S211 642 viritys
Re: S211 642 viritys
Onkos toi 7G laatikon vahvistus onnistunut miten ?
Itsellä ei normaalissa ajossa ongelmia, vaikka vähän kenkää antaisikin, mutta vaunun kun laittelee perään niin luistaa jo tällä 'perusohjelmoinnilla'..
Tietenkin, onhan toi paljon ajettu....
Vois vaan sen periaatteessa tehdä valmiiksi kestämään isommatkin lisäykset, mikäli tässä nyt innostuu asian puitteissa
Itsellä ei normaalissa ajossa ongelmia, vaikka vähän kenkää antaisikin, mutta vaunun kun laittelee perään niin luistaa jo tällä 'perusohjelmoinnilla'..
Tietenkin, onhan toi paljon ajettu....
Vois vaan sen periaatteessa tehdä valmiiksi kestämään isommatkin lisäykset, mikäli tässä nyt innostuu asian puitteissa
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: S211 642 viritys
BBT Motorsport teki tuollasen viri 642:n laatikon tutulle ja tuli kyllä makea, voin suositella.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: S211 642 viritys
Piti laitella tiedustelua sinne suuntaan...Kumipää kirjoitti:BBT Motorsport teki tuollasen viri 642:n laatikon tutulle ja tuli kyllä makea, voin suositella.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: S211 642 viritys
..........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 11:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Re: S211 642 viritys
Ainaki tutun clk:n laatikosta tuli tosi makia, paras mitä oon ajanut.Bomber4 kirjoitti:BBT on huono vastaamaan kyselyihin. Mulle ei oo ikinä vastannut. Facebookissa kuulemma helpompi tavoittaa,en tiä kun en kuulu sosiaaliseen mediaan sillä saralla. Kumipään exässä oli 7g om429 ja siinä loota toimii hianosti
420:n toosa pelas vakiolaatikoksi kyllä ihimeen hyvin.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: S211 642 viritys
No sitten pitää etsiä joku muu, sellainen jota kiinnostaaBomber4 kirjoitti:BBT on huono vastaamaan kyselyihin. Mulle ei oo ikinä vastannut. Facebookissa kuulemma helpompi tavoittaa,en tiä kun en kuulu sosiaaliseen mediaan sillä saralla. Kumipään exässä oli 7g om429 ja siinä loota toimii hianosti
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: S211 642 viritys
.........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 11:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Re: S211 642 viritys
Laittelin emaila sinne, katsotaan vastaako.Bomber4 kirjoitti:Kannattaa kuitenkin lähettää spostia. Kerroin vain oman kokemukseni. No minä en kysy enää heiltä mitään
Muttei taida nyt enää oikein olla otsakkeen asiaa...
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: S211 642 viritys
Nyt kun näitä enemmän ja vähemmän viritettyjä om642 -koneisia autoja on liikenteessä, niin onko kukaan mitannut suoritusarvoja sen enempää? 0-100? 80-120? varttimaili...?
Onko kukaan lähtenyt virittämään om642:sta jollain suuremmalla hukkaporttiahtimella vielä tuota 400hp pidemmälle...?
Onko kukaan lähtenyt virittämään om642:sta jollain suuremmalla hukkaporttiahtimella vielä tuota 400hp pidemmälle...?
Re: S211 642 viritys
iPhonella ja Dash Command ohjelmalla mittaisin 0-100:een välin.Raat0 kirjoitti:Nyt kun näitä enemmän ja vähemmän viritettyjä om642 -koneisia autoja on liikenteessä, niin onko kukaan mitannut suoritusarvoja sen enempää? 0-100? 80-120? varttimaili...?
Vakiona facelift S211 280 CDI meni mitattuna sen 8.7s ja ohjelmoinnin jälkeen samassa paikassa 6.8s, kohtuu samalla kuormalla.
Nämä molemmat kiihdytykset kesällä ja ESP päällä, ilman ihmeempiä kikkailuja jarrun tai kaasun kanssa.
80-120 kiihdytystä en ole kokeillut, mutta pers'tuntumalta sinne enempi tuli eroa...
