W213 E-sarja topikki
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Tuntuisi vaan sikäli melko oudolta, että Manner-Euroopassa myytävät C-Mersut tehtaisiin E-Afrikassa; siellä kun näyttäsi kuvien mukaan olevan vas.puoleinen liikenne:
http://crown.co.za/latest-news/mechanic ... ne-million" onclick="window.open(this.href);return false;
joten Iso-Britanniassa ja Irlannin tasavallassa myytävät C-sarjalaiset saattavat hyvinkin tulla Zwartkopista, mutta uskon Suomessa myytävien edelleenkin tulevan Bremenistä, kunnes toisin aukottomasti todistetaan.
http://crown.co.za/latest-news/mechanic ... ne-million" onclick="window.open(this.href);return false;
joten Iso-Britanniassa ja Irlannin tasavallassa myytävät C-sarjalaiset saattavat hyvinkin tulla Zwartkopista, mutta uskon Suomessa myytävien edelleenkin tulevan Bremenistä, kunnes toisin aukottomasti todistetaan.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Mitenkäs se maan vasemmanpuoleinen liikenne aiheeseen vaikuttaa? On USA:ssakin oikeanpuoleinen liikenne ja C-mersuja pitkään tuotu Etelä-Afrikasta. Suomeen tuodut japsitkin on oikeanpuoleiselle liikenteelle vaikka olisi Japanissa valmistettu.
Totta kyllä Etelä-Afrikasta lähtee paljon autoja vasemmanpuoleisen liikenteen maihin.
Totta kyllä Etelä-Afrikasta lähtee paljon autoja vasemmanpuoleisen liikenteen maihin.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
E-Afrikassa valmistetut mallit ovat varmaankin myös lämpimämpiin olosuhteisiin tarkoitettuja, joissa ei tarvita esim. takalasin tai istuinmen lämmittimiä. Edelleenkin odotan virallisia todisteita noista Suomessa myytävistä "neekeri-Mersuista".
Ja mitä tällä palstalla meuhkaaviin Volvo-fanaatikkoihin tulee, niin saavat minunkin puolesta painua Volvolandiaan!
Ja mitä tällä palstalla meuhkaaviin Volvo-fanaatikkoihin tulee, niin saavat minunkin puolesta painua Volvolandiaan!
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Eikös valmistusmaan näe suoraan runkonumeron oliko toisesta vai kolmannesta merkistä? En kyllä ymmärrä miten valmistusmaa vaikuttaa varusteihin... Tuskin Uudenkaupungin tehtaalla valmistetut mersutkaan kaikki on suomivarusteltuja...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Mitäköhän järkeä ylipäätänsä Pohjois-Euroopassa myytävät mallit olisi valmistaa noin kaukaisessa maailmankolkassa, kun paljon lähempänäkin on tehtaita Ovatko valmistuskustannukset muka niin paljon halvemmat, että kattavat kuljetuskustannukset tuolta asti
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Tietämättä vastausta itse kysymykseen, taidetaanhan noita autoja raahata tänne suht runsaasti Japanista, Koreasta ja Jenkeistäkin, joten olettaisin kuljetuskustannusten olevan suht sivuseikka autonvalmistuksessa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Nykymalleissa se tehdaskoodi on runkonumeron yhdestoista merkki, jos oikein laskin. Taisit viitata siihen merkkiin joka tulee automallin tyyppihyväksynnästä (mistä maasta haettu)?luokyio kirjoitti:Eikös valmistusmaan näe suoraan runkonumeron oliko toisesta vai kolmannesta merkistä? En kyllä ymmärrä miten valmistusmaa vaikuttaa varusteihin... Tuskin Uudenkaupungin tehtaalla valmistetut mersutkaan kaikki on suomivarusteltuja...
Samaa mieltä tehtaan osaamisesta, kyllä ne kokoaa täsmälleen sellaisen auton mitä kantakortissa sanotaan vaikka sen joutuisi kuskaamaan kauaskin. Aika pitkä matkahan Etelä-Afrikasta on Pohjois-Amerikkaankin.
EDIT: eka Veholta löytämäni C-mallin esittelyauto tähän sopiva esimerkki: KSC-304, WDD2050401R159933.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Eli kertooko tuossa valmistekoodissa jokin kirjain tai numero valmistusmaanDBFI kirjoitti: EDIT: eka Veholta löytämäni C-mallin esittelyauto tähän sopiva esimerkki: KSC-304, WDD2050401R159933.
Yleensä autonvalmistaja haluaa valmistaa autonsa siellä maanosassa, missä niiden suurin kysyntäkin on; miksi muuten esim. Mersu olisi perustanut SUV-tehdasta Pohjois-Amerikkaan
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Ymmärtäähän sen miksi tuota C-sarjan Afrikkalaisuutta ei liikaa mainosteta.
Tässä viestit kahdelta Suomalaiselta ostajalta, eikä ketjuissa kukaan asiaa epäile:
http://mbworld.org/forums/c-class-w205/ ... -w205.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mbworld.org/forums/c-class-w205/ ... frica.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mercedes-benzsa.co.za/media- ... new-c-clas" onclick="window.open(this.href);return false;
"C-Class models produced in the East London (South Africa) plant will be exported all over the globe. "Truly out of Africa, for the world," van der Merwe concludes."
Terveisin. Pian Ruotsissa valmistetun ja suunnitellun Kiinalaisen Volvon omistaja.
Niin ja ennemmin hyväksyn vaikka lauseen "Volvomiehet voi painua vittuun" kuin, että Volvo olisi enemmän Kiinalainen mitä esim. C-sarjan mersu on Afrikkalainen.
Tässä viestit kahdelta Suomalaiselta ostajalta, eikä ketjuissa kukaan asiaa epäile:
http://mbworld.org/forums/c-class-w205/ ... -w205.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mbworld.org/forums/c-class-w205/ ... frica.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mercedes-benzsa.co.za/media- ... new-c-clas" onclick="window.open(this.href);return false;
"C-Class models produced in the East London (South Africa) plant will be exported all over the globe. "Truly out of Africa, for the world," van der Merwe concludes."
Terveisin. Pian Ruotsissa valmistetun ja suunnitellun Kiinalaisen Volvon omistaja.
Niin ja ennemmin hyväksyn vaikka lauseen "Volvomiehet voi painua vittuun" kuin, että Volvo olisi enemmän Kiinalainen mitä esim. C-sarjan mersu on Afrikkalainen.
MB W205 C200 AMG Line 2015, BMW 530e M-Sport 2018, BMW 520d xDrive Luxury Line 2018
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Afrikassa on muuten tosi paljon kaikenlaista rihkamaa missä lukee "Made in USA" tai "Made in Germany" vaikka on ihan tasan sata varma, että kyseinen roska on tehty kiinassa. Näinhän se menee Volvollakin
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Onko kenelläkään esittää jotain faktaakin perusteeksi, että autojen laadunvalvonnassa olisi oikeasti tehdaskohtaisia eroja, vaikka autot kasattaisiin missä ja kenen toimesta? Itse väittäisin esimerkiksi Suomessa valmistetun A-sarjalaisen eroavan muualla valmistetusta vain kantakortin perusteella.
Volvoahan taas on aina myyty mielikuvilla mm. turvallisuudesta ja taloudellisuudesta, vaikka todellisuus on monesti ollut jotain ihan muuta ja tämä "Ruotsissa suunniteltu ja valmistettu Volvo" on taas hyvää jatkumoa tälle. Jos päättäjät tarjoaa resursseiksi kananp*skaa, ei siintä synny maukasta kanakeittoa, oli se sitten vaikka Michelin-kokin suunnittelema ja valmistama, mutta se kuullostaa paremmalta
Volvoahan taas on aina myyty mielikuvilla mm. turvallisuudesta ja taloudellisuudesta, vaikka todellisuus on monesti ollut jotain ihan muuta ja tämä "Ruotsissa suunniteltu ja valmistettu Volvo" on taas hyvää jatkumoa tälle. Jos päättäjät tarjoaa resursseiksi kananp*skaa, ei siintä synny maukasta kanakeittoa, oli se sitten vaikka Michelin-kokin suunnittelema ja valmistama, mutta se kuullostaa paremmalta
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Kyllä se on kuulkaa niin että kaikki nykyautot on vaarallisia Gambiassa kasattuja nitiseviä vessoja. Nyt kun tämä tuli selväksi niin täst edes keskittykäämme Väyrysen ruosteongelmiin ja 124:n jatkuvaan ylistämiseen.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Kyllä Amerikassa kasatuissa W205 C-sarjalaisissa oli enemmän laatuongelmia kuin Saksassa kasatuissa, joissa niissäkin oli paljon. Useat auton haluavat amerikkalaiset tiedustelivat forumeilla miten saisi tilattua autonsa Saksasta eikä omasta maasta.sonikki kirjoitti:Onko kenelläkään esittää jotain faktaakin perusteeksi, että autojen laadunvalvonnassa olisi oikeasti tehdaskohtaisia eroja, vaikka autot kasattaisiin missä ja kenen toimesta? Itse väittäisin esimerkiksi Suomessa valmistetun A-sarjalaisen eroavan muualla valmistetusta vain kantakortin perusteella.
Volvoahan taas on aina myyty mielikuvilla mm. turvallisuudesta ja taloudellisuudesta, vaikka todellisuus on monesti ollut jotain ihan muuta ja tämä "Ruotsissa suunniteltu ja valmistettu Volvo" on taas hyvää jatkumoa tälle. Jos päättäjät tarjoaa resursseiksi kananp*skaa, ei siintä synny maukasta kanakeittoa, oli se sitten vaikka Michelin-kokin suunnittelema ja valmistama, mutta se kuullostaa paremmalta
Kyllä tuo Volvon turvallisuus on ihan fakta. Uusi Volvo XC90 sai ilmestyessään EuroNCAP-testissä parhaat arvosanat mitä mikään auto siihen mennessä ja on tällä hetkellä edelleen toiseksi parhaimmat pisteet saanut automalli. Edellisen kerran Volvoa testattiin niinkin kauan sitten kuin vuonna 2012, jolloin silloinkin tuloksena oli ennätyspisteet. Volvon turvallisuuden perusteeksi löytyy ihan selkeät faktat ja nuo eivät ole niistä lähellekään ainoat. IIHS julkaisi viime vuonna kuolemantapaukset eri autoilla matkustaneista vuosilta 2009-2012 ja yksikään XC90:llä matkustanut ei ollut kuollut tuona aikana. IIHS ottaessa käyttöön small overlap-testin vuonna 2012, kaikki Volvot suoriutuivat siitä heti hyvin arvosanoin toisin kuin Saksalaiset, joista moni sai täysin surkeat arvosanat. Tosin ei siitä Volvoa lukuunottamatta selvinnyt juuri muutkaan merkit. Pettynyt olen jos uusi S90/V90 ei saa jälleen kaikkien aikojen parhaita pisteitä ainakin omassa luokassaan.
Taloudellisuus on täyttä paska puhetta (En ole koskaan tuollasta edes kuullut)
Kannataisi itse pelata faktoilla eikä mielikuvilla, eikä naurettavilla argumenteilla. No sama juttuhan se on aina jos merkkiforumilla ei pidä juuri sitä merkkiä parhaana.
Ai niin nyt voit perustella miksi Volvon turvallisuus on pelkkä mielikuva...
Viimeksi muokannut el_ucca, Su 07.08.2016 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB W205 C200 AMG Line 2015, BMW 530e M-Sport 2018, BMW 520d xDrive Luxury Line 2018
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Samat robotit asentaa ja tarkistaa kriittiset työt, teoriassa eroja voi jäädä käsityöstä jos laadunvalvonnassa olisi eroja. Amerikkalaiset ostajat on kyllä niin kriittisiä pienten nitinöidenkin osalta että tuskin Etelä-Afrikassa on varaa hutiloida yhtään enempää kuin Saksassa. Eikä kai muualla ole ollut tahallista valmiiden autojen sabotointia kuin Saksassa...sonikki kirjoitti:Onko kenelläkään esittää jotain faktaakin perusteeksi, että autojen laadunvalvonnassa olisi oikeasti tehdaskohtaisia eroja, vaikka autot kasattaisiin missä ja kenen toimesta? Itse väittäisin esimerkiksi Suomessa valmistetun A-sarjalaisen eroavan muualla valmistetusta vain kantakortin perusteella.
Suuria laatueroja tulee kun auto suunnitellaan USA:ssa eikä Saksassa. Joku ML ja sen johdannaiset alkuun hyvä esimerkki, laatu näkyy jopa korjaamokäsikirjan sisällössä. Ottivat sentään oppia, uudemmat USA:ssa suunnitellut mallit jo paljon parempia.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Kannattaa sitten ottaa se pää sieltä mihin ikinä oletkin sen tunkenut, niin että korvat tulevat vapaaksi. Minulla on ollut 1991-2010 viisi volvoa (440 turbo, V40T, 3xV70 eri koneilla), ja kyllä ne kaikki veivät selvästi enemmän menovettä kuin samanikäiset, -kokoiset ja yhtä tehokkaat kilpailijansa. Viimeinen oli vuonna 2010, sen jälkeisestä ajasta ei ole omakohtaisia kokemuksia.el_ucca kirjoitti: Taloudellisuus on täyttä paska puhetta (En ole koskaan tuollasta edes kuullut)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 157
- Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Tahdotko sinä __ ____ ottaa tämän Volvon puolisoksesi ja rakastaa tätä niin laatuongelmien ja takaisikutsukampanjoiden keskellä.. Tämä ei lienee vielä mahdollista , Väyrysen uudelle puolueelle kansalaisaloitetta vaan tekemään. Niin paljon näköjään täältä löytyy Volvo rakkautta. Häämatkahan tietenkin suuntautuu Kiinanmuurille.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Tiedä missä mikin on suunniteltu, mutta s205 jätti kolmesti tielle, tai no nilkuttaen pääsi korjaamolle, vajaan 6 kk ikäisenä, niin minusta se ei ole laatuauton merkki.DBFI kirjoitti: Suuria laatueroja tulee kun auto suunnitellaan USA:ssa eikä Saksassa.
Vastaavaa omalla tapahtunut edellisen kerran -82 Escortin kanssa.
Nyt s211 takana vastaava km määrä, mutta yhteensä 10 kertaa enemmän, eikä vielä ole jättänyt tielle.
Mitä laadulle on tapahtunut kymmenessä vuodessa?
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Tuolla valmistenumerolla EPC antaa mm. koodin "165 - PRODUCTION LOCATION VEHICLE SOUTH AFRICA".Laaksonen kirjoitti:Eli kertooko tuossa valmistekoodissa jokin kirjain tai numero valmistusmaanDBFI kirjoitti: EDIT: eka Veholta löytämäni C-mallin esittelyauto tähän sopiva esimerkki: KSC-304, WDD2050401R159933.
Yleensä autonvalmistaja haluaa valmistaa autonsa siellä maanosassa, missä niiden suurin kysyntäkin on; miksi muuten esim. Mersu olisi perustanut SUV-tehdasta Pohjois-Amerikkaan
ex.W212 220CDI
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
tj86430 kirjoitti:Kannattaa sitten ottaa se pää sieltä mihin ikinä oletkin sen tunkenut, niin että korvat tulevat vapaaksi. Minulla on ollut 1991-2010 viisi volvoa (440 turbo, V40T, 3xV70 eri koneilla), ja kyllä ne kaikki veivät selvästi enemmän menovettä kuin samanikäiset, -kokoiset ja yhtä tehokkaat kilpailijansa. Viimeinen oli vuonna 2010, sen jälkeisestä ajasta ei ole omakohtaisia kokemuksia.el_ucca kirjoitti: Taloudellisuus on täyttä paska puhetta (En ole koskaan tuollasta edes kuullut)
Juuri noinhan minä sanoin. Volvojen taloudellisuus on täyttä paskapuhetta, eli ne eivät ole koskaan olleet erityisen taloudellisia, vaan juurikin päinvastoin. Et tainnut lukea ihan tarkkaan kun oli niin kiire solvaamaan ja pätemään.
MB W205 C200 AMG Line 2015, BMW 530e M-Sport 2018, BMW 520d xDrive Luxury Line 2018
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Selvä, ymmärsin väärin.el_ucca kirjoitti:
Juuri noinhan minä sanoin. Volvojen taloudellisuus on täyttä paskapuhetta, eli ne eivät ole koskaan olleet erityisen taloudellisia, vaan juurikin päinvastoin.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Kova vääntö täällä käynnissä, töihin paluuko se noin harmittaa vai mikä... Sinänsä ei ole mitään asiaan liityvää lisättävää, mutta onko kenelläkään täällä vielä ajo / käyttökokemuksia tästä uudesta E-sarjasta? Ihan yleisiä huomioita kiinnostaisi kuulla ja "pakollisista" varusteista. Joissain koeajoraporteissa on esim. mainittu, että olisi jopa hiljaisimpia autoja joita on testattu, mutta muistaakseni suomessa tuulilasi taisi moittia rengasmelua 19"-vanteilla. Mukavuus lienee kunnossa kuitenkin.
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Nelipyttyinen diesel vaikuttaa hiljaisemmalta kuin vanha mutta silti meluisampi kuin (vanhakin) BMW:n nelonen (jos nyt vieraan merkin saa tällä foorumilla mainita).
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Ja muuta ei siis ole edelleenkään tarjota väitteiden perusteeksi? Pelkkien foorumi lässytysten varaan en hirveästi laskisi, varsinkaan kun kyse on jenkeistä Pelkästään foorumisisällön perusteella tehdyillä päätelmillä jokaikinen automerkki ja malli on ongelmia täynnä oleva vikapesäke.el_ucca kirjoitti:Kyllä Amerikassa kasatuissa W205 C-sarjalaisissa oli enemmän laatuongelmia kuin Saksassa kasatuissa, joissa niissäkin oli paljon. Useat auton haluavat amerikkalaiset tiedustelivat forumeilla miten saisi tilattua autonsa Saksasta eikä omasta maasta.
Tämä onkin suuri uutinen, jos parhaat pisteet ikinä saannut auto on SUV. Ei liene kovin realistista tehdä vertailua eri luokkien kesken, vaikka tuo parhaat pisteet kaikista malleista-ilmaisu saakin asian taas kuullostamaan Volvomaiseen tapaan paremmalta. Renault Twingosta esimerkiksi ei saa ikipäivänä yhtä turvallista autoa, kuin mitä tuollainen järkäle on lähtökohtaisesti huonoimmillaankin. Tuo "parhaat pisteet ikinä" rikkoutunut myös muiden valmistajien toimesta ja tätä kutsutaan kehitykseksi, minkä aallonharjalla Volvo on toistaiseksi tuoreella mallillaan, mikä ei tee siintä millään tavalla ylivertaista turvasuunnittelun osaajaa muihin valmistajiin nähden.el_ucca kirjoitti:Uusi Volvo XC90 sai ilmestyessään EuroNCAP-testissä parhaat arvosanat mitä mikään auto siihen mennessä ja on tällä hetkellä edelleen toiseksi parhaimmat pisteet saanut automalli.
Mitä tästä pitäisi päätellä? Onko kaikki tilaston autojen kolarit tapahtuneen indenttisissä olosuhteissa? Suomessa ei kuollut viime vuonna yhtään Fiat 127 kuskia, vaikka näitä on liikenteessä, joten mahtaa olla h*lvetin turvallinen auto tämäkin.el_ucca kirjoitti:IIHS julkaisi viime vuonna kuolemantapaukset eri autoilla matkustaneista vuosilta 2009-2012 ja yksikään XC90:llä matkustanut ei ollut kuollut tuona aikana.
Minkä perusteella sun kirjoitukset on yhtään enempää faktaa kuin muiden kirjoitukset?el_ucca kirjoitti:Kannataisi itse pelata faktoilla eikä mielikuvilla, eikä naurettavilla argumenteilla.
Mielikuva = jokin asia mielletään muuksi, kuin mitä se oikeasti on. Valtaosa väestöstä pitää Volvoa erityisen turvallisena merkkinä verrattuna muihin merkkeihin, mitä se ei ainakaan tilastojen valossa ole. Eikö tällöin voida puhua mielikuvasta?el_ucca kirjoitti:Ai niin nyt voit perustella miksi Volvon turvallisuus on pelkkä mielikuva...
En ole ainakaan tietoisesti väittänyt Volvoa missään vaiheessa turvattomaksi autoksi, mutta kun vuosikymmeniä puhutaan edelläkävijänä turva-asioissa merkistä, mikä on suoltanut aikojen saatossa pihalle mm. "tapporattia", "giljotiini-volvoa" ja mikä keskittyi vielä pataraudan käyttöön, kuin muilla merkeillä oli jo törmäysenergiaa sitovat rungot/airbagit ym. käytössä ja minkä innovatiiviset keksinnöt aihepiiriin liittyen on varsin vaatimattomat, niin en voi kuin ihmetellä mistä moinen status.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
- Etwas Anders
- Mersumies
- Viestit: 1055
- Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Tästä spekuloinnista koskien valmistusmaan vaikutusta auton laatuun,aikoinaan kun Uudessakaupungissa valmistettiin Saabeja, niin Saab-miesten keskuudessa oli käsitys,että Ruotsissa valmistetut olivat laadukkaampia kuin Suomessa.Tämä siis tosi Tee se itse-miesten mielipiteenä,jotka itse Saabejaan rassasivat ja kaiken niistä tunsivat.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Ei jukupätkä Eetu!
Ei Volvo riittänyt, vaan piti sitten repiä se toinenkin naapurin svenssonin menestystarina tähän ketjuun...
R.I.P. hoppas
Kaupan hyllyssä kassajonon etenemistä odotellessa selailin AB suomea ja osui yhdeltä aukeamalta vanha E-farkku (S212) vs. uusi (S213) noin tilojen puolesta ja on näemmä taas tavarankuljetuskapasiteetti ottanut vähän nokkiinsa uudessa eemelissä. No, kun noita jo kuvissa vertailee, niin helppo nähdä jotain yhtenevää kuin 210- ja S211-mallivaihdoksen aikaan.
Ei Volvo riittänyt, vaan piti sitten repiä se toinenkin naapurin svenssonin menestystarina tähän ketjuun...
R.I.P. hoppas
Kaupan hyllyssä kassajonon etenemistä odotellessa selailin AB suomea ja osui yhdeltä aukeamalta vanha E-farkku (S212) vs. uusi (S213) noin tilojen puolesta ja on näemmä taas tavarankuljetuskapasiteetti ottanut vähän nokkiinsa uudessa eemelissä. No, kun noita jo kuvissa vertailee, niin helppo nähdä jotain yhtenevää kuin 210- ja S211-mallivaihdoksen aikaan.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
En tunne henkilökohtaisesti yhtään C-mersun omistajaa muuta kuin itseni, mutta tuo, että forumeilta saatu tieto on pelkkää paskaa on lähinnä ollut yleensä niitä lukemattomien 60-vuotiaiden kädettömien kommentti. Nykyaikana tietoa saa Internetistä, ei enää pelkästään Esson baarista. Ja tietoa on saatavilla huomattavasti enemmän kuin aikaisemmin. Jos jatkuvasti eurooppalaiset, suomalaiset mukaanluettuna valittavat samasta asiasta, niin kyllä ne viat silloin ovat todellisia. Esim. tuulensuhinaongelmaan tuli kuukausien päästä ihan tehtaan ohjeet miten se korjataan ja useaan C-mersuun vaihdettin sen johdosta etusivulasit sekä tiivisteen ja tehtiin oven säätö uudelleen. Seurasin auton oston jälkeen forumeita sen verran aktiivisesti, että auton tyyppivioista sai aika hyvän kuvan. Ja jenkkilässä oli ihan naurettavia ongelmia mm. järjestään toinen takavalo oli asennettu huonosti tai artico-nahkapenkkeihin tuli pakkasella kamalia läiskiä (vaihdettiin takuuseen)sonikki kirjoitti:Ja muuta ei siis ole edelleenkään tarjota väitteiden perusteeksi? Pelkkien foorumi lässytysten varaan en hirveästi laskisi, varsinkaan kun kyse on jenkeistä Pelkästään foorumisisällön perusteella tehdyillä päätelmillä jokaikinen automerkki ja malli on ongelmia täynnä oleva vikapesäke.el_ucca kirjoitti:Kyllä Amerikassa kasatuissa W205 C-sarjalaisissa oli enemmän laatuongelmia kuin Saksassa kasatuissa, joissa niissäkin oli paljon. Useat auton haluavat amerikkalaiset tiedustelivat forumeilla miten saisi tilattua autonsa Saksasta eikä omasta maasta.
Tämä onkin suuri uutinen, jos parhaat pisteet ikinä saannut auto on SUV. Ei liene kovin realistista tehdä vertailua eri luokkien kesken, vaikka tuo parhaat pisteet kaikista malleista-ilmaisu saakin asian taas kuullostamaan Volvomaiseen tapaan paremmalta. Renault Twingosta esimerkiksi ei saa ikipäivänä yhtä turvallista autoa, kuin mitä tuollainen järkäle on lähtökohtaisesti huonoimmillaankin. Tuo "parhaat pisteet ikinä" rikkoutunut myös muiden valmistajien toimesta ja tätä kutsutaan kehitykseksi, minkä aallonharjalla Volvo on toistaiseksi tuoreella mallillaan, mikä ei tee siintä millään tavalla ylivertaista turvasuunnittelun osaajaa muihin valmistajiin nähden.el_ucca kirjoitti:Uusi Volvo XC90 sai ilmestyessään EuroNCAP-testissä parhaat arvosanat mitä mikään auto siihen mennessä ja on tällä hetkellä edelleen toiseksi parhaimmat pisteet saanut automalli.
Mitä tästä pitäisi päätellä? Onko kaikki tilaston autojen kolarit tapahtuneen indenttisissä olosuhteissa? Suomessa ei kuollut viime vuonna yhtään Fiat 127 kuskia, vaikka näitä on liikenteessä, joten mahtaa olla h*lvetin turvallinen auto tämäkin.el_ucca kirjoitti:IIHS julkaisi viime vuonna kuolemantapaukset eri autoilla matkustaneista vuosilta 2009-2012 ja yksikään XC90:llä matkustanut ei ollut kuollut tuona aikana.
Minkä perusteella sun kirjoitukset on yhtään enempää faktaa kuin muiden kirjoitukset?el_ucca kirjoitti:Kannataisi itse pelata faktoilla eikä mielikuvilla, eikä naurettavilla argumenteilla.
Mielikuva = jokin asia mielletään muuksi, kuin mitä se oikeasti on. Valtaosa väestöstä pitää Volvoa erityisen turvallisena merkkinä verrattuna muihin merkkeihin, mitä se ei ainakaan tilastojen valossa ole. Eikö tällöin voida puhua mielikuvasta?el_ucca kirjoitti:Ai niin nyt voit perustella miksi Volvon turvallisuus on pelkkä mielikuva...
En ole ainakaan tietoisesti väittänyt Volvoa missään vaiheessa turvattomaksi autoksi, mutta kun vuosikymmeniä puhutaan edelläkävijänä turva-asioissa merkistä, mikä on suoltanut aikojen saatossa pihalle mm. "tapporattia", "giljotiini-volvoa" ja mikä keskittyi vielä pataraudan käyttöön, kuin muilla merkeillä oli jo törmäysenergiaa sitovat rungot/airbagit ym. käytössä ja minkä innovatiiviset keksinnöt aihepiiriin liittyen on varsin vaatimattomat, niin en voi kuin ihmetellä mistä moinen status.
Jos Volvo XC90 oli koko vuoden 2015 turvallisin auto. Volvo V40 koko vuoden 2012 turvallisin auto ja XC60 vuoden 2009 viidenneksi turvallisin auto, niin kyllä se kertoo mielestäni selvästi keskimääräistä paremmasta turvallisuudesta. Mersutkin ovat turvallisemmasta päästä, mutta en väittänytkään Volvon olevan mitenkään selvästi turvallisempi kuin esim. mersu. Ja tarkennetaan nyt vielä että puhutaan nykyautoista, eikä kaiveta jotain naurettavia "30 vuotta sitten yksi Volvo ei ollut turvallinen" Vuoden 2015 turvallisin auto ei ole väliaikainen titteli, vaan sen voi saavuttaa vain yksi automalli.
Miten auton iso koko muuten vaikuttaa positiivisesti siihen, että auto pärjää hyvin jos se menee kylki edellä tolppaan joka ei anna yhtään periksi? Entä törmäys jalankulkijaan? On olemassa paljon muitankin kriteerejä auton turvalllsuudelle kuin nokkakolari toiseen autoon. Lähtökohtaisesti iso auto on turvallisempi, mutta tekevät niitä muutkin valmistajat, mutta silti Volvo on ykkönen, vaikkakin erot ovat pieniä, mutta niin ne huipulla monesti ovatkin. E-mersun ja Volvo S90 tulokset ovat vielä julkistamatta ja tuo kamppailu tulee eittämättä olemaan kova, vaikkakaan sillä nyt ei ole mitään merkitystä jos niiden välinen ero on vaikka jotain parin prosentin luokkaa. Mutta mielenkiinnolla ainakin itse odotan niitä.
Kaikkiin on olemassa jokin lähde. Onko tuohon FIAT 127 kuolemien määriin muuta kuin Esson baarissa ohimennen kuultu? Ja tietty löytyy myös tieto siitä paljonko niitä oli liikenteessä?]Minkä perusteella sun kirjoitukset on yhtään enempää faktaa kuin muiden kirjoitukset?
Tuohon small overlap testi-juttuun voisit ottaa vielä kantaa, vaikka sihen asiallisesti vastaaminen ehkä vaatiikin sinulta hieman liikaa perehtymistä asiaan.
Eihän Volvo kehittänyt kuin nykyisen kolmipisteturvavyön, joka nyt on ehkäpä auton tärkein turvavaruste edelleenkin.minkä innovatiiviset keksinnöt aihepiiriin liittyen on varsin vaatimattomat, niin en voi kuin ihmetellä mistä moinen status.
MB W205 C200 AMG Line 2015, BMW 530e M-Sport 2018, BMW 520d xDrive Luxury Line 2018
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Ylempänä kysyttiin käyttökokemuksia käyttäjiltä. Olen nyt ajanut 1200 km 220 D Premium avantcardella. Yhtään lisävarustetta en autoon ottanut eturoiskeläppien lisäksi. Auto on todella hiljainen, hiljaisempi varsinkin moottoriltaan kuin edeltänyt W212. 120- 130 vauhdissa kierroksia alle 1500 matka-ajossa. Rullaa todella kevyesti, tässä autossa renkaina Dunlop sport maxx Rt 2, sileällä tiellä ok, mutta karhealla asfaltilla jyristää kivasti. Rengasmelu isompi tällöin kuin meidän C W205 misukoilla varustettuina. Näitä kuulemma tulee näillä renkailla, kumho, pirelli ja michelin. Todella hyvä ajaa, peruutuskamera kiva lisä ja tutkat varoittaa auton kyljestäkin liian lähellä olevista esineistä. Tilat isontuneet hiukkasen edellisestä myös. Kaksi kertaa tankannut, kulutuslukemat 4 litraa ja 4,8l satasella. Jälkimmäisen tankkauksen kilometrit tuli moottoritiellä 120-130 mittarinopeudella työmatkaa ajaessa. Hyvä autohan tämä on, tuulilasin koeajolla kerrottiin tämän pyyhkivän lattiaa muihin kilpailijoihin verrattuna. Cd soitinta ei ole lainkaan ja yllätyksenä ei vaihda itse kauko/lyhyt valoille, mikä oli entisessä ja meidän C mallissakin.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Ketään muuta, jonka silmään on enemmän tuo ns. perinteinen maski kuin tuo Avantgarde?
https://i.ytimg.com/vi/6PwvTzFGjVM/maxresdefault.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Varsinkin W205:n ilmeisesti Exclusive-versioon saatavissa oleva maski, jossa on nuo tuuliohjaimen, hivelee ainakin omaa silmää! Onko sellainen tarjolla myös uuteen E-sarjaan?
https://i.wheelsage.org/pictures/m/merc ... ne_12.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://i.ytimg.com/vi/6PwvTzFGjVM/maxresdefault.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Varsinkin W205:n ilmeisesti Exclusive-versioon saatavissa oleva maski, jossa on nuo tuuliohjaimen, hivelee ainakin omaa silmää! Onko sellainen tarjolla myös uuteen E-sarjaan?
https://i.wheelsage.org/pictures/m/merc ... ne_12.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;
S204 C250 CDI MY13
S203 C270 CDI MY05
S203 C200 CDI MY03
S203 C270 CDI MY05
S203 C200 CDI MY03
-
- Mersumies
- Viestit: 2781
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Kyllä Mercedeksen keulillä pitää olla perinteinen maski, jossa tähti on konepellin päällä. Poikkeuksena coupet, joissa tähti kuuluu olla maskissa.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Kiva kuulla kokemuksista, että ilman lisävarusteitakin pärjää. Renkaat lienevät 17" vakiona? Itsekin katselin että välttämättä ei tarvitsisi ruksia oikeastaan mitään, vaikka houkutuksia tuossa varustelistassa riittääkin. Saattaisin jopa pärjätä pelkällä business-varustelulla. En välttämättä kaipaisi noita ulkopuolen kromikoristeita, tosin ilmeisesti sisätilatkin ovat karummat. Pitäisi nähdä erot livenä. Ilmeisesti tuo kaukovaloavustin tulee niiden multibeamledien kanssa. Ilmeisesti kokemusta löytyy myös uudesta c-sarjasta, niin miten vertaisit c- ja e -sarjaa muuten?monsteri kirjoitti:Ylempänä kysyttiin käyttökokemuksia käyttäjiltä. Olen nyt ajanut 1200 km 220 D Premium avantcardella. Yhtään lisävarustetta en autoon ottanut eturoiskeläppien lisäksi. Auto on todella hiljainen, hiljaisempi varsinkin moottoriltaan kuin edeltänyt W212. 120- 130 vauhdissa kierroksia alle 1500 matka-ajossa. Rullaa todella kevyesti, tässä autossa renkaina Dunlop sport maxx Rt 2, sileällä tiellä ok, mutta karhealla asfaltilla jyristää kivasti. Rengasmelu isompi tällöin kuin meidän C W205 misukoilla varustettuina. Näitä kuulemma tulee näillä renkailla, kumho, pirelli ja michelin. Todella hyvä ajaa, peruutuskamera kiva lisä ja tutkat varoittaa auton kyljestäkin liian lähellä olevista esineistä. Tilat isontuneet hiukkasen edellisestä myös. Kaksi kertaa tankannut, kulutuslukemat 4 litraa ja 4,8l satasella. Jälkimmäisen tankkauksen kilometrit tuli moottoritiellä 120-130 mittarinopeudella työmatkaa ajaessa. Hyvä autohan tämä on, tuulilasin koeajolla kerrottiin tämän pyyhkivän lattiaa muihin kilpailijoihin verrattuna. Cd soitinta ei ole lainkaan ja yllätyksenä ei vaihda itse kauko/lyhyt valoille, mikä oli entisessä ja meidän C mallissakin.
Itse pidän myös tuosta perinteisestä maskista E-sarjan yhteydessä. Kyllä tuon tuuliohjaimen näyttää saavan myös E-sarjaan. Tietääkö kukaan mikä sen tarkoitus on tarkemmin? Sulkeutuu se itsestään vauhdin mukaan vai ajaako se samaa asiaa kun nämä maskinpeitot kylmässä?Viimi kirjoitti:Ketään muuta, jonka silmään on enemmän tuo ns. perinteinen maski kuin tuo Avantgarde?
https://i.ytimg.com/vi/6PwvTzFGjVM/maxresdefault.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Varsinkin W205:n ilmeisesti Exclusive-versioon saatavissa oleva maski, jossa on nuo tuuliohjaimen, hivelee ainakin omaa silmää! Onko sellainen tarjolla myös uuteen E-sarjaan?
https://i.wheelsage.org/pictures/m/merc ... ne_12.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI