63tkm ajetun W211:sen laatikkoöljyt
63tkm ajetun W211:sen laatikkoöljyt
Elikkäs tuollanen 270CDI A sedani tuli haettua tiistaina Ulvilan autoparkista ja S203 270CDI A jäi sinne.
Pienet ovat kilometrit tuossa eemelissä tiedetään, moni piti ja pitää varmaan vieläkin hulluna ku tuollasen ostin, no itsellenipä sen hommasin ja mainitaan nyt vielä että kesärenkaatkin olivat mallia 4502 eli melko vanhat.
Mutta asiaan, auto on rekisteröity Saksassa huhtikuulla 2003 eli kuuluu glykoli riskiryhmään, autossa on kuitenkin behrin syyläri (ei tietoa onko ollut uudesta lähtien) ja vaihteisto toimii kuten pitääkin joten nou hätä (toivottavasti)
Mitenkäs tuollaiseen vaihteistoöljy vaihdetaan, huuhtelemallako ja onko se ainoa järkevä vaihtoehto? Vaihteistoöljyjä ei ainakaan huoltokirjan (joka on suurimmaksi osaksi saksaa) mukaan ole vaihdettu, huolto-ohjelman mukaanhan ensimmäinen vaihto tehdään 60tkm kohdalla joten se olisi nyt ajankohtainen.
Auto kyllä viedään ammattilaiselle öljynvaihtoon mutta kysäisen nyt täältä ohjetta tai mielipidettä kun Karlasta kertoivat vaihdelaatikon öljynvaihdon hinnaksi n. 200€, sisältää öljyt, suodattimen ja työt, onko hinta kohdallaan?
Pienet ovat kilometrit tuossa eemelissä tiedetään, moni piti ja pitää varmaan vieläkin hulluna ku tuollasen ostin, no itsellenipä sen hommasin ja mainitaan nyt vielä että kesärenkaatkin olivat mallia 4502 eli melko vanhat.
Mutta asiaan, auto on rekisteröity Saksassa huhtikuulla 2003 eli kuuluu glykoli riskiryhmään, autossa on kuitenkin behrin syyläri (ei tietoa onko ollut uudesta lähtien) ja vaihteisto toimii kuten pitääkin joten nou hätä (toivottavasti)
Mitenkäs tuollaiseen vaihteistoöljy vaihdetaan, huuhtelemallako ja onko se ainoa järkevä vaihtoehto? Vaihteistoöljyjä ei ainakaan huoltokirjan (joka on suurimmaksi osaksi saksaa) mukaan ole vaihdettu, huolto-ohjelman mukaanhan ensimmäinen vaihto tehdään 60tkm kohdalla joten se olisi nyt ajankohtainen.
Auto kyllä viedään ammattilaiselle öljynvaihtoon mutta kysäisen nyt täältä ohjetta tai mielipidettä kun Karlasta kertoivat vaihdelaatikon öljynvaihdon hinnaksi n. 200€, sisältää öljyt, suodattimen ja työt, onko hinta kohdallaan?
Re: 63tkm ajetun W211:sen laatikkoöljyt
hinta on oikeenkin kohdillaan, kunhan ne vaihtavat öljyt kokonaisuudessaan eikä vain öljypohjasta tulleet, varmista tämä.
Re: 63tkm ajetun W211:sen laatikkoöljyt
Kiitokset vastauksesta, täytyypä varmistaa.epk kirjoitti:hinta on oikeenkin kohdillaan, kunhan ne vaihtavat öljyt kokonaisuudessaan eikä vain öljypohjasta tulleet, varmista tämä.
Re: 63tkm ajetun W211:sen laatikkoöljyt
Eikös se huuhelu ole ainoa oikea tapa varmistaa kaiken öljyn vaihtuminen, kyllä tuolla hinnalla pitäisi huuhteluvaihto onnistua, mutta samalla kyb-venttiili vaihtoon sekä sähköpistoke !wee124 kirjoitti: Mitenkäs tuollaiseen vaihteistoöljy vaihdetaan, huuhtelemallako ja onko se ainoa järkevä vaihtoehto? Vaihteistoöljyjä ei ainakaan huoltokirjan (joka on suurimmaksi osaksi saksaa) mukaan ole vaihdettu, huolto-ohjelman mukaanhan ensimmäinen vaihto tehdään 60tkm kohdalla joten se olisi nyt ajankohtainen.
Auto kyllä viedään ammattilaiselle öljynvaihtoon mutta kysäisen nyt täältä ohjetta tai mielipidettä kun Karlasta kertoivat vaihdelaatikon öljynvaihdon hinnaksi n. 200€, sisältää öljyt, suodattimen ja työt, onko hinta kohdallaan?
W210 E50 amg, W211 220 cdi
ex - S204 220cdia AMG-sport,- W202 180b -97, -W123 250b -79
ex - S204 220cdia AMG-sport,- W202 180b -97, -W123 250b -79
Re: 63tkm ajetun W211:sen laatikkoöljyt
Kehtaan olla kyllä eri mieltä hinnasta, 200e ei voi olla huuhteluvaihto eikä sitä siihen hintaan suomesta saa jos ei itse tee.
Ilman kuittia mahdollista.
300 euroakin olisi halpa, siihen hintaan olen teettänyt pikkupajalla (APP-autokorjaamo on hyvä paikka etelässä asuville).
Kyb-venttiiliä en lähtisi turhaan vaihtamaan, kuitenkin huomattava lisätyö ja hinta, oireitakaan tuskin on jos autolla ajettu 63tkm!
Ei sitä nyt joka vaihdossa tarvitse vaihtaa.
Töpseli toki vaihtoon myös, aina. Joku ei sitäkään vaihda jos ei vuoda, mutta 10e hintaan, niin...
Ilman kuittia mahdollista.
300 euroakin olisi halpa, siihen hintaan olen teettänyt pikkupajalla (APP-autokorjaamo on hyvä paikka etelässä asuville).
Kyb-venttiiliä en lähtisi turhaan vaihtamaan, kuitenkin huomattava lisätyö ja hinta, oireitakaan tuskin on jos autolla ajettu 63tkm!
Ei sitä nyt joka vaihdossa tarvitse vaihtaa.
Töpseli toki vaihtoon myös, aina. Joku ei sitäkään vaihda jos ei vuoda, mutta 10e hintaan, niin...
Re: 63tkm ajetun W211:sen laatikkoöljyt
Niinhän siinä kävi aikaa varatessa että huuhtelemalla tehtävä öljynvaihto plus alkuperäinen suodatin ja sähköpistoke kustantaa n. 370€.Risto113 kirjoitti:Kehtaan olla kyllä eri mieltä hinnasta, 200e ei voi olla huuhteluvaihto eikä sitä siihen hintaan suomesta saa jos ei itse tee.
Ilman kuittia mahdollista.
300 euroakin olisi halpa, siihen hintaan olen teettänyt pikkupajalla (APP-autokorjaamo on hyvä paikka etelässä asuville).
Kyb-venttiiliä en lähtisi turhaan vaihtamaan, kuitenkin huomattava lisätyö ja hinta, oireitakaan tuskin on jos autolla ajettu 63tkm!
Ei sitä nyt joka vaihdossa tarvitse vaihtaa.
Töpseli toki vaihtoon myös, aina. Joku ei sitäkään vaihda jos ei vuoda, mutta 10e hintaan, niin...
Re: 63tkm ajetun W211:sen laatikkoöljyt
Mersuihin erikoistunut, paikallinen huolto tuon homman teki ainakin minun autoon ja ihan rehellisellä kuitilla hintaan 290€ sis. kyb-venttiilin ja siis rehellinen huuhteluvaihto, eikä tuossa kybin vaihdossa montaa minuuttia mene, kun sen on ennenkin vaihtanut, vanha öljy oli suht hyvän oloista , joten uutta öljyä kului vain 6l.Risto113 kirjoitti:Kehtaan olla kyllä eri mieltä hinnasta, 200e ei voi olla huuhteluvaihto eikä sitä siihen hintaan suomesta saa jos ei itse tee.
Ilman kuittia mahdollista.
300 euroakin olisi halpa, siihen hintaan olen teettänyt pikkupajalla (APP-autokorjaamo on hyvä paikka etelässä asuville).
Kyb-venttiiliä en lähtisi turhaan vaihtamaan, kuitenkin huomattava lisätyö ja hinta, oireitakaan tuskin on jos autolla ajettu 63tkm!
Ei sitä nyt joka vaihdossa tarvitse vaihtaa.
Töpseli toki vaihtoon myös, aina. Joku ei sitäkään vaihda jos ei vuoda, mutta 10e hintaan, niin...
http://www.autoasi.fi/korjaamo/autopalv ... ikkila-oy/" onclick="window.open(this.href);return false;
W210 E50 amg, W211 220 cdi
ex - S204 220cdia AMG-sport,- W202 180b -97, -W123 250b -79
ex - S204 220cdia AMG-sport,- W202 180b -97, -W123 250b -79
Re: 63tkm ajetun W211:sen laatikkoöljyt
Paljon huuhteluista ollut apua jos 6litraa meni öljyä kun pelkkä tilavuus on jo 8l, eli pari litraa jäi vanhaa öljyä.-jari- kirjoitti:Mersuihin erikoistunut, paikallinen huolto tuon homman teki ainakin minun autoon ja ihan rehellisellä kuitilla hintaan 290€ sis. kyb-venttiilin ja siis rehellinen huuhteluvaihto, eikä tuossa kybin vaihdossa montaa minuuttia mene, kun sen on ennenkin vaihtanut, vanha öljy oli suht hyvän oloista , joten uutta öljyä kului vain 6l.Risto113 kirjoitti:Kehtaan olla kyllä eri mieltä hinnasta, 200e ei voi olla huuhteluvaihto eikä sitä siihen hintaan suomesta saa jos ei itse tee.
Ilman kuittia mahdollista.
300 euroakin olisi halpa, siihen hintaan olen teettänyt pikkupajalla (APP-autokorjaamo on hyvä paikka etelässä asuville).
Kyb-venttiiliä en lähtisi turhaan vaihtamaan, kuitenkin huomattava lisätyö ja hinta, oireitakaan tuskin on jos autolla ajettu 63tkm!
Ei sitä nyt joka vaihdossa tarvitse vaihtaa.
Töpseli toki vaihtoon myös, aina. Joku ei sitäkään vaihda jos ei vuoda, mutta 10e hintaan, niin...
http://www.autoasi.fi/korjaamo/autopalv ... ikkila-oy/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 63tkm ajetun W211:sen laatikkoöljyt
Juu, kyllä huuhteluvaihto on aivan eri asia kuin se että vaihdetaan vain osa öljyistä koska vanha öljy on "suht hyvän oloista "... rehellinen huuhteluvaihtopa hyvinkin
wiimax.fi
Re: 63tkm ajetun W211:sen laatikkoöljyt
..........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 17:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Re: 63tkm ajetun W211:sen laatikkoöljyt
Korjataanpas tuo virhe , eli 9 litraa oli vaihdettu määrä eikä 6.Pansu kirjoitti:Paljon huuhteluista ollut apua jos 6litraa meni öljyä kun pelkkä tilavuus on jo 8l, eli pari litraa jäi vanhaa öljyä.-jari- kirjoitti:Mersuihin erikoistunut, paikallinen huolto tuon homman teki ainakin minun autoon ja ihan rehellisellä kuitilla hintaan 290€ sis. kyb-venttiilin ja siis rehellinen huuhteluvaihto, eikä tuossa kybin vaihdossa montaa minuuttia mene, kun sen on ennenkin vaihtanut, vanha öljy oli suht hyvän oloista , joten uutta öljyä kului vain 6l.Risto113 kirjoitti:Kehtaan olla kyllä eri mieltä hinnasta, 200e ei voi olla huuhteluvaihto eikä sitä siihen hintaan suomesta saa jos ei itse tee.
Ilman kuittia mahdollista.
300 euroakin olisi halpa, siihen hintaan olen teettänyt pikkupajalla (APP-autokorjaamo on hyvä paikka etelässä asuville).
Kyb-venttiiliä en lähtisi turhaan vaihtamaan, kuitenkin huomattava lisätyö ja hinta, oireitakaan tuskin on jos autolla ajettu 63tkm!
Ei sitä nyt joka vaihdossa tarvitse vaihtaa.
Töpseli toki vaihtoon myös, aina. Joku ei sitäkään vaihda jos ei vuoda, mutta 10e hintaan, niin...
http://www.autoasi.fi/korjaamo/autopalv ... ikkila-oy/" onclick="window.open(this.href);return false;
W210 E50 amg, W211 220 cdi
ex - S204 220cdia AMG-sport,- W202 180b -97, -W123 250b -79
ex - S204 220cdia AMG-sport,- W202 180b -97, -W123 250b -79
Re: 63tkm ajetun W211:sen laatikkoöljyt
Kahdeksan litraako se tilavuus on? Teetin paikallisella autofitillä huuhteluvaihdon, ja laskussa samainen 8 litraa... Erikseen pyysin huuhtelemaan, ja niin lukee myös laskussa. Eipä siinä sitten mitään ole kuitenkaan huuhdeltu.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: 63tkm ajetun W211:sen laatikkoöljyt
Jos sieltä kirkasta öljyä tulee niin turha kai sitä on enempää huuhdella
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: 63tkm ajetun W211:sen laatikkoöljyt
Autolle olisi aika vaihteiston öljynvaihtoon ensi viikolla, mielenkiinnosta irrotin syylärin päällä olevan metallikehyksen ja erittäin epämiellyttävä yllätys oli huomata että syyläri on sittenkin pahamainen valeo A211 500 0202. Tyhmyyksissäni oletin syylärinkin olevan behr merkkinen kuten syylärin etupuolella oleva onko se sitten coolerin lauhdutin, sellainen matala laatikko.
Syylärin etupuolella on ohut n. 15mm paksu koko syylärin kokoinen kenno, viisaammat voisivat kertoa mikä se sitten on.
Syylärin etupuolella on ohut n. 15mm paksu koko syylärin kokoinen kenno, viisaammat voisivat kertoa mikä se sitten on.
Re: 63tkm ajetun W211:sen laatikkoöljyt
laittaa erillisen kennon öljynvaihdon yhteydessä jos muuten jää mieleen pyörimään mahdollinen glykolivaurio, ainakin mese.fi puolella pitäis olla myynti ilmotus.
Ja ainakin e sarjassa se päivitetty vähempiriskinen mallikin on Valeon ,eri numerolla vaan. välillä kovasti huudellaan sen behrin perään, esim 203 koriin taitaa olla mahdollista ostaa myös sellainen
Ja ainakin e sarjassa se päivitetty vähempiriskinen mallikin on Valeon ,eri numerolla vaan. välillä kovasti huudellaan sen behrin perään, esim 203 koriin taitaa olla mahdollista ostaa myös sellainen
Viimeksi muokannut -230k-, Ma 19.09.2016 05:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: 63tkm ajetun W211:sen laatikkoöljyt
Toinen syy miksi oletin jäähdytinongelman olevan poissuljettu oli että kauppaa tehdessä nimenomaan kysyin onko vika valeo vaihdettu ja myyjäliikkeen edustaja kertoi että autossa on behr merkkinen jäähdytin.-230k- kirjoitti:laittaa erillisen kennon öljynvaihdon yhteydessä jos muuten jää mieleen pyörimään mahdollinen glykolivaurio, ainakin mese.fi puolella pitäis olla myynti ilmotus.
Ja ainakin e sarjassa se päivitetty vähempiriskinen mallikin on Valeon ,eri numerolla vaan. välillä kovasti huudellaan sen behrin perään, 203 koriin taitaa siis olla mahdollista ostaa myös sellainen
En autoliikkeessä alkanut jäähdyttimen päällä olevaa pelliä irroittamaan ja asiaa tutkimaan, ärsyttää kun puhutaan yhtä ja totuus on toinen.
Re: 63tkm ajetun W211:sen laatikkoöljyt
Sellainen asia että vuotavatko kaikki alkupään valeo A211 500 0202 syylärit järjestään vanhetessaan glykolit laatikkoöljyyn vai onko kellään käytössä vanhaa alkupeäistä mallia jossa ei ole ongelmia ollut?
Erillinen lauhdutin on yksi vaihtoehto saada mielenrauha kuten yllä jo mainittiin, toinen taitaa olla sitten nissensin syyläri, valeot ovat ilmeisesti aika suolaisen hintaisia.
Erillinen lauhdutin on yksi vaihtoehto saada mielenrauha kuten yllä jo mainittiin, toinen taitaa olla sitten nissensin syyläri, valeot ovat ilmeisesti aika suolaisen hintaisia.
Re: 63tkm ajetun W211:sen laatikkoöljyt
no , sitä voi miettiä kumpi sulle on halvempi vaihto ehto, muutaman satkun varmuus ettei nyt ihan hetkeen menee jos ikinä vs. uusittu vaihdelaatikko ~1500e.
Re: 63tkm ajetun W211:sen laatikkoöljyt
No tuosta nyt ei ole epäselvyyttä kumpi halvempi vaihtoehto sitä vain tarkoitin että onko se itsestään selvyys että syyläri alkaa vuotamaan. Auto tulee ensi keväänä 14v vanha ja vaikka onkin vähän ajettu niin riskirajoilla varmaan alkaa olemaan.epk kirjoitti:no , sitä voi miettiä kumpi sulle on halvempi vaihto ehto, muutaman satkun varmuus ettei nyt ihan hetkeen menee jos ikinä vs. uusittu vaihdelaatikko ~1500e.
Paljon on kirjoituksia myös SBC-yksiköistä, jollakin on vaihtokunnossa alta 150tkm ja tiedossa on pari autoa joilla on menty yli 500tkm ilman ongelmia. Toki tuossa SBC:ssä on laskuri joka laskee jarrupolkimen painallukset.
Ihme ettei mersu aikanaan järjestänyt takaisinkutsua tuon vikasyylärin osalta
Re: 63tkm ajetun W211:sen laatikkoöljyt
Yksi Nissensin syylärikin on lykännyt glykolit laatikkoon jonka jälkeen olen sanonut että ainoastaan erilliseen kennoon tohtii varmuudella luottaa.
wiimax.fi
Re: 63tkm ajetun W211:sen laatikkoöljyt
Erillinen kenno alkaa tuntua parhaalta vaihtoehdolta, olisiko Satakunta-Pirkanmaa sellaisen laittaneita että josko jotakuta kiinnostaisi euroja vastaan semmonen tuohon meikäläisen ajopeliin asentaa?dealer kirjoitti:Yksi Nissensin syylärikin on lykännyt glykolit laatikkoon jonka jälkeen olen sanonut että ainoastaan erilliseen kennoon tohtii varmuudella luottaa.
Re: 63tkm ajetun W211:sen laatikkoöljyt
..........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 17:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Re: 63tkm ajetun W211:sen laatikkoöljyt
Kiitoksia vastauksesta, täytyy nyt vielä kysyä kun syylärin ja ilmastoinnin kennon etupuolella on se matala behrin lauhdutin/jäähdytin osanumeroltaan A211 500 11 02. Oletan että tuo olisi ahtimen jäähdytin mutta googletus antaa mm. seuraavia tuloksia http://www.autonvaraosat24.fi/nissens/7284097" onclick="window.open(this.href);return false;Bomber4 kirjoitti:Mikäli ei huvita asennus niin Ylöjärvellä allekirjoittanut voi hoitaa homman kaikkine lisätarpeineen (laatikkoöljyn määrän lisäys ,tarkistus jne)
Kyllähän tuossa selvästi lukee välijäähdytin mutta hämmennystä herättää että olisi lisävaruste automaattivaihteiseen...
Re: 63tkm ajetun W211:sen laatikkoöljyt
Ihan höpinää tuossa linkissä. Kaikissa tuo on vakiona.
Re: 63tkm ajetun W211:sen laatikkoöljyt
Sellanen kysymys vielä niille jotka ovat autoonsa erillisen kennon vaihteistoöljyille asentaneet niin miten laatikko on toiminut pakkasilla sen jälkeen, onko huomannut eroa alkuperäiseen systeemiin?
Re: 63tkm ajetun W211:sen laatikkoöljyt
tosta on ollut juttua täällä, eihän siinä moottorin jäähdyttimessäkään kierrä pakkasaamuna lämmin jäähdytysneste kun termostaatti on kiinni.
Kuullut että ois toiminut ihan ok, varman päälle ottaneet laittaneet jonku pienen suojan talveksi kennon eteen.
onhan saatavissa myös termostaatila varustettua mersun alkuperäistä erillistä kennoa..
Kuullut että ois toiminut ihan ok, varman päälle ottaneet laittaneet jonku pienen suojan talveksi kennon eteen.
onhan saatavissa myös termostaatila varustettua mersun alkuperäistä erillistä kennoa..
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: 63tkm ajetun W211:sen laatikkoöljyt
Joitain kymmeniä olen asennellut ilman termaria, monelta olen kysellyt myöhemmin ja kukaan ei ole huomannut vaikutusta toimintaan vaikkei kennoa ole peitetty. Termostaatilla varustettuja on asenneltu myös.
wiimax.fi
Re: 63tkm ajetun W211:sen laatikkoöljyt
Kiitokset taas vastauksista, otin selvää valmiiden pakettien hinnoista Mb koskiselta ja Huoltokeskus lintoselta, hiukan yli 300€ kenno, letkut, kiinnike ja tulpat. Huoltokeskus lintonen kertoi myös että alkuperäinen termarilla oleva kenno on 120€ kalliimpi.dealer kirjoitti:Joitain kymmeniä olen asennellut ilman termaria, monelta olen kysellyt myöhemmin ja kukaan ei ole huomannut vaikutusta toimintaan vaikkei kennoa ole peitetty. Termostaatilla varustettuja on asenneltu myös.
Koskinen kertoi että yksittäisiä glykoliongelmia on ollut facelift malleissakin mutta ovat harvinaisia.
Ebayssa olisi tälläisiä http://www.ebay.com/itm/Olkuhler-Merced ... A7&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false; onko tässä termostaatti tuolla vasemmassa reunassa missä liittimet ovat? Kyllähän tuonkin varmaan sopimaan saa 270CDI:in konepellin alle vaikka kyseistä mallia ei listasta löydykään, voipi olla silti että tulee tilattua valmis paketti niin pääsee helpoimmalla
Re: 63tkm ajetun W211:sen laatikkoöljyt
peruscoolerin saa paikallisesta hydeliikkeestä letkuineen ~100-150e .