Kopan annoin olla yön yli tiivistesilikoonin jähmettyä ennenkuin vedin ruuvit piukkaan. Tiivisteen naputtelin ihan vaan puupalikalla paikoilleen. Öljytä sitä ei kuulemma saa, mutta kuolaamista ei kielletty joten nuoleskelin sen märäksi ennen asennusta. Tiivisteen mukana tuli muovinen holkki, jolla huuli nousee nätisti kampiakselille. Jostain syystä tiivisteen yläreuna jäi aavistuksen kannen siluminireunan yläpuolelle. Alareuna taasen meni tasan. Yrityksistä huolimatta en saanut sitä tasattua ja pelkäsin että toi heiveröinen koppa murtuu jostain jos paukutaan voimalla. Silmällä sitä ei erota, sormella vetämällä tuntee. Puhuttaisko alle puolesta millistä? Jokatapauksessa annoin olla. Vetolevyn pulteille annetaan 45Nm ja 90-astetta. Toi ohjuritappi tuli 3mm yli tason joten siitä piti siivaltaa kahdelta syrjältä siivu pois kun noi uudet pultit on normaalikantaisia pultteja. Pistin kierteisiin tipan Veiconin sinistä.
Sinne se sitten saatanallisen pusertamisen jälkeen meni. Kaverin jouduin soittamaan apuun, koska vaihteisto ei mahtunut auton alle tunkin kanssa, vaan mokoma pökäle piti nostaa tunkin päälle auton alla. Kahteen mieheen tähtääminen kävikin melko joutuisasti ja kivuttomasti. Voimaa ja väkivaltaa ei tarvinnut koneeseen liittämisessä käyttää, vaan kaikki meni jouhevasti.
Koko homman ajan auto on ollut sähköistettynä. Startille tein sellasen kumipussin.
Saas nähdä mitä tästäkin tulee..? Aina pieni pelko perseessä kun tekee jotain isoa hommaa että jos jokin menikin vituiksi ja huomaa vasta käynnistettäessä.
Saksan maalta on tulossa uudet kardanin kumilimput, kannatinlaakerihässäkkä ja vaihteistin tukikumi. Seurannan mukaan pitäisi olla huomenna mulla, mutta miten mahtaa oikeasti olla kun Posti on taas pelissä mukana. Pakosarjat saapuu pinnoituksesta varmaan keskiviikko torstai akselilla.