Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *Ulos talvisäilöstä*
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 sähköantenni
Moottori toimii, teleskooppipiiska ja ruoto riittäisi.
En edes tullut ajatelleeksi vaihtopiiskaa, sitä vaan unohti vanhan korjattavuuden
Näyttää nykyisin orkkiksen kurssi Euroopasta olevan 37 euroa
Onko tuossa vaihdossa mitään ihmeellistä? Vanha piiska nykäistään pois, ja ruoto asetellaan moottorin hampaille?
En edes tullut ajatelleeksi vaihtopiiskaa, sitä vaan unohti vanhan korjattavuuden
Näyttää nykyisin orkkiksen kurssi Euroopasta olevan 37 euroa
Onko tuossa vaihdossa mitään ihmeellistä? Vanha piiska nykäistään pois, ja ruoto asetellaan moottorin hampaille?
Viimeksi muokannut Juhani Halmeenmäki, Ti 05.07.2016 22:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W124 sähköantenni
Jos en väärin muista, silloin sen hinta holkkeineen ym. oli juuri tuota luokkaa Suomessakin. Eikun uutta putkeen.
Koetin etsiä proseduuria täältä, mutten löytänyt. Kannattaa tarkastaa EPC:stä. Se meni jotakuinkin siten, että kumiholkki pois tyven ympäriltä, jotain mutteria piti löysyttää, sitten radiolla ajettiin vanha piiska ulos. Uusi ruoto huulille ja radiolla vedetään sisään. Mutterit kiinni ja kumisuoja paikoilleen. Jotain tuohon suuntaan.
Koetin etsiä proseduuria täältä, mutten löytänyt. Kannattaa tarkastaa EPC:stä. Se meni jotakuinkin siten, että kumiholkki pois tyven ympäriltä, jotain mutteria piti löysyttää, sitten radiolla ajettiin vanha piiska ulos. Uusi ruoto huulille ja radiolla vedetään sisään. Mutterit kiinni ja kumisuoja paikoilleen. Jotain tuohon suuntaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W124 sähköantenni
Olen aiheesta johonkin tekemääni topiikkiin laittanu kuviakin mutta tässä suusanallista ohjetta
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ni#p989012" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit:
Tässä kuvina ko aihetta. Kuvissa on tekstiä joissa kerrotaan työvaiheesta
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... a#p1008806" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ni#p989012" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit:
Tässä kuvina ko aihetta. Kuvissa on tekstiä joissa kerrotaan työvaiheesta
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... a#p1008806" onclick="window.open(this.href);return false;
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 sähköantenni
Kiitos, tuolla mennään: nyt kun on jo kerran antennin irrottanut, purkanut & koonnut, on helpompi ottaa nytkin pöydälle kuin alkaa pujottamaan yläkautta. Ei meinaan ollut niin iso homma kuin pelkäsin se irrotus, ja tuleepa nyt putsattua sitten loputkin sisäkilkkeet.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W124 sähköantenni
Piiskan takertelua olen ihmetellyt, voitelu kun ei aina auta. Tällöin tuli mieleen, että vaativatko piiskan tiivisteet spesiaalirasvan. Nimittäin väärä voide saattaa turvottaa tiivisteet. Onko kokemusta? Mitä rasvaa foorumilaiset ovat käyttäneet?
MB ei suosittele piiskalle mitään voidetta, ainoastaan puhdistuksen jollain tyynyllä.
Piiskan vaihto yläkautta on simppeli 10 min jobi (http://www.w124performance.com/service/ ... 2-8200.pdf)
MB ei suosittele piiskalle mitään voidetta, ainoastaan puhdistuksen jollain tyynyllä.
Piiskan vaihto yläkautta on simppeli 10 min jobi (http://www.w124performance.com/service/ ... 2-8200.pdf)
Re: W124 sähköantenni
Oletko koittanu tuon ohjeenmukaisesti laittaa?Efraim kirjoitti:Piiskan takertelua olen ihmetellyt, voitelu kun ei aina auta. Tällöin tuli mieleen, että vaativatko piiskan tiivisteet spesiaalirasvan. Nimittäin väärä voide saattaa turvottaa tiivisteet. Onko kokemusta? Mitä rasvaa foorumilaiset ovat käyttäneet?
MB ei suosittele piiskalle mitään voidetta, ainoastaan puhdistuksen jollain tyynyllä.
