Moro!
Autona siis w124 2.3l 5v manuaali -90
Osaako kukaan sanoa syytä +15l/100 kulutukselle, joskus menee paljon enemmänkin. Ekonomy mittari tuntuu viihtyvän kokoajan punasella alueella vaikka kuinka ajelisi pintakaasulla ja nätisti. Talvirenkaiden vaihdon jälkeen huomasin että bensaa kuluu enemmän, mutta ajattelin että johtuu kylmästä ilmasta. Myös ajoittaista käyntihäiriötä välillä.
Nyt kun kulutusta ei saa millään tippumaan samaan kun kesällä/syksyllä (alle 10l) olen ruvennut miettimään syitä. Välillä tuntuu että ajaessa tasasella alkaa hyytymään ellei lisää kaasua. Epäilin aluksi että jarrut laahaa, tutkittu eikä johtunut siitä. Silmiin ei osunut vuotokohtia, välillä haisee kyllä selkeesti bensa.
Tulpat, johdot,ilmansuodatin,öljyt,virranjakajan kansi, pyörijä jne on nyt ainakin uusittu varmuuden vuoksi. Näillä hävisivät ainakin pahemmat käyntihäiriöt.
Alkaa tuntumaan jo lompakossa kun saa viikossa pariin kertaan tankata että pääsee kulkeen töissä, kun ennen kerta riitti hyvin viikon+viikonlopun ajeluihin.
Kiitoksia mahdollisista vastauksista ja hyvät joulut kaikille!
w124 230e bensan kulutus
Re: w124 230e bensan kulutus
Tekisi mieli väittää, että ruisku on jostain syystä mennyt mekaaniselle säädölle.
Ota ilman puhdistin roippeineen irti niin näet ruiskun kaikkineen härveleineen, kokeile laittaa auto käyntiin ja irroita jonkun anturin johto, esim tyhjäkäyntimoottorin tai potentiometrin johto, jos käynti muuttuu niin silloin ruiskun pitäisi pelata. Jos käynti ei muutu ruisku on mekaanisella säädöllä ja vika voi olla missä vain, mutta ite lähtisin silloin yj releen tarkastuksella liikkeelle. Parhaimmassa tapauksessa jonkun anturin johto on irti tai rikki, kannattaa nuo kaikki läydä läpi.
Näkyy viesti tulleen väliin, voihan se lambdakin tosiaan olla rikki, meneekös näissä ruisku mekaaniselle jos lambda ei toimi?
Ota ilman puhdistin roippeineen irti niin näet ruiskun kaikkineen härveleineen, kokeile laittaa auto käyntiin ja irroita jonkun anturin johto, esim tyhjäkäyntimoottorin tai potentiometrin johto, jos käynti muuttuu niin silloin ruiskun pitäisi pelata. Jos käynti ei muutu ruisku on mekaanisella säädöllä ja vika voi olla missä vain, mutta ite lähtisin silloin yj releen tarkastuksella liikkeelle. Parhaimmassa tapauksessa jonkun anturin johto on irti tai rikki, kannattaa nuo kaikki läydä läpi.
Näkyy viesti tulleen väliin, voihan se lambdakin tosiaan olla rikki, meneekös näissä ruisku mekaaniselle jos lambda ei toimi?
W124 200E
Re: w124 230e bensan kulutus
Olipas nopeita vastauksia. Pitääpä tutkailla näitä tässä pyhinä kun kerkeää. Lambdasta tuli mieleen että aikoinaan meni 740 volvosta niin kulutus nousi taivaisiin, mutta ei vaan tullut enää mieleen että voisi siitä johtua tässäkin. Ruiskuviat kuulostaa muutenkin niin pelottavilta kun ei juuri mitään ymmärrä, kaasareista sentään jotain tajuaa itsekkin. Toivottavasti ei nyt mitään kauheen kallista remppaa joudu tekeen.
Re: w124 230e bensan kulutus
Voi sulla olla katin rojut tukkeena tai pakoputki rutussa...pakokaasu ei vain kulje tai ilman putsari tukos.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 230e bensan kulutus
Mahdolliset imuvuodot kannattaa myös sulkea pois -> starttipilottipullosta suihkuttelua kaikkiin ruiskun letkuliitoksiin/imusarjan laippoihin/ määräjakajan alla olevaan kumikaukaloon (tämä kannattaa tarkastella hyvin, ottaa vaikka valokuvan kännykällä kaukalon pohjasta, ei saa olla halkeamia / pykimiä). Kierrokset nousee, jos jostain vuotaa ja imaisee pilottia koneeseen. Pieni imuvuoto tekee sopivasti puhdittomaksi/vetää seoksen laihalle ja saa sitten polkea kaasua. Myös suuttimien tyviin kannatta suihkuttaa, tiivisteinä on vain kumikaulukset ja nekin kovettuvat/hapristuvat vanhetessaan.
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Pe 30.12.2016 03:12
Re: w124 230e bensan kulutus
Kat:tti tukossa.
Re: w124 230e bensan kulutus
Mun oma on aina mekaanisella, yj-releellä tai ohjainboksilla ei ole mitään virkaa autossa.DMZ kirjoitti:Tekisi mieli väittää, että ruisku on jostain syystä mennyt mekaaniselle säädölle.
Ota ilman puhdistin roippeineen irti niin näet ruiskun kaikkineen härveleineen, kokeile laittaa auto käyntiin ja irroita jonkun anturin johto, esim tyhjäkäyntimoottorin tai potentiometrin johto, jos käynti muuttuu niin silloin ruiskun pitäisi pelata. Jos käynti ei muutu ruisku on mekaanisella säädöllä ja vika voi olla missä vain, mutta ite lähtisin silloin yj releen tarkastuksella liikkeelle. Parhaimmassa tapauksessa jonkun anturin johto on irti tai rikki, kannattaa nuo kaikki läydä läpi.
Näkyy viesti tulleen väliin, voihan se lambdakin tosiaan olla rikki, meneekös näissä ruisku mekaaniselle jos lambda ei toimi?
Silti toimii kutakuinkin normaalisti, kulutus 9-10 litraa.
Jos perussäädöt on edes sinnepäin, ei mekaaniselle tippuminen nosta noin kulutusta.
Päästöt voi olla kattiautossa toki mitä sattuu...