Moi,
Hieman outo ongelma käsissä. Alle 1000-kierroksen ohjaustehostin on todella raskas. Heti kun antaa kierroksia, se herää taas henkiin ja ohjaus muuttuu normaaliksi. Neste oli hieman päässyt alarajalle, mutta sitä on lisätty ja rattia heiluttelemalla ilmattu kuplat pois. Ongelma vaan ei poistunut. Mistä kannattaa lähteä ongelmaa etsimään?
Tällä hetkellä ajatuksissa joko pumpun purku ja "kunnostus". Eli uudet tiivisteet yms, uusi pumppu (kallista lystiä) tai sitten jos vika on muualla, esim hihna. Neuvoa kaivataan kun alkaa olla aikamoinen rahareikä tuo auto juuri nyt.
W203 ja matalilla kierroksilla raskas ohjaus
Re: W203 ja matalilla kierroksilla raskas ohjaus
Tää on vähän arvailua, mutta omasta on tehostajaongelmat tulleet kuntoon (halvalla) vaihtamalla tehostajan öljyt. Etupyörät ilmaan, paluuletku sieltä pumpun päästä irti, ja ratin kääntelyä edes takas, jolloin öljyt tulee paluuletkusta ulos. Välillä uutta öljyä säiliöön, ettei pääse ilmaa joukkoon. Mulla on sellainen käsitys, että säiliön pohjassa on siivilä,(?) joka likaantuessaan estää öljyn kiertoa.Naamis kirjoitti:Moi,
Hieman outo ongelma käsissä. Alle 1000-kierroksen ohjaustehostin on todella raskas. Heti kun antaa kierroksia, se herää taas henkiin ja ohjaus muuttuu normaaliksi. Neste oli hieman päässyt alarajalle, mutta sitä on lisätty ja rattia heiluttelemalla ilmattu kuplat pois. Ongelma vaan ei poistunut. Mistä kannattaa lähteä ongelmaa etsimään?
Tällä hetkellä ajatuksissa joko pumpun purku ja "kunnostus". Eli uudet tiivisteet yms, uusi pumppu (kallista lystiä) tai sitten jos vika on muualla, esim hihna. Neuvoa kaivataan kun alkaa olla aikamoinen rahareikä tuo auto juuri nyt.
W203CDI
Re: W203 ja matalilla kierroksilla raskas ohjaus
Voi auttaa öljyn vaihto...oletko varma että hihna ei luista tuolla raskas vääntö alueella?
Tehostajan pumppu yleensä kestää auton iän toisin kuin wv ja audeissa jotka on huonoja pumppuja mutta älä korjaa sitä kun itse pumppu pesä voi olla huono...eli ilmo sitten osto osioon ja kun ilmoitat vuosimallin ja millä koneella niin ehjää pumppua käytettyä vaan tilalle.
Tehostajan pumppu yleensä kestää auton iän toisin kuin wv ja audeissa jotka on huonoja pumppuja mutta älä korjaa sitä kun itse pumppu pesä voi olla huono...eli ilmo sitten osto osioon ja kun ilmoitat vuosimallin ja millä koneella niin ehjää pumppua käytettyä vaan tilalle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W203 ja matalilla kierroksilla raskas ohjaus
Kiitoksia vinkeistä. Tuo on aika edullinen testata tuo öljyn vaihto. Josko ne sitten olisivat hapantuneet. Mikä on paras tapa todentaa tuo hihnan luistaminen? Oletettavasti jollakin tavalla katsekontakti pyörään ja ratin heiluttelua? Olisi todellakin helpointa saada nämä ongelmat kuitattua joko öljyn vaihdolla tai sitten hihnan vaihdolla ennen kuin alkaa pumppua irroittelemaan.
Re: W203 ja matalilla kierroksilla raskas ohjaus
Kyllä se hihna yleensä kitisee ja kokeilee vielä että se on suht tiukalla että olisi kiristäjä ehjä jousinen mutta kyllä se silloin laturikin huudattaisi hihnaa savun kera kun ottaa se laturikin voimaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W203 ja matalilla kierroksilla raskas ohjaus
Mielestäni näitä oireita ei ole esiintynyt. Noh, katsotaan ajan kanssa läpi ja halvin ensitoimi lienee tuo öljyn vaihto (ja samalla sen suodattimen puhdistus)atlas kirjoitti:Kyllä se hihna yleensä kitisee ja kokeilee vielä että se on suht tiukalla että olisi kiristäjä ehjä jousinen mutta kyllä se silloin laturikin huudattaisi hihnaa savun kera kun ottaa se laturikin voimaa.
Re: W203 ja matalilla kierroksilla raskas ohjaus
Valitettavasti öljyjen vaihdolla ei ollut merkitystä ja suodatinta en edes löytänyt. W203 öljysäiliö on hyvin erilainen kuin näkemissäni esimerkeissä, joissa on iso sälilö, jonka pohjassa tuo suodatin majailee. Selkeää indikaatiota hihnan luistamisesta ei näy (eikä kuulu) joten pelkäänpä pumpun "siivekkeiden" kuluneen. Näitäkin ilmeisesti voi vaihtaa, mutta lienee järkevämpää vain vaihtaa koko pumppu... Todella tiukassa välissä näyttäisi olevan. Löytyisikö asiaa jo kokeilleilta vinkkejä, miten hermot ja rystyset pidetään kunnossa projektin aikana?