Piiskan vaihto yläkautta on simppeli 10 min jobi (http://www.w124performance.com/service/ ... 2-8200.pdf)
Se muoviruoto on senmallinen ainakin niissä ollu mitä olen vaihtanu ettei se mene tuolla tyylillä. Siellä mekaniikan päässä ennen sitä "vetokelaa" on pieni rekä josta tuon muoviruodon täytyisi mennä läpi. Kun uusi piiska tulee paketissa niin se muoviruoto on "kelattu" senverta pieneksi että ruodon saaminen ei helpolla onnistu vaikka koko paketti on pöydällä purettuna Siihen ruodon kärkeen olen tehny pienen viisteen ni sit menee paremmin.
Lämmittää ja oikaista en ole uskaltanu siitä syystä että sen muovin rakenne voi heiketä ja menee sit poikki ensimmäisillä pakkasilla.
KL:ltä olen nuo ostanu ja voihan se olla että jollain toimittajalla se muoviruoto on ns. suoremmin pakattu. Silloin on toiveita et menee tuon ohjeen mukaisesti. Yksi uusi on hyllyssä varuiksi
Re: W124 sähköantenni
Tere,
Olen vaihtanut piiskan näiden ohjeiden mukaisesti onnistuneesti, siinä ei probleemaa. Mutta ihmettelen, että uusikin piiska alkaa takertelemaan tosi nopeasti ja vika on nimen omaan piiskassa, - ei moottoriosassa. Myönnän, että voitelin uuden piiska jollain rasvalla, jota en enään muista. Lieneekö siinä syy? Mitä voidetta siinä tulisi käyttää?
Olen vaihtanut piiskan näiden ohjeiden mukaisesti onnistuneesti, siinä ei probleemaa. Mutta ihmettelen, että uusikin piiska alkaa takertelemaan tosi nopeasti ja vika on nimen omaan piiskassa, - ei moottoriosassa. Myönnän, että voitelin uuden piiska jollain rasvalla, jota en enään muista. Lieneekö siinä syy? Mitä voidetta siinä tulisi käyttää?
Re: W124 sähköantenni
Ahkeraa puhdistusta M-B Original Zubehör -puhdistuskankaalla. Kerran tuli erään Becker-kaupan myötäjäisinä tuollainen . Rasvaa ei juuri kannattane laittaa, kun sitoo pölyä kuitenkin itseensä. En tiedä miten passaisi alkuperäinen kattoluukun kiskojen rasva, sekin on jotain spesiaalia ei-vaseliinia.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 sähköantenni
Vastustaa...
Vanha piiska oli niin jumissa, ettei edes se mutteri auennut. No, koko paketti pöydälle, auki ja nippuun. Nyt se ei kuitenkaan kelaa, vaikka kolmeen kertaan tarkistin, että oikein koottu
Pitää huomenna katsoa kaverin kanssa: hieman haastavaa yrittää kuunnella surraako pa-pumppu, antenni vai vyön ojentajat
Vanha piiska oli niin jumissa, ettei edes se mutteri auennut. No, koko paketti pöydälle, auki ja nippuun. Nyt se ei kuitenkaan kelaa, vaikka kolmeen kertaan tarkistin, että oikein koottu
Pitää huomenna katsoa kaverin kanssa: hieman haastavaa yrittää kuunnella surraako pa-pumppu, antenni vai vyön ojentajat
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W124 sähköantenni
Hetkinen, Vaihdoitko uuden piiskan?
Siihen Hirshman anteenisähkötökkeliin tulee kolme johtoa ....muistaakseni ja miten sen sähköt oikein meni? muista enään tarkasti??? Yx on maa ja olisko ollu niin että jännite tulee toiseen ja sit siihen kolmanteen riippuen siitä oliko radio päällä vaiko eikö ollu?
Mielestäni nuita anteeneja on kahta sorttia eli sellaisia joissa se äly on erilään anteenista ja sit niitä joissa äly on integroitu siihen anteeniboksiin?
Samoin niitä säköohjausliittimiä on mallia pyöreä ja sit sellainen neliskanttinen joka kytketään boksiin suoraan?? No mittaamalla löytyy maa ja sit se että toimiiko sähkönsyöttö kun kytkee radion päälle ja pois?
Piiskanvaihto ei pitäis kyllä mitenkään sotkea kelaussysteemin toimintaa. Jos kerta uusi piiska on sisäänkelattu valmiiksi ja tökkelin tökkää paikoilleen niin muistakseni boksi yrittää kelata anteenia sisään hetken ja sit lopettaa touhut. Kun radion torkkää päälle ni sit kelaa antennia ulos.
