Mersu pikapesussa -> peili rikki
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Mersu pikapesussa -> peili rikki
Viikonlopun kyläilyreissuilla tuli käytettyä autoa pikapesussa Kankaanpäässä eilen lauantaina.
Peilit paukkuivat pesussa ollessa, mutta silloin ei mitään tavanomaisesta poikkeavaa tullut havaittua.
Tänään sitten ihmettelin oikeanpuoleisen peilin rungon isoa rakoa oveen nähden, verrattuna vasemmanpuoleiseen peiliin.
Tarkempi tarkastelu tuottikin tuloksen, että peilin saranamekanismi rikki.
Alumiinista valettu (tai vastaavasta) saranaosa oli pettänyt.
Soitin ko. huoltamon omistajalle, joka ihmetteli vahinkoa.
Totesi, että mersujen peilien kanssa ei ole ollut ongelmia.
Huomenna pitäisi palata aiheeseen uudelleen, saa nähdä korvaako huoltamo vahingon vai meneekö omaan piikkiin.
Siitä ei vielä tänään ollut mitään puhetta.
Saakohan peiliin osia erikseen, vai pitääkö ostaa koko peili täydellisenä?
Näytti KL-Varaosienkin hinta olevan suolainen (170 e) ja hajottamoidenkin hintataso huikea.
Kuori ja peiliosa + moottori yms. siis ovat ehjiä, vain itse saranointi rikki.
Peilit paukkuivat pesussa ollessa, mutta silloin ei mitään tavanomaisesta poikkeavaa tullut havaittua.
Tänään sitten ihmettelin oikeanpuoleisen peilin rungon isoa rakoa oveen nähden, verrattuna vasemmanpuoleiseen peiliin.
Tarkempi tarkastelu tuottikin tuloksen, että peilin saranamekanismi rikki.
Alumiinista valettu (tai vastaavasta) saranaosa oli pettänyt.
Soitin ko. huoltamon omistajalle, joka ihmetteli vahinkoa.
Totesi, että mersujen peilien kanssa ei ole ollut ongelmia.
Huomenna pitäisi palata aiheeseen uudelleen, saa nähdä korvaako huoltamo vahingon vai meneekö omaan piikkiin.
Siitä ei vielä tänään ollut mitään puhetta.
Saakohan peiliin osia erikseen, vai pitääkö ostaa koko peili täydellisenä?
Näytti KL-Varaosienkin hinta olevan suolainen (170 e) ja hajottamoidenkin hintataso huikea.
Kuori ja peiliosa + moottori yms. siis ovat ehjiä, vain itse saranointi rikki.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Re: Mersu pikapesussa -> peili rikki
Pikapesuja ei tueta, naarmuttaapi auton pinnan, jos siinä käytetään semmoisia pyöriviä harjoja.
Kerran katsoimme autoliikkeessä autoa ja siinä kyseisessä valossa huomasi tummansinistä pintaa vasten: aivan täynnä pieniä naarmuja/viiltoja, voisi sanoa että lähes koko auton osa, joten varmaan tullut pikapesuista.
Tosin empä ainakaan 10 vuoteen ole autopesulaa nähnyt, miten tekniikka on muuttunut?
Kerran katsoimme autoliikkeessä autoa ja siinä kyseisessä valossa huomasi tummansinistä pintaa vasten: aivan täynnä pieniä naarmuja/viiltoja, voisi sanoa että lähes koko auton osa, joten varmaan tullut pikapesuista.
Tosin empä ainakaan 10 vuoteen ole autopesulaa nähnyt, miten tekniikka on muuttunut?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Mersu pikapesussa -> peili rikki
Harjapesussa tätäkin hyvin satunnaisesti käytetään.Ere866 kirjoitti:Pikapesuja ei tueta, naarmuttaapi auton pinnan, jos siinä käytetään semmoisia pyöriviä harjoja.
Onneksi on tiedossa edullinen käsinpesupaikka, vain 16e / pesu.
