W213 E-sarja topikki

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13215
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tahtoomersun kirjoitti:...jonkinlainen aivopieru suunnittelijalta tämäkin. Kepin paikka on keskikonsolissa :wave:
Samaa mieltä että täysin älytöntä mutta eri aiheesta. Omasta mielestäni täysin älytöntä pilata keskikonsolin funktionaalisuus laittamalla sinne keppi jota pitää käyttää kertaalleen matkaan lähtiessä (ehkä joskus peruutettaessa). :wink: Se perinteinen :) rattivaihde tekee mukavasti tilaa keskikonsoliin eikä ole edessä kun hakee säilytyslokeroista tai painelee nappeja.

Täysin synteettinen argumentti tuo pyyhkijöiden käyttö. Siihenhän ei erehdy edes lankkukuski, pitää olla toyotakuski. Jos se japsiautoilija lähtee mersulla liikenteeseen niin perehtynee autoon ennen kuin lähtee rapakelissä rekkaa ohittamaan 100 metrin rakoon. :?: Ja silloinkin riittää että opettelee pitämään ne kädet ratissa. Jos rekka ruiskaisee kurat lasille niin pyyhin käynnistyy automaattisesti.

Yhtä hyvin se japsikuski polkaisee jarrua kesken ohituksen kun lähtee vaihdetta vaihtamaan.

Muutenkin tämä keppikeskustelu kuuluu jonnekin 2005 vuodelle eikä 213-threadiin, sieltä astihan se vaihdekeppi on ollut nykyisellä paikallaan.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2754
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

DBFI kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:...jonkinlainen aivopieru suunnittelijalta tämäkin. Kepin paikka on keskikonsolissa :wave:
Samaa mieltä että täysin älytöntä mutta eri aiheesta. Omasta mielestäni täysin älytöntä pilata keskikonsolin funktionaalisuus laittamalla sinne keppi jota pitää käyttää kertaalleen matkaan lähtiessä (ehkä joskus peruutettaessa). :wink: Se perinteinen :) rattivaihde tekee mukavasti tilaa keskikonsoliin eikä ole edessä kun hakee säilytyslokeroista tai painelee nappeja.

Täysin synteettinen argumentti tuo pyyhkijöiden käyttö. Siihenhän ei erehdy edes lankkukuski, pitää olla toyotakuski. Jos se japsiautoilija lähtee mersulla liikenteeseen niin perehtynee autoon ennen kuin lähtee rapakelissä rekkaa ohittamaan 100 metrin rakoon. :?: Ja silloinkin riittää että opettelee pitämään ne kädet ratissa. Jos rekka ruiskaisee kurat lasille niin pyyhin käynnistyy automaattisesti.

Yhtä hyvin se japsikuski polkaisee jarrua kesken ohituksen kun lähtee vaihdetta vaihtamaan.

Muutenkin tämä keppikeskustelu kuuluu jonnekin 2005 vuodelle eikä 213-threadiin, sieltä astihan se vaihdekeppi on ollut nykyisellä paikallaan.
Ei sorru lankkukuski, koska on tottunut mercedeskuljettaja :wink: pyyhin käynnistyy , jos on nippelit oikeassa asennossa, mutta pesuri ei :problem:
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja RH »

DBFI kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:...jonkinlainen aivopieru suunnittelijalta tämäkin. Kepin paikka on keskikonsolissa :wave:
Samaa mieltä että täysin älytöntä mutta eri aiheesta. Omasta mielestäni täysin älytöntä pilata keskikonsolin funktionaalisuus laittamalla sinne keppi jota pitää käyttää kertaalleen matkaan lähtiessä (ehkä joskus peruutettaessa). :wink: Se perinteinen :) rattivaihde tekee mukavasti tilaa keskikonsoliin eikä ole edessä kun hakee säilytyslokeroista tai painelee nappeja.

Täysin synteettinen argumentti tuo pyyhkijöiden käyttö. Siihenhän ei erehdy edes lankkukuski, pitää olla toyotakuski. Jos se japsiautoilija lähtee mersulla liikenteeseen niin perehtynee autoon ennen kuin lähtee rapakelissä rekkaa ohittamaan 100 metrin rakoon. :?: Ja silloinkin riittää että opettelee pitämään ne kädet ratissa. Jos rekka ruiskaisee kurat lasille niin pyyhin käynnistyy automaattisesti.

Yhtä hyvin se japsikuski polkaisee jarrua kesken ohituksen kun lähtee vaihdetta vaihtamaan.

Muutenkin tämä keppikeskustelu kuuluu jonnekin 2005 vuodelle eikä 213-threadiin, sieltä astihan se vaihdekeppi on ollut nykyisellä paikallaan.
Anteeksi :oops: :
Mutta saa kai sitä siltikin olla asiasta oma mielipide, vaikka se väärä onkin?
No toisaalta, mullahan on Mersu jämähtänytkin tosiaan viime vuosikymmenelle ja perheen tuoreempi kalusto on sitten muuta merkkiä, jossa keppi myös on viimevuosikymmenelle jämähtäneessä paikassa, olkoonkin, että auto on aika tuore. No, tämä ei tosiaan kuulu enää tähän perjantaimallikeskusteluun, mutta kuitenkin.
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja D-MB »

Ajamme vaimon kanssa vuoretellen Volvolla ja Mersulla, olemme lainanneet autoja henkilöille, joilla ei ole aikaisempaa mersukokemusta ja kennelläkään ei ole ollut tähän mennessä ongelmia vaihteiden kanssa. Oikeasti, jos on uhkana sekoittaa noin perustavalla tavalla keskeisiä ohjauslaitteitta suosittelen ajamaan bussilla tai taksille - en oman auton omistamista.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2754
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Sitä paitsi siinä kepillä on kiva lepuuttaa kättä :lol: eli jo tämänkin takia se ohjauspyörän takana piilossa oleva tikku on hanurista :roll:
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
lohipene
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 11.02.2016 19:12

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja lohipene »

Omassa w205 on samanlainen systeemi minun mielestä se todella viksu ratkaisu on napakka ja helppo käyttää.Meillä ajaa mezeä kolme henkilöä ei mitään ongelmia käytön suhteen.Ja sille käden lepuutamiselle on siinä penkien välissä parenpi paikka
melastinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja melastinen »

Mua ei häiritse tuossa rattikepissä oikeestaan mikään muu, kuin se, että loota heittää automaattisesti P:lle, kun avaa oven D tai R päällä. Aika kauan kesti tottua tähän "ominaisuuteen", kun tulee usein esim. parkkihalliin ajettaessa avattua ovi ikkunan sijaan (esim. just pesty auto tai talvikeli). Keskikonsolin lisätila on jees ja rattiläpät riittävät mainiosti manuaaliseen vaihteiden vaihteluun.

Talouden kakkosautossa (2012 S204) on sekä keppi, että ratin takana läpyskät. Periaatteessa tämä on mielestäni kuitenkin paras yhdistelmä.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2754
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

lohipene kirjoitti:Ja sille käden lepuutamiselle on siinä penkien välissä parenpi paikka
Juu, siis kyynärpää siinä tuella ja kämmen kepillä :)
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

Onhan toi viiksi-vaihdekeppi tätä päivää ja tosiaankin jättää keskikonsoliin hyvin tilaa lokerikoille tms. Ja viiksi paljon hienompikin toisin kuin esim uuden audin satavuottavanha keppi
Kuva
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Kaikkeen tottuu. Kohtahan voi tulla taas napitkin muotiin.

Kuva
Anzzu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 578
Liittynyt: Ke 08.06.2016 17:44

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Anzzu »

Vielä kun tulis yhtenäinen etusohva :thumbup: :)
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2754
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

tuomkiti81 kirjoitti:Onhan toi viiksi-vaihdekeppi tätä päivää ja tosiaankin jättää keskikonsoliin hyvin tilaa lokerikoille tms. Ja viiksi paljon hienompikin toisin kuin esim uuden audin satavuottavanha keppi
[ https://flockler.com/thumbs/4173/audi_a6_avant_2-0_tdi_0315_perkovic_8_s740x0_q80_noupscale.jpg ]
Audin mittarit :thumbup: , keppi :thumbup: vag sukulaisuus :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1183
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

lohipene kirjoitti:Omassa w205 on samanlainen systeemi minun mielestä se todella viksu ratkaisu on napakka ja helppo käyttää.Meillä ajaa mezeä kolme henkilöä ei mitään ongelmia käytön suhteen.Ja sille käden lepuutamiselle on siinä penkien välissä parenpi paikka
Joo, en ole oikein ymmätänyt sitä, että esim. BMW:llä E65-7:ssa vaihteenvalitsin oli ratin juuressa, mutta sen jälkeisissä seiskoissa valitsin on ollut kolhonnäköinen joystick perinteisessä paikassa kardaanitunnelin päällä. (Onko se jotenkin "urheilullisemman" oloista?) :eh:
Avatar
harrives
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Pe 19.06.2009 10:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja harrives »

Täältäkin puoltoääni vaihdevivulle ratin takana. Huomattavasti nopeampi liikkeellelähtö, mutta myös pakittaminen äkkitilanteissa. Sekä myös "P" asento.

Vanhamummun autossa oli keskikonsolissa ja tietty kaverin Audissa... :wink:
Viimeksi muokannut harrives, To 12.01.2017 09:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EQE AMG 43 -22
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1183
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

tn62634 kirjoitti:Kaikkeen tottuu. Kohtahan voi tulla taas napitkin muotiin.

[ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0e/Chrysler_imperial_dash_push_button_transmission%3D1956.jpg ]
Aston Martin luottaa nykyään nappivaihteisiin:
Kuva
Mersun turbo-V8:n on huhuttu päätyvän jonkun AM-mallin voimanlähteeksi. :roll:
Avatar