CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No, ei ole.
Kulutus säästö ei ole mitenkään merkittävä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Järvinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 12.07.2016 10:09

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Järvinen »

Terve, itselläni on vakio w210 270cdi, paljonko saisi lisää tehoa jos laittaisi 320 cdi:n turbon vanhan tilalle ja lastuttaisi?

-Järvinen
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Järvinen kirjoitti:Terve, itselläni on vakio w210 270cdi, paljonko saisi lisää tehoa jos laittaisi 320 cdi:n turbon vanhan tilalle ja lastuttaisi?

-Järvinen
Kylläkai siihen saa ihan riittävät tehot pelkällä ohjelmoinnilla.Turbon ja välijäähdytin muutokset maksaa jo saman verran kuin auto,ettei ehkä kannata.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Järvinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 12.07.2016 10:09

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Järvinen »

jussilampi kirjoitti:
Järvinen kirjoitti:Terve, itselläni on vakio w210 270cdi, paljonko saisi lisää tehoa jos laittaisi 320 cdi:n turbon vanhan tilalle ja lastuttaisi?

-Järvinen
Kylläkai siihen saa ihan riittävät tehot pelkällä ohjelmoinnilla.Turbon ja välijäähdytin muutokset maksaa jo saman verran kuin auto,ettei ehkä kannata.

Vakio turbo ulisee 1500-2000rpm kun kone kylmänä, varmaan menossa rikki? niin vaihtaisi samalla isomman turbon tilalle, ymmärtääkseni 320 cdi turbo menee paikoilleen ilman suurempia muutoksia. Välijäähdyttimestä en sitten tiedä, mutta sekään ei kuulemma ole mikään hirveen hintainen. ja käytetty 320cdi turbo 300e.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Järvinen kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
Järvinen kirjoitti:Terve, itselläni on vakio w210 270cdi, paljonko saisi lisää tehoa jos laittaisi 320 cdi:n turbon vanhan tilalle ja lastuttaisi?

-Järvinen
Kylläkai siihen saa ihan riittävät tehot pelkällä ohjelmoinnilla.Turbon ja välijäähdytin muutokset maksaa jo saman verran kuin auto,ettei ehkä kannata.

Vakio turbo ulisee 1500-2000rpm kun kone kylmänä, varmaan menossa rikki? niin vaihtaisi samalla isomman turbon tilalle, ymmärtääkseni 320 cdi turbo menee paikoilleen ilman suurempia muutoksia. Välijäähdyttimestä en sitten tiedä, mutta sekään ei kuulemma ole mikään hirveen hintainen. ja käytetty 320cdi turbo 300e.
Se kiinalainen välijäähdytin ei paljon maksa mutta joutuuhän siinä rakentaan ja se on ratkaiseva tehon lisäyksessä. Tuikkuhan on niitä tehnyt,ja tietää mitä pitäis tehdä,kannattaa ottaa Tuikkuun yhteyttä,tietotaito ja auttamishalu varmaan riittää!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Pienin kiinan cooleri, 3bar mappi, 320cdi,n ahdin ja korkeapainepumppu.
Niin erinomaisessa kunnossa olevalla tekniikalla voisi ~50v/suutin tulla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Järvinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 12.07.2016 10:09

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Järvinen »

tuikku kirjoitti:.
Pienin kiinan cooleri, 3bar mappi, 320cdi,n ahdin ja korkeapainepumppu.
Niin erinomaisessa kunnossa olevalla tekniikalla voisi ~50v/suutin tulla.
Moro, kiitos vastauksesta, olisi vielä yksi kysymys.

Kannattaako ohjelmoida vasta sitten kun kaikki em. osat kiinni, jotta saisi maksimaalisen tehon vai voiko lastuttaa ensin ja sitten vasta myöhemmin laittaa em. osat kiinni, luin jostain että kp pumppu ja 320 cdi ahdin ei tarvitsisi uudelleen ohjelmointia jos auto on ohjelmoitu aikaisemmin vakio osilla, pitääkö tämä paikkansa?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Jos softamuutokset tekee etukäteen, niin auto ei kyllä toimi, kun vasta sitten kun kokoonpano vastaa ohjelmaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

Onko uusi BMW f10 525d jo listalla? Minkälaisia tehoja siitä saisi ulos?
C30 AMG kanssa harrastelua
Eetyzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 381
Liittynyt: Ti 15.04.2008 16:16

Viesti Kirjoittaja Eetyzk »

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, Ti 21.02.2017 23:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
rzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 28.08.2016 19:55

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja rzy »

Olenko nyt käsittänyt oikein että 220cdi:n suutinkartat ovat rajoittavana tekijänä yli 250 hv:n tehoihin pääsyyn (vrt. 250cdi:stä saadaan 270-280hv tehoja)? Onko asialle jotain tehtävissä ohjelmallisesti vai onko ainoa vaihtoehto suuttimien vaihto? Oma auto on S204 vm.-14 220cdi 4matic. Ja toinen asia mikä kiinnostaisi olisi saada start/stop -toiminto oletuksena pois päältä.
S213 220d 4matic -20
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Eetyzk kirjoitti:Potilas:
s204 220cdi -2008 om646:lla. (Tehty 2007-2009)

Saako näistä DPF:ää pois ohjelmoitua?
Saa vaikka staarilla.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

[
rzy kirjoitti:Olenko nyt käsittänyt oikein että 220cdi:n suutinkartat ovat rajoittavana tekijänä yli 250 hv:n tehoihin pääsyyn (vrt. 250cdi:stä saadaan 270-280hv tehoja)? Onko asialle jotain tehtävissä ohjelmallisesti vai onko ainoa vaihtoehto suuttimien vaihto? Oma auto on S204 vm.-14 220cdi 4matic. Ja toinen asia mikä kiinnostaisi olisi saada start/stop -toiminto oletuksena pois päältä.

Olen nyt lomalla, hiukan hankalan yhteyden takana, ko juttu oli tarkoitus julkaista vasta sen loputtua.
Mutta kaikki vaikuttaa nyt sellaiselta, jotta ainakin uudemman ecun 220cdi,t antaa loppupelin samat tehot, kun 250,kin.
Hiukan yli 280hv,n olen mitannut.
Muttamutta, asia on nyt niin tuore, etten tarkkaan osaa sanoa malleja tai autoja, joissa asiat menee noin, mutta veikkaisin, jotain 2010 ja uudemmat 220cdi C, E, GLK.
Tieto tarkentuu tulevien kuukausien aikana.

Start/stoppiin mulla on hankittuna koodauslaitteet, joilla on mahdollista muuttaa paljon muutakin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

ArtoCDI kirjoitti:Onko uusi BMW f10 525d jo listalla? Minkälaisia tehoja siitä saisi ulos?

En ole mahtanut tehda tuollaista.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Olen vielä pari viikkoa lomalla.
Täällä ei yhteydet oikein toimi, koetan purkaa ruuhkaa kunhan palaan ihmisten ilmoille taas.


Kuva
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
mirmir69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 30.03.2005 20:09
Paikkakunta: Poh.Savo

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja mirmir69 »

Heips!
Ilmankos tuolta ei lintuja tule, kun eihän niillä raukoilla ole puita missä majailla :)
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja TLP »

tuikku kirjoitti:.
Olen vielä pari viikkoa lomalla.
Täällä ei yhteydet oikein toimi, koetan purkaa ruuhkaa kunhan palaan ihmisten ilmoille taas.


[ http://i63.tinypic.com/105rwg1.jpg ]
Kohta samoissa maisemissa, lumi ajakoot etelään :D
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

Tuikuttajaa Stadin suunnalta?
Viimeksi muokannut Metusalem, Su 16.10.2016 11:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
jtwx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 24.04.2011 18:59

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jtwx »

Asenteleeko kukaan Seinäjoen suunnalla Tuikun ohjelmia?
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1750
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 11:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
make280s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ma 03.05.2004 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja make280s »

Bomber4 kirjoitti:En tiedä tuikun ohjelmasta enkä tiedä autoasi mutta AJ-tech tekee myös mersun ohjelmointeja. Juu en tunne ,eli ei mainos. Muutama tuttu käyttänyt mersujaan siellä. Viimesin viimeviikolla OM642 (2006) penkissä vakio kuntosena 288/694.


Minäpä tunnen,erittäin pätevä mies ja takuutyö. Ei tämäkään mainos ollut vain kokemuksesta puhun.
MB W-210 200cdi vm 99
jtwx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 24.04.2011 18:59

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jtwx »

Bomber4 kirjoitti:En tiedä tuikun ohjelmasta enkä tiedä autoasi mutta AJ-tech tekee myös mersun ohjelmointeja. Juu en tunne ,eli ei mainos. Muutama tuttu käyttänyt mersujaan siellä. Viimesin viimeviikolla OM642 (2006) penkissä vakio kuntosena 288/694.
Kiitoksia tiedosta.
Juu, olisi voinut auton ilmoittaa :)
08-vuotinen W211 E200, mikä tarvitsee vähän päivitystä...
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

Metusalem kirjoitti:Tuikuttajaa Stadin suunnalta?

Eikö todellakaan löydy tekijää?

Edit: Potilas olisi MB C200 Cdi S203 ajettu 120 tkm
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
E-M-N
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 22.08.2016 16:16
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja E-M-N »

Minkälaisia lukemia 200cdi (122hv) pelkällä ohjelmalla ja 270cdi kytkimellä? onko tuohon kokoonpanoon kannattavaa vaihtaa myös 270cdi turboa vai onko siitä merkittävää hyötyä?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

E-M-N kirjoitti:Minkälaisia lukemia 200cdi (122hv) pelkällä ohjelmalla ja 270cdi kytkimellä? onko tuohon kokoonpanoon kannattavaa vaihtaa myös 270cdi turboa vai onko siitä merkittävää hyötyä?
Noin 200/400
Ahtimesta on hyötyä
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Jenzi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 21.08.2014 21:57
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Jenzi »

Metusalem kirjoitti:
Metusalem kirjoitti:Tuikuttajaa Stadin suunnalta?

Eikö todellakaan löydy tekijää?

Edit: Potilas olisi MB C200 Cdi S203 ajettu 120 tkm
Itse en löytänyt Tuikuttajia Stadin suunnilta, joten vein samanlaisen auton ohjelmoitavaksi CDI203:lle Vihtiin.
Raptec Oy Loimaalla tosin kertoi silloin tällöin ajavansa Tuikun ohjelmia asiakkaille kun varaosia kävin hakemassa.
W211 E220 CDI 2004
S203 C200 CDI 2002
W202 C180 1998
W202 C240 1999
S202 C240 2000
W201 190 1989
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2721
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja markoala »

Jos haluaa Tuikun ohjelmointipalvelua pk seudulla, onnistuu kun ottaa yhteyden Tuikkuun.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
E-M-N
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 22.08.2016 16:16
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja E-M-N »

tuikku kirjoitti:
E-M-N kirjoitti:Minkälaisia lukemia 200cdi (122hv) pelkällä ohjelmalla ja 270cdi kytkimellä? onko tuohon kokoonpanoon kannattavaa vaihtaa myös 270cdi turboa vai onko siitä merkittävää hyötyä?
Noin 200/400
Ahtimesta on hyötyä
Muuttuuko lukemat paljonkin pelkällä ahtimen vaihdolla vai pitääkö sitte vaihtaa isompi cooleri, suuttimet yms?
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

Jenzi kirjoitti:
Metusalem kirjoitti:
Metusalem kirjoitti:Tuikuttajaa Stadin suunnalta?

Eikö todellakaan löydy tekijää?

Edit: Potilas olisi MB C200 Cdi S203 ajettu 120 tkm
Itse en löytänyt Tuikuttajia Stadin suunnilta, joten vein samanlaisen auton ohjelmoitavaksi CDI203:lle Vihtiin.
Raptec Oy Loimaalla tosin kertoi silloin tällöin ajavansa Tuikun ohjelmia asiakkaille kun varaosia kävin hakemassa.
Kiitos! :thumbup:
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

markoala kirjoitti:Jos haluaa Tuikun ohjelmointipalvelua pk seudulla, onnistuu kun ottaa yhteyden Tuikkuun.
Kiitos!
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Vastaa Viestiin