Ja se on yllättäin Helsingissä
Pointtini ei tosin ollut pesu/pesulat/pesun laatu (vaikka po. huoltamon harjapesun pesutulokseen olinkin tyytyväinen), vaan se että saako rikkoutuneeseen peiliin erikseen saranaosia
Voisihan pesuloistakin laittaa joku asiansa osaava gallupin, jos ei vielä ole ollut.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Entäs Veho?sku kirjoitti:lyylen että vain saksasta saat uusia osia.
suomesta saat sitte kokopeilin
Jos vien Veholle laitettavaksi, niin tilaavatko vain rikkinäiset osat, vai pulttaavatko kokonaan uuden peilin kiinni ?
Jos koko peili, niin loppulasku on satoja euroja....
Kerrankin kun oli aluksi olevinaan halpa ja hyvä pikapesu, niin lopputulos olikin se, että erittäin kallis pesu olikin loppujen lopuksi kyseessä.
No, tilanne on ratkaisematon vielä toistaiseksi. Vastahan tämä tapahtui.
Jos menee huoltamon tai huoltamon vastuuvakuutuksen piikkiin, niin sitten asia on ok ja ruusuja asianmukaisesta ja vastuullisesta toiminnasta.
Jos ei, niin kuluttajasuojalautakunnalla lienee taas töitä.
Hommaan täysin sopimattomalla laitteellahan ei pidä autoja pesemän.
Ja laitehan on hommaan sopimaton, jos rikkoo autosta osia.
Tosin jotain varoitustekstejä oli pesuhallissa.
Mutta siinä tilanteessa on pesutapahtumasta enää hankala paeta, kun on hallin ovet jo kiinni ja alkaa vettä truutata suuttimista paineella
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Peiliä saa kolmessa osassa: kuori, lasi ja runko+moottori. Johonkin malleihin saa lisäksi moottoreita erikseen.
Runko+moottoriyhdistelmiä on sitten noin 8 kpl erilaisia kummallekin puolen sen mukaan onko autossa:
-sähköinen peilien kääntö (siis koko peilin kääntö pesua tms varten)
-asentomuisti
-automaattinen tummennus
W210:n vilkuton (-1999) ja vilkullinen (2000-) peili on juuresta saman muotoinen mutta sähköpistoke erilainen. Lisäksi säätömoottorien kiinnitys peilin runkoon näyttää samalta (3 ruuvia kolmion muodossa) mutta uudessa ruuvit on juuri sen verran lähempänä toisiaan että ei sovi. Kuori ja lasi ovat myös eri mallisett vilkuttomassa ja vilkullisessa.
Ja tuo vilkuton peili on ollut 95-99 välillä käytössä ainakin W140, 202, 208 ja 210-sarjan autossa. Eli käytetttynäkin saattaa sopiva runko vastaan tulla, ja jos sellaisen löydät niin moottorit, kuoren ja lasin saat vaihdettua vanhasta uuteen.
Runko+moottoriyhdistelmiä on sitten noin 8 kpl erilaisia kummallekin puolen sen mukaan onko autossa:
-sähköinen peilien kääntö (siis koko peilin kääntö pesua tms varten)
-asentomuisti
-automaattinen tummennus
W210:n vilkuton (-1999) ja vilkullinen (2000-) peili on juuresta saman muotoinen mutta sähköpistoke erilainen. Lisäksi säätömoottorien kiinnitys peilin runkoon näyttää samalta (3 ruuvia kolmion muodossa) mutta uudessa ruuvit on juuri sen verran lähempänä toisiaan että ei sovi. Kuori ja lasi ovat myös eri mallisett vilkuttomassa ja vilkullisessa.
Ja tuo vilkuton peili on ollut 95-99 välillä käytössä ainakin W140, 202, 208 ja 210-sarjan autossa. Eli käytetttynäkin saattaa sopiva runko vastaan tulla, ja jos sellaisen löydät niin moottorit, kuoren ja lasin saat vaihdettua vanhasta uuteen.
Kävin em. tekstin innoittamana penkomassa pahvilaatikoita ja sieltä pompsahti esille uusi taustakuorta vaille täydellinen W202 sivupeili 5-pinnisellä sähköpistokkeella, valm. -96. Näyttää vain olevan vasemmalle puolelle...jysi kirjoitti: Ja tuo vilkuton peili on ollut 95-99 välillä käytössä ainakin W140, 202, 208 ja 210-sarjan autossa. Eli käytetttynäkin saattaa sopiva runko vastaan tulla, ja jos sellaisen löydät niin moottorit, kuoren ja lasin saat vaihdettua vanhasta uuteen.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Olipa suolainen hinta peilin rungolla, 358 euroa
Plus työ päälle.