Ihan varma nyt ole tuosta miten meni? Helppohan tuo on koittaakkin tarvittaessa
Siihen Hirshman anteenisähkötökkeliin tulee kolme johtoa ....muistaakseni ja miten sen sähköt oikein meni? muista enään tarkasti??? Yx on maa ja olisko ollu niin että jännite tulee toiseen ja sit siihen kolmanteen riippuen siitä oliko radio päällä vaiko eikö ollu?
Mielestäni nuita anteeneja on kahta sorttia eli sellaisia joissa se äly on erilään anteenista ja sit niitä joissa äly on integroitu siihen anteeniboksiin?
Samoin niitä säköohjausliittimiä on mallia pyöreä ja sit sellainen neliskanttinen joka kytketään boksiin suoraan?? No mittaamalla löytyy maa ja sit se että toimiiko sähkönsyöttö kun kytkee radion päälle ja pois?
Piiskanvaihto ei pitäis kyllä mitenkään sotkea kelaussysteemin toimintaa. Jos kerta uusi piiska on sisäänkelattu valmiiksi ja tökkelin tökkää paikoilleen niin muistakseni boksi yrittää kelata anteenia sisään hetken ja sit lopettaa touhut. Kun radion torkkää päälle ni sit kelaa antennia ulos.
Ihan varma nyt ole tuosta miten meni? Helppohan tuo on koittaakkin tarvittaessa
Re: W124 sähköantenni
Antenniin tulee maa sekä seisova virta. Kolmas karva on radiolta tuleva heräte-plus. Sen tullessa piiska ajaa ylös ja sen hävitessä piiska ajaa alas.
Jos virtajohtoon laittaa kytkimen saa antennin jätettyä joko ulos tai sisään, miten haluaa. Minulla on 300 SEL mersussa sellainen kojelaudan alla.
Jos virtajohtoon laittaa kytkimen saa antennin jätettyä joko ulos tai sisään, miten haluaa. Minulla on 300 SEL mersussa sellainen kojelaudan alla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W124 sähköantenni
karra kirjoitti:Antenniin tulee maa sekä seisova virta. Kolmas karva on radiolta tuleva heräte-plus. Sen tullessa piiska ajaa ylös ja sen hävitessä piiska ajaa alas.
Jos virtajohtoon laittaa kytkimen saa antennin jätettyä joko ulos tai sisään, miten haluaa. Minulla on 300 SEL mersussa sellainen kojelaudan alla.
Kiitokset Karra
Muisti näköjään toimii ainakin vielä
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 sähköantenni
Eipä niin pitäisi, sehän tässä kummaksuttaakin. No, tsekkaan illalla sähköt, ja jos ne on OK, niin sitten siinä kävi se Murphyn ukko kylässä särkemässä jotainJari Ke kirjoitti:Hetkinen, Vaihdoitko uuden piiskan?
Piiskanvaihto ei pitäis kyllä mitenkään sotkea kelaussysteemin toimintaa.
Tuossa autossa tuntuu useampikin asia luonnistuvan vasta kolmannella otolla
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 sähköantenni
Jep, kuollut on, ei inahdakaan enää. Virtaskat tulee kyllä.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W124 sähköantenni
Heitetään nyt sellainen joka voi käydä eli se hihna on jääny asentamati takas paikoilleen siihen sähkömoottoriin?
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 sähköantenni
Ei, eikä rattaat keskenään väärin, tai väärin perin.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W124 sähköantenni
Kumpikos malli sulla siinä oli paikallaan? Se missä on pyöreä liitin niille kolmelle johdolle vai sellainen neliskanttinen joka tulee suoraan kiinni siihen Hirschmanniin?
Sitä mahdollisuutta vaan mietin että jos oli pyöreä niin jommankumman liittimen joku pinni etenee edessä liitintä niputettaessa ja ei sit saa kosketusta tai johto poikki?
Jos neliskanttinen niin muista tarkaan enää että menikö siinä Hirchmannissa kontaktipinnit suoraan kiinni piirilevylle? Jos oli nuin niin siellä juotos pettäny kun liitintä on joutunu aukomaan ja laittamaan kiinni?
Se elektroniikkahan on aina yksinkertainen siellä joten oikein usko että olsi rikki menny? Niinmuuten puhalsitko paieilmalla? Jos puhalsit niin siinähän voi syntyä niin iso staattinen jännite että rikkoo sen elekroniikan.
Sitä mahdollisuutta vaan mietin että jos oli pyöreä niin jommankumman liittimen joku pinni etenee edessä liitintä niputettaessa ja ei sit saa kosketusta tai johto poikki?
