560SEL - Käyttöauton tarina
Re: 560 SEL 1990 - Käyttöauton tarina - 'pientä' remonttia
onkos tohon v8:iin jotenkin paljon kalliimmat varaoast, kun vaikka 4, tai 6 pyttyseen? liikkuvia-, ja liikkumattomia osiahan tuossa on enemmän ja sitä kautta sitten kulut kasvaa, mutta onko noi osat muuten jokseenkin kalliimpia?
mitä tulee noihin erikoisempien koneiden remppaamiseen, niin korjasihan Mika T:kin 600:sta oikein perusteellisesti. en tiedä mitä se remontti maksoi, mutta oletettavasti aika paljon. hienoa sitä oli silti seurata ja autokin tuli kuntoon. kyllä noita kannattaa korjailla, jos vaan on aikaa ja intoa ja lompakko antaa myöden.
mitä tulee noihin erikoisempien koneiden remppaamiseen, niin korjasihan Mika T:kin 600:sta oikein perusteellisesti. en tiedä mitä se remontti maksoi, mutta oletettavasti aika paljon. hienoa sitä oli silti seurata ja autokin tuli kuntoon. kyllä noita kannattaa korjailla, jos vaan on aikaa ja intoa ja lompakko antaa myöden.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 560 SEL 1990 - Käyttöauton tarina - 'pientä' remonttia
Vaikea sanoa kun itellä ei ole mitään vertailukohdetta
Jotenkin järki sanoisi että kasi on hintavampi kuin kutonen mutta tiedä sitten.
Kyselin äsken Veholta ajovalojen sulkien hintaa; 90€ kappale Sanoinkin siihen että kyllä on maailmankirjat sekaisin kun tuulilasille saan alta neljänkympin uudet. Noh varaosanumeron sentään sain ja se on A2018200245 eli jostain muualta täytyy alkaa etsimään. Voisi samalla ostaa ison nipun noita tulevaisuutta varten kun tuntuvat olevan 'jo' nyt kiven alla.. heti kun löytyy
Jotenkin järki sanoisi että kasi on hintavampi kuin kutonen mutta tiedä sitten.
Kyselin äsken Veholta ajovalojen sulkien hintaa; 90€ kappale Sanoinkin siihen että kyllä on maailmankirjat sekaisin kun tuulilasille saan alta neljänkympin uudet. Noh varaosanumeron sentään sain ja se on A2018200245 eli jostain muualta täytyy alkaa etsimään. Voisi samalla ostaa ison nipun noita tulevaisuutta varten kun tuntuvat olevan 'jo' nyt kiven alla.. heti kun löytyy
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: 560 SEL 1990 - Käyttöauton tarina - 'pientä' remonttia
Tarvitsisin myös W201:een tollaiset. Classic Centeristä löytyy onneksi:Hage kirjoitti:Kyselin äsken Veholta ajovalojen sulkien hintaa; 90€ kappale Sanoinkin siihen että kyllä on maailmankirjat sekaisin kun tuulilasille saan alta neljänkympin uudet. Noh varaosanumeron sentään sain ja se on A2018200245 eli jostain muualta täytyy alkaa etsimään. Voisi samalla ostaa ison nipun noita tulevaisuutta varten kun tuntuvat olevan 'jo' nyt kiven alla.. heti kun löytyy
Designation WIPER BLADE
Part number A2018200245
Price excl. VAT €52.00
Price incl. VAT €61.88
Status available
230 C 1978
Re: 560 SEL 1990 - Käyttöauton tarina - 'pientä' remonttia
Itse olen tehnyt sulat normipyyhkimien sulista lyhentämällä...ei nyt ihan ole 100% originaalia vataavat, mutta 92% sanoisin. Pyyhin pitää olla vanhanmallinen metallinen, jossa sulka on kiinni toisen pään viimeisen kiinnikkeen kiinni pitämänä ja sulan vahvikkeena on kaksi ohutta metallisoiroa. Biltemasta taitaa saada vielä noita....ja aika edullisetikin. Yhdestä sulasta saa lyhennettyä vain yhden, jossa on oikea kiinnike.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 560 SEL 1990 - Käyttöauton tarina - 'pientä remonttia'
no voihan helekatti, nyt vasta luvin topikkia ja minä tyhymä menin ja purin etupään, putsasin ja menin vielä maalaamaan osat, nythän se ei olekkaan enää orkkis vaan jotenki tuhrattu ja ei taija ollakkaan mitään asiaa museorekisteriin kun ei ole alkuperänen ruuvitki pinnotettu uuvestaan pitiki mennä koskemaan koko kärryyn olis pitäny vaan antaa olla, nyt osat ovat kuin uusiakarra kirjoitti:Miksi kone pitää rempata? Paljonko tuolla on ajettu? Ei taida olla ihan halpaa hupia remppaus ja itse olen saanut käsityksen kun joku muu kuin Daimlerin tehdas noita kasailee niin saattaa tulla sitten vaikka mitä ongelmia jatkossa. Huom siis saattaa... ja itse olen sitä mieltä että korjattu on aina korjattu - ei orkkis. Mutta varmaan joku painava syy tähän on. Mitä koneelle tehdään?
Ja laatikossakin jotain häikkää? Ompas nyt harmillista!
eihän mulla tähän mitään syytä ollut tahoin vaan kurat pois koko alustasta ja vähän muualtakin
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: 560 SEL 1990 - Käyttöauton tarina - 'pientä' remonttia
Nyt tuli tilattua 4 kappaletta noita lasinpyyhkimiä, posteineen hintaa tuli 136€ mutta eipähän tarvitse vähään aikaan miettiä että naarmuuntuukohan ajovalot jos nyt lasinpesunestettä ruikkasen. Onhan nuo valopesurit todella kätevät etenkin syksyllä ja talvella kun kuraa lentää välillä niin että valoteho heikkenee huomattavasti.
Moottorin kasauksen yhteydessä pitäisi selvittää tuo webaston vika. Voi olla pikku vika voi olla iso vika, hirveästi ei ole tässä kerennyt mitään ylimääräistä ihmettelemään kun elämä ja kaikki on kokoajan tiellä..
Tämän savotan jälkeen tuosta em. listasta ensimmäisenä on takasatuloiden ja apusimpukan korjaussarjan hankkiminen, ne kun saa vielä tehtyä niin sitten ehkä kehtaa taas ajellakkin
Niin ja matothan on vielä hankkimatta, ajattelin lainata faijan W220:stä apukuskin puoleisen maton itelleni siksi aikaa kunnes tuo Saksan kimppatilaus joskus toteutuisi.
Ensi syksynä olisi alustan pintaruosteiden läpikäynti ja sen jälkeen uusi ruostesuojaus tiedossa.
Moottorin kasauksen yhteydessä pitäisi selvittää tuo webaston vika. Voi olla pikku vika voi olla iso vika, hirveästi ei ole tässä kerennyt mitään ylimääräistä ihmettelemään kun elämä ja kaikki on kokoajan tiellä..
Tämän savotan jälkeen tuosta em. listasta ensimmäisenä on takasatuloiden ja apusimpukan korjaussarjan hankkiminen, ne kun saa vielä tehtyä niin sitten ehkä kehtaa taas ajellakkin
Niin ja matothan on vielä hankkimatta, ajattelin lainata faijan W220:stä apukuskin puoleisen maton itelleni siksi aikaa kunnes tuo Saksan kimppatilaus joskus toteutuisi.
Ensi syksynä olisi alustan pintaruosteiden läpikäynti ja sen jälkeen uusi ruostesuojaus tiedossa.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 560 SEL 1990 - Käyttöauton tarina - 'pientä' remonttia
mikä webasto siinä sulla on mihin kohtaan on kytketty lämmittimestä lähtevä letku sekä lämmittimen paluu letku tuleeko moottorin takapäästä lämmittimeen ja lähteekö lämmittimestä lämmityslaitteeseen menevään letkuun
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: 560 SEL 1990 - Käyttöauton tarina - 'pientä' remonttia
Kone lähti keskiviikkona koneistamolle, tarkemmat tiedot kerron sitten kun moottori on takaisin hallilla (rumpujen pärinää)
Webasto on alkuperäinen lisävaruste ja malliltaan muistaakseni BBW 46, tuohon muuhun en nyt tähän hätään uskalla sanoa mitään
Webasto on alkuperäinen lisävaruste ja malliltaan muistaakseni BBW 46, tuohon muuhun en nyt tähän hätään uskalla sanoa mitään
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: 560 SEL 1990 - Käyttöauton tarina - 'pientä' remonttia
Hage kirjoitti:Kone lähti keskiviikkona koneistamolle, tarkemmat tiedot kerron sitten kun moottori on takaisin hallilla (rumpujen pärinää)
Miten moottorin korjaus etenee? Oliko kyse syyskuusta 2017Hage kirjoitti:Moottori näyttää tältä tällä hetkellä, syyskuun loppupuolella tuon pitäis olla täysin rempattu ja nokalla kehräämässä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 560 SEL 1990 - Käyttöauton tarina - 'pientä' remonttia
Tässä nyt on tullu kaikkia muita töitä tielle, mutta nähtävästi ensi viikolla valmistuu. Kannet on tullu koneistamolta ja nyt on enää moottorin ja sisustan kasaus kesken. Tarkemmin tulee juttua kunhan saadaan valmiiksi
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: 560 SEL 1990 - Käyttöauton tarina - 'pientä' remonttia
Juu, pistähän päivityksiä sitten. Mielenkiinnolla seuraan kun on omassa SECissä lähes samaa rautaa pellin alla.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: 560 SEL 1990 - Käyttöauton tarina - 'pientä' remonttia
Nojoo nojoo ehkä olin liian optimisti valmistumisen suhteen kumminkin edennyt jonkin verran tällä välin ja nyt tavoitteena on saada rotisko tämän kuun aikana valmiiksi.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: 560 SEL 1990 - Käyttöauton tarina - 'pientä' remonttia
Kannet hiottu ja paikoillaan, vielä kun uudet suuttimet ja pari tiivistettä sais niin vois kasata loppuun
e: isompi kuva tilalle
e: isompi kuva tilalle
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: 560 SEL 1990 - Käyttöauton tarina - 'pientä remonttia'
Onkos tullut paljon tarjouksia, luulis kakkossarjan eli uudempia olevan paremmin tarjolla kun vanhemman ykkössarjanHage kirjoitti:Niin ja takapuskurin kromia saa tarjota (tietenkin virheetöntä) nykyinen alkaa olla aika hapettunut.
Kenties touhottajalta löytys? Jos on vaikka uusinut omat krominsa kuranpoiston yhteydessä
touhottaja kirjoitti:no voihan helekatti, nyt vasta luvin topikkia ja minä tyhymä menin ja purin etupään, putsasin ja menin vielä maalaamaan osat, nythän se ei olekkaan enää orkkis vaan jotenki tuhrattu ja ei taija ollakkaan mitään asiaa museorekisteriin kun ei ole alkuperänen ruuvitki pinnotettu uuvestaan pitiki mennä koskemaan koko kärryyn olis pitäny vaan antaa olla, nyt osat ovat kuin uusiakarra kirjoitti:Miksi kone pitää rempata? Paljonko tuolla on ajettu? Ei taida olla ihan halpaa hupia remppaus ja itse olen saanut käsityksen kun joku muu kuin Daimlerin tehdas noita kasailee niin saattaa tulla sitten vaikka mitä ongelmia jatkossa. Huom siis saattaa... ja itse olen sitä mieltä että korjattu on aina korjattu - ei orkkis. Mutta varmaan joku painava syy tähän on. Mitä koneelle tehdään?
Ja laatikossakin jotain häikkää? Ompas nyt harmillista!
eihän mulla tähän mitään syytä ollut tahoin vaan kurat pois koko alustasta ja vähän muualtakin
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 560 SEL 1990 - Käyttöauton tarina - 'pientä' remonttia
Kakkossarjalaisissa tahtoo kuulemma ruoste iskeä helpommin kuin ykkössarjassa...materiaalissa ilmeisesti vähän tingitty.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 560 SEL 1990 - Käyttöauton tarina - 'pientä' remonttia
23. päivä auto tuli valmiiksi ja nyt viikonpäivät on ajeltu. Ajelin tämän viikon aikana ~470km ja tänään tehtiin jälkitarkastus nuuhkimalla ja vaihtamalla jälleen uudet öljyt tilalle - ei haissut mikään epänormaali ja vaihdetut öljyt oli puhtaat
Tämän rempan yhteydessä tehtiin kaikkea muitakin pikku sälää, mutta tässä nyt on suurinpiirtein tärkeimmät asiat mitä saatiin aikaiseksi;
Kansityö
Öljykalvo
Ilmastoinnin kuivain + uusi kompura + täyttö
Pari öljyletkua jäähdyttimeen
Uudet öljyt/nesteet kaikkialle
Moottorissa oli jonkin verran sivuääniä jotka aiheutti aika moni hihna ja laakeri, kaikki uusittu paitsi laturin nyt pitää hiukan ääntä, korjataan kun hajoaa
'Pari' liukuohjainta
Tiivisteitä miljoona
Männän rengassarja
Uudet suuttimet tiivisteineen
Venttiilivarren kumit & ohjurit
E: + uusi töötti
Ensi viikolla on varattu aika ruiskunsäätöön niin saa tk ajelehtimisenkin kuntoon (tai niin sitä luulisi)
Eihän tässä mennyt kuin 5 kuukautta tän projektin suorittamiseen
5 kuukauden aikana ehti hiukan likaa kertyä joten käväsin eilen työpaikalla myös pesasemassa auton, ei se niin puhtaaksi tullut mutta ainakin parempi, nyt tarvisi vaan uutta vahaa pintaan.