Loppulasku selvinnee iltapäivällä.
Plus työ päälle.
Loppulasku selvinnee iltapäivällä.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Hyvä vinkki.JP74 kirjoitti:Kannattaa voidella ajoittain peilin niveliä. Tuppaavat jumiutumaan ja tulos on juuri tämä. Itseltäni on mennyt yksi peili juuri samanlailla kuin Ari66:lta.
Tuollaisenhan luulisi kuuluvan määräaikaishuollon huoltokohteisiin.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Minä voisin myydä tämän 50 eurolla. Tarvitseeko kukaan? *MYYTY*SEV8 kirjoitti:Kävin em. tekstin innoittamana penkomassa pahvilaatikoita ja sieltä pompsahti esille uusi taustakuorta vaille täydellinen W202 sivupeili 5-pinnisellä sähköpistokkeella, valm. -96. Näyttää vain olevan vasemmalle puolelle...jysi kirjoitti: Ja tuo vilkuton peili on ollut 95-99 välillä käytössä ainakin W140, 202, 208 ja 210-sarjan autossa. Eli käytetttynäkin saattaa sopiva runko vastaan tulla, ja jos sellaisen löydät niin moottorit, kuoren ja lasin saat vaihdettua vanhasta uuteen.
Viimeksi muokannut SEV8, Su 21.11.2004 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nythän on kyseessä vallan eri kärry kuin 126, mutta saman ongelman eteen jouduin pari vuotta sitten. Sen harvan kerran kuin automaattipesussa autoa käytettiin, niin keulaan päin tulossa oleva pystyharja taittoi kuskin puolen peilin eli eteenpäin. Taaskepäinhän se taittuu siivosti kylkeä vasten, mutta etusuuntaan ei, joten sijoiltaan meni - saranat poikki.
Taisipa olla SEV8:n auttava käsivarasto pelastajana tuolloin, josta löytyi ehjä peilin runko. Luontevasti näytti olevan ikään kuin kolmessa osassa tämä keksintö eli taustakoppa, lasi ja runkohässäkkä.
Kun runkorakennetta tarkemmin katseli, niin taisivat juuri saranosat olla siten laadittu, että on koko rungon osto helposti edessä. Mutta toki Väykky on eri asia, myös peileiltään.
Taisipa olla SEV8:n auttava käsivarasto pelastajana tuolloin, josta löytyi ehjä peilin runko. Luontevasti näytti olevan ikään kuin kolmessa osassa tämä keksintö eli taustakoppa, lasi ja runkohässäkkä.
Kun runkorakennetta tarkemmin katseli, niin taisivat juuri saranosat olla siten laadittu, että on koko rungon osto helposti edessä. Mutta toki Väykky on eri asia, myös peileiltään.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Näin kävi tässäkin.Kaapo kirjoitti:Kun runkorakennetta tarkemmin katseli, niin taisivat juuri saranosat olla siten laadittu, että on koko rungon osto helposti edessä. Mutta toki Väykky on eri asia, myös peileiltään.
Runko tuli moottoreineen ja peileineen, vanhasta kävi vain ulkopuolinen muovikuori
-------------
Pesukustannuksen kokonaislaskelma:
+peili (runkoineen siis, sai vähän alennusta) 322,20 e
+vaihtotyö 36,60 e
+pientarvikkeet 2,38 e
Yht: 361,18 e
Ja itse pesu:
-pesu 7,90 e
Kokonaissumma: 369,08 e
-------------
Enää ihmetyttää kolme asiaa:
-yhteensä 10 minuutin työ maksaa 36,60 e
-mitkä ihmeen "pientarvikkeet"? Ei mitään tarvittu
-mistään ei taida saada laskutettua omaa yht. neljän tunnin asioidenhoitoa työaikana 4 x 125 e/h + alv 22% = 610 e
No, omaa aikaahan tuskin saa mistään veloitettua
Jotta semmoinen pesu se sitten.
Saas nähdä mitä huoltamo tuumaa tästä
Se on seuraava vaihe tässä pesutapahtumassa
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Olen varmaan kertonut täällä ennenkin, mutta kerrotaan taas.
Joskus kauan sitten oli käynyt pikapesussa BMW kuskilla huono tuuri.
Auto oli lähes uusi, joko 500- tai 700- sarjalainen Bemari.
Omistaja vei auton harjapesuun, irrotti antennin kuten pitääkin - vaan lohkolämmittimen johto oli tapana kääriä lisävalojen ympärille ja se jäi siihen pesuun ajettaessa.
No, kun näin käy niin Mr. Murphy kyllä huomaa sen.
Johto tarttui harjaan, harja repi sen irti ja johto kietoutui harjan ympärille.
Harja kulki edestä taakse ,pesi perän ja meni takaisin eteen omaa tahtiaan - johdon päässä oleva pistoke iski joka pyörähdyksellä auton kylkeen, eikä niitä pyörähdyksiä ole aivan vähän.
Ainakin tuntuu siltä kun autossaan tuota "pesua" kuuntelee...
Joskus kauan sitten oli käynyt pikapesussa BMW kuskilla huono tuuri.
Auto oli lähes uusi, joko 500- tai 700- sarjalainen Bemari.
Omistaja vei auton harjapesuun, irrotti antennin kuten pitääkin - vaan lohkolämmittimen johto oli tapana kääriä lisävalojen ympärille ja se jäi siihen pesuun ajettaessa.
No, kun näin käy niin Mr. Murphy kyllä huomaa sen.
Johto tarttui harjaan, harja repi sen irti ja johto kietoutui harjan ympärille.
Harja kulki edestä taakse ,pesi perän ja meni takaisin eteen omaa tahtiaan - johdon päässä oleva pistoke iski joka pyörähdyksellä auton kylkeen, eikä niitä pyörähdyksiä ole aivan vähän.
Ainakin tuntuu siltä kun autossaan tuota "pesua" kuuntelee...
wiimax.fi
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Niinpä, niinpä. Vaan kaupunkioloissa valitettavan harvinaista herkkua.petri.n kirjoitti:Taitaa käsipesu nousta kunniaan, niinkuin täällä.
Ainakaan kohtuuhinnalla.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Jep. Lue yltä kolmas viestinitpaltema kirjoitti:Meillä tuossa paikallisessa lukee pesuhallin seinällä että eivät korvaa hajonneita peilejä, antenneja tms.
Niin, mielenkiintoinen seikka.tpaltema kirjoitti: Enpä sitten tiedä vapauttaako tuo huoltamoa oikeasti mistään korvauksista, jos auto on kerran oikein pesuun ajettu ja muutenkin toimittu siten kun pitää...
Itse kyllä tulkitsen asiaa niin, että ko. kone ei sovellu henkilöautojen pesuun, jos edes vaaraa on vaurioitumisesta tai se on jopa niin ilmeinen, että siitä pitää mainita erikseen.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Jeps, kyllähän niitä koneita juurikin vissiin sen vuoksi säädellään ja huollellaan, että mitään kalustotappioita ei pääsisi syntymään, MUTTA sehän onkin sitten huoltoaseman kärees, että mennäänkö "kattila”-ohjelmalla vaiko jollain hienovaraisemmalla.Ari66 kirjoitti: Itse kyllä tulkitsen asiaa niin, että ko. kone ei sovellu henkilöautojen pesuun, jos edes vaaraa on vaurioitumisesta tai se on jopa niin ilmeinen, että siitä pitää mainita erikseen.
Äkkiä vaan tulisi mieleen, että nuo varoitukset kertoo juurikin siitä että pyykkikoneesta vähät välitetään. Ts. pesköön siellä ken uskaltaa, mehän ei kalliita Tammermatic äijiä paikalle kuhtuta.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Oli tuossa puhetta paikallisen huoltamon pitäjän kanssa noista korvauksista. Jos asiakas ajaa auton pesuun, niin on asiakkaan vastuulla, jos ei pystytä osoittamaan, että koneessa vikaa tai harjoihin takertunut jotain ylimääräistä. Huoltamo henkilökunnan ajaessa pesuun vastuu siirtyy huoltamolle. He ovat kuitenkin yleensä korvanneet vahingot, jos todellakin heidän koneensa aiheuttanut. Joskus tuotu auto pesuun, jossa ollut kylki vaurioitunut ja asiakas ruvennut väittämään, että kone naarmuttanut ja muuten pintaa kolistellut. Oli mennyt hiljaiseksi, kun ei ollut tienyt, että hallissa oli kameravalvonta, eikä auto ollut ihan ehta pesuun tullessa.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
No hei...petri.n kirjoitti:Joskus tuotu auto pesuun, jossa ollut kylki vaurioitunut ja asiakas ruvennut väittämään, että kone naarmuttanut ja muuten pintaa kolistellut. Oli mennyt hiljaiseksi, kun ei ollut tienyt, että hallissa oli kameravalvonta, eikä auto ollut ihan ehta pesuun tullessa.