Jos neliskanttinen niin muista tarkaan enää että menikö siinä Hirchmannissa kontaktipinnit suoraan kiinni piirilevylle? Jos oli nuin niin siellä juotos pettäny kun liitintä on joutunu aukomaan ja laittamaan kiinni?
Se elektroniikkahan on aina yksinkertainen siellä joten oikein usko että olsi rikki menny? Niinmuuten puhalsitko paieilmalla? Jos puhalsit niin siinähän voi syntyä niin iso staattinen jännite että rikkoo sen elekroniikan.
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 sähköantenni
Antennissa on suorakaide, jossa 3 nastaa käytössä, ja n. 10 cm siitä autoonpäin on "MB-liitin". Ja mitattu antennin kuoressa olevien mittauskolojen kautta korttiliitännöiltä, eli sekin suljettu pois.
Paineilmaa en käyttänyt, mutta sen noista kortin antiikkisista komponenteista kyllä näki, että hapettumaa löytyi. Meinaan kun kurkkasin sinne antennin elektroniikkaosan kuoren allekin jo, jos olisi näkynyt suoraa vikaa.
Paineilmaa en käyttänyt, mutta sen noista kortin antiikkisista komponenteista kyllä näki, että hapettumaa löytyi. Meinaan kun kurkkasin sinne antennin elektroniikkaosan kuoren allekin jo, jos olisi näkynyt suoraa vikaa.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W124 sähköantenni
OK hyvä juttu ettet paineilmaa. Tällä systeemillä tie lie on käyty loppuun mutta uskoisin kuitenkin että se on saatavissa kohtuudella kuntoon. Laita YV:tä jos sille tielle päädyt.
Edit:
Mehän tehtiin tästä kauppa eli ostin pois koko paketin ittelleni
Kiitokset Juhanille kaupoista
Edit:
Mehän tehtiin tästä kauppa eli ostin pois koko paketin ittelleni
Kiitokset Juhanille kaupoista
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Miksi C124sen takaluukunkansi alkoi irvistää?
Erillisistä viestiketjuista tänne yhdistettyjä aiheita: TAKALUUKUNKANSI IRVISTÄÄ:
Ei tuo takaluukku ennen ole irvistänyt. Mutta miksi se nyt?
Oikea puoli linjassa, vasen irvistää liki sentin taaksepäin.
Kyljessä ei ole vekkiä.
Takana ei ole jälkiä murron yrityksestä tai kolhuista. Auto parkissa pihalla keula ulospäin.
Luukun kannen säädöt ei ole muuttuneet, eikä niissä ole varaa säätää tuota rakoa pois.
Mitä ihmettä on tapahtunut?
Ja miten luukun saa takaisin "sisällepäin"?
10mm kantaisissa luukun puolen saranan pulteissa ei ole säätövaraa.
Ei tuo takaluukku ennen ole irvistänyt. Mutta miksi se nyt?
Oikea puoli linjassa, vasen irvistää liki sentin taaksepäin.
Kyljessä ei ole vekkiä.
Takana ei ole jälkiä murron yrityksestä tai kolhuista. Auto parkissa pihalla keula ulospäin.
Luukun kannen säädöt ei ole muuttuneet, eikä niissä ole varaa säätää tuota rakoa pois.
Mitä ihmettä on tapahtunut?
Ja miten luukun saa takaisin "sisällepäin"?
10mm kantaisissa luukun puolen saranan pulteissa ei ole säätövaraa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Juhani Halmeenmäki, Ma 23.10.2017 17:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Miksi C124sen takaluukunkansi alkoi irvistää?
Säätövaraa saat kun hiot reikiä soikeaksi lisää..ihan perus peltisepän keinoja.
outoa että on noin liikkunut luukku...jotain jäänyt väliin...talvella ainakin jää nostaa etunurkkia ylöspäin..tai vääntää.
Mites sitten kun luukkua viet eteenpäin...jääkö sitten saman levyinen rako etu osaan ja takaosaan....nyt varmaan jo näet miten se käyttäytyy ihan katsomalla?
outoa että on noin liikkunut luukku...jotain jäänyt väliin...talvella ainakin jää nostaa etunurkkia ylöspäin..tai vääntää.
Mites sitten kun luukkua viet eteenpäin...jääkö sitten saman levyinen rako etu osaan ja takaosaan....nyt varmaan jo näet miten se käyttäytyy ihan katsomalla?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Miksi C124sen takaluukunkansi alkoi irvistää?
Onko sarana antautunut? Eli nivel mennyt väljäksi? Miten saranat on kiinni korissa? Pulteilla?
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Miksi C124sen takaluukunkansi alkoi irvistää?
Juu, saahan sitä varaa kikkakakkosella, se vaan että itse vika ei niin poistu
Ja minulla ei väliin ole jäänyt sanomalehteä paksumpaa tai kovempaa, mutta auto oli kyllä perjantaina ohjauskulmien säädössä
Siksipä juuri pitää varmistella, ettei esim tuolla saranan alkupäässä ole mitään joka voisi moisen aiheuttaa.
Luukku asettuu kohdalleen & symmetrisesti kun sitä lykkää sisällepäin. Kiinni ollessa se ei onnistu, mutta luukku raollaan pääsee vielä näkemään, että menee asentoonsa kun kampeaa.
PS: Saranan alkupäätä koriin ei näe, se on jossain hattuhyllyn sisällä. Kukaan purkanut moista?
Ja minulla ei väliin ole jäänyt sanomalehteä paksumpaa tai kovempaa, mutta auto oli kyllä perjantaina ohjauskulmien säädössä
Siksipä juuri pitää varmistella, ettei esim tuolla saranan alkupäässä ole mitään joka voisi moisen aiheuttaa.
Luukku asettuu kohdalleen & symmetrisesti kun sitä lykkää sisällepäin. Kiinni ollessa se ei onnistu, mutta luukku raollaan pääsee vielä näkemään, että menee asentoonsa kun kampeaa.
PS: Saranan alkupäätä koriin ei näe, se on jossain hattuhyllyn sisällä. Kukaan purkanut moista?
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Miksi C124sen takaluukunkansi alkoi irvistää?
Olisikohan nyt käynyt samoin kuin kaverillakin ja nimenomaan kuskin puoli, alkoi yllättäen irvistämään samalla tavalla kuin kuvassakin tosin myös sisäkulma nousi myös silmin havaittavasi. Tässä tapauksessa meni koko sarana vaihtoon muu ei auttanut, korjaantui sillä...
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Miksi C124sen takaluukunkansi alkoi irvistää?
Vaakataso on oikea sentään.
Mitä kautta saranan korin pään näkee?
Mitä kautta saranan korin pään näkee?
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Miksi C124sen takaluukunkansi alkoi irvistää?
Hattuhylly irti niin löytyy säädöt.
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: Miksi C124sen takaluukunkansi alkoi irvistää?
vanhassa 203ssa oli takaluukku ruostunut lukon kohdalta ja lukko veti kontin toiseen reunaan kun sen laittoi kiinni.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Jussin 230CE vm '90 (siis 124) katsastuskäynnillä
Erillisistä viestiketjuista tänne yhdistettyjä aiheita: AUTON ESITTELY JA TAUSTOJA:
Jaahas, aloitetaanpas tämä aihe vihdoin viimein.
Pieni syy juhlaankin kun on, eli auto meni tänään läpi leimasta ilman mitään edes alkavaa huomautettavaa
No, viime leimalla sitten katseltiinkin eräänlainen kuntokartoitus, ja leima silloinkin tuli, mutta pienten kotiläksyjen kera.
Toisaalta ollaan hieman haikein mielin, koska leppoisa kuuppa menee tällä viikolla talvilepoon toisen stuttgartilaismerkkisen viereen.
Mutta eiköhän tähän saada tarinaa talven synkkinä iltoina nyt kun alkuun päästiin.
PS: jätin kokonaan pois sen W- tai C-alun tuosta otsikon 124'sta
Jaahas, aloitetaanpas tämä aihe vihdoin viimein.
Pieni syy juhlaankin kun on, eli auto meni tänään läpi leimasta ilman mitään edes alkavaa huomautettavaa
No, viime leimalla sitten katseltiinkin eräänlainen kuntokartoitus, ja leima silloinkin tuli, mutta pienten kotiläksyjen kera.
Toisaalta ollaan hieman haikein mielin, koska leppoisa kuuppa menee tällä viikolla talvilepoon toisen stuttgartilaismerkkisen viereen.
Mutta eiköhän tähän saada tarinaa talven synkkinä iltoina nyt kun alkuun päästiin.
PS: jätin kokonaan pois sen W- tai C-alun tuosta otsikon 124'sta
Viimeksi muokannut Juhani Halmeenmäki, Ma 23.10.2017 17:19. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis W124)
Heti alkuun viilaillaan pilkkua
W=Sedan
C=Coupe
W=Sedan
C=Coupe
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Jussin 230CE vm '90 (siis W124)
Mites muuten on, olin itse siinä muistikuvassa, että vasta kun "E-luokka" tuli '92 faceliftissä, niin samalla erotettiin C-, S- ja A-sarjat
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...