CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
No, ei ole.
Kulutus säästö ei ole mitenkään merkittävä.
No, ei ole.
Kulutus säästö ei ole mitenkään merkittävä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Terve, itselläni on vakio w210 270cdi, paljonko saisi lisää tehoa jos laittaisi 320 cdi:n turbon vanhan tilalle ja lastuttaisi?
-Järvinen
-Järvinen
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kylläkai siihen saa ihan riittävät tehot pelkällä ohjelmoinnilla.Turbon ja välijäähdytin muutokset maksaa jo saman verran kuin auto,ettei ehkä kannata.Järvinen kirjoitti:Terve, itselläni on vakio w210 270cdi, paljonko saisi lisää tehoa jos laittaisi 320 cdi:n turbon vanhan tilalle ja lastuttaisi?
-Järvinen
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
jussilampi kirjoitti:Kylläkai siihen saa ihan riittävät tehot pelkällä ohjelmoinnilla.Turbon ja välijäähdytin muutokset maksaa jo saman verran kuin auto,ettei ehkä kannata.Järvinen kirjoitti:Terve, itselläni on vakio w210 270cdi, paljonko saisi lisää tehoa jos laittaisi 320 cdi:n turbon vanhan tilalle ja lastuttaisi?
-Järvinen
Vakio turbo ulisee 1500-2000rpm kun kone kylmänä, varmaan menossa rikki? niin vaihtaisi samalla isomman turbon tilalle, ymmärtääkseni 320 cdi turbo menee paikoilleen ilman suurempia muutoksia. Välijäähdyttimestä en sitten tiedä, mutta sekään ei kuulemma ole mikään hirveen hintainen. ja käytetty 320cdi turbo 300e.
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Se kiinalainen välijäähdytin ei paljon maksa mutta joutuuhän siinä rakentaan ja se on ratkaiseva tehon lisäyksessä. Tuikkuhan on niitä tehnyt,ja tietää mitä pitäis tehdä,kannattaa ottaa Tuikkuun yhteyttä,tietotaito ja auttamishalu varmaan riittää!Järvinen kirjoitti:jussilampi kirjoitti:Kylläkai siihen saa ihan riittävät tehot pelkällä ohjelmoinnilla.Turbon ja välijäähdytin muutokset maksaa jo saman verran kuin auto,ettei ehkä kannata.Järvinen kirjoitti:Terve, itselläni on vakio w210 270cdi, paljonko saisi lisää tehoa jos laittaisi 320 cdi:n turbon vanhan tilalle ja lastuttaisi?
-Järvinen
Vakio turbo ulisee 1500-2000rpm kun kone kylmänä, varmaan menossa rikki? niin vaihtaisi samalla isomman turbon tilalle, ymmärtääkseni 320 cdi turbo menee paikoilleen ilman suurempia muutoksia. Välijäähdyttimestä en sitten tiedä, mutta sekään ei kuulemma ole mikään hirveen hintainen. ja käytetty 320cdi turbo 300e.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Pienin kiinan cooleri, 3bar mappi, 320cdi,n ahdin ja korkeapainepumppu.
Niin erinomaisessa kunnossa olevalla tekniikalla voisi ~50v/suutin tulla.
Pienin kiinan cooleri, 3bar mappi, 320cdi,n ahdin ja korkeapainepumppu.
Niin erinomaisessa kunnossa olevalla tekniikalla voisi ~50v/suutin tulla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Moro, kiitos vastauksesta, olisi vielä yksi kysymys.tuikku kirjoitti:.
Pienin kiinan cooleri, 3bar mappi, 320cdi,n ahdin ja korkeapainepumppu.
Niin erinomaisessa kunnossa olevalla tekniikalla voisi ~50v/suutin tulla.
Kannattaako ohjelmoida vasta sitten kun kaikki em. osat kiinni, jotta saisi maksimaalisen tehon vai voiko lastuttaa ensin ja sitten vasta myöhemmin laittaa em. osat kiinni, luin jostain että kp pumppu ja 320 cdi ahdin ei tarvitsisi uudelleen ohjelmointia jos auto on ohjelmoitu aikaisemmin vakio osilla, pitääkö tämä paikkansa?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Jos softamuutokset tekee etukäteen, niin auto ei kyllä toimi, kun vasta sitten kun kokoonpano vastaa ohjelmaa.
Jos softamuutokset tekee etukäteen, niin auto ei kyllä toimi, kun vasta sitten kun kokoonpano vastaa ohjelmaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onko uusi BMW f10 525d jo listalla? Minkälaisia tehoja siitä saisi ulos?
C30 AMG kanssa harrastelua
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Olenko nyt käsittänyt oikein että 220cdi:n suutinkartat ovat rajoittavana tekijänä yli 250 hv:n tehoihin pääsyyn (vrt. 250cdi:stä saadaan 270-280hv tehoja)? Onko asialle jotain tehtävissä ohjelmallisesti vai onko ainoa vaihtoehto suuttimien vaihto? Oma auto on S204 vm.-14 220cdi 4matic. Ja toinen asia mikä kiinnostaisi olisi saada start/stop -toiminto oletuksena pois päältä.
S213 220d 4matic -20
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Saa vaikka staarilla.Eetyzk kirjoitti:Potilas:
s204 220cdi -2008 om646:lla. (Tehty 2007-2009)
Saako näistä DPF:ää pois ohjelmoitua?
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
[
Olen nyt lomalla, hiukan hankalan yhteyden takana, ko juttu oli tarkoitus julkaista vasta sen loputtua.
Mutta kaikki vaikuttaa nyt sellaiselta, jotta ainakin uudemman ecun 220cdi,t antaa loppupelin samat tehot, kun 250,kin.
Hiukan yli 280hv,n olen mitannut.
Muttamutta, asia on nyt niin tuore, etten tarkkaan osaa sanoa malleja tai autoja, joissa asiat menee noin, mutta veikkaisin, jotain 2010 ja uudemmat 220cdi C, E, GLK.
Tieto tarkentuu tulevien kuukausien aikana.
Start/stoppiin mulla on hankittuna koodauslaitteet, joilla on mahdollista muuttaa paljon muutakin.
rzy kirjoitti:Olenko nyt käsittänyt oikein että 220cdi:n suutinkartat ovat rajoittavana tekijänä yli 250 hv:n tehoihin pääsyyn (vrt. 250cdi:stä saadaan 270-280hv tehoja)? Onko asialle jotain tehtävissä ohjelmallisesti vai onko ainoa vaihtoehto suuttimien vaihto? Oma auto on S204 vm.-14 220cdi 4matic. Ja toinen asia mikä kiinnostaisi olisi saada start/stop -toiminto oletuksena pois päältä.
Olen nyt lomalla, hiukan hankalan yhteyden takana, ko juttu oli tarkoitus julkaista vasta sen loputtua.
Mutta kaikki vaikuttaa nyt sellaiselta, jotta ainakin uudemman ecun 220cdi,t antaa loppupelin samat tehot, kun 250,kin.
Hiukan yli 280hv,n olen mitannut.
Muttamutta, asia on nyt niin tuore, etten tarkkaan osaa sanoa malleja tai autoja, joissa asiat menee noin, mutta veikkaisin, jotain 2010 ja uudemmat 220cdi C, E, GLK.
Tieto tarkentuu tulevien kuukausien aikana.
Start/stoppiin mulla on hankittuna koodauslaitteet, joilla on mahdollista muuttaa paljon muutakin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
ArtoCDI kirjoitti:Onko uusi BMW f10 525d jo listalla? Minkälaisia tehoja siitä saisi ulos?
En ole mahtanut tehda tuollaista.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Olen vielä pari viikkoa lomalla.
Täällä ei yhteydet oikein toimi, koetan purkaa ruuhkaa kunhan palaan ihmisten ilmoille taas.
Olen vielä pari viikkoa lomalla.
Täällä ei yhteydet oikein toimi, koetan purkaa ruuhkaa kunhan palaan ihmisten ilmoille taas.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Heips!
Ilmankos tuolta ei lintuja tule, kun eihän niillä raukoilla ole puita missä majailla
Ilmankos tuolta ei lintuja tule, kun eihän niillä raukoilla ole puita missä majailla
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kohta samoissa maisemissa, lumi ajakoot etelääntuikku kirjoitti:.
Olen vielä pari viikkoa lomalla.
Täällä ei yhteydet oikein toimi, koetan purkaa ruuhkaa kunhan palaan ihmisten ilmoille taas.
[ http://i63.tinypic.com/105rwg1.jpg ]
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuikuttajaa Stadin suunnalta?
Viimeksi muokannut Metusalem, Su 16.10.2016 11:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Asenteleeko kukaan Seinäjoen suunnalla Tuikun ohjelmia?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 11:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Bomber4 kirjoitti:En tiedä tuikun ohjelmasta enkä tiedä autoasi mutta AJ-tech tekee myös mersun ohjelmointeja. Juu en tunne ,eli ei mainos. Muutama tuttu käyttänyt mersujaan siellä. Viimesin viimeviikolla OM642 (2006) penkissä vakio kuntosena 288/694.
Minäpä tunnen,erittäin pätevä mies ja takuutyö. Ei tämäkään mainos ollut vain kokemuksesta puhun.
MB W-210 200cdi vm 99
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kiitoksia tiedosta.Bomber4 kirjoitti:En tiedä tuikun ohjelmasta enkä tiedä autoasi mutta AJ-tech tekee myös mersun ohjelmointeja. Juu en tunne ,eli ei mainos. Muutama tuttu käyttänyt mersujaan siellä. Viimesin viimeviikolla OM642 (2006) penkissä vakio kuntosena 288/694.
Juu, olisi voinut auton ilmoittaa
08-vuotinen W211 E200, mikä tarvitsee vähän päivitystä...
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Metusalem kirjoitti:Tuikuttajaa Stadin suunnalta?
Eikö todellakaan löydy tekijää?
Edit: Potilas olisi MB C200 Cdi S203 ajettu 120 tkm
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Minkälaisia lukemia 200cdi (122hv) pelkällä ohjelmalla ja 270cdi kytkimellä? onko tuohon kokoonpanoon kannattavaa vaihtaa myös 270cdi turboa vai onko siitä merkittävää hyötyä?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Noin 200/400E-M-N kirjoitti:Minkälaisia lukemia 200cdi (122hv) pelkällä ohjelmalla ja 270cdi kytkimellä? onko tuohon kokoonpanoon kannattavaa vaihtaa myös 270cdi turboa vai onko siitä merkittävää hyötyä?
Ahtimesta on hyötyä
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Itse en löytänyt Tuikuttajia Stadin suunnilta, joten vein samanlaisen auton ohjelmoitavaksi CDI203:lle Vihtiin.Metusalem kirjoitti:Metusalem kirjoitti:Tuikuttajaa Stadin suunnalta?
Eikö todellakaan löydy tekijää?
Edit: Potilas olisi MB C200 Cdi S203 ajettu 120 tkm
Raptec Oy Loimaalla tosin kertoi silloin tällöin ajavansa Tuikun ohjelmia asiakkaille kun varaosia kävin hakemassa.
W211 E220 CDI 2004
S203 C200 CDI 2002
W202 C180 1998
W202 C240 1999
S202 C240 2000
W201 190 1989
S203 C200 CDI 2002
W202 C180 1998
W202 C240 1999
S202 C240 2000
W201 190 1989
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jos haluaa Tuikun ohjelmointipalvelua pk seudulla, onnistuu kun ottaa yhteyden Tuikkuun.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Muuttuuko lukemat paljonkin pelkällä ahtimen vaihdolla vai pitääkö sitte vaihtaa isompi cooleri, suuttimet yms?tuikku kirjoitti:Noin 200/400E-M-N kirjoitti:Minkälaisia lukemia 200cdi (122hv) pelkällä ohjelmalla ja 270cdi kytkimellä? onko tuohon kokoonpanoon kannattavaa vaihtaa myös 270cdi turboa vai onko siitä merkittävää hyötyä?
Ahtimesta on hyötyä
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kiitos!Jenzi kirjoitti:Itse en löytänyt Tuikuttajia Stadin suunnilta, joten vein samanlaisen auton ohjelmoitavaksi CDI203:lle Vihtiin.Metusalem kirjoitti:Metusalem kirjoitti:Tuikuttajaa Stadin suunnalta?
Eikö todellakaan löydy tekijää?
Edit: Potilas olisi MB C200 Cdi S203 ajettu 120 tkm
Raptec Oy Loimaalla tosin kertoi silloin tällöin ajavansa Tuikun ohjelmia asiakkaille kun varaosia kävin hakemassa.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kiitos!markoala kirjoitti:Jos haluaa Tuikun ohjelmointipalvelua pk seudulla, onnistuu kun ottaa yhteyden Tuikkuun.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)