Päästömittaus

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Huttiainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 631
Liittynyt: La 21.02.2015 14:16

Re: Päästömittaus

Viesti Kirjoittaja Huttiainen »

pathenkilö kirjoitti:Voi voi....
Onko kellään mutua / tietoa mikä mahtaa vuoden 2000 w220 320cdi k-arvo olla vai onko mitään.... jotuuko tämänkin paalaamaan :roll:
Minä kun kuvittelin ajavani tällä miljoonan rikki
Siellä se tyyppi kilvessä lukee apukuskin puolella. Tänään katsoin muutamasta autosta noita, niin 2002 mallisessa pre face 320ässässä = 1.0 ja 2001 e270 cdi = 0.9

Toivottavasti tulisi joku selvyys asiaan., noikaan edellämainitut autot ei kumpikaan alle 1 lukemiin ole viime katsastuksissa mennyt.

Kannattaa olla kyllä tarkkana jos on nyt vanhempaa dieseliä ostamassa, kohta on nettiauto täynnä päästövammasia väyrisiä ym vanhoja cdiitä.
2007 R 320cdi
Huttiainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 631
Liittynyt: La 21.02.2015 14:16

Re: Päästömittaus

Viesti Kirjoittaja Huttiainen »

markoala kirjoitti:Kirjoitin maahantuojalle kontaktilleni asiasta. Katsotaan mitä vastaa kun viikko vaihtuu.
Osalle uudemmista malleista on poikkeuslupa jopa 3.2 k arvoon. Nämä mallit näkyy Trafin sivulta. Toivottavasti saadaan cdi ilman dpf mallien 0.5 arvoille joku järkevöitys.
Odotellaan mielenkiinnolla vastausta. Ehkä he ovat siellä jo asiasta kuulleetkin jotain kautta ja mahdollisesti pohtineet ongelmaa...
2007 R 320cdi
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Päästömittaus

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Oikea tehtaan ilmoittama päästötieto löytyy valmistajan vaatimuksenmukaisuustodistuksesta, joka on ollut mukana kun auto on ensikerran rekisteröity Suomeen. Todistuksessa valmistaja vakuuttaa, että auto täyttää eu:n normit sekä myös paperissa on tarkemmat päästötiedot.
Käsittääkseni nämä tiedot on myös varmennettu jossakin viranomaisen/tarkastuslaitoksen toimesta, valmistajan kotimaassa.
Nämä tiedot ovat myös katsastusaseman käytössä, ei tarvitse tyyppikilvistä arvata.

Eli tehtaan jäljiltä oleva ehjä auto läpäisee päästöarvot.

Ongelmissa ollaan jos:
- tehtaan antamat arvot on väärät
- autoa on muutettu/korjattu, niiin että alkuperäiset arvot eivät täyty
- päästöarvoja katsastuksessa on muutettu, esim politikkojen toimesta

Saksassa dieselautolla ilman hiukkausloukkua ei saa ajaa enää kaupungeissa. Tämä säännös tuli kai joku 5 vuotta sitten. Tällöin ihmiset jälkiasensivat jälkikäteen hiukkasloukun ja autoon sai taas vihreän tarran tuulilasiin ja vapaan ajon myös kaupungeissa.

Jos ketjun aloittajan auto täyttää nuo alkuperäiset normit ja silti tulee hylkäus katsastuksessa ,niin Suomessa on muutettu sääntöjä hyvin vähin äänin...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Päästömittaus

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Kyllähän jotain tällaista oli odotettavissakin, kun trafin tietoon tuli tuo hiukkasloukkujen "suolistus" ja kusiruiskujen (varsinkin kuorma-autoissa) ohitus. En oikein usko, että tähän mitään lievennystä kannattaa odotella, vaan Trafin tarkoituksena varmasti on, että katsastuksessa hyväksytään ja liikenteessä käytetään vain autoja missä nuo kaikki paskavempaimet on paikoillaan ja toiminnassa.

Ainoat vaihtoehdot on ilmeisesti jatkossa riittävän vanha auto, tai sitten uusi tai ainakin uudehko. Noiden "väliinputoaja" mallien katsastaminen tulee kyllä jatkossa vaatimaan melko kallista huolenpitoa, varsinkin jos on tullut poisteltua käytöstä hiukkasloukut yms.

Itse olen jo jonkin aikaa ollut sitä mieltä, että bensamoottorinen kulkine on ainoa järkevä ostos juurikin sen vuoksi, että nämä nykyisien dieselien tekniikka on mennyt niin kalliiksi pitää kunnossa ja varsinkin nyt näiden uusien käytäntöjen mukaan katsastuskelpoisena.