Niin ja tulihan sitä uudet ajovalojen sulatkin laitettua
Kuvia olen huono ottamaan joten pahoittelut kuvien puutteesta.
Tämän rempan yhteydessä tehtiin kaikkea muitakin pikku sälää, mutta tässä nyt on suurinpiirtein tärkeimmät asiat mitä saatiin aikaiseksi;
Kansityö
Öljykalvo
Ilmastoinnin kuivain + uusi kompura + täyttö
Pari öljyletkua jäähdyttimeen
Uudet öljyt/nesteet kaikkialle
Moottorissa oli jonkin verran sivuääniä jotka aiheutti aika moni hihna ja laakeri, kaikki uusittu paitsi laturin nyt pitää hiukan ääntä, korjataan kun hajoaa
'Pari' liukuohjainta
Tiivisteitä miljoona
Männän rengassarja
Uudet suuttimet tiivisteineen
Venttiilivarren kumit & ohjurit
E: + uusi töötti
Ensi viikolla on varattu aika ruiskunsäätöön niin saa tk ajelehtimisenkin kuntoon (tai niin sitä luulisi)
Eihän tässä mennyt kuin 5 kuukautta tän projektin suorittamiseen
5 kuukauden aikana ehti hiukan likaa kertyä joten käväsin eilen työpaikalla myös pesasemassa auton, ei se niin puhtaaksi tullut mutta ainakin parempi, nyt tarvisi vaan uutta vahaa pintaan.
Niin ja tulihan sitä uudet ajovalojen sulatkin laitettua
Kuvia olen huono ottamaan joten pahoittelut kuvien puutteesta.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: 560 SEL 1990 - Käyttöauton tarina
Mistä ostit Moottorin osat ( Tiivisteet) ja mitä maksoivat kyseiset osat
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: 560 SEL 1990 - Käyttöauton tarina
Simoksin ansiosta tämä auto sai uuden lempinimen - Lippulaiva. Emäntä tosin taitaa jatkossakin kutsua tätä pötköksi
Ruiskun säädössä käytiin eilen, eivät saaneet oikein mitään aikaiseksi. Ao. teksti on suoraan kuitista;
"Seokset säädetty ainoastaan osakuormalle, sillä joutokäyntiä ei saada alle 1300rpm.
Tarkastettu vikakoodit impulssisuhdemittauksella - herjasi ilmamäärämittaria, mutta kolauttamalla sitä vika poistui, mikäli vikakoodi uusiutuu olisi osa mahdollisesti uusittava.
Tarkastettu lambdatunnistinsignaali - laiska jännitevaihtelu, suositellaan uusimista. Ei kuitenkaan korjaa kovaa joutokäyntiä.
Tarkastettu lämpötunnistinvastus kuumana - saavuttaa ohjearvon
Joutokäynninsäädin takertelee ja olisi uusittava
Paine-erosäätimen ja määränjakajan ympäristö 'märän' näköinen, vuodot saatava kuntoon. Mahdollisesti paine-erosäädin uusittava."
Myös webasto tuli tarkistettua, eivät tiiä mikä on mutta tilasivat kytkentäkaaviot ensi kertaa varten.
Tuo tyhjäkäynti ei niinkään huoleta kunhan menee päästöistä läpi eikä bensaa pala normaalia enempää mutta webaston haluan ehdottomasti kuntoon nyt kun se talvi saapui viimeinkin tänne vEtelä-Suomeen.
Viimeiset kolmen tankillisen kulutukset;
476km 65,11l 13,67l/100km
295km 36,21l 12,27/100km
378km 68,17l 18,03l/100km (pelkkää kaupunkiajoa ja ruiskun säädön aikana aiheutunutta tyhjäkäyntiä)
Keskikulutus 14,65l/100km
Vaikka eihän näillä kulutuksilla mitään merkitystä ole kun harraste(käyttö)auto kun on, mutta on sitä silti kiva seurata
Lippulaiva lähti tänään hitusen laiskasti käyntiin 17asteen pakkasella, nyt autossa on Matadorin joku akku jonka ikää en tiedä, mutta lankussa olisi pari vuotta vanhan Vartan akku, pitäisiköhän se ottaa tuohon
Myös jonkin sortin kuramatotkin tuli otettua faijan autotallista eteen, Mersun logoilla varustetut mustat kangasmatot ja takamattoina toimii tyhjänpanttina olevasta Värysestä lainatut samaa väriä olevat kangasmatot. Menevät nyt paremman puutteessa, kimppatilausta odotellessa. (vink. Timo L. )
Ruiskun säädössä käytiin eilen, eivät saaneet oikein mitään aikaiseksi. Ao. teksti on suoraan kuitista;
"Seokset säädetty ainoastaan osakuormalle, sillä joutokäyntiä ei saada alle 1300rpm.
Tarkastettu vikakoodit impulssisuhdemittauksella - herjasi ilmamäärämittaria, mutta kolauttamalla sitä vika poistui, mikäli vikakoodi uusiutuu olisi osa mahdollisesti uusittava.
Tarkastettu lambdatunnistinsignaali - laiska jännitevaihtelu, suositellaan uusimista. Ei kuitenkaan korjaa kovaa joutokäyntiä.
Tarkastettu lämpötunnistinvastus kuumana - saavuttaa ohjearvon
Joutokäynninsäädin takertelee ja olisi uusittava
Paine-erosäätimen ja määränjakajan ympäristö 'märän' näköinen, vuodot saatava kuntoon. Mahdollisesti paine-erosäädin uusittava."
Myös webasto tuli tarkistettua, eivät tiiä mikä on mutta tilasivat kytkentäkaaviot ensi kertaa varten.
Tuo tyhjäkäynti ei niinkään huoleta kunhan menee päästöistä läpi eikä bensaa pala normaalia enempää mutta webaston haluan ehdottomasti kuntoon nyt kun se talvi saapui viimeinkin tänne vEtelä-Suomeen.
Viimeiset kolmen tankillisen kulutukset;
476km 65,11l 13,67l/100km
295km 36,21l 12,27/100km
378km 68,17l 18,03l/100km (pelkkää kaupunkiajoa ja ruiskun säädön aikana aiheutunutta tyhjäkäyntiä)
Keskikulutus 14,65l/100km
Vaikka eihän näillä kulutuksilla mitään merkitystä ole kun harraste(käyttö)auto kun on, mutta on sitä silti kiva seurata
Lippulaiva lähti tänään hitusen laiskasti käyntiin 17asteen pakkasella, nyt autossa on Matadorin joku akku jonka ikää en tiedä, mutta lankussa olisi pari vuotta vanhan Vartan akku, pitäisiköhän se ottaa tuohon
Myös jonkin sortin kuramatotkin tuli otettua faijan autotallista eteen, Mersun logoilla varustetut mustat kangasmatot ja takamattoina toimii tyhjänpanttina olevasta Värysestä lainatut samaa väriä olevat kangasmatot. Menevät nyt paremman puutteessa, kimppatilausta odotellessa. (vink. Timo L. )
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: 560 SEL 1990 - Lippulaivan tarina
Kaippa se tyhjäkäynninsäädin kannattais putsata jos tokenis sillä jo
Ite tilasin ebaysta alkuperäset kangasmatot omaan autoon, maksoi jonkun satkun sarja ja toimitus oli nopea.
Kohtahan se on uutta vastaava ku jaksat roplata sen kaikkialta..
Ite tilasin ebaysta alkuperäset kangasmatot omaan autoon, maksoi jonkun satkun sarja ja toimitus oli nopea.
Kohtahan se on uutta vastaava ku jaksat roplata sen kaikkialta..
W210 E320cdi
Re: 560 SEL 1990 - Lippulaivan tarina
Toivottavasti käyntihäiriöt saa kuntoon. Tällaiset ne matot oli, mutta nyt ei taida olla saatavana kun pätkämallin mattoja, en ole ollut tuonne itse koskaan yhteydessä...
http://www.lengenfelder-autoteppich.yatego.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.yatego.com/lengenfelder-auto ... klasse-neu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.lengenfelder-autoteppich.yatego.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.yatego.com/lengenfelder-auto ... klasse-neu" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 560 SEL 1990 - Lippulaivan tarina
http://www.ebay.com/itm/OEM-GENUINE-MER ... 6s&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
tommoset ostin ite omaan, tosin näyttäs olevan pelkkiä harmaita kaupan
tommoset ostin ite omaan, tosin näyttäs olevan pelkkiä harmaita kaupan
W210 E320cdi
Re: 560 SEL 1990 - Lippulaivan tarina - Webasto..
Mulla on nyt tässä webasto työn alla ja kahteltiin että paloilmapuhallin on tullut tiensä päähän, uusi BBW46 :n paloilmapuhallin maksaa hunajaa joten olisiko kenelläkään käytettyä oikeasti ehjää joutilaana?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: 560 SEL 1990 - Lippulaivan tarina - Webasto..
Minulla takkuili ensin kiertovesipumppu 560 SECissä; ei lähtenyt käyntiin ennen kun oli auton moottorilla lämmittänyt nestettä. Sitten parin vuoden päästä karahti tuo puhallin aika moisella kirskunnalla jumiin. Eikös touhottajalla ollut webaston osia, Juha_M117:llä on myös ollut webasto purettuna irti koko ajan autostaan, aikoo kait asentaa sen joskus...Hage kirjoitti:Mulla on nyt tässä webasto työn alla ja kahteltiin että paloilmapuhallin on tullut tiensä päähän, uusi BBW46 :n paloilmapuhallin maksaa hunajaa joten olisiko kenelläkään käytettyä oikeasti ehjää joutilaana?
Toimiiko moottori jo, siis käynti saatiin kuntoon Alppilassa?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 560 SEL 1990 - Lippulaivan tarina - Webasto..
Mattovinkeistä kiitos, mutta en osaa tilata eBaystä mitään eikä nyt ole niin hirveä kiire noiden kanssa nyt kun on edes jonkinlaiset matot autossa
Tk-säädin otettiin irti joka puhdistettiin ja herkkyys tarkastettiin mutta siltikään ei tulosta. Uusi maksaa hiukan yli tonnin joten ei ollut vaihtoehto joten tultiin siihen tulokseen että tyhjäkäynti tuli säädettyä vanhalla kikalla, eli kuristamalla. Tuon kuristuksen huono puoli on että pakkasella kylmänä käynnistäessä ei välttämättä tahdo lähteä käyntiin ilman kaasua, mutta ainakaan näillä pakkasilla ole vielä ongelmaa. Kuristuksen jälkeen seokset säädettiin oikeaksi ja tekivät vielä ystävällisesti pakokaasumittauksen, tässä tulos:
Ei huonoilta lukemilta näytä, tosin näyttää siltä että putkisto hiukan vuotaa mutta ei se mitään, hitsataan kun jaksetaan
Samana iltana tuli käytyä emännän kanssa Riihimäellä, tankkasin auton täyteen ja koko matka tuli ajettua vakkari päällä 85 km/h (todellisuudessa tasan 80km/h) ja sitten parin tunnin päästä samaa vauhtia takaisin Espooseen ja tankille; kilometrejä tuli yhteensä 166km ja bensaa meni tankkiin 17,97l eli 10,82l/100km
Noh nyt tällä hetkellä tällä autolla ei muuta tehdä kuin ajella ja etsitä sitä paloilmapuhallinta jota saa vieläkin tarjota
E: Kiitos Karra jälleenkerran vinkistä, pitääpä kysellä josko haluisivat luopua niistä
Tk-säädin otettiin irti joka puhdistettiin ja herkkyys tarkastettiin mutta siltikään ei tulosta. Uusi maksaa hiukan yli tonnin joten ei ollut vaihtoehto joten tultiin siihen tulokseen että tyhjäkäynti tuli säädettyä vanhalla kikalla, eli kuristamalla. Tuon kuristuksen huono puoli on että pakkasella kylmänä käynnistäessä ei välttämättä tahdo lähteä käyntiin ilman kaasua, mutta ainakaan näillä pakkasilla ole vielä ongelmaa. Kuristuksen jälkeen seokset säädettiin oikeaksi ja tekivät vielä ystävällisesti pakokaasumittauksen, tässä tulos:
Ei huonoilta lukemilta näytä, tosin näyttää siltä että putkisto hiukan vuotaa mutta ei se mitään, hitsataan kun jaksetaan
Samana iltana tuli käytyä emännän kanssa Riihimäellä, tankkasin auton täyteen ja koko matka tuli ajettua vakkari päällä 85 km/h (todellisuudessa tasan 80km/h) ja sitten parin tunnin päästä samaa vauhtia takaisin Espooseen ja tankille; kilometrejä tuli yhteensä 166km ja bensaa meni tankkiin 17,97l eli 10,82l/100km
Noh nyt tällä hetkellä tällä autolla ei muuta tehdä kuin ajella ja etsitä sitä paloilmapuhallinta jota saa vieläkin tarjota
E: Kiitos Karra jälleenkerran vinkistä, pitääpä kysellä josko haluisivat luopua niistä
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: 560 SEL 1990 - Lippulaivan tarina - Webasto..
"Tuon kuristuksen huono puoli on että pakkasella kylmänä käynnistäessä ei välttämättä tahdo lähteä käyntiin ilman kaasua..."
Eikö huonoihin puoliin kuulu myös huipputehon lasku, vai mistä kohtaa kuristus tapahtui? Kulutus alkaa kyllä kuulostaa oikeanpuoleiselta, mikä nyt on ihan luonnollinen seuraus kuristuksesta toki.
Hieno SEL kyllä! Tällaisesta itsekin haaveilin silloin, kun minulla se oma w126 300 SE oli. Kyllä sille kutoskoneellekin soppa maistui. Nyttemmin olen hurahtanut nuiden brittivehkeiden puolelle
Eikö huonoihin puoliin kuulu myös huipputehon lasku, vai mistä kohtaa kuristus tapahtui? Kulutus alkaa kyllä kuulostaa oikeanpuoleiselta, mikä nyt on ihan luonnollinen seuraus kuristuksesta toki.
Hieno SEL kyllä! Tällaisesta itsekin haaveilin silloin, kun minulla se oma w126 300 SE oli. Kyllä sille kutoskoneellekin soppa maistui. Nyttemmin olen hurahtanut nuiden brittivehkeiden puolelle
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: 560 SEL 1990 - Lippulaivan tarina - Webasto..
Ei tuo kuristus vaikuta muuhun kuin tyhjäkäyntikierroksiin, eli kun esim. 80km/h ajaa niin kierrokset kuristuksen jälkeenkin ~1900rpm. Tehoihin en osaa sanoa mitään, muuta kuin sen että ripeästi vauhti kasvaa jo pelkillä pakkovaihteilla ja hiukan normaalia kovemmalla kaasun painalluksella.
Ruiskun säätö pikemminkin vaikutti kulutuksen laskemiseen kuin kuristuksen mutta joo Kiitos kehuista!
Parin päivän päästä alkaa katsastusväli, koitan katsastaa nyt tässä lähipäivinä
Ruiskun säätö pikemminkin vaikutti kulutuksen laskemiseen kuin kuristuksen mutta joo Kiitos kehuista!
Parin päivän päästä alkaa katsastusväli, koitan katsastaa nyt tässä lähipäivinä
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: 560 SEL 1990 - Lippulaivan tarina - Webasto..
Ei tuossa ole kuristettu kuin tyhjäkäyntipiirin ilmankulkua. Se on täysin erillinen piiri muusta moottorin ilmansaannista.
1981-91 V8-Mersujen ongelmana usein on tuo VDO:n valmistama erillisen tyhjäkäytipiirin ohjaus, josta loppuu puhti vanhemmiten, ohjainyksikkö ei jaksa pitää sähköistä venttiiliä kiinni. Venttiili on ainakin minusta vähän hassusti suunniteltu. Mäntätyyppinen venttiili (n. 10mm halkaisija) rajoittaa systeemin läpi virtaavaa ilmaa liikkumalla ilmavirtaa vastaan, samalla sulkien männän sivussa olevaa ulosvirtausaukkoa. Isoissa moottoreissa tuo tyhjäkäyti-ilman imu on aika voimaka, jolloin venttiilikin joutuu koville. Myöskin, kun purin yhden moottorin oli myös se sisältä toivottoman likainen. Lika on koteloitunut sellaiseen paikkaan, josta se ei kyllä pesemällä pois lähde. Nämä yhdessä voisivat aiheuttaa vanhemmiten huonon toiminnan.
Huonosti toimivaan systeemin voi laittaa kurituksen, jollei vikaa muuten löydy tai jos vika on turhan hintava korjata. Homma ei vaikuta tehoihin millään lailla.
Timppa
1981-91 V8-Mersujen ongelmana usein on tuo VDO:n valmistama erillisen tyhjäkäytipiirin ohjaus, josta loppuu puhti vanhemmiten, ohjainyksikkö ei jaksa pitää sähköistä venttiiliä kiinni. Venttiili on ainakin minusta vähän hassusti suunniteltu. Mäntätyyppinen venttiili (n. 10mm halkaisija) rajoittaa systeemin läpi virtaavaa ilmaa liikkumalla ilmavirtaa vastaan, samalla sulkien männän sivussa olevaa ulosvirtausaukkoa. Isoissa moottoreissa tuo tyhjäkäyti-ilman imu on aika voimaka, jolloin venttiilikin joutuu koville. Myöskin, kun purin yhden moottorin oli myös se sisältä toivottoman likainen. Lika on koteloitunut sellaiseen paikkaan, josta se ei kyllä pesemällä pois lähde. Nämä yhdessä voisivat aiheuttaa vanhemmiten huonon toiminnan.
Huonosti toimivaan systeemin voi laittaa kurituksen, jollei vikaa muuten löydy tai jos vika on turhan hintava korjata. Homma ei vaikuta tehoihin millään lailla.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: 560 SEL 1990 - Lippulaivan tarina - Webasto..
Juu, tätä vähän arvelinkin, että on ollut mahdollisuus kuristaa tyhjäkäyntiä erikseen, muuten ei hommassa oikein olisi järkeä. En nyt toki ajatellutkaan, että polttoainejärjestelmän ilmavirtausta vähentämällä saataisiin voimansiirron välityksiä muutettua.
Onnea leimalle!
Onnea leimalle!
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: 560SEL 1990 - Lippulaivan tarina
Viime aikoina on noustu niin usein väärällä jalalla ylös että katsoin paremmaksi pitää hieman taukoa internetistä ja olla purkamatta raivoa puolituntemattomiin nettituttuihin.
Tosiaan auto tuli katsastettua eilen ilman moitteita ja suurimmaksi osaksi ollut vain kovaa ajoa. Viime vuoden katsastuksesta tähän päivään asti kilometrejä autolla tuli ajettua hiukan yli 7000km. Enemmänkin olisi tullut ellei koneremontin loppuun vieminen olisi kestänyt odotettua pitempään.
Vain pari pientä osaa on tällä hetkellä menossa vaihtoon: toisen ajovalon pesurin suuttimesta katkesi väkänen joka pitää sen pyyhkijän sisäpuolella, tällä hetkellä se teipattu pienellä jesarin palasella kiinni siihen asti kunnes DHL saa osat (tilasin kaksi kappaletta) tuotua Suomeen.
Myös rekisterikilven toinen valo palaa ajoittain, nähtävästi kosketusvian takia koska lampun yksi pidikkeistä on katkennut, tuskin uusi/käytetty maksaa montaa euroa
E: Niin ja BBW46 malliseen webastoon saa edelleenkin tarjota paloilmapuhallints tai vaikka sitten koko webastoa
Tosiaan auto tuli katsastettua eilen ilman moitteita ja suurimmaksi osaksi ollut vain kovaa ajoa. Viime vuoden katsastuksesta tähän päivään asti kilometrejä autolla tuli ajettua hiukan yli 7000km. Enemmänkin olisi tullut ellei koneremontin loppuun vieminen olisi kestänyt odotettua pitempään.
Vain pari pientä osaa on tällä hetkellä menossa vaihtoon: toisen ajovalon pesurin suuttimesta katkesi väkänen joka pitää sen pyyhkijän sisäpuolella, tällä hetkellä se teipattu pienellä jesarin palasella kiinni siihen asti kunnes DHL saa osat (tilasin kaksi kappaletta) tuotua Suomeen.
Myös rekisterikilven toinen valo palaa ajoittain, nähtävästi kosketusvian takia koska lampun yksi pidikkeistä on katkennut, tuskin uusi/käytetty maksaa montaa euroa
E: Niin ja BBW46 malliseen webastoon saa edelleenkin tarjota paloilmapuhallints tai vaikka sitten koko webastoa
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic