W211 ostamassa...ostettu !

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
projektori
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 17.02.2006 17:19
Paikkakunta: Kuopio

W211 ostamassa...ostettu !

Viesti Kirjoittaja projektori »

Kovan arpomisen ja pähkäilyn jälkeen on tulevaksi autoksi valikoitunut E320 cdi, w211 kopalla. Suora kutonen ja automaattilaatikko.

Mitä näistä kannattaa katsoa ostotilanteessa ? Eniten huolettaa vaihdelaatikko ja ne glykolivuodot, pystyykö sitä mitenkään toteamaan ilman laatikon aukaisua ???

Kaikkia vinkkejä otetaan vastaan, auton hyvyydestä tai huonoudesta voidaan sitten keskustella vaikka jossain toisessa ketjussa.... :D
Viimeksi muokannut projektori, Su 14.08.2016 21:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
egyptian
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 12.05.2010 22:45
Paikkakunta: Espoo

Re: W211 ostamassa...

Viesti Kirjoittaja egyptian »

projektori kirjoitti:Kovan arpomisen ja pähkäilyn jälkeen on tulevaksi autoksi valikoitunut E320 cdi, w211 kopalla. Suora kutonen ja automaattilaatikko.

Mitä näistä kannattaa katsoa ostotilanteessa ? Eniten huolettaa vaihdelaatikko ja ne glykolivuodot, pystyykö sitä mitenkään toteamaan ilman laatikon aukaisua ???

Kaikkia vinkkejä otetaan vastaan, auton hyvyydestä tai huonoudesta voidaan sitten keskustella vaikka jossain toisessa ketjussa.... :D
Kun kyseessä on vähintään 10v vanha auto, niin luulisi jo tuon olleen korjattu...?
projektori
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 17.02.2006 17:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: W211 ostamassa...

Viesti Kirjoittaja projektori »

Siitä pitikin kysymäni, että kun se sitten jossain vaiheessa menee tai on jo mennyt niin onko korjaavana toimenpiteenä se uudempi Behrin syyläri ? Mahdollisesti laatikon remontti vai saako remontoitua ?
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 860
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: W211 ostamassa...

Viesti Kirjoittaja -230k- »

3/04 jälkeen lähteneissä autoissa on tehtaalta jo päivitetty laatikkoöljyn jäähdytin, numeron voi vielä tarkistaa kun purkaa jäähdyttimien päältä suojapellin pois.
Jos sellaista ei autossa jo ole tai vaihdettu niin sen voi vaihtaa tai sitten erillisen kennon keulalle ,joka eliminoi riskit täysin.
Laatikkoöljystä voi testata glykolin määrän, veho otti n. 60e kun vein öljynäytteen sinne itse. osa huoltamoista tarjoaa vähän halvemmalla, öljynäyte on helppo imasta ohuella letkulla mittatikun putkesta.

ostotilanteessa ruoste. takakaaren sisäkanttaus ja ovien alareunat lähinnä. Laatikkoöljyjä ois hyvä olla vaihdeltu muutenkin kun se eka 60tkm kohdalla,jos paljon ajettu ni peräöljyt myös, tai sitten varaudu vaihdattamaan ylläolevat itse.
Laatikon toiminta hyvä tarkistaa ettei vaihdot nyi eikä tunnu tärinöitä.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
projektori
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 17.02.2006 17:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: W211 ostamassa...

Viesti Kirjoittaja projektori »

Meininki olikin että auton ostettuani, on ensimmäinen homma tehdä se laatikon lauhduttimen muutos. Seuraavana onkin sitten coolerin,mappianturin ja ohjelman vaihto....edellyttäen siis että näitä ei ole jo tehty :D
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: W211 ostamassa...

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Voisiko joku hieman valaista?

Onko 211-mallin facelilfin merkki pöyreät napit ratissa ? siis helpoin ulkoinen merkki...
Onko 320/280 moottoria tarjolla suoralla 6-rivillä myös facelift-malleissa.
Taidan jättää tuon V6-moottorin väliiin .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6294
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 ostamassa...

Viesti Kirjoittaja MiHe »

sportsman kirjoitti:Voisiko joku hieman valaista?

Onko 211-mallin facelilfin merkki pöyreät napit ratissa ? siis helpoin ulkoinen merkki...
Onko 320/280 moottoria tarjolla suoralla 6-rivillä myös facelift-malleissa.
Taidan jättää tuon V6-moottorin väliiin .
Napeista en varma saiko johonkin erikoismalliin jo ennen, paras merkki faceliftiin on v-keula ja sivupeilien kiinnitys vaan alareunasta. R6 putoo pois jo ennen faceliftiä, 280CDI konettahan saikin vain erittäin lyhyen aikaa riviversiona.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 860
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: W211 ostamassa...

Viesti Kirjoittaja -230k- »

sportsman kirjoitti:Voisiko joku hieman valaista?

Onko 211-mallin facelilfin merkki pöyreät napit ratissa ? siis helpoin ulkoinen merkki...
Onko 320/280 moottoria tarjolla suoralla 6-rivillä myös facelift-malleissa.
Taidan jättää tuon V6-moottorin väliiin .
jos kyse v6 dieselistä niin ihan hyvä kone se on ,eikä ne muutamat mahdolliset tyyppiviat niiin kalliita korjata ole.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Mauni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 01.09.2015 18:09
Paikkakunta: Uusimaa

Re: W211 ostamassa...

Viesti Kirjoittaja Mauni »

MiHe kirjoitti:
sportsman kirjoitti:Voisiko joku hieman valaista?

Onko 211-mallin facelilfin merkki pöyreät napit ratissa ? siis helpoin ulkoinen merkki...
Onko 320/280 moottoria tarjolla suoralla 6-rivillä myös facelift-malleissa.
Taidan jättää tuon V6-moottorin väliiin .
Napeista en varma saiko johonkin erikoismalliin jo ennen, paras merkki faceliftiin on v-keula ja sivupeilien kiinnitys vaan alareunasta. R6 putoo pois jo ennen faceliftiä, 280CDI konettahan saikin vain erittäin lyhyen aikaa riviversiona.
Ratin napit ovat faceliftissä semmoiset soikiot. Taisi olla samat napit ennen FLää myös sport(?) paketissa. FLn tuntomerkkinä takaapäin valojen yhtenäinen vaalea alue keskellä, preFLn viirujen sijaan.
Diesel on voimaa ja turbodiesel ylivoimaa.
projektori
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 17.02.2006 17:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: W211 ostamassa...ostettu !

Viesti Kirjoittaja projektori »

Tänään tulikin sitten haettua W211, 320cdi pihaan. Verrattuna edelliseen W210, 220cdi:hin on kehitys ollut huima. Sisusta aivan toisesta maailmasta ja muutenkin aivan eri vekotin.

Voimaa tuntuisi piisaavan ihan mukavasti, ohjelmointiin tämä kyllä menee siltikin. Voimaahan ei voi olla koskaan liikaa :D

Mitä hintoja ootte maksaneet automaattilaatikon öljyn vaihdoista huuhtelemalla ? Tarvitseeko siihen huuhteluun jonkin erityisen laitteiston vai hoituuko se missä tahansa pajalla ?
Mauni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 01.09.2015 18:09
Paikkakunta: Uusimaa

Re: W211 ostamassa...ostettu !

Viesti Kirjoittaja Mauni »

Onnittelut hankinnasta!

Huuhteluvaihto semmonen 300-400€ 5 vaihteiseen. Turbiininlukitusta ohjaava kyb-venttiili kannattaa vaihtaa samalla. Ei tarvi ihmeellisiä laitteita, öljynmittatikku ja öljyjen lämpötila pitäisi olla 80 astetta, kun tarkistetaan.
Diesel on voimaa ja turbodiesel ylivoimaa.
Avatar
van-90
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: La 06.02.2016 10:49
Paikkakunta: Lammi

Re: W211 ostamassa...ostettu !

Viesti Kirjoittaja van-90 »

Mauni kirjoitti:Onnittelut hankinnasta!

Huuhteluvaihto semmonen 300-400€ 5 vaihteiseen. Turbiininlukitusta ohjaava kyb-venttiili kannattaa vaihtaa samalla. Ei tarvi ihmeellisiä laitteita, öljynmittatikku ja öljyjen lämpötila pitäisi olla 80 astetta, kun tarkistetaan.
En tiiä vaihteleeko hinta vaihteiden lukumäärän mukaan. Lahdessa huuhteluöljynvaihto on n.500€ paukku 7-vaihteiseen.
Eikä onnistu ihan kaikilla pajoilla...
E420 CDI -06
Mauni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 01.09.2015 18:09
Paikkakunta: Uusimaa

Re: W211 ostamassa...ostettu !

Viesti Kirjoittaja Mauni »

van-90 kirjoitti:
Mauni kirjoitti:Onnittelut hankinnasta!

Huuhteluvaihto semmonen 300-400€ 5 vaihteiseen. Turbiininlukitusta ohjaava kyb-venttiili kannattaa vaihtaa samalla. Ei tarvi ihmeellisiä laitteita, öljynmittatikku ja öljyjen lämpötila pitäisi olla 80 astetta, kun tarkistetaan.
En tiiä vaihteleeko hinta vaihteiden lukumäärän mukaan. Lahdessa huuhteluöljynvaihto on n.500€ paukku 7-vaihteiseen.
Eikä onnistu ihan kaikilla pajoilla...
Joo 7-v vissiin vähän vaativampi.
Diesel on voimaa ja turbodiesel ylivoimaa.
projektori
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 17.02.2006 17:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: W211 ostamassa...ostettu !

Viesti Kirjoittaja projektori »

Nyt on vaihdelaatikon öljyt vaihdettu ja laatikko pesty sisäpuolelta. Samalla vaihtui kyb-venttiili ja silloin tällöin tuntuneet "humppaukset" hävisivät. Tosin öljytkin oli aika tummat joten saattoi johtua ihan niistäkin. Mieli huojentui myös siltä osin että pääsi näkemään laatikon sisäpuolen ja voitiin todeta että glykoli-ongelmaa ei tässä ole ollut, syylärikin on uudempaa mallia. :clap:

Vetoja on nyt ihan mukavasti, kävi ilmi että autoon oli jo aiemminkin tehty jonkilainen ohjelma mutta ajettiin silti uusi sisään. Laatikon käyttäytyminen muuttui huomattavasti paremmaksi ja kyllähän niitä vetojakin hyvin tuli lisää. Vielä kun jossain välissä kerkeis uuden coolerin laittaa ja perän öljyt vaihdella niin sitten on hommat tehty pitkäksi aikaa. Vaikka alkuun meinasin päivittää teholukemat 300 tuolle puolen niin kyllä täytyy todeta että tämäkin kuljettaa vanhusta jo todella ripeästi...jätetään nyt ainakin toistaiseksi se amg-puhallin ja suuttimet ym.laittamatta...

Tepolle Lieksaan pisteitä 10/10, voin suositella kaikille joilla on vähänkään huollon tarvetta mersulle ja ajelee itä-suomessa päin. Tietoa ja taitoa löytyy. :thumbup:
Vastaa Viestiin