99 automaatissa?
-saako 200cdi:n sovitettua 320:n perää?
-onko vaihteiston ecu ohjelmoitavissa starilla niin että toimii 320cdi perällä?
-saako 200cdi sovitettua 320cdi vaihteistoa ja turbiinia?
Ajatuksena vahvistaa voimansiirtolinjaa ja asentaa quaife lukko. Lukkoa ei ilmeisesti saa 200cdi perään.
Re: vito500tkm romut...
Egs 52 boxin saa koodattua staarilla eri autoon, kunhan vaan kyseistä boxia on ollut halutussa autossa.
A 030 545 23 32 numerilla olevassa boxissa tuntuu olevan paljon eri malleja nimen omaan w210. Mulla on vielä yks tuommonen boxi ylimääräsenä.
Mutta pelkkä perän vaihto ei onnistu 320cdi:stä kun siinä on vaihelaatikossakin eri välitykset niin ei laatikon ohjain ymmärrä sitä.
Varmaksi en osaa sanoa mutta vahvasti uskon että 200cdi:n peräänkin sopiva lukko löytyy quafen valikoimasta. Ehkä joku c36amg tai c230k.
Niin ja 320cdi:n laatikon saa nelos koneen perään turbiini kopan vaihtamalla mutta sitten iso turbiini ei enää mahdu sinne koppaan.
A 030 545 23 32 numerilla olevassa boxissa tuntuu olevan paljon eri malleja nimen omaan w210. Mulla on vielä yks tuommonen boxi ylimääräsenä.
Mutta pelkkä perän vaihto ei onnistu 320cdi:stä kun siinä on vaihelaatikossakin eri välitykset niin ei laatikon ohjain ymmärrä sitä.
Varmaksi en osaa sanoa mutta vahvasti uskon että 200cdi:n peräänkin sopiva lukko löytyy quafen valikoimasta. Ehkä joku c36amg tai c230k.
Niin ja 320cdi:n laatikon saa nelos koneen perään turbiini kopan vaihtamalla mutta sitten iso turbiini ei enää mahdu sinne koppaan.
Re: vito500tkm romut...
Perävälitystä en ulkoa muista.vito500tkm kirjoitti:Ja kysymyksiä...
-mikä perävälitys on 200cdi -99 automaatissa?
-saako 200cdi:n sovitettua 320:n perää?
-onko vaihteiston ecu ohjelmoitavissa starilla niin että toimii 320cdi perällä?
-saako 200cdi sovitettua 320cdi vaihteistoa ja turbiinia?
Ajatuksena vahvistaa voimansiirtolinjaa ja asentaa quaife lukko. Lukkoa ei ilmeisesti saa 200cdi perään.
Saa, sama korihan niissä nyt varmaan on.
Saa, se on vähän hankalaa, mutta onnistuu. Huomattavasti helpompi on vaihtaa autoon saman auton vaihteiston ohjausboxi, josta peräkin tulee, käy "heittämällä", perävälitys on valmiina siellä boxissa silloin.
Saa, moottorin runkohan on sama sieltä kytkimen puolelta, eikös niin. Ja korikin on luovuttajassa varmaan sama. Kannattaa laittaa W210,n laatikko/turbiini, on virikäyttöön parempi.
Quaifen sopivuus ei periaatteessa juurikaan riipu välityksestä, koska iso lautaspyörä ja pikku pinjoni siirretään entisestä. Lautaspyörällä oli muistaakseni hiukan pelivaraa sen koon suhteen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Re: vito500tkm romut...
Paljonko neloskoneesta on nyt max tehoja otettu?
Uusimmilla suutinversioilla yli 300hv?
Jos tyydyn tätä vanhaa 200cdi väyrystä rakentaa...
Sellaiseen 320hv lukemaan jos pääsis.
Toinen vaihtoehto olis uudemmat eemelit mutta niiden ajonvakautus on ihan hanurista. Autolla pitää saada ajaa. Vai onko joku jo keksinyt sille oikean on off katkasimen?
Uusimmilla suutinversioilla yli 300hv?
Jos tyydyn tätä vanhaa 200cdi väyrystä rakentaa...
Sellaiseen 320hv lukemaan jos pääsis.
Toinen vaihtoehto olis uudemmat eemelit mutta niiden ajonvakautus on ihan hanurista. Autolla pitää saada ajaa. Vai onko joku jo keksinyt sille oikean on off katkasimen?
Re: vito500tkm romut...
vito500tkm kirjoitti: Toinen vaihtoehto olis uudemmat eemelit mutta niiden ajonvakautus on ihan hanurista. Autolla pitää saada ajaa. Vai onko joku jo keksinyt sille oikean on off katkasimen?
Saahan sen osasta ihan napilla pois päältä. Taitaa olla koodaus kysymys.
Re: vito500tkm romut...
Dynomode päälle ja kun sielä on se lukko niin hienostihan se menee poikittain C mallissa perävälitys on 3,07
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Re: vito500tkm romut...
Dynomode näpyttely ei ole hyvä ratkasu.
Tuota koodaus juttua vois hieman selventää...
Perävälitys aika lähellä 3.07. Kardaani pyörähtää sen pikkasen yli 3 kierrosta.
Tuota koodaus juttua vois hieman selventää...
Perävälitys aika lähellä 3.07. Kardaani pyörähtää sen pikkasen yli 3 kierrosta.
Re: vito500tkm romut...
vm 02-03 alkupään 211 korissa jossain sai espin pois kunnolla , sitä en tiedä tarkemmin onko ominaisuus tehty hw vai sw puolella.
Re: vito500tkm romut...
Niin minä en asiasta tarkemmin tiedä mutta kun osassa tuntuu saavan esp:n kokonaan pois ja sitten toisessa täysin samanlaisessa ei saakkaan pois niin ero on varmasti vain koodauksessa. Ei ole tullut tarvetta tutkia asiaa tarkemmin kun omassa autossa saa esp:n napista pois.
Re: vito500tkm romut...
Niin tai ohjausboxi tms?
Re: vito500tkm romut...
En jaksais uskoa että on eri boxia tehty. Asiahan varmasti selviää jos alkaa staarin kanssa tutkimaan ja vertaamaan autoja joissa saa espin pois ja josta ei saa.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Re: vito500tkm romut...
Ompas tutun näköstä...viime syksynä tuli laitettua valkonen 200cdi jossa etukulmat hapankorppua. Hain ihan Veholta korjauspalat noiden etulamppujen alle. Muuten meni pullapeltia muihin reikiin keulassa. Näitä on niin monen kuntoisia...
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Re: vito500tkm romut...
Uutta mersu kuumetta taas pukkaa.
Muutama sopiva olis tarjollakin....
Mutta kun en näköjään raski wanhuksesta luopua, ajetaan niin pitkään kun mersussa rauta kestää.
670tkm mittarissa. Virivireillä ajettu 120tkm ilman ongelmia.
Jos tällä vielä 5v päästelis.
Tehoja ei ole koskaan mitattu mutta joku 220/500 pitäis olla.
Muutama sopiva olis tarjollakin....
Mutta kun en näköjään raski wanhuksesta luopua, ajetaan niin pitkään kun mersussa rauta kestää.
670tkm mittarissa. Virivireillä ajettu 120tkm ilman ongelmia.
Jos tällä vielä 5v päästelis.
Tehoja ei ole koskaan mitattu mutta joku 220/500 pitäis olla.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Re: vito500tkm romut...
Wanhus210 sai leiman tällekkin vuodelle.
Tällä kertaa ei niin helpolla. Helmat, jarrut putkineen letkuineen satuloineen levyineen paloineen ja tietenki se seisontajarru. Yläpallo alapallo takatuki etutuki jne.
1000km vielä päästellään ja sitten pittää käyä juomassa 700tkm kahvit huoltoasemalla. Ehkäpä rusinapullasiivun kera. Näin kesällä jäniksen värinen ulkoasu on palautettu siihen valkoisempaan sävyyn. On taas näyttävinään mersulta.
Ensimmäinen hieman isompi=kalliimpi vika on nyt tullut. Vaihteisto luistaa normi ajossa, mutta ei kaasu pohjassa. Hö
Tällä kertaa ei niin helpolla. Helmat, jarrut putkineen letkuineen satuloineen levyineen paloineen ja tietenki se seisontajarru. Yläpallo alapallo takatuki etutuki jne.
1000km vielä päästellään ja sitten pittää käyä juomassa 700tkm kahvit huoltoasemalla. Ehkäpä rusinapullasiivun kera. Näin kesällä jäniksen värinen ulkoasu on palautettu siihen valkoisempaan sävyyn. On taas näyttävinään mersulta.
Ensimmäinen hieman isompi=kalliimpi vika on nyt tullut. Vaihteisto luistaa normi ajossa, mutta ei kaasu pohjassa. Hö
Re: vito500tkm romut...
.
Hydrauliyksikössä ohivuotoa.
Hydrauliyksikössä ohivuotoa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Re: vito500tkm romut...
No nyt tuli haagerttiin ensimmäinen oikea vika.
Paska romu ei käynnisty.
Kakella ovet aukesi.
Avain ei käänny virtalukossa.
Sitten auto ei enää tottele kaukosäädintä ollenkaan.
Kaukosäädin lähettää ir signaalin mutta auto ei vastaa.
Vaihteen saa N:lle.
Virtalukko toimii ainakin jollain tavalla.
Tunnistaa että avain lukossa koska herjaa että valot on jäänyt päälle,
kun avaimen poistaa virtalukosta.
Sisävalot syttyy ja samuu miten sattuu.
Akku ok. Ja kaken patteri uusi.
Vaiha poksi vaiha kaapeli.
Oma staariki paskana.
Mitä laitetaan?
Paska romu ei käynnisty.
Kakella ovet aukesi.
Avain ei käänny virtalukossa.
Sitten auto ei enää tottele kaukosäädintä ollenkaan.
Kaukosäädin lähettää ir signaalin mutta auto ei vastaa.
Vaihteen saa N:lle.
Virtalukko toimii ainakin jollain tavalla.
Tunnistaa että avain lukossa koska herjaa että valot on jäänyt päälle,
kun avaimen poistaa virtalukosta.
Sisävalot syttyy ja samuu miten sattuu.
Akku ok. Ja kaken patteri uusi.
Vaiha poksi vaiha kaapeli.
Oma staariki paskana.
Mitä laitetaan?
Re: vito500tkm romut...
Johan nyt vastustaa. Saitko päivä aikaan selkoa asiaan? Virtalukkoko tilttasi?
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: vito500tkm romut...
Tarkista TCUvito500tkm kirjoitti:No nyt tuli haagerttiin ensimmäinen oikea vika.
Paska romu ei käynnisty.
Kakella ovet aukesi.
Avain ei käänny virtalukossa.
Sitten auto ei enää tottele kaukosäädintä ollenkaan.
Kaukosäädin lähettää ir signaalin mutta auto ei vastaa.
Vaihteen saa N:lle.
Virtalukko toimii ainakin jollain tavalla.
Tunnistaa että avain lukossa koska herjaa että valot on jäänyt päälle,
kun avaimen poistaa virtalukosta.
Sisävalot syttyy ja samuu miten sattuu.
Akku ok. Ja kaken patteri uusi.
Vaiha poksi vaiha kaapeli.
Oma staariki paskana.
Mitä laitetaan?
Mökkillä
'
'
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Re: vito500tkm romut...
Avaimella tuli laskuri 250000 kertaa virtalukossa täyteen.
Sitä kun ei mistään näe. Ainoa on kokeilla uudella jos ei toista avainta.
Veholta uusi kake randelin 310 + rauta 60e.
Siihen rahaan koivuhaan palatsista sai hyvää palvelua.
Vaikka ei joutanut sitä tilaisuutta varten pukua laittaa päälle.
No taas mennään
702tkm talvihuolto kera laatikko huuhtelun.
Jospa se norjan reissun kestää. Ja kestäähän se
Sitä kun ei mistään näe. Ainoa on kokeilla uudella jos ei toista avainta.
Veholta uusi kake randelin 310 + rauta 60e.
Siihen rahaan koivuhaan palatsista sai hyvää palvelua.
Vaikka ei joutanut sitä tilaisuutta varten pukua laittaa päälle.
No taas mennään
702tkm talvihuolto kera laatikko huuhtelun.
Jospa se norjan reissun kestää. Ja kestäähän se
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Re: vito500tkm romut...
Vihdoin jäämeren rannalla
Automaatin luistaminen loppu uusilla öljyillä.
Laitoin jotku mitkä lie maailman parhaimmat champion öljyt.
Edelliset kesti vajaan 40tkm sitten aski arpomaan.
Lisäpitkät sais olla. Noilla kiinalaisilla havin hautakynttilöillä ei nää yhtään mitään.
Automaatin luistaminen loppu uusilla öljyillä.
Laitoin jotku mitkä lie maailman parhaimmat champion öljyt.
Edelliset kesti vajaan 40tkm sitten aski arpomaan.
Lisäpitkät sais olla. Noilla kiinalaisilla havin hautakynttilöillä ei nää yhtään mitään.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Re: vito500tkm romut...
Se muuten elää vieläkin. Peltiä hiekkaa paineilmaa pakkelia maalia ja taas mennään...
Haagert 736tkm.
Mitään järkeä ei ole, mut ei tässä elämässä muutenkaan ole.
Haagert 736tkm.
Mitään järkeä ei ole, mut ei tässä elämässä muutenkaan ole.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.