Tällaisesta ei tässä tapauksessa ole kysymys.
Jonkinlainen taso lienee mersuforumilla? Kai ?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Muutama digikuva peilistä täällä:
http://www.timotk.net/ari/pikapesu/
http://www.timotk.net/ari/pikapesu/
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
En kyllä tarkoittanut sinun tapaustasi millään muotoa. Kerroin vain, mitä oli yritetty paikalliselle yrittäjälle. Sorry vaan, jos pääsit siihen käsitykseen, että olisin vihjaillut sinun harrastavan kyseistä toimintaa. Asiaan palatakseni. Kyseinen kaveri ei sitten ollut ajanut Mersulla vaan jollain muulla merkillä.
Jos se pallokiinnitys ei kanita ja jousi ei ole liian tiukka, niin kyllä tähti pyörii kuin puolukka siellä jossain harjojen tullessa ja mennessä. Mutta jos "laakeri" jumittaa, niin tähti lähtee helposti kuutamolle Ei se kara kovin paksu ole, ovatten saaneet niitä poikki lumiharjoillakin kolhaisemalla konepeltejä putsatessa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Osui ja upposi , tosin jälkitutkiskelu osoitti tähden juuressa olleen murtuman.Kaapo kirjoitti: ...ovatten saaneet niitä poikki lumiharjoillakin kolhaisemalla konepeltejä putsatessa.
Edit/Kaapo: älä suotta punastele, on niitä kohtalotovereita monia muitakin. Esim. eräs kaveri on istunut tähden poikki 240D:n nokkaan nojaten....
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Ajan kanssa tuntuvat nuo tähdetkin himmenevän ja etenkin kolmisakaraisen sakarat tuppaavat hapettumaan ja irtoamaan vuosikymmenten kuluessa. Viime talvena sain sakarat irtoamaan juurikin lumiharjalla huiskiessani. (Tosin kuulin huhuja etten ole myöskään ainoa pystärimies, jolle näin on käynyt...) Lokakuun puolella joku vandaali kävi kiskomassa paikoilleen kiilatun sakaran ympyräkehyksineen päivineen, ehjänä ei tosin ollut irronnut. Toivottavasti sai edes haavoja käsiinsä puoli-irtonaisesta kolmisakarasta.Timo L. kirjoitti:Osui ja upposi , tosin jälkitutkiskelu osoitti tähden juuressa olleen murtuman.Kaapo kirjoitti: ...ovatten saaneet niitä poikki lumiharjoillakin kolhaisemalla konepeltejä putsatessa.
Kun pystylyhdyssä oli vielä huono maalipinta niin käytin sitä harjapesuissa. Tähti pysyi kyllä aina mukana mutta aika vinossa se ulostullessa oli, vaikka W115:n tähti on astetta jäykemmällä jousella ja rakenteella varustettu kuin uudemmat.
OT: Näin tänään A140-mersun ja siinä oli jo takaluukusta irronnut tähden kehä. Olisivatko tähdetkin huonompaa tekoa kuin ennen?
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Joo, et ole...Olli Lajunen kirjoitti:Viime talvena sain sakarat irtoamaan juurikin lumiharjalla huiskiessani. (Tosin kuulin huhuja etten ole myöskään ainoa pystärimies, jolle näin on käynyt...)
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
no mulla ainakin on ollu aina pystyssä se ku oon pesuun menny ja peltiämyöten ku pois tullut, että periksi se kyl antaa ihan suosiolla..severi kirjoitti:mites, kestääkö tuo mersun konepeiton keulatähti hyvin harjapesun murjonnan? tuntuisi ainakin aika periksiantavalta. aikomus olisi kiesi pesaista ensi kerran harjakoneessa
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi