Henkan projekteja
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbodiesel
Dakotan purkki saapui ja nopeusmittari pelaakin jo.
Jostain syystä en saanut hyödynnettyä perän abs anturia, en millään saanut sillä toimimaan. Nakkasin sitten yhen varaosa-auton abs anturin antamaan karttaanin laipasta signaalia. Ja hetihän se sen jälkeen alkoikin pelaamaan. Itse kalibroinnissa meni muutama minuutti.
Tämmönenhän se dakotan purkki on... Suosittelen, on helppo kytkeä.
Täytyy lisäillä enemmän kuvia kunhan jotain näkyvääkin tapahtuisi...
Jostain syystä en saanut hyödynnettyä perän abs anturia, en millään saanut sillä toimimaan. Nakkasin sitten yhen varaosa-auton abs anturin antamaan karttaanin laipasta signaalia. Ja hetihän se sen jälkeen alkoikin pelaamaan. Itse kalibroinnissa meni muutama minuutti.
Tämmönenhän se dakotan purkki on... Suosittelen, on helppo kytkeä.
Täytyy lisäillä enemmän kuvia kunhan jotain näkyvääkin tapahtuisi...
Re: Henkan 300 turbodiesel
Heitätkö tähän vielä kytkennät talteen.
Tuo kyllä helpottaa monen superi rakentajan hommia kun mittarin saa noin helpolla pelaamaan.
Tuo kyllä helpottaa monen superi rakentajan hommia kun mittarin saa noin helpolla pelaamaan.
Audi S2
MB s124 om605
MB s124 om605
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbodiesel
Kaikessa yksinkertaisuudessaan:
Dakotalle tarvittavat piuhat:
power
ground
signal in ( Jompikumpi anturin piuhoista )
sensor gnd ( Jompikumpi anturin piuhoista )
OUT 1 (signaali mittaristoon, pistokkeessa numero 5. )
Mittaristoon tarvitsee myös 12v jännitteen ja maapiuhan. Pistokkeessa numerot 7 ja 3.
Ja anturinahan mulla toimii w124 etupyörän abs anturi joka ottaa signaalin karttaanin kolmesakaraisesta laipasta.
Jospa tästä jollekin hyötyä on.
Dakotalle tarvittavat piuhat:
power
ground
signal in ( Jompikumpi anturin piuhoista )
sensor gnd ( Jompikumpi anturin piuhoista )
OUT 1 (signaali mittaristoon, pistokkeessa numero 5. )
Mittaristoon tarvitsee myös 12v jännitteen ja maapiuhan. Pistokkeessa numerot 7 ja 3.
Ja anturinahan mulla toimii w124 etupyörän abs anturi joka ottaa signaalin karttaanin kolmesakaraisesta laipasta.
Jospa tästä jollekin hyötyä on.
Viimeksi muokannut Henkkka_, Ma 10.04.2017 21:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbodiesel
Kaikenlaista on taas tapahtunut..
123:sta oon turannu eteenpäin aina kun ehtinyt. Nyt se on hitsattu keulasta takapenkkiin asti. Täytyy kasata keula ennenkuin puotan taka-akseliston pois.. Ettei motivaatio kokonaan karkaa.. Tällähän ei kiire ole, kunhan talveksi saa ajoon.
Superin poikaseen vaihdoin pakosarjan tiivisteen. Se kesti muutaman viikon kunnes alkoi vuotamaan kuin seula tänään. Ohjaustehostimen pumppukin alkoi kolisemaan.. Tekemistä siis olisi..
Jottei tekeminen loppuisi, ostin farkkupakunkin Dixonilta takaisin.. 3,5vuotta sitten hänelle sen möin, mutta koska mies päätti siirtyä munan jatkeisiin, täytyi se ostaa takaisin.
Tähän on tarkoitus siirtää tuo turbotiiseli tekniikka.. Tällähetkellä pellin alla vapari 3.0d. Leima täytyy ihan ekana käydä, sen pitäisi tulla 3:n jarruletkun vaihdolla ja etujousien vaihdolla.. Tällä hetkellä kun on mulle liian matala, ei meinaa kotipihaankaan päästä eikä katsastusmieskään tuosta tykkää.
Jospa tuon saisi leimattua ensi perjantaihin mennessä...
123:sta oon turannu eteenpäin aina kun ehtinyt. Nyt se on hitsattu keulasta takapenkkiin asti. Täytyy kasata keula ennenkuin puotan taka-akseliston pois.. Ettei motivaatio kokonaan karkaa.. Tällähän ei kiire ole, kunhan talveksi saa ajoon.
Superin poikaseen vaihdoin pakosarjan tiivisteen. Se kesti muutaman viikon kunnes alkoi vuotamaan kuin seula tänään. Ohjaustehostimen pumppukin alkoi kolisemaan.. Tekemistä siis olisi..
Jottei tekeminen loppuisi, ostin farkkupakunkin Dixonilta takaisin.. 3,5vuotta sitten hänelle sen möin, mutta koska mies päätti siirtyä munan jatkeisiin, täytyi se ostaa takaisin.
Tähän on tarkoitus siirtää tuo turbotiiseli tekniikka.. Tällähetkellä pellin alla vapari 3.0d. Leima täytyy ihan ekana käydä, sen pitäisi tulla 3:n jarruletkun vaihdolla ja etujousien vaihdolla.. Tällä hetkellä kun on mulle liian matala, ei meinaa kotipihaankaan päästä eikä katsastusmieskään tuosta tykkää.
Jospa tuon saisi leimattua ensi perjantaihin mennessä...
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan projekteja
Leimahan tuli heti seuraavalla viikolla tuon farkkupakun ostosta, piti vaihtaa kaikki jarruletkut ja eteen korkeemmat jousikumit. Korkeudesta tuli just passeli, pääsee kaikkialle ongelmitta mutta ei aivan vakionkaan korkunen.
Tekniikka on ripusteltu superista jo suurilta osin pois, laatikon sähköt, ahtoputket, kuuleri yms.. Odottavat siirtoa farkkupakuun.
Möin edellisen hx35:sen ja tilalle tuli jo hx40 super 16:lla pakopesällä. Uudet laipat hommattu pakosarjaa varten, täytyy tehdä nelikympille uusi satsi.
Täytyisi hommata laatikolle uusi jäähdytin, hukkaportti, uusi pienempi kuuleri ja 3'' putkea pakoputkea varten. Sittenpä voisi rueta vaihtamaan tekniikkaa.
Ja tulipahan vaihdettua jälleen mussoon kannentiiviste. Tällä kertaa kansi suoristettiin. Tiivistehän päätti hajota 650km päähän, josta sillä nilkutettiin kotiin asti.. Täytyi vain lisätä melko useasti nestettä..
Tekniikka on ripusteltu superista jo suurilta osin pois, laatikon sähköt, ahtoputket, kuuleri yms.. Odottavat siirtoa farkkupakuun.
Möin edellisen hx35:sen ja tilalle tuli jo hx40 super 16:lla pakopesällä. Uudet laipat hommattu pakosarjaa varten, täytyy tehdä nelikympille uusi satsi.
Täytyisi hommata laatikolle uusi jäähdytin, hukkaportti, uusi pienempi kuuleri ja 3'' putkea pakoputkea varten. Sittenpä voisi rueta vaihtamaan tekniikkaa.
Ja tulipahan vaihdettua jälleen mussoon kannentiiviste. Tällä kertaa kansi suoristettiin. Tiivistehän päätti hajota 650km päähän, josta sillä nilkutettiin kotiin asti.. Täytyi vain lisätä melko useasti nestettä..
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbodiesel
Vihdoinkin pääsi tekniikanvaihtoon..
Farkusta nostin poikkeen vapari tekniikan.
Siirsin kuvienoton jälkeen turpomallin tuulilasinpesunestesäiliön ja letkut sille. Myös kiertovesipumppu siirty sinne missä turpollisessakin on. Pikkusen tein myös lisää tilaa hukkaportille, kun se tulee uudella pakosarjalla liian lähelle koria..
Täytys mottiin vaihtaa kampiakselin takastefa ja rakennella turpolle kunnollinen öljynpaluu, ni sittepä sais nostella paikoilleen ja rueta sovittelemaan kuuleria yms paikoilleen.
Farkusta nostin poikkeen vapari tekniikan.
Siirsin kuvienoton jälkeen turpomallin tuulilasinpesunestesäiliön ja letkut sille. Myös kiertovesipumppu siirty sinne missä turpollisessakin on. Pikkusen tein myös lisää tilaa hukkaportille, kun se tulee uudella pakosarjalla liian lähelle koria..
Täytys mottiin vaihtaa kampiakselin takastefa ja rakennella turpolle kunnollinen öljynpaluu, ni sittepä sais nostella paikoilleen ja rueta sovittelemaan kuuleria yms paikoilleen.
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbodiesel
Kirjotellaanpas tännekin..
Vähitellen, pikkuhiljaa, etenee tämäkin tekniikan siirto. Mutta viimein alkaa näyttämään että tämä valmistuu.. Työt haittaa ikävästi harrastamista ja sairaslomakin oli 1,5viikkoa..
Tämän hetkinen tilanne, siistimistä riittää vielä:
Laatikkoöljyille tuli 13 rivinen jäähdytin, ja moottorilleöljylle 25rivinen. Mahtuu muuten kaikki nuo roippeet vakiopuskurin taakse. Myös ilmastoinnin kenno mahtuu, vaikka ei nyt paikoillaan.
Sähkösen kepin rakensin myös uuden, joka meni paneelin alle sopivasti piiloon. Jostain kun vielä löytää sopivan nupin.
Viikonloppuna saanee ahtoputket ja pakoputken tehtyä loppuun. Jospa tämä ensiviikolla olisi jälleen liikenteessä. Pääsisi muutoskatsastukseen.
Vähitellen, pikkuhiljaa, etenee tämäkin tekniikan siirto. Mutta viimein alkaa näyttämään että tämä valmistuu.. Työt haittaa ikävästi harrastamista ja sairaslomakin oli 1,5viikkoa..
Tämän hetkinen tilanne, siistimistä riittää vielä:
Laatikkoöljyille tuli 13 rivinen jäähdytin, ja moottorilleöljylle 25rivinen. Mahtuu muuten kaikki nuo roippeet vakiopuskurin taakse. Myös ilmastoinnin kenno mahtuu, vaikka ei nyt paikoillaan.
Sähkösen kepin rakensin myös uuden, joka meni paneelin alle sopivasti piiloon. Jostain kun vielä löytää sopivan nupin.
Viikonloppuna saanee ahtoputket ja pakoputken tehtyä loppuun. Jospa tämä ensiviikolla olisi jälleen liikenteessä. Pääsisi muutoskatsastukseen.
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbodiesel
Noniin, farkun sain ajoon.. Tuli aika hyvä sliipperi omasta mielestä. Ulospäin ei oo muuttunut ollenkaan. Jopa vakio takapönttö on paikoillaan, tosin sinne rakensin sisälle 3'' reikäputkea lenkin ja tietenkin villat laitoin. Auton sisälle kuulostaa normiajossa kuin olisi täysin vakio! Kun polettaa, kuuluu sopivasti mörinä.
Katsastukseen täytyisi vielä vaihdella etujarrut. Nekin odottelee tuossa jo paikalleen heittämistä. Muuta eroa bensa 300e 12v ja tän 300d välillä ei taida olla??
Nyt on hyvinkin maltilliset 0.6bar ahdot muutoskatsastukseen asti, eipähän ainakaan saa hajalla ennen katsastusta. Täytyy nostella sitte johonki 1,7baariin.
Katsastukseen täytyisi vielä vaihdella etujarrut. Nekin odottelee tuossa jo paikalleen heittämistä. Muuta eroa bensa 300e 12v ja tän 300d välillä ei taida olla??
Nyt on hyvinkin maltilliset 0.6bar ahdot muutoskatsastukseen asti, eipähän ainakaan saa hajalla ennen katsastusta. Täytyy nostella sitte johonki 1,7baariin.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: To 08.10.2015 22:30
Re: Henkan 300 turbodiesel
Tosta vaihteiston + - sähkökepistä ottaisin ilomielin vastaan vaikka pari kuvaa paneelin alta taikka jotain infoa miten järjestelmä toteutettu
Itsellä olisi samankaltasen kepin rakentelu edessä ja lähinnä mietin miten palautusmekanismi ja kytkimien painelu olisi järkevää toteuttaa kestävästi, sähköjen asentelu kyllä hoituu
Itsellä olisi samankaltasen kepin rakentelu edessä ja lähinnä mietin miten palautusmekanismi ja kytkimien painelu olisi järkevää toteuttaa kestävästi, sähköjen asentelu kyllä hoituu
Re: Henkan 300 turbodiesel
Tilasitko tuon Dakota Digitalin jenkeistä vai saako jo suoraan euroopasta tuota?
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbodiesel
Dakota tuli us partsin kautta täältä suomesta.Samuli H kirjoitti:Tilasitko tuon Dakota Digitalin jenkeistä vai saako jo suoraan euroopasta tuota?
Ruotsissa taisi olla lähin virallinen jälleenmyyjä
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbodiesel
Nyt on farkkupaku muutoskatsastettu. Moottorin vaihto, turpo ja muut härpäkkeet otteessa. 14% tuli.
Nyt saa tarjota soppaa ja nostaa ahtoja, kun on muutokset otteessa.
Nyt saa tarjota soppaa ja nostaa ahtoja, kun on muutokset otteessa.
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbodiesel
Nyt on vastapaineohjaus hukkiksella ja ahtoja 1,3bar tällä hetkellä. Syöttöjä kans sopivasti ruuvattu. Kyllähän tällä alkaa vähitellen kauppaan ehtimään, mutta sais tässä kyllä olla enemmä potkua. Villi veikkaus että 350hp tällä hetkellä.
Ens talvelle onkin jo tiedossa tekemiset, mikäli budjetti vain sallii.. Tallin nurkassa oottaa toinen 603 turpon alakerta. Sinne ois tarkotus nakata 606 veivit ja kasata uusilla hilppeillä. Ja metallitiivisteellä jotta saa painettakin. Polttoainelinjat täytyy myös suurennella ja mahollisesti holley. Syöttöpumppuun myös 8mm elementit. Pääsisköhän näillä eväillä 450 läheisyyteen tällä kapeekantisella vai joko kansi ahdistaa?
Taka-akselille täytyy myös laittaa uudet puslat, ei tuolla enää hurjakaan kaasu pohjassa koita ohitella.. Ei meinaa pysyä kaistalla mitenkään.
Täytyy päivitellä kuvia kunhan jaksaa pestä tuon.. Nyt on semmosen suolakerroksen alla ettei oikein silmiä hivele..
Ens talvelle onkin jo tiedossa tekemiset, mikäli budjetti vain sallii.. Tallin nurkassa oottaa toinen 603 turpon alakerta. Sinne ois tarkotus nakata 606 veivit ja kasata uusilla hilppeillä. Ja metallitiivisteellä jotta saa painettakin. Polttoainelinjat täytyy myös suurennella ja mahollisesti holley. Syöttöpumppuun myös 8mm elementit. Pääsisköhän näillä eväillä 450 läheisyyteen tällä kapeekantisella vai joko kansi ahdistaa?
Taka-akselille täytyy myös laittaa uudet puslat, ei tuolla enää hurjakaan kaasu pohjassa koita ohitella.. Ei meinaa pysyä kaistalla mitenkään.
Täytyy päivitellä kuvia kunhan jaksaa pestä tuon.. Nyt on semmosen suolakerroksen alla ettei oikein silmiä hivele..
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan projektit
Päivitelläänpäs tännekin..
Superi pelannu hyvin, ei oo ollu mitään vikoja. Huohotus edelleen karmivaa. Uuteen mosaan ostettu kiertokanget, muuten vielä suunniteluasteella.
w123 on saanu levätä rauhassa, vähä piti käynnistellä ku täyty siirtää eripaikkaan lepäämään.
Mustaan sedaniin nostin tekniikan paikalleen. Vapaasti hengittävästä kone, 603 orkkis turposarjalla. Tämä vielä kesken, täytys lähiaikoina rakentaa loppuun. Tarkoitus oli tehdä talviauto, mutta ei meinaa aika riittää.
Uusimpana hankintana tuli 190 2.0d. 330tkm ajettu huoltokirjallinen peli, mutta kone pittää kovaa paukutusta ja hytkyy. Pakoputkesta tulee öljyä. Kuulemma lähteny öljyllä käyntiin. Tämä oli hajonnut matkalla suutinhuoltoon, epäilen että männässä reikä kusseen suuttimen vuoksi? Tähän tuli jo mukana uusi kone, täytyy se nostaa paikalleen kun ehtii. Täytyy vähän ahdistaa tätäkin, ei vapaastihengittävällä jaksa ajella. Ei oo edes penkissä reikää, eikä ole ratin verhoilu irti. Siisti kaikinpuolin.
Superi pelannu hyvin, ei oo ollu mitään vikoja. Huohotus edelleen karmivaa. Uuteen mosaan ostettu kiertokanget, muuten vielä suunniteluasteella.
w123 on saanu levätä rauhassa, vähä piti käynnistellä ku täyty siirtää eripaikkaan lepäämään.
Mustaan sedaniin nostin tekniikan paikalleen. Vapaasti hengittävästä kone, 603 orkkis turposarjalla. Tämä vielä kesken, täytys lähiaikoina rakentaa loppuun. Tarkoitus oli tehdä talviauto, mutta ei meinaa aika riittää.
Uusimpana hankintana tuli 190 2.0d. 330tkm ajettu huoltokirjallinen peli, mutta kone pittää kovaa paukutusta ja hytkyy. Pakoputkesta tulee öljyä. Kuulemma lähteny öljyllä käyntiin. Tämä oli hajonnut matkalla suutinhuoltoon, epäilen että männässä reikä kusseen suuttimen vuoksi? Tähän tuli jo mukana uusi kone, täytyy se nostaa paikalleen kun ehtii. Täytyy vähän ahdistaa tätäkin, ei vapaastihengittävällä jaksa ajella. Ei oo edes penkissä reikää, eikä ole ratin verhoilu irti. Siisti kaikinpuolin.
Re: Henkan 300 turbodiesel
Onko superia penkitetty? Olis kiva tietää kuinka paljon sitä itsetehdyllä pumpulla irtoaa
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan projekteja
Ei ole penkitetty tällä kokoonpanolla eikä tulla penkittämään. Ensi kesälle tulee uusi moottori ja muita muutoksia.Jere97 kirjoitti:Onko superia penkitetty? Olis kiva tietää kuinka paljon sitä itsetehdyllä pumpulla irtoaa
Joulunaikohin vaihdoin tekniikan tuohon 190:iin.
Vanha tekniikka pois:
Uuteen moottoriin jo öljynpaluulle paikka valmiiksi. Tähän on jo hankittuna Sprintteristä turbo ja pakosarja.
Kierroslukumittarille tein myös valmiin paikan.
Syöttöpumpun takakannen käytin irti ja laitoin tilalle helpommin avattavat pultit torksien tilalle. Uudet pultit ovat mallia jatkosmutterit+kierretanko+kemppi.
"uusi" moottori menossa paikoilleen:
Siellä möllöttää ja näyttää kuin olisi elämänsä tuolla ollutkin. Mitä sitä turhaan puhistelemaan...
Noh, auto käyntiin eikä suostu millään kiertämään yli 1500rpm ja käyttäytyi kuin tukehtuisi. Noh, hetihän siinä mieleen juolahti, että liekkö pakoputki tukossa kun noin paljon öljyä putkesta työnsi.. Entinen konehan lähti pyörimään siis öljyllä.
Äänenvaimentimista villat pois ja öljyjen liruttelu. Olivat puolillaan öljyä molemmat vaimentimet avatessa.
Katalysaattoristakaan ei oikein ilma virrannut..
Pakoputken puhistelun jälkeen auto onkin pelannut hyvin. Kytkimen työsylinterin jouduin käyttämään irti eilen, kun ei meinannut ilmaantua. Siellä olikin tukos. Heti tukoksen aukaisun jälkeen alkoi sekin ilmaantumaan ja pelaa nyt kuten kuuluukin.
Autohan näyttää nyt tältä:
Sisusta täytyisi puhistella, ehdin jo kuskin penkin liata paskasilla vaatteilla.
Tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että tämä jää itselle talviauton virkaa toimittamaan vaikka tarkoituksena oli myynti heti tekniikan vaihdon jälkeen.. On sen verran hyvä koppa ja muutenkin vaikuttaa oikein hyvältä yksilöltä. Pintapeltien ainoat pisteet löytyvät kuskin takakaaresta, antennin vierestä sekä takavalon nurkalta. Kyllä kai tämmösellä 200d:llä pienellä turpolla piristettynä jaksaa ajella... Noh, aika sen näyttää.
Re: Henkan projekteja
Ilmottaa sitten jos innostut myymään niin voin kerätä tän talteen..
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
Re: Henkan projekteja
Teit sitte reiän konsoliin tolle kepille, ja mää metästin kaua siistiä ja ehyttä jalopuuta siihe :DDD
S124 & W124
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan projekteja
Kyllä se kirpas tehä reikä, mut en oo ikinä tykänny noista puun väreistäkään. Eli tähänkin tulossa joku hienompi teippi päälle kunhan tässä nyt joutas. Farkku seisoo toistaseks pihalla, kunhan saan turpon heitettyä tuoho 190 niin alkaa farkun remontti kesää varten.Dixon kirjoitti:Teit sitte reiän konsoliin tolle kepille, ja mää metästin kaua siistiä ja ehyttä jalopuuta siihe :DDD
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan projekteja
Tuli myös ahdettua tuo 190.
Turbohan on 2.9 sprintteristä. Pakosarja myös srintteristä, mutta yhden pytyn verran tietenkin lyhennetty. Välijäähdyttimeksi tuli bilteman 140x550, joka sopi keulille helposti ja riittänee jäähdytysteholtaan tässä kokoonpanossa. Biltemasta tuli myös ilmanpuhdistin hintansa takia, jospa tuo ei oravia sisäänsä imisi.
Ahtaa tuolla sprintterin turbolla 0,5 paikoillaan kaasutellessakin. 0,8bar säädetty nyt paineet ja tuskin enempää uskaaltaakaan. Syöttöjä tähän ei ole vielä yhtään ruuvattu, sen teen vielä alkuviikosta. Nytkin jo huomattava ero aikasempaan, jaksaa kulkea mukisematta vitosellakin.
Lyhennetty pakosarja ja pakopaineen mittaukselle tehty samalla paikka:
Turbo on löytänyt paikkansa:
Imusarja ei nätein, mutta pelaa kyllä tarpeeksi hyvin. Keskellä on kuitenkin railo tasaisemman jakaantumisen toivossa ja imuputkissa on torvet.
Valmis kokoonpano:
Jokohan vähitellen pääsisi tuon superin kimppuun....
Turbohan on 2.9 sprintteristä. Pakosarja myös srintteristä, mutta yhden pytyn verran tietenkin lyhennetty. Välijäähdyttimeksi tuli bilteman 140x550, joka sopi keulille helposti ja riittänee jäähdytysteholtaan tässä kokoonpanossa. Biltemasta tuli myös ilmanpuhdistin hintansa takia, jospa tuo ei oravia sisäänsä imisi.
Ahtaa tuolla sprintterin turbolla 0,5 paikoillaan kaasutellessakin. 0,8bar säädetty nyt paineet ja tuskin enempää uskaaltaakaan. Syöttöjä tähän ei ole vielä yhtään ruuvattu, sen teen vielä alkuviikosta. Nytkin jo huomattava ero aikasempaan, jaksaa kulkea mukisematta vitosellakin.
Lyhennetty pakosarja ja pakopaineen mittaukselle tehty samalla paikka:
Turbo on löytänyt paikkansa:
Imusarja ei nätein, mutta pelaa kyllä tarpeeksi hyvin. Keskellä on kuitenkin railo tasaisemman jakaantumisen toivossa ja imuputkissa on torvet.
Valmis kokoonpano:
Jokohan vähitellen pääsisi tuon superin kimppuun....
Viimeksi muokannut Henkkka_, Su 28.05.2017 15:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan projekteja
Tulipa pyöräytettyä kaikki syötötkin pumpusta pihalle. Kaasuvipu jää vielä sentin vajaaksi, täytyy vivustoa hieman muokkailla. Vivun stopparipultti on tietenkin poistettu myös..
Takakansi irrotettuna, tilaahan ei 200d:ssä liikaa ole... Syötöt ruuvasin auton käynnissä ollessa.
Kantta kiinni laittaessa huomasin, että eihän se millään mene. 3-4mm liian ulkona ruuvit. Ei jaksanut alkaa nyhräämään rautasahalla ruuveja lyhemmäksi, vaan muokkasin ylimääräsen takakannen..
Johan meni kansi kunnolla kiinni..
Vääntöjä ja tehoa tulikin syötön lisäämisellä hyvin lisää, oikein yllätyin kuinka pirteä tuli. Nyt tämä kelpaa käyttöautoksi.
Takakansi irrotettuna, tilaahan ei 200d:ssä liikaa ole... Syötöt ruuvasin auton käynnissä ollessa.
Kantta kiinni laittaessa huomasin, että eihän se millään mene. 3-4mm liian ulkona ruuvit. Ei jaksanut alkaa nyhräämään rautasahalla ruuveja lyhemmäksi, vaan muokkasin ylimääräsen takakannen..
Johan meni kansi kunnolla kiinni..
Vääntöjä ja tehoa tulikin syötön lisäämisellä hyvin lisää, oikein yllätyin kuinka pirteä tuli. Nyt tämä kelpaa käyttöautoksi.
Re: Henkan projekteja
Älä kokonaan ota sitä vivuston rajoitin ruuvia sieltä irti. Se on siellä ihan tarkoituksella. Jos nyt tarkoitat sitä mikä on lohkon ja pumpun välissä pumpussa kiinni. Ota sitä sen verran auki että vivusto pohjaa sen pultin kierteisiin tai sitten teet siihen vipuun pienen loven..
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan projekteja
Mikäs se idea sillä pultilla sitten on? Kun oon joko vääntäny kaasuvivun niin, ettei osu pulttiin tai ottanu pultin pois. Tuossa vääntämisessä se etu, että tyhjäkäyntiäki saa sääjettyä paremmin ku ei vipu ota pumpun runkoon.Choke kirjoitti:Älä kokonaan ota sitä vivuston rajoitin ruuvia sieltä irti. Se on siellä ihan tarkoituksella. Jos nyt tarkoitat sitä mikä on lohkon ja pumpun välissä pumpussa kiinni. Ota sitä sen verran auki että vivusto pohjaa sen pultin kierteisiin tai sitten teet siihen vipuun pienen loven..
Joissain pumpuissa mulla on rajoitinpultin poiston jälkeen keskipakopainot lyöny pumpun sisällä säätömekanismiin, mutta siihenkin siellä pumpun sisällä on ratkaisu.
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan projekteja
Päivitelläänpäs tännekin 1,5kk jälkeen.
Paljoa ei ole mersut edistyneet, työt hidastaneet harrastusta. Toisaalta sieltähän sitä harrastusrahaa saa..
Lähinnä edistystä on tapahtunut farkkupakun uuden moottorin osalta.
Alakertaan tuli 606 kiertokanget, kaikki uudet laakerit ja männänrenkaat.
Kanteen hieman kanavien muokkailua, enemmän pakokanavien osalta. Imuventtiilit on renaultista, pakoventtiilit fiiatista. imu ja pakovenat taisi olla 1,5mm suuremmat kuin vakiot. Jäykemmät venttiilijouset, jotta saa antaa kierroksia. Nokka on lähdössä muokattavaksi R-koneistukselle.
Pumppupuolelle on tulossa myös päivitystä, läjä 8mm elementtejä odottas asentelua. Pitäs vielä rakennella isot linjat tankilta pumpulle ja joku parempi siirtopumppu. Samalla kun auton alla ryömiskelee, on hyllyssä jo kaikki uudet puslat ja tukivarret peräpäähän. Keulaan pitäisi vielä hankkia uudet puslat.
Imusarja ja ahtoputket täytyy myös rakennella vielä uusiksi.
Kyllähän tuota olisi samalla rahalla saanut jo 606 koneen, mutta koitetaan löytää tämän 603 rajat ensin..
Pelottavasti tuo kesä vain jo lähenee.. Jospa tämä ois nipussa viimeistään toukokuussa..
Paljoa ei ole mersut edistyneet, työt hidastaneet harrastusta. Toisaalta sieltähän sitä harrastusrahaa saa..
Lähinnä edistystä on tapahtunut farkkupakun uuden moottorin osalta.
Alakertaan tuli 606 kiertokanget, kaikki uudet laakerit ja männänrenkaat.
Kanteen hieman kanavien muokkailua, enemmän pakokanavien osalta. Imuventtiilit on renaultista, pakoventtiilit fiiatista. imu ja pakovenat taisi olla 1,5mm suuremmat kuin vakiot. Jäykemmät venttiilijouset, jotta saa antaa kierroksia. Nokka on lähdössä muokattavaksi R-koneistukselle.
Pumppupuolelle on tulossa myös päivitystä, läjä 8mm elementtejä odottas asentelua. Pitäs vielä rakennella isot linjat tankilta pumpulle ja joku parempi siirtopumppu. Samalla kun auton alla ryömiskelee, on hyllyssä jo kaikki uudet puslat ja tukivarret peräpäähän. Keulaan pitäisi vielä hankkia uudet puslat.
Imusarja ja ahtoputket täytyy myös rakennella vielä uusiksi.
Kyllähän tuota olisi samalla rahalla saanut jo 606 koneen, mutta koitetaan löytää tämän 603 rajat ensin..
Pelottavasti tuo kesä vain jo lähenee.. Jospa tämä ois nipussa viimeistään toukokuussa..
Viimeksi muokannut Henkkka_, Ma 03.04.2017 22:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 32
- Liittynyt: Su 11.05.2014 19:56
Re: Henkan projekteja
Lueskelin kun olit 126.sen mittarin laittanu 124.seen, itellä sama homma menoillaan. Hyvä apu toi töpselin kuva mutta mihin 12v kytketään? 3 Maa 5 signaali, olit kirjoittanut että 4 virta mutta tossa kuvassa lukee turnsignal. Vai tarkoititko sitä toista töpseliä mikä mittarissa on? Tarkoitus ottaa pyörintätieto perästä kun bmw perässä on sielä nopeusanturi ja säätä signaali tolla dakotan boksilla.
Re: Henkan projekteja
Ne on kaikki kolme liitintä peräkkäin siinä samassa paikassa.
Tosta esim näkee kytkiksen https://ofgear.dk/userguide/speedoout.html
Tosta esim näkee kytkiksen https://ofgear.dk/userguide/speedoout.html
Käyttis: W210 E55 AMG -00
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 32
- Liittynyt: Su 11.05.2014 19:56
Re: Henkan projekteja
Joo eiköhän se tolla ohjeella onnistu kun purkki saapuu ameriikoista, kiitoksia vaa. Paljoko meinaat voimaa 12 tappisesta ottaa?
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan projekteja
Jaa sinne on painovirhe lipsahtanut. 7:aan se 12v syötetään. Täytyy korjata tuonne tekstiinkin se.T.R.B.N.G.R kirjoitti:Lueskelin kun olit 126.sen mittarin laittanu 124.seen, itellä sama homma menoillaan. Hyvä apu toi töpselin kuva mutta mihin 12v kytketään? 3 Maa 5 signaali, olit kirjoittanut että 4 virta mutta tossa kuvassa lukee turnsignal. Vai tarkoititko sitä toista töpseliä mikä mittarissa on? Tarkoitus ottaa pyörintätieto perästä kun bmw perässä on sielä nopeusanturi ja säätä signaali tolla dakotan boksilla.
Katsotaan mitä tästä irtoaa. 450hp tästä oli tavoitteena..T.R.B.N.G.R kirjoitti:Paljoko meinaat voimaa 12 tappisesta ottaa?
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan projekteja
Superin uutta konetta en oo kerennyt kasaamaan. Mustan 124 sedanin kasasin, täytys vielä leimata. Kunhan saan leiman niin täytyy superia alkaa niputtamaan. Osia siihen on ympäri maailman jo kotiutunut.
Tässä on nyt siis 603 vaparin moottori, 603 orkkis kkk turbo, 6mm tapit pumpussa.. Tarviis isomman turpon tai sitten pitää laittaa kaksi nuita orkkis kkk:ta..
Tässä on nyt siis 603 vaparin moottori, 603 orkkis kkk turbo, 6mm tapit pumpussa.. Tarviis isomman turpon tai sitten pitää laittaa kaksi nuita orkkis kkk:ta..