En ollenkaan ihmettilisi, vaikka jossain kabinetissa olisi tehty päätös, että nyt poistetaan vanhat dieselit katukuvasta....
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Jukkahep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Pe 25.12.2015 12:18

Re: Päästömittaus

Viesti Kirjoittaja Jukkahep »

642.930 hiukkasloukulla k-0.2 ja ilman loukkua k-0.7 ilmansuodattimilla ajettu 25th. Aivan kamalassa kunnossa. Tyyppikilvessä k-0.5. Ei lisähevosia.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Päästömittaus

Viesti Kirjoittaja S202 »

markoala kirjoitti:Eiköhän tuohon joku järki saada. Vehon ilmoitus suuremmista k-arvoista tai järkevämpi trafin ohje. Älkää vielä paalatko. On esim 204 malleja mitkä saa savuttaa 3.2 joten eiköhän väyrysetkin vielä liikenteeseen saada.
Yritin vähän etsiä mutta listaa en löytänyt. W204 mallia ei kyllä ole tehty sellaista joka sais savuttaa 3,2, sieltähän tulee jo aikalailla mustaa tuolla arvolla. Eikö niissä ole kaikissa dpf?
S124 300TE
S211 E500
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2715
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Päästömittaus

Viesti Kirjoittaja markoala »

http://www.trafi.fi/filebank/a/14145817 ... t_docx.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ei ole dpf kaikissa 204:ssa. Olen nähnyt sellaisen joka 2008 vanha pirssi.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Huttiainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 631
Liittynyt: La 21.02.2015 14:16

Re: Päästömittaus

Viesti Kirjoittaja Huttiainen »

Mitenköhän tällänen jälkiasennus dpf oikein toimii. tai miten toi oikein poltetaan tyhjäksi?

Voisihan tollasen laittaa katsastuksen ajaksi vaan kiinni, mutta toimiikohan tuollainen on niin halpakin:
https://www.longlife.co.uk/dpf/standard ... 2inch-50mm" onclick="window.open(this.href);return false;
2007 R 320cdi
Huttiainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 631
Liittynyt: La 21.02.2015 14:16

Re: Päästömittaus

Viesti Kirjoittaja Huttiainen »

Kyllä on todellakin päässyt nyt joku aivopieru Trafilta. Tämän on pitänyt tulla 1.12 voimaan tälläisenä:

http://www.trafi.fi/filebank/a/14786102 ... ittaus.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

viime päivinä tuo on kumottu ja lisätty tuo kohta:
. Huom. mikäli auton valmistaja on ilmoittanut yleisistä rajaarvoista poikkeavan (suurempi tai pienempi) absorptio eli k-kertoimen, käytetään arvostelussa tätä raja-arvoa.

Alkuperäisessä 8.11.2016 päivätyssä lapussa tätä ei siis ole ja 30.11 päivätyssä se on lisättynä :think:
2007 R 320cdi
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Päästömittaus

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Huttiainen kirjoitti:
Millaisia k-Arvoja on muilla ollut näissä vanhoissa vaikka OM611, 612 ja 613 moottorillisissa autoissa, että onko mitään toivoa päästä alle tuon 0,8?

Mun väykyssä (OM612) oli kaks viimeistä katsastusta 1.0 ja 1.2

Muoks: ja tyyppikilvessä on siis 0.9.... joutuu vähän polkemaan että löytyy sopiva 'veto'???
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
2fast4u2
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 12.01.2017 11:05

Re: Päästömittaus

Viesti Kirjoittaja 2fast4u2 »

Lisäksi Trafin sivuilta löytyy auton valmistajien ohjeita:
http://www.trafi.fi/tieliikenne/katsast ... en_ohjeita" onclick="window.open(this.href);return false;




itsellä on w211 farkku 03 uudempaa koria 320cdi. niin näkeekö tyyppikilvestä ton mikä U.... numero kirjainsarjan mulla on. Tietäs onko oma 3,2 1,8 vai 1,6 arvolla?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Päästömittaus

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

S202 kirjoitti:
markoala kirjoitti:Eiköhän tuohon joku järki saada. Vehon ilmoitus suuremmista k-arvoista tai järkevämpi trafin ohje. Älkää vielä paalatko. On esim 204 malleja mitkä saa savuttaa 3.2 joten eiköhän väyrysetkin vielä liikenteeseen saada.
Yritin vähän etsiä mutta listaa en löytänyt. W204 mallia ei kyllä ole tehty sellaista joka sais savuttaa 3,2, sieltähän tulee jo aikalailla mustaa tuolla arvolla. Eikö niissä ole kaikissa dpf?
tällä hetkellä jos siihen väyryseen löytyy alla olevan kaltinen lappu sopivalla päiväyksellä
markoala kirjoitti:http://www.trafi.fi/filebank/a/14145817 ... t_docx.pdf

Ei ole dpf kaikissa 204:ssa. Olen nähnyt sellaisen joka 2008 vanha pirssi.
samoin ensin meinsi tulla hylky ja tuolla lapulla tuli leima
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Päästömittaus

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Jatkuvaa sontaa lisää autoilijoille... mites vanhojen 124/201 merssuje dieselit jatkossa? Onkos noissa jokin lukema nyt sitten muuttunut?
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Päästömittaus

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

2fast4u2 kirjoitti:Lisäksi Trafin sivuilta löytyy auton valmistajien ohjeita:
http://www.trafi.fi/tieliikenne/katsast ... en_ohjeita" onclick="window.open(this.href);return false;




itsellä on w211 farkku 03 uudempaa koria 320cdi. niin näkeekö tyyppikilvestä ton mikä U.... numero kirjainsarjan mulla on. Tietäs onko oma 3,2 1,8 vai 1,6 arvolla?
Kiitos Trafi. On taas sekavaa toimintaa. Oma auto on kans S211 -03 320cdi. Repsikan ovessa musta kyltti, jossa tuplaneliössä on luku 0.6

Sit on tuo Vehon pdf lista 1.6, 1.8 ja 3.2 arvoilla. Oman auton kolme viimeistä katsastusta arvot ovat olleet järjestyksessä 1.3, 1.0, 1.2 joten tuolla pitäs pärjätä jos Vehon listan mukaan mennään. Muuten voi tulla ongelmia.
Huttiainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 631
Liittynyt: La 21.02.2015 14:16

Re: Päästömittaus

Viesti Kirjoittaja Huttiainen »

220cdi kirjoitti:
2fast4u2 kirjoitti:Lisäksi Trafin sivuilta löytyy auton valmistajien ohjeita:
http://www.trafi.fi/tieliikenne/katsast ... en_ohjeita" onclick="window.open(this.href);return false;




itsellä on w211 farkku 03 uudempaa koria 320cdi. niin näkeekö tyyppikilvestä ton mikä U.... numero kirjainsarjan mulla on. Tietäs onko oma 3,2 1,8 vai 1,6 arvolla?
Kiitos Trafi. On taas sekavaa toimintaa. Oma auto on kans S211 -03 320cdi. Repsikan ovessa musta kyltti, jossa tuplaneliössä on luku 0.6

Sit on tuo Vehon pdf lista 1.6, 1.8 ja 3.2 arvoilla. Oman auton kolme viimeistä katsastusta arvot ovat olleet järjestyksessä 1.3, 1.0, 1.2 joten tuolla pitäs pärjätä jos Vehon listan mukaan mennään. Muuten voi tulla ongelmia.
Variantin ja version näkee rekisteriotteesta. Sitten tietää kuuluuko oma auto suurennetun arvon piiriin.
2007 R 320cdi
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Päästömittaus

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

Huttiainen kirjoitti:
220cdi kirjoitti:
2fast4u2 kirjoitti:Lisäksi Trafin sivuilta löytyy auton valmistajien ohjeita:
http://www.trafi.fi/tieliikenne/katsast ... en_ohjeita" onclick="window.open(this.href);return false;




itsellä on w211 farkku 03 uudempaa koria 320cdi. niin näkeekö tyyppikilvestä ton mikä U.... numero kirjainsarjan mulla on. Tietäs onko oma 3,2 1,8 vai 1,6 arvolla?
Kiitos Trafi. On taas sekavaa toimintaa. Oma auto on kans S211 -03 320cdi. Repsikan ovessa musta kyltti, jossa tuplaneliössä on luku 0.6

Sit on tuo Vehon pdf lista 1.6, 1.8 ja 3.2 arvoilla. Oman auton kolme viimeistä katsastusta arvot ovat olleet järjestyksessä 1.3, 1.0, 1.2 joten tuolla pitäs pärjätä jos Vehon listan mukaan mennään. Muuten voi tulla ongelmia.
Variantin ja version näkee rekisteriotteesta. Sitten tietää kuuluuko oma auto suurennetun arvon piiriin.
Tyyppihyväksyntänumero on Vehon listan mukainen, mutta sitten ei enää Variantti ja Versio numerot löydy listasta.

Variantti: U226F0
Versio: SFAAA500

joten pitäskö tuon muka mennä 0.6 k-arvoon?
Motti M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: La 16.02.2008 10:06
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Päästömittaus

Viesti Kirjoittaja Motti M »

Näkyykö kyseinen neliön sisässä oleva arvo missään auton papereissa? Tarkoitan siis myös Trafin tietokantaa, joka on katsastuskonttorin tietolähteenä. Jos ei, niin veikkaan että tulee tarratulostajille lisää töitä. Hyvä, Suomi nousuun.

Niin ja E270 -04 tarrassa lukeva K-arvo 1,5.
pakinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 09.03.2015 12:56

Re: Päästömittaus

Viesti Kirjoittaja pakinen »

220cdi kirjoitti:
Huttiainen kirjoitti:
220cdi kirjoitti:
2fast4u2 kirjoitti:Lisäksi Trafin sivuilta löytyy auton valmistajien ohjeita:
http://www.trafi.fi/tieliikenne/katsast ... en_ohjeita" onclick="window.open(this.href);return false;




itsellä on w211 farkku 03 uudempaa koria 320cdi. niin näkeekö tyyppikilvestä ton mikä U.... numero kirjainsarjan mulla on. Tietäs onko oma 3,2 1,8 vai 1,6 arvolla?
Kiitos Trafi. On taas sekavaa toimintaa. Oma auto on kans S211 -03 320cdi. Repsikan ovessa musta kyltti, jossa tuplaneliössä on luku 0.6

Sit on tuo Vehon pdf lista 1.6, 1.8 ja 3.2 arvoilla. Oman auton kolme viimeistä katsastusta arvot ovat olleet järjestyksessä 1.3, 1.0, 1.2 joten tuolla pitäs pärjätä jos Vehon listan mukaan mennään. Muuten voi tulla ongelmia.
:shock:
Variantin ja version näkee rekisteriotteesta. Sitten tietää kuuluuko oma auto suurennetun arvon piiriin.
Tyyppihyväksyntänumero on Vehon listan mukainen, mutta sitten ei enää Variantti ja Versio numerot löydy listasta.

Variantti: U226F0
Versio: SFAAA500

joten pitäskö tuon muka mennä 0.6 k-arvoon?
Sama homma ja auto täällä. Viime leimoilla päästelty yli yhden. Pitääpäs hommata lappu jatkossa muaalta. Tai jos vaan suttais mustalla tussilla tuon k arvon pois
Avatar
finnstar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 08.08.2016 20:52
Paikkakunta: Pilkanmaa

Re: Päästömittaus

Viesti Kirjoittaja finnstar »

Jawohl pitäisi mennä läpi.

212 350cdi -10 valmistajan ilmoittama Tier5 0,5 ja viimeksi toteutunut 0,0
203 200Cdi -06 valmistajan ilmoittama Tier? 0,9 ja viimeksi toteutunut 0,77
S205 250 Bluetec A Avantgarde airmatic -15
S203 200 Cdi A Elegance -06

Ex S212 300/350 Cdi A Avantgarde -10
Ex W203 200 Cdi A Classic -01
Ex S204 220 Cdi A -08
Ex S211 320 Cdi A -04
Ex S123 300D -A 80
Ex W124 230 A -91
Ex W210 200 Cdi A -01
Ex W201 190E
Ex S210 230 A -96
Ex S124 200D -88
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Päästömittaus

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joutuuko nuo kohta itse omiinkin autoihin pakokaasutestit tekemään :(
oulaistenliikenne.fi
--Make78--
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Su 27.10.2013 15:19
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Päästömittaus

Viesti Kirjoittaja --Make78-- »

Miten, kun tossa omassa -07 W211 200cdi tyyppikilvessä lukee neliön sisällä 3,2 :shock: käyttääkö ne tosiaan raja-arvona tota ??
MB W211 200cdi Avantgarde -07
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Päästömittaus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

--Make78-- kirjoitti:Miten, kun tossa omassa -07 W211 200cdi tyyppikilvessä lukee neliön sisällä 3,2 :shock: käyttääkö ne tosiaan raja-arvona tota ??
Mitä siellä uuden tarran alla sitten lukee? :)
--Make78--
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Su 27.10.2013 15:19
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Päästömittausf

Viesti Kirjoittaja --Make78-- »

DBFI kirjoitti:
--Make78-- kirjoitti:Miten, kun tossa omassa -07 W211 200cdi tyyppikilvessä lukee neliön sisällä 3,2 :shock: käyttääkö ne tosiaan raja-arvona tota ??
Mitä siellä uuden tarran alla sitten lukee? :)
Ihan originelli on :wtf:
MB W211 200cdi Avantgarde -07
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Päästömittaus

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

--Make78-- kirjoitti:Miten, kun tossa omassa -07 W211 200cdi tyyppikilvessä lukee neliön sisällä 3,2 :shock: käyttääkö ne tosiaan raja-arvona tota ??
Hienoa, kohta en enää ymmärrä mitään. Pelkästään 211-sarjassa näyttää olevan ties mitä K-arvoja. Ei mitään tolkkua ainakaan vielä. Ehkä ajankanssa ja useamman katsastuksen jälkeen kun riittävästi on erimoottorilla olevia autoja ollut leimalla :roll:

- Vehon listan mukaiset 1.6, 1.8 ja 3.2
- W211 270CDI -04 tarrassa lukeva K-arvo 1,5
- S211 320CDI -03 tarrassa lukeva K-arvo 0,6
- W211 200CDI -07 tarrassa lukeva K-arvo 3,2

Pitää varmaan tilata uus passeli tarra :shock:

Tätä listaa olisi kiva saada päivitettyä, jotta ymmärtäisi paremmin mitä K-arvoja on olemassa ja mitä katsastuksessa käytetään.
Viimeksi muokannut 220cdi, Ti 17.01.2017 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--Make78--
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Su 27.10.2013 15:19
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Päästömittaus

Viesti Kirjoittaja --Make78-- »

Joo..Rupesin kanssa lueskelemaan tätä ja en ymmärrä minäkään :? Mun autossa ei ole myöskään hiukkasloukkua, jos se tehtaan antamaan k arvoon kilvessä vaikuttaa..
MB W211 200cdi Avantgarde -07
läyhy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 09.10.2013 01:32

Re: Päästömittaus

Viesti Kirjoittaja läyhy »

JOOPAJOO..

Ei voi kun ihmetellä tätä touhua Taitaa kadota katukuvasta vanhat esikammio diiselit? mm.c220d -97 lukaksen jakajapumpulla. Tuskin K-arvoraja täyttyy katsastuksessa.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Päästömittaus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kyllä ne kunnossa ollessaan niihin arvoihin pääsee, nimimerkillä -02 sisu kuorma-auto, mittarissa vähän päälle miljoona ja viime katsastuksessa savuarvo 0,28
S124 300TE
S211 E500
PKR1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 26.11.2015 22:01

Re: Päästömittaus

Viesti Kirjoittaja PKR1 »

Mitenhän vaikuttaisi päästöihin jos laittais tankkiin katsastusta varten 100% Neste NEXBTL Dieseliä?
PKR1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 26.11.2015 22:01

Re: Päästömittaus

Viesti Kirjoittaja PKR1 »

Löytyi VTTn testiä tuosta NEXTBL dieselistä. Kokeilleet 3 vuoden ajan busseissa 30-100% seoksella ja saaneet jopa 30% pienempiä hiukkaspäästöjä, joten voisi auttaa jos ennen katsastusta tankkais tuota 100% ja ajelis hetken että paikat putsautuu. En tiedä mistä tuota saisi raakana. Neste ProDieselissä on 15% sekoitus.
https://m.youtube.com/watch?v=VKtjaSX_yTo" onclick="window.open(this.href);return false;
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Päästömittaus

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

S202 kirjoitti:Kyllä ne kunnossa ollessaan niihin arvoihin pääsee, nimimerkillä -02 sisu kuorma-auto, mittarissa vähän päälle miljoona ja viime katsastuksessa savuarvo 0,28
Etenkin, jos K-arvot olisivat edes jotenkin linjassa, eikä kuten nyt näyttää olevan 211-sarjassa huomattavaa vaihtelua mallien välillä. 04 270CDI pitäs olla sama auto kuin 03 320CDI, mutta K-arvot ei ole sielläpäinkään. Pytty vähemmän, mutta k-arvo voi olla 2.5 kertaa isompi :shock:

- Vehon listan mukaiset 1.6, 1.8 ja 3.2
- W211 270CDI -04 tarrassa lukeva K-arvo 1,5
- S211 320CDI -03 tarrassa lukeva K-arvo 0,6
- W211 200CDI -07 tarrassa lukeva K-arvo 3,2
Vastaa Viestiin