Mittarissa 4km/h heitto, joten todellisuudessa varmasti mittasin 0-96km/h välin
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: S211 642 viritys
TLP kirjoitti:iPhonella ja Dash Command ohjelmalla mittaisin 0-100:een välin.Raat0 kirjoitti:Nyt kun näitä enemmän ja vähemmän viritettyjä om642 -koneisia autoja on liikenteessä, niin onko kukaan mitannut suoritusarvoja sen enempää? 0-100? 80-120? varttimaili...?
Vakiona facelift S211 280 CDI meni mitattuna sen 8.7s ja ohjelmoinnin jälkeen samassa paikassa 6.8s, kohtuu samalla kuormalla.
Nämä molemmat kiihdytykset kesällä ja ESP päällä, ilman ihmeempiä kikkailuja jarrun tai kaasun kanssa.
80-120 kiihdytystä en ole kokeillut, mutta pers'tuntumalta sinne enempi tuli eroa...
Mittarissa 4km/h heitto, joten todellisuudessa varmasti mittasin 0-96km/h välin
No onhan 2sek tolla matkalla jo aikamoinen ero! Mitenkäs sitten nämä lähes 400hp versiot kulkee?
- kaikkosenmike
- Vakiokalustoa
- Viestit: 153
- Liittynyt: Su 03.11.2013 08:45
- Paikkakunta: Lahti, Finland
- Viesti:
Re: S211 642 viritys
Raat0 kirjoitti:TLP kirjoitti:iPhonella ja Dash Command ohjelmalla mittaisin 0-100:een välin.Raat0 kirjoitti:Nyt kun näitä enemmän ja vähemmän viritettyjä om642 -koneisia autoja on liikenteessä, niin onko kukaan mitannut suoritusarvoja sen enempää? 0-100? 80-120? varttimaili...?
Vakiona facelift S211 280 CDI meni mitattuna sen 8.7s ja ohjelmoinnin jälkeen samassa paikassa 6.8s, kohtuu samalla kuormalla.
Nämä molemmat kiihdytykset kesällä ja ESP päällä, ilman ihmeempiä kikkailuja jarrun tai kaasun kanssa.
80-120 kiihdytystä en ole kokeillut, mutta pers'tuntumalta sinne enempi tuli eroa...
Mittarissa 4km/h heitto, joten todellisuudessa varmasti mittasin 0-96km/h välin
No onhan 2sek tolla matkalla jo aikamoinen ero! Mitenkäs sitten nämä lähes 400hp versiot kulkee?
En tiiä w211 mutta s203 menee joka vedolla märällä asfaltilla nastarenkailla 5,4-5,8sek/0-100km/h riippuen miten hyvin malttaa olla liipasematta pedaalia lattiaan ykkösellä ja kakkosella.
Setup :
-tuikun koodi
-pt racing pakosarjat
-suora tyhjä putki (paitsi katit) dpf pois
-imusarjat kaavittu
-egr poistettu ohjelmasta sekä tulpattu
-resonaattorit puukotettu ahtoputkista
-egr putkisto kaavittu ennen imusarjoja
Tehoista en tiiä jossain 300 hujakoilla
7g tronic lootalla
Mitattu gps performance ohjelmalla.
Väitän että liimalla tai kuumilla puhtailla renkailla matala vitonen tai vähän alle kunhan sais jostain pitoja 1. Ja 2. Vaihteelle
W177 A250e plug-in hybrid 2021
Ex list / Mercedes:
S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Ex list / Mercedes:
S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Re: S211 642 viritys
Tiedä sitten paljonko tuossa tehoissa eroa perus lastuun, kun muutakin on tehty.kaikkosenmike kirjoitti:En tiiä w211 mutta s203 menee joka vedolla märällä asfaltilla nastarenkailla 5,4-5,8sek/0-100km/h riippuen miten hyvin malttaa olla liipasematta pedaalia lattiaan ykkösellä ja kakkosella.
Kuitenkn tuo +200kg painossa vaikuttaa varmasti tuon +1s verran.
Näemmä autos torissa myynnissä
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
- kaikkosenmike
- Vakiokalustoa
- Viestit: 153
- Liittynyt: Su 03.11.2013 08:45
- Paikkakunta: Lahti, Finland
- Viesti:
Re: S211 642 viritys
Kappas niin on jääny kuleksimaan, kahet kaupat olen jo perunut kun niin tykästyin joten poistan tuonkin myynti-ilmonTLP kirjoitti:Tiedä sitten paljonko tuossa tehoissa eroa perus lastuun, kun muutakin on tehty.kaikkosenmike kirjoitti:En tiiä w211 mutta s203 menee joka vedolla märällä asfaltilla nastarenkailla 5,4-5,8sek/0-100km/h riippuen miten hyvin malttaa olla liipasematta pedaalia lattiaan ykkösellä ja kakkosella.
Kuitenkn tuo +200kg painossa vaikuttaa varmasti tuon +1s verran.
Näemmä autos torissa myynnissä
W177 A250e plug-in hybrid 2021
Ex list / Mercedes:
S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Ex list / Mercedes:
S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Re: S211 642 viritys
kaikkosenmike kirjoitti:Raat0 kirjoitti:TLP kirjoitti:iPhonella ja Dash Command ohjelmalla mittaisin 0-100:een välin.Raat0 kirjoitti:Nyt kun näitä enemmän ja vähemmän viritettyjä om642 -koneisia autoja on liikenteessä, niin onko kukaan mitannut suoritusarvoja sen enempää? 0-100? 80-120? varttimaili...?
Vakiona facelift S211 280 CDI meni mitattuna sen 8.7s ja ohjelmoinnin jälkeen samassa paikassa 6.8s, kohtuu samalla kuormalla.
Nämä molemmat kiihdytykset kesällä ja ESP päällä, ilman ihmeempiä kikkailuja jarrun tai kaasun kanssa.
80-120 kiihdytystä en ole kokeillut, mutta pers'tuntumalta sinne enempi tuli eroa...
Mittarissa 4km/h heitto, joten todellisuudessa varmasti mittasin 0-96km/h välin
No onhan 2sek tolla matkalla jo aikamoinen ero! Mitenkäs sitten nämä lähes 400hp versiot kulkee?
En tiiä w211 mutta s203 menee joka vedolla märällä asfaltilla nastarenkailla 5,4-5,8sek/0-100km/h riippuen miten hyvin malttaa olla liipasematta pedaalia lattiaan ykkösellä ja kakkosella.
Setup :
-tuikun koodi
-pt racing pakosarjat
-suora tyhjä putki (paitsi katit) dpf pois
-imusarjat kaavittu
-egr poistettu ohjelmasta sekä tulpattu
-resonaattorit puukotettu ahtoputkista
-egr putkisto kaavittu ennen imusarjoja
Tehoista en tiiä jossain 300 hujakoilla
7g tronic lootalla
Mitattu gps performance ohjelmalla.
Väitän että liimalla tai kuumilla puhtailla renkailla matala vitonen tai vähän alle kunhan sais jostain pitoja 1. Ja 2. Vaihteelle
Moro!
Olisko tuosta ahtoputkien resonaattorien ja egr putkistojen poistosta jäänyt mitään kuvia vai putkea tuon resonaattorin tilalle? Miettinyt itsekin tuota, mutta on niin ahdas tuo väli syylärin ja moniurahihnan välissä ..
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
- kaikkosenmike
- Vakiokalustoa
- Viestit: 153
- Liittynyt: Su 03.11.2013 08:45
- Paikkakunta: Lahti, Finland
- Viesti:
Re: S211 642 viritys
Ei oo kuvia mutta ahasta on, se egr putken kaavinta vaatii kärsivällisyyttä ja teräksiset rystyset nimittäin veri lentääJani1980 kirjoitti:kaikkosenmike kirjoitti:Raat0 kirjoitti:TLP kirjoitti:iPhonella ja Dash Command ohjelmalla mittaisin 0-100:een välin.Raat0 kirjoitti:Nyt kun näitä enemmän ja vähemmän viritettyjä om642 -koneisia autoja on liikenteessä, niin onko kukaan mitannut suoritusarvoja sen enempää? 0-100? 80-120? varttimaili...?
Vakiona facelift S211 280 CDI meni mitattuna sen 8.7s ja ohjelmoinnin jälkeen samassa paikassa 6.8s, kohtuu samalla kuormalla.
Nämä molemmat kiihdytykset kesällä ja ESP päällä, ilman ihmeempiä kikkailuja jarrun tai kaasun kanssa.
80-120 kiihdytystä en ole kokeillut, mutta pers'tuntumalta sinne enempi tuli eroa...
Mittarissa 4km/h heitto, joten todellisuudessa varmasti mittasin 0-96km/h välin
No onhan 2sek tolla matkalla jo aikamoinen ero! Mitenkäs sitten nämä lähes 400hp versiot kulkee?
En tiiä w211 mutta s203 menee joka vedolla märällä asfaltilla nastarenkailla 5,4-5,8sek/0-100km/h riippuen miten hyvin malttaa olla liipasematta pedaalia lattiaan ykkösellä ja kakkosella.
Setup :
-tuikun koodi
-pt racing pakosarjat
-suora tyhjä putki (paitsi katit) dpf pois
-imusarjat kaavittu
-egr poistettu ohjelmasta sekä tulpattu
-resonaattorit puukotettu ahtoputkista
-egr putkisto kaavittu ennen imusarjoja
Tehoista en tiiä jossain 300 hujakoilla
7g tronic lootalla
Mitattu gps performance ohjelmalla.
Väitän että liimalla tai kuumilla puhtailla renkailla matala vitonen tai vähän alle kunhan sais jostain pitoja 1. Ja 2. Vaihteelle
Moro!
Olisko tuosta ahtoputkien resonaattorien ja egr putkistojen poistosta jäänyt mitään kuvia vai putkea tuon resonaattorin tilalle? Miettinyt itsekin tuota, mutta on niin ahdas tuo väli syylärin ja moniurahihnan välissä ..
W177 A250e plug-in hybrid 2021
Ex list / Mercedes:
S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Ex list / Mercedes:
S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Re: S211 642 viritys
kaikkosenmike kirjoitti:Ei oo kuvia mutta ahasta on, se egr putken kaavinta vaatii kärsivällisyyttä ja teräksiset rystyset nimittäin veri lentääJani1980 kirjoitti:kaikkosenmike kirjoitti:Raat0 kirjoitti:TLP kirjoitti:iPhonella ja Dash Command ohjelmalla mittaisin 0-100:een välin.Raat0 kirjoitti:Nyt kun näitä enemmän ja vähemmän viritettyjä om642 -koneisia autoja on liikenteessä, niin onko kukaan mitannut suoritusarvoja sen enempää? 0-100? 80-120? varttimaili...?
Vakiona facelift S211 280 CDI meni mitattuna sen 8.7s ja ohjelmoinnin jälkeen samassa paikassa 6.8s, kohtuu samalla kuormalla.
Nämä molemmat kiihdytykset kesällä ja ESP päällä, ilman ihmeempiä kikkailuja jarrun tai kaasun kanssa.
80-120 kiihdytystä en ole kokeillut, mutta pers'tuntumalta sinne enempi tuli eroa...
Mittarissa 4km/h heitto, joten todellisuudessa varmasti mittasin 0-96km/h välin
No onhan 2sek tolla matkalla jo aikamoinen ero! Mitenkäs sitten nämä lähes 400hp versiot kulkee?
En tiiä w211 mutta s203 menee joka vedolla märällä asfaltilla nastarenkailla 5,4-5,8sek/0-100km/h riippuen miten hyvin malttaa olla liipasematta pedaalia lattiaan ykkösellä ja kakkosella.
Setup :
-tuikun koodi
-pt racing pakosarjat
-suora tyhjä putki (paitsi katit) dpf pois
-imusarjat kaavittu
-egr poistettu ohjelmasta sekä tulpattu
-resonaattorit puukotettu ahtoputkista
-egr putkisto kaavittu ennen imusarjoja
Tehoista en tiiä jossain 300 hujakoilla
7g tronic lootalla
Mitattu gps performance ohjelmalla.
Väitän että liimalla tai kuumilla puhtailla renkailla matala vitonen tai vähän alle kunhan sais jostain pitoja 1. Ja 2. Vaihteelle
Moro!
Olisko tuosta ahtoputkien resonaattorien ja egr putkistojen poistosta jäänyt mitään kuvia vai putkea tuon resonaattorin tilalle? Miettinyt itsekin tuota, mutta on niin ahdas tuo väli syylärin ja moniurahihnan välissä ..
Korvasitko sen resonaattorin putkella ja yhdistit silikonin pätkillä turbolta tulevaan putkeen ja cooleriin? Jeep foorumilla oli joskus valmiita osia joilla sai tulpattua egr-linjastoa.. oliskohan ollut cb-engineering joka myi niitä osia.
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Su 04.01.2015 12:29
Re: S211 642 viritys
http://cb-engineer.com/t/om642-engine-parts" onclick="window.open(this.href);return false; tuosta löytyis
Katsotaan sanoi insinööri ja turbotti mersunsa
Re: S211 642 viritys
Kuinkahan tuo 4matic systeemi kestää tässä w212 mallissa virittelyä, vai onko heikko paikka ollenkaan Sellaisen ~350hp/800Nm paketin sais varmaan kohtuu kustannuksin rakennettua. 7g kestää kai tuon 800Nm, laatikon vahvisteluun ei viitsi ruveta. Pakoputki näyttää kohtuu suurelle, ulkomitta 2,75" ja haarautuu kahdeksi 2,25". Toimiiko dpf vielä tuollaisilla virityksillä vai onko viisain hommata jostain paljonajetusta koko downpipe ja muokata siitä hyvä ja jättää alkuperäinen varalle Cooleri pitää ehdottomasti vaihtaa, tilaa pitäis keulalla olla reilusti.
Pitääkö näihin pakosarjatkin varuilta vaihtaa, alkuperäiset ei älyttömän kalliit ole mutta teetetyt(kunnolliset) on varmaan arvokkaammat.
Herleviltä sais uuden turbon muokattuna mun mielestä kohtuu edullisesti, lupaavat 400 hp asti riittävän, saako tuota toimimaan järkevästi jos rajaa väännön sinne 800Nm ja tehoa sitten se mitä tulee. Vai onko tuolla käytännön suorituskykyyn paljoa vaikutusta? Aiheuttaako isoille siiville muokattu turbo väännöt rajattuna heräämiseen ongelmia, vähän tympeä jos ei alle 2000 tapahdu mitään.
Pitääkö näihin pakosarjatkin varuilta vaihtaa, alkuperäiset ei älyttömän kalliit ole mutta teetetyt(kunnolliset) on varmaan arvokkaammat.
Herleviltä sais uuden turbon muokattuna mun mielestä kohtuu edullisesti, lupaavat 400 hp asti riittävän, saako tuota toimimaan järkevästi jos rajaa väännön sinne 800Nm ja tehoa sitten se mitä tulee. Vai onko tuolla käytännön suorituskykyyn paljoa vaikutusta? Aiheuttaako isoille siiville muokattu turbo väännöt rajattuna heräämiseen ongelmia, vähän tympeä jos ei alle 2000 tapahdu mitään.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
- kaikkosenmike
- Vakiokalustoa
- Viestit: 153
- Liittynyt: Su 03.11.2013 08:45
- Paikkakunta: Lahti, Finland
- Viesti:
Re: S211 642 viritys
Huonosti... tai no, varaa 5000-7000€ ylimäärstä ja vahvistuta hilut valmiiks. Mirmir69 osannee kertoa kokemuksiaS202 kirjoitti:Kuinkahan tuo 4matic systeemi kestää tässä w212 mallissa virittelyä, vai onko heikko paikka ollenkaan Sellaisen ~350hp/800Nm paketin sais varmaan kohtuu kustannuksin rakennettua. 7g kestää kai tuon 800Nm, laatikon vahvisteluun ei viitsi ruveta. Pakoputki näyttää kohtuu suurelle, ulkomitta 2,75" ja haarautuu kahdeksi 2,25". Toimiiko dpf vielä tuollaisilla virityksillä vai onko viisain hommata jostain paljonajetusta koko downpipe ja muokata siitä hyvä ja jättää alkuperäinen varalle Cooleri pitää ehdottomasti vaihtaa, tilaa pitäis keulalla olla reilusti.
Pitääkö näihin pakosarjatkin varuilta vaihtaa, alkuperäiset ei älyttömän kalliit ole mutta teetetyt(kunnolliset) on varmaan arvokkaammat.
Herleviltä sais uuden turbon muokattuna mun mielestä kohtuu edullisesti, lupaavat 400 hp asti riittävän, saako tuota toimimaan järkevästi jos rajaa väännön sinne 800Nm ja tehoa sitten se mitä tulee. Vai onko tuolla käytännön suorituskykyyn paljoa vaikutusta? Aiheuttaako isoille siiville muokattu turbo väännöt rajattuna heräämiseen ongelmia, vähän tympeä jos ei alle 2000 tapahdu mitään.
W177 A250e plug-in hybrid 2021
Ex list / Mercedes:
S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Ex list / Mercedes:
S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Re: S211 642 viritys
Kannattaa vaihtaa autoa ennemmin jos meinaa 7000€ vahvistella. Tässähän on voimanjako 55 taakse ja 45 eteen, eli eikai missään tilanteessa eteen mene tuota enempää. 800Nm väännöllä eteen menee vain maksimissaan 360Nm kun voimansiirron häviötä ei oteta huomioon. Eli sen verran mitä lastutetussa etuveto dieselvolkkarissa. Näyttää kuitenkin ihan järeiltä noi etuvetarit, etuperästä en sitten tiedä. Jokatapauksessa todella kalliita osia särjettäväksi. Nelivetosysteemit näissä on vähän erilaiset mitä w211 mallissa.
E: Selailin taas ketjun läpi ja hyvinhän tuossa mirmirin autossa on nelivedon systeemit kestäneet. Ajettukin toistasataa tuhatta enemmän.
E: Selailin taas ketjun läpi ja hyvinhän tuossa mirmirin autossa on nelivedon systeemit kestäneet. Ajettukin toistasataa tuhatta enemmän.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S211 642 viritys
Kävin Herlevillä ja hypistelin hyllyssä olevaa kuulalaakeriakselia mihin oli istutettu amg turbiini, kuka koittaa ekana
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: S211 642 viritys
Mihin ahtimeen tuo modifikaatio on siis tarkoitettu? Uudempaan mesen kuulalaakeriahtimeen?Kumipää kirjoitti:Kävin Herlevillä ja hypistelin hyllyssä olevaa kuulalaakeriakselia mihin oli istutettu amg turbiini, kuka koittaa ekana
Re: S211 642 viritys
Kyllä, mutta sen voi istuttaa mihin 642:een hyvänsä.Chry-300 kirjoitti: Uudempaan mesen kuulalaakeriahtimeen?
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: S211 642 viritys
.
Ahdin ei tässä kokoonpanossa ole se heikoin lenkki, vaan vakiot venttiilinjouset.
Eivät kestä pakopainetta oikein ollenkaan.
Olikohan Antonin muokkaama kuulalaakeri vnt tässä.
Imusiipi taisi olla vakion kokoinen billetti.
Ongelmana oli savutuksen alkaminen, kun ahtoja ei voinut nostaa, eikä ne tainneet oikein noustakkaan, kun pakoventtiilit alko fuskaamaan.
No, parilla kilolla noin 370/800 kuitenkin.
En muista enään tarkkaan, tästä on jo hiukan aikaakin.
Ahdin ei tässä kokoonpanossa ole se heikoin lenkki, vaan vakiot venttiilinjouset.
Eivät kestä pakopainetta oikein ollenkaan.
Olikohan Antonin muokkaama kuulalaakeri vnt tässä.
Imusiipi taisi olla vakion kokoinen billetti.
Ongelmana oli savutuksen alkaminen, kun ahtoja ei voinut nostaa, eikä ne tainneet oikein noustakkaan, kun pakoventtiilit alko fuskaamaan.
No, parilla kilolla noin 370/800 kuitenkin.
En muista enään tarkkaan, tästä on jo hiukan aikaakin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: S211 642 viritys
Pysyykö pakopaine kohtuullisena tuollaisella ~350 hp teholla?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S211 642 viritys
Kiitos Tuikulle vielä ohjelman teosta ja paljosta muustakin. Turbo on tosiaan 794877, eli kuulalaakeroitu GTB2260VKLR. Turbotohtori Ville muokkasi tämän. Vaihdettiin laakeri keraamiseen (ei tietoa oliko tällä mitään vaikutusta oikeasti), kompurasiipi vaihtui 6+6 lapaisesta 11 lapaiseen billet siipeen. Tämä on sama jota käyttävät AMG-siiven kanssa näissä eri liukulaakeriturbomuokkauksissa. Turbiinipuolen siipi on vakio, kun muuta ei ollut saatavilla. Ville työsti sitten vielä imukanavaa hieman. Villelle suuret kiitokset, erittäin hyvä mieli jäi asioiden hoidosta, ja turbo on hyvä. https://youtu.be/noq92nTtrkA" onclick="window.open(this.href);return false;
Onhan tässä hieman muutakin tehty, välijäähdytin vähän isompi ja pakopuoli tyhjä. Tuolla 370 tasolla tosiaan savutti, ainakin omaan makuun liikaa, mutta nyt 350 tasolla, ainakaan näillä viileämmillä keleillä, ei savuta lainkaan. Muistaakseni tuossa 370:n ohjelmassa ahtoa oli 1,85, tässä 350 ohjelmassa 1,55 bar. Tehon mittaus toki on suuntaa antava, riippuu tilanteesta ja lämpötilasta, sekä auton että ilman, jne, eli nuo kaksikaan ei välttämättä ihan verrannolliset ole.
Teen tarinaa enemmän tuonne projektipuolelle. Katsastuksessa K-luku oli 0.02.
Onhan tässä hieman muutakin tehty, välijäähdytin vähän isompi ja pakopuoli tyhjä. Tuolla 370 tasolla tosiaan savutti, ainakin omaan makuun liikaa, mutta nyt 350 tasolla, ainakaan näillä viileämmillä keleillä, ei savuta lainkaan. Muistaakseni tuossa 370:n ohjelmassa ahtoa oli 1,85, tässä 350 ohjelmassa 1,55 bar. Tehon mittaus toki on suuntaa antava, riippuu tilanteesta ja lämpötilasta, sekä auton että ilman, jne, eli nuo kaksikaan ei välttämättä ihan verrannolliset ole.
Teen tarinaa enemmän tuonne projektipuolelle. Katsastuksessa K-luku oli 0.02.
* * * * * * * *
GLK 350 Cdi
GLK 350 Cdi
Re: S211 642 viritys
olisko tuikulla tai jollain muulla tietoa mitkä / minkä vehkeen jäykemmät venttiili jouset käy om642 mottiin ?
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: S211 642 viritys
Mikä noissa venttiilinjousissa on tullut ajansaatossa kun 2014 on ollut näissä 2.2bar ahtoja eikä juttujen mukaan paljon savua? Ja nyt kärsii laittaa jonkun 1.5bar?
Re: S211 642 viritys
.
Hyvä kysymys.
Jouset ei ole muuttuneet mitenkään.
Pakojousi alkaa leijumaan noin 3,2 kilossa, se ei ole muuttunut.
Tuossa autossa, johon viittaat, on kuulalaakeriahdin, jossa on billetti-imusiipi ja vakio pakonen - yhdistelmä tuottaa kyllä hyvin ilmaa, mutta vielä paremmin pakopainetta - meniskö näin ?
Hyvä kysymys.
Jouset ei ole muuttuneet mitenkään.
Pakojousi alkaa leijumaan noin 3,2 kilossa, se ei ole muuttunut.
Tuossa autossa, johon viittaat, on kuulalaakeriahdin, jossa on billetti-imusiipi ja vakio pakonen - yhdistelmä tuottaa kyllä hyvin ilmaa, mutta vielä paremmin pakopainetta - meniskö näin ?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5