Kierroslukumittarin asennus
Kierroslukumittarin asennus
Tuli sitten asennettua w124:n kierroslukumittari w123:een...
Mittarin sai sopimaan 123:en mittaristoon ihan nätisti porakoneen ja rälläkän avulla Tein mittaristoon rohkeasti reiän kellon nupille, se kun on 124:n mittarissa eri kohdassa. Sitten vaan yksi reikä lisää siihen mittarin taustapeltiin ja pieni pala pois siitä pellistä. Tulee muuten yli 123:n mittariston kotelosta. Sitten mittari vaan kiinni koteloon.
Sitten oli vuorossa johdotukset. Anturi kiinni OM603:n kylkeen (vauhtipyörän koteloon, valmis paikka siellä). Anturilta tulee kaksi johtoa, valkoinen ja ruskea. Ruskea maihin ja valkoinen kierroslukumittarin W-liittimeen. +-liittimeen virta sellaisesta paikasta, johon tulee virta silloin virrat on päällä. Ja kellolle virta samasta johdosta kuin ennenkin. Kierroslukumittarissa olevassa pistokkeessa on 3 napaa, keskimmäisestä ei tarvitse välittää.
Noin onnistuu kierroslukumittarin asennus w124:äänkin tietty, ainakin jos on asennettu OM603 jälkeenpäin, mutta rälläkkää ja porakonetta ei tarvita. Onkohan pienemmissä koneissa paikka valmiiksi kierroslukumittarin anturille?
Kierroslukumittarin on oltava dieseliin tarkoitettu, että se toimii niin kuin pitää.
Mittarin sai sopimaan 123:en mittaristoon ihan nätisti porakoneen ja rälläkän avulla Tein mittaristoon rohkeasti reiän kellon nupille, se kun on 124:n mittarissa eri kohdassa. Sitten vaan yksi reikä lisää siihen mittarin taustapeltiin ja pieni pala pois siitä pellistä. Tulee muuten yli 123:n mittariston kotelosta. Sitten mittari vaan kiinni koteloon.
Sitten oli vuorossa johdotukset. Anturi kiinni OM603:n kylkeen (vauhtipyörän koteloon, valmis paikka siellä). Anturilta tulee kaksi johtoa, valkoinen ja ruskea. Ruskea maihin ja valkoinen kierroslukumittarin W-liittimeen. +-liittimeen virta sellaisesta paikasta, johon tulee virta silloin virrat on päällä. Ja kellolle virta samasta johdosta kuin ennenkin. Kierroslukumittarissa olevassa pistokkeessa on 3 napaa, keskimmäisestä ei tarvitse välittää.
Noin onnistuu kierroslukumittarin asennus w124:äänkin tietty, ainakin jos on asennettu OM603 jälkeenpäin, mutta rälläkkää ja porakonetta ei tarvita. Onkohan pienemmissä koneissa paikka valmiiksi kierroslukumittarin anturille?
Kierroslukumittarin on oltava dieseliin tarkoitettu, että se toimii niin kuin pitää.
w115,123,124,126,210 yms.
missä mahtaa olla mulla vika, kytkin juuri kuin jarski opasti , eikä vaan herää kiekkamittari
voiko yleismittarilla mitata antaako anturi jotain, ja sama homma itse kiekkamittarille ?
tuolla oli aiheesta kanssa asiaa:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 2A+mitt%2A
voiko yleismittarilla mitata antaako anturi jotain, ja sama homma itse kiekkamittarille ?
tuolla oli aiheesta kanssa asiaa:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 2A+mitt%2A
Oliko epk:lla varmasti dieselin rundari?epk kirjoitti:missä mahtaa olla mulla vika, kytkin juuri kuin jarski opasti , eikä vaan herää kiekkamittari
voiko yleismittarilla mitata antaako anturi jotain, ja sama homma itse kiekkamittarille ?
tuolla oli aiheesta kanssa asiaa:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 2A+mitt%2A
..
Niin ja jos mittariston takana on vielä tarrat tallessa, niin niissä lukee diesel...
Kokeilin ensin 4.syl bensa 123:n omaa mittaria, mutta se näytti tyhjäkäynnillä 3500 ja kun hipaisi kaasuun, se tippui heti nollaan...
Kokeilin ensin 4.syl bensa 123:n omaa mittaria, mutta se näytti tyhjäkäynnillä 3500 ja kun hipaisi kaasuun, se tippui heti nollaan...
w115,123,124,126,210 yms.
jarski onko kytkentä nyt varmasti näin ? , ei meinaan toimi mulla noin, tai sitten on tosiaan mittari paskanaSitten oli vuorossa johdotukset. Anturi kiinni OM603:n kylkeen (vauhtipyörän koteloon, valmis paikka siellä). Anturilta tulee kaksi johtoa, valkoinen ja ruskea. Ruskea maihin ja valkoinen kierroslukumittarin W-liittimeen. +-liittimeen virta sellaisesta paikasta, johon tulee virta silloin virrat on päällä. Ja kellolle virta samasta johdosta kuin ennenkin. Kierroslukumittarissa olevassa pistokkeessa on 3 napaa, keskimmäisestä ei tarvitse välittää.
onko sulla anturin maa missä kohtaa kiinni, pitääkö olla koneessa vai riittääkö korissa oleva ?
Kyllä se noin on mulla kytketty ja toimii. Anturin maa on korissa, konehuoneen puolella..epk kirjoitti:
jarski onko kytkentä nyt varmasti näin ? , ei meinaan toimi mulla noin, tai sitten on tosiaan mittari paskana
onko sulla anturin maa missä kohtaa kiinni, pitääkö olla koneessa vai riittääkö korissa oleva ?
Onko siinä sinun mittarissa pistoke, joka tökätään kierroslukumittarin taakse? Mulla tuli sellainen mittarin mukana ja siitä tuli kaksi johtoa, vaikka mittarissa onkin kolme napaa. Olisiko töpselin sisällä yhdistetty sitten niitä napoja
w115,123,124,126,210 yms.
nyt on tullu sen verran tutkittua hutkittua tuota "vikaa" että:
koitin äipän w201 mittaria, siis kokomittaristoa, omaani, eipä herännyt kiekka siitäkään->epäilys että oman auton anturissa vikaa->oma mittari äipän autoon->no perhana ei toiminut siinäkään.
Sitten koitin äipän autoon sen omaa mittaria, eikä toiminut sekään , nou hätä, selvisi että kiekka tarvitsee sen ison töpselin kiinnitetyksi ennenkuin toimii. No tästä voi päätellä sen että mitä ihmettä kiekkamittari tarvitsee vielä sen oman töpselin lisäksi, kun kerran ei toimi ilman kokomittariston töpseliä ???
Ja miten voi olla että jarskin w124 mittari toimii niillä pelkällä kahdella johdolla, ei jymmärrä
koitin äipän w201 mittaria, siis kokomittaristoa, omaani, eipä herännyt kiekka siitäkään->epäilys että oman auton anturissa vikaa->oma mittari äipän autoon->no perhana ei toiminut siinäkään.
Sitten koitin äipän autoon sen omaa mittaria, eikä toiminut sekään , nou hätä, selvisi että kiekka tarvitsee sen ison töpselin kiinnitetyksi ennenkuin toimii. No tästä voi päätellä sen että mitä ihmettä kiekkamittari tarvitsee vielä sen oman töpselin lisäksi, kun kerran ei toimi ilman kokomittariston töpseliä ???
Ja miten voi olla että jarskin w124 mittari toimii niillä pelkällä kahdella johdolla, ei jymmärrä
Re: ..
hmm, mistä kohtaa tuo kiekkamittari sit kannattaa maadoittaa että pelittää, jos kerran tuo mittariston oma maadoitus ei mulla pelitä.jarski kirjoitti:Mittaristo saa maadoituksen sen ison töpselin kautta ja kierroslukumittarin runko täytyy olla maadoitettu, että toimii.
Kyllä se vaan toimii edelleen minulla...
Koitinkin jo johdon pätkällä maadoitoittaa kiekkamittaria, vähän neula hypyyttii kun hieroi maajohtoa mittarin taakse, ei muuta