W211 kolina

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Merssias
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: La 17.10.2015 22:19

W211 kolina

Viesti Kirjoittaja Merssias »

Hei, vain arvon foorumilaiset!

Eli mysteerinä hauskastakin hauskempi etupään kolina. Alkanut jo kesänalusta, eikä ääni voimistunut siitä juurikaan.
Kolina esiintyy ryppyisissä paikoissa esim. Hiekkatiet, kivikadut.
Voisin listata osaa mitä alustaan vaihettu lähitulevaisuudessa entisen omistajan toimesta.
28.1.2015
-oikea etu yläpallo nivel
-vasen etu alapallo nivel
9.6.2015
-Oikea etu alapallo nivel
-vasen etu kallistusvakaimen nivel
-alapallo nivel puolta ei tiedossa
-ja alatukivarren nivel.

Itse vaihdoin tänä heinäkuussa bilstein b8 sport iskarit joka nurkkaan luultuani kolinan johtuvan niistä.

Rengaita heiluttelemalla ei väljyyksiä löydy ja sorkkaraudallakin olen kokeillut ripustuksia väännellä. Tukivarsien varmaan kuuluu vähän keinahdella kumien varassa kun vääntelee raudalla, mutta edestakaista liikettä tai mitään en ole hoksinut.

Ehdotuksia ja neuvoja otetaan mielihyvin vastaan.. kiitos!
Mauni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 01.09.2015 18:09
Paikkakunta: Uusimaa

Re: W211 kolina

Viesti Kirjoittaja Mauni »

Meinasin ehdottaa iskarin yläpään mutterien kirimistä, mutta olitkin jo tolpatkin vaihtanut.
Diesel on voimaa ja turbodiesel ylivoimaa.
Jussi MB
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 01.04.2013 20:59

Re: W211 kolina

Viesti Kirjoittaja Jussi MB »

Kokeile pitää hieman jarrua päällä kun kolina alkaa esim. kivikadulla. Jos kolina loppuu niin etujarruista se tulee.
Tarkista jarrusatulan liukutapit ettei ole väljät, sitten uudet jarrupalat + ohjain- ja lämpöpellit. MB alkuperäisessä jarrupala sarjassa ne tulee mukana.
Näillä loppui vastaava kolina mulla.
Merssias
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: La 17.10.2015 22:19

Re: W211 kolina

Viesti Kirjoittaja Merssias »

Jussi MB kirjoitti:Kokeile pitää hieman jarrua päällä kun kolina alkaa esim. kivikadulla. Jos kolina loppuu niin etujarruista se tulee.
Tarkista jarrusatulan liukutapit ettei ole väljät, sitten uudet jarrupalat + ohjain- ja lämpöpellit. MB alkuperäisessä jarrupala sarjassa ne tulee mukana.
Näillä loppui vastaava kolina mulla.

Viikonloppuna eteen vaihdettu palat samalla tarkistettu ja rasvattu tapit.
Forestman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 253
Liittynyt: La 05.07.2014 20:58

Re: W211 kolina

Viesti Kirjoittaja Forestman »

Merssias kirjoitti:Hei, vain arvon foorumilaiset!

Eli mysteerinä hauskastakin hauskempi etupään kolina. Alkanut jo kesänalusta, eikä ääni voimistunut siitä juurikaan.
Kolina esiintyy ryppyisissä paikoissa esim. Hiekkatiet, kivikadut.
Voisin listata osaa mitä alustaan vaihettu lähitulevaisuudessa entisen omistajan toimesta.
28.1.2015
-oikea etu yläpallo nivel
-vasen etu alapallo nivel
9.6.2015
-Oikea etu alapallo nivel
-vasen etu kallistusvakaimen nivel
-alapallo nivel puolta ei tiedossa
-ja alatukivarren nivel.

Itse vaihdoin tänä heinäkuussa bilstein b8 sport iskarit joka nurkkaan luultuani kolinan johtuvan niistä.

Rengaita heiluttelemalla ei väljyyksiä löydy ja sorkkaraudallakin olen kokeillut ripustuksia väännellä. Tukivarsien varmaan kuuluu vähän keinahdella kumien varassa kun vääntelee raudalla, mutta edestakaista liikettä tai mitään en ole hoksinut.

Ehdotuksia ja neuvoja otetaan mielihyvin vastaan.. kiitos!
Kallistuksen vakaajan runkokumit kannatta vielä tarkastaa/ vaihtaa.
Merssias
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: La 17.10.2015 22:19

Re: W211 kolina

Viesti Kirjoittaja Merssias »

Ok. Onko viheliäinen vaihdettava?
Forestman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 253
Liittynyt: La 05.07.2014 20:58

Re: W211 kolina

Viesti Kirjoittaja Forestman »

Merssias kirjoitti:Ok. Onko viheliäinen vaihdettava?
En ole kyseiseen malliin vaihtanut, mutta esim. Vitoon 1/2- 1 tunnin homma ja muuun huollon yhteydessä nopeampi. Kolinat loppuivat, vaikka välys oli juuri ja juuri tunnistettavissa.
Toinen mersu menossa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 01.10.2016 16:28

Re: W211 kolina

Viesti Kirjoittaja Toinen mersu menossa »

Koiranluista puhutaan kolinan yhteydessä.
Merssias
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: La 17.10.2015 22:19

Re: W211 kolina

Viesti Kirjoittaja Merssias »

Koiranluut vaihdettu ja yläpään laakerointi, vielä kolisee..
.
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: W211 kolina

Viesti Kirjoittaja TLP »

Kuuluiskohan se katsastuksen 'iskaripenkissä' ?
Jos ois joku tuttu katsuri, jossa vois kävästä paikantamassa vikaa tarkemmin ?
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17251
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 kolina

Viesti Kirjoittaja dealer »

Osaavalla korjaamolla käyttää niin ei tarvitse koko talvea kuunnella kolinoita ?
wiimax.fi
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: W211 kolina

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

dealer kirjoitti:Osaavalla korjaamolla käyttää niin ei tarvitse koko talvea kuunnella kolinoita ?

Pitää paikkansa kun käyttää ja tiheään, en tiedä onko nivelten osalta huonompaa autoa ikinä tehty, meillä tuossa sotaratsussa neljännet alapallot ja kolmannet reaktiotangot menossa ja muita niveliä siinä sivussa ja autolla ajettu 160000km,ensimmäiset alapallot vaihdettiin tehdaskutsuna ilmaiseksi muttei kyllä laatu näköjään parantunu. Onneksi ne ei nykyään maksa juuri mitään,Saksasta saa kaikki etrupään nivelet ja tangot 200-300pintaan.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17251
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 kolina

Viesti Kirjoittaja dealer »

Halvimmat tangot ja nivelet on kyllä huonolaatuisia, ei kestä aina edes kahtakymmentätuhatta kilometriä. Jonkin verran asenneltu asiakkaiden itse hankkimia osia.
Muutenkaan ei ole nivelilleen kestävä automalli...
wiimax.fi
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: W211 kolina

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

dealer kirjoitti:Halvimmat tangot ja nivelet on kyllä huonolaatuisia, ei kestä aina edes kahtakymmentätuhatta kilometriä. Jonkin verran asenneltu asiakkaiden itse hankkimia osia.
Muutenkaan ei ole nivelilleen kestävä automalli...
Aika erikoista kun 124 ei 200000km tarvinnut vaihtaa yhtään niveltä,väyrysestä ei kokemusta mutta 211 varsinainen nivelsyöppö ja 212 saatu taas nivelet kestämään.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17251
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 kolina

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä, juuri noin kuin jussilampi edellä kirjoittaa. Lisäksi tuntuu että kuin ihmeen kautta 204 alusta kestää paljon paremmin kuin 203 vaikka samoja osia löytyy molemmista.
wiimax.fi
24680948
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 20.09.2016 11:43

Re: W211 kolina

Viesti Kirjoittaja 24680948 »

juuri tuotakin etsin vuoden verran vaihdoin kaikki nämä
_koiranluut
-iskarin yläkumit
-iskarit(saksasta tilattu)
-alatukivarret poikittaiset tukivarret
ei ollut mistään apua mut lopuksi löysin alatukivarren koiranluun puolisesta pallonivelestä löysää ja nyt ollut jopa vuoden kolinat pois (tilasin ebeistä koko etu setin ja maksoin vaan murto osan mitä suomessa olisi maksanut) P.S katsastuksessa ei mitään sanomista tuosta kolinasta vaikka yritin lahjoa pulla kahvilla jos vika löytyy
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17251
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 kolina

Viesti Kirjoittaja dealer »

maksoin vaan murto osan mitä suomessa olisi maksanut
Jos olisi vaihdettu viallinen nivel niin hinta töineen noin 60-70 €, nyt meni vain
- iskarit
- iskarin yläkumit (ei käytännössä edes mahdollista kolista, rakenne sellainen)
- alatukivarret poikittaiset tukivarret
- ja "koko etu setti" jossa lopulta myös nuppi missä vika oli :wink:
wiimax.fi
APL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: La 24.07.2010 23:54

Re: W211 kolina

Viesti Kirjoittaja APL »

En yleistäisi 211:n mainetta nivelsyöppönä. Oma 270+ tuhatta mennyt airmatic/4matic ja saldo ainoastaan joustintuet eteen plus alatukivarret. Upea ajaa edelleen, parametri venan joutuu kyllä puhdistelemaan tai vaihtamaan, sen verran ottaa hauikseen hitaassa kääntelyssä.
E320CDI
211.089
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: W211 kolina

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

APL kirjoitti:En yleistäisi 211:n mainetta nivelsyöppönä. Oma 270+ tuhatta mennyt airmatic/4matic ja saldo ainoastaan joustintuet eteen plus alatukivarret. Upea ajaa edelleen, parametri venan joutuu kyllä puhdistelemaan tai vaihtamaan, sen verran ottaa hauikseen hitaassa kääntelyssä.
Kyllä takseihin vaihdettiin 4-5 nivel ja reaktiotanko satsit takuuaikana.Sulla varmaan harvinaisempi yksilö jos ei ole tarvinnut niveliä uusia ja varmaan tuo airmatic säästää niveliä,vieteri jousiin verrattuna.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6281
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 kolina

Viesti Kirjoittaja MiHe »

airmaticin osuutta asiaan voisi muuten epävirallisesti tutkia/kysellä? Omaan rautajousiseen on kyllä joka vuosi jotain vaihdettu, juuri tällä viikolla huomasin sopivissa möykyissä että taas alkaa kolinaa kuulumaan... pitää käyttää pajalla tutkittavana ennen leimalle menoa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17251
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 kolina

Viesti Kirjoittaja dealer »

APL kirjoitti:En yleistäisi 211:n mainetta nivelsyöppönä. Oma 270+ tuhatta mennyt airmatic/4matic ja saldo ainoastaan joustintuet eteen plus alatukivarret. Upea ajaa edelleen, parametri venan joutuu kyllä puhdistelemaan tai vaihtamaan, sen verran ottaa hauikseen hitaassa kääntelyssä.
Etupään rakenne on 4maticissa tyystin erilainen tai vähintäänkin eri osat kuin takatuupparissa; kolmion mallinen alatukivarsi (joka näköjään sekin jostain kohtaa hajoaa vaihtokuntoon ennen 270tkm vaikkei yhtään niveltä varressa) ja alapallo periytynyt väyrysestä + omansa ylätukivarsi.
wiimax.fi
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: W211 kolina

Viesti Kirjoittaja TLP »

jussilampi kirjoitti:
Kyllä takseihin vaihdettiin 4-5 nivel ja reaktiotanko satsit takuuaikana.
Mitäs eroa niissä taksimalleissa on, eli oliko alustan laitteissa mitään eroa ?
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: W211 kolina

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

TLP kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
Kyllä takseihin vaihdettiin 4-5 nivel ja reaktiotanko satsit takuuaikana.
Mitäs eroa niissä taksimalleissa on, eli oliko alustan laitteissa mitään eroa ?
Eikai niissä mitään eroa ole samat nivelet ja tangot. Kylläkai tarkkamies saa niitä osia vaihdatettua varaosatakuuseen, joka on 2-vuotta. Meilläkin katsastaja sanoi vuosi sitten ette alapalloissa väljää,että varmaan joutuu vuodenpäästä vaihtaan,olisi silloin pitänyt viedä Veholle ja vaihdattaa varaosatakuuseen. Nyt kun ne joutui vaihdattaan, oli kulunut 2vuotta 7kuukautta,eikä takuu kuulemma enään voimassa. Tosiasiassa on varmaan voimassa jos asian riitauttaa, kun tuotteen pitää lainmukaan kestää sen oletettu kestoikä, eikä se voi olla alapalloilla 27000km. Saahan siitä tietenkin vittumaisen miehen maineen jos riitauttaa.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: W211 kolina

Viesti Kirjoittaja TLP »

jussilampi kirjoitti:
TLP kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
Kyllä takseihin vaihdettiin 4-5 nivel ja reaktiotanko satsit takuuaikana.
Mitäs eroa niissä taksimalleissa on, eli oliko alustan laitteissa mitään eroa ?
Eikai niissä mitään eroa ole samat nivelet ja tangot. Kylläkai tarkkamies saa niitä osia vaihdatettua varaosatakuuseen, joka on 2-vuotta. Meilläkin katsastaja sanoi vuosi sitten ette alapalloissa väljää,että varmaan joutuu vuodenpäästä vaihtaan,olisi silloin pitänyt viedä Veholle ja vaihdattaa varaosatakuuseen. Nyt kun ne joutui vaihdattaan, oli kulunut 2vuotta 7kuukautta,eikä takuu kuulemma enään voimassa. Tosiasiassa on varmaan voimassa jos asian riitauttaa, kun tuotteen pitää lainmukaan kestää sen oletettu kestoikä, eikä se voi olla alapalloilla 27000km. Saahan siitä tietenkin vittumaisen miehen maineen jos riitauttaa.
No jos sitä 'vittumaisen miehen mainetta' pelkäis kaikki, niin entistä enempi ne pyyhkis persettä näillä takuilla.
Tuotteessa kun tuotteessa.

Itsellä juuri 15. päivä menossa rullien vaihtoon auto, kun vesipumppu ja rullat vaihdettiin 1,5v sitten ja nyt naputtelee.
Menee nimenomaan varaosatakuuseen.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: W211 kolina

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

TLP kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
TLP kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
Kyllä takseihin vaihdettiin 4-5 nivel ja reaktiotanko satsit takuuaikana.
Mitäs eroa niissä taksimalleissa on, eli oliko alustan laitteissa mitään eroa ?
Eikai niissä mitään eroa ole samat nivelet ja tangot. Kylläkai tarkkamies saa niitä osia vaihdatettua varaosatakuuseen, joka on 2-vuotta. Meilläkin katsastaja sanoi vuosi sitten ette alapalloissa väljää,että varmaan joutuu vuodenpäästä vaihtaan,olisi silloin pitänyt viedä Veholle ja vaihdattaa varaosatakuuseen. Nyt kun ne joutui vaihdattaan, oli kulunut 2vuotta 7kuukautta,eikä takuu kuulemma enään voimassa. Tosiasiassa on varmaan voimassa jos asian riitauttaa, kun tuotteen pitää lainmukaan kestää sen oletettu kestoikä, eikä se voi olla alapalloilla 27000km. Saahan siitä tietenkin vittumaisen miehen maineen jos riitauttaa.
No jos sitä 'vittumaisen miehen mainetta' pelkäis kaikki, niin entistä enempi ne pyyhkis persettä näillä takuilla.
Tuotteessa kun tuotteessa.

Itsellä juuri 15. päivä menossa rullien vaihtoon auto, kun vesipumppu ja rullat vaihdettiin 1,5v sitten ja nyt naputtelee.
Menee nimenomaan varaosatakuuseen.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: W211 kolina

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

TLP kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
TLP kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
Kyllä takseihin vaihdettiin 4-5 nivel ja reaktiotanko satsit takuuaikana.
Mitäs eroa niissä taksimalleissa on, eli oliko alustan laitteissa mitään eroa ?
Eikai niissä mitään eroa ole samat nivelet ja tangot. Kylläkai tarkkamies saa niitä osia vaihdatettua varaosatakuuseen, joka on 2-vuotta. Meilläkin katsastaja sanoi vuosi sitten ette alapalloissa väljää,että varmaan joutuu vuodenpäästä vaihtaan,olisi silloin pitänyt viedä Veholle ja vaihdattaa varaosatakuuseen. Nyt kun ne joutui vaihdattaan, oli kulunut 2vuotta 7kuukautta,eikä takuu kuulemma enään voimassa. Tosiasiassa on varmaan voimassa jos asian riitauttaa, kun tuotteen pitää lainmukaan kestää sen oletettu kestoikä, eikä se voi olla alapalloilla 27000km. Saahan siitä tietenkin vittumaisen miehen maineen jos riitauttaa.
No jos sitä 'vittumaisen miehen mainetta' pelkäis kaikki, niin entistä enempi ne pyyhkis persettä näillä takuilla.
Tuotteessa kun tuotteessa.

Itsellä juuri 15. päivä menossa rullien vaihtoon auto, kun vesipumppu ja rullat vaihdettiin 1,5v sitten ja nyt naputtelee.
Menee nimenomaan varaosatakuuseen.
Niinhän se pitää juuri toimia, ei viitsi ruveta asiasta kitiseen kun ei aikoinaan viitsinyt asiaa hoitaa,mutta varmaan kun osien kestävyys on tuota luokkaa,niin on kyseessä virheellinen tuote ja asiakkaan kannattaa niitä osia varaosa takuuseen vaihdattaa!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: W211 kolina

Viesti Kirjoittaja TLP »

jussilampi kirjoitti:
TLP kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
TLP kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
Kyllä takseihin vaihdettiin 4-5 nivel ja reaktiotanko satsit takuuaikana.
Mitäs eroa niissä taksimalleissa on, eli oliko alustan laitteissa mitään eroa ?
Eikai niissä mitään eroa ole samat nivelet ja tangot. Kylläkai tarkkamies saa niitä osia vaihdatettua varaosatakuuseen, joka on 2-vuotta. Meilläkin katsastaja sanoi vuosi sitten ette alapalloissa väljää,että varmaan joutuu vuodenpäästä vaihtaan,olisi silloin pitänyt viedä Veholle ja vaihdattaa varaosatakuuseen. Nyt kun ne joutui vaihdattaan, oli kulunut 2vuotta 7kuukautta,eikä takuu kuulemma enään voimassa. Tosiasiassa on varmaan voimassa jos asian riitauttaa, kun tuotteen pitää lainmukaan kestää sen oletettu kestoikä, eikä se voi olla alapalloilla 27000km. Saahan siitä tietenkin vittumaisen miehen maineen jos riitauttaa.
No jos sitä 'vittumaisen miehen mainetta' pelkäis kaikki, niin entistä enempi ne pyyhkis persettä näillä takuilla.
Tuotteessa kun tuotteessa.

Itsellä juuri 15. päivä menossa rullien vaihtoon auto, kun vesipumppu ja rullat vaihdettiin 1,5v sitten ja nyt naputtelee.
Menee nimenomaan varaosatakuuseen.
Niinhän se pitää juuri toimia, ei viitsi ruveta asiasta kitiseen kun ei aikoinaan viitsinyt asiaa hoitaa,mutta varmaan kun osien kestävyys on tuota luokkaa,niin on kyseessä virheellinen tuote ja asiakkaan kannattaa niitä osia varaosa takuuseen vaihdattaa!
Eikä tuossa mulla ollut muuta, kun että kävelin asennusliikkeeseen ja kerroin asiasta.
Siellä työnjohtaja saman tien sanoi, että katsotaas niiden osatakuu, kun nehän vaihdettiin vähän aikaa sitten.
Se oli voimassa, niin kysyin että pitäiskö käyttää sen verta irti että tietää mikä vaihdetaan ?
Sanoi, että tilaavat kaikki siihen varuiksi, joten ei tarvi.
Tämä on sitä oikeaa takuu käytäntöä, mikä pitäisi olla jokaisessa paikassa !
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Merssias
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: La 17.10.2015 22:19

Re: W211 kolina

Viesti Kirjoittaja Merssias »

Kolina hävisi etualatukivarret vaihtamalla molemmin puolin. Palloissa reiluhko välys.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17251
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 kolina

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kylläkai tarkkamies saa niitä osia vaihdatettua varaosatakuuseen, joka on 2-vuotta.
Meillä asennellaan tarvikeosia joilla takuu 3 vuotta / 100000 kilometriä.
Ja takuu myös toimii :wink:
wiimax.fi
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: W211 kolina

Viesti Kirjoittaja TLP »

dealer kirjoitti:
Kylläkai tarkkamies saa niitä osia vaihdatettua varaosatakuuseen, joka on 2-vuotta.
Meillä asennellaan tarvikeosia joilla takuu 3 vuotta / 100000 kilometriä.
Ja takuu myös toimii :wink:
Juu, eipä noista takuista hyötyä ole, jos ne pitää jostain kuluttajasuojan kautta hakea.
Sitäkin on ikävä kyllä liikkeellä, mutta semmosiin paikkoihin tulee 3 käyntiä kerralla, ensimmäinen, ainoa ja viimeinen.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Vastaa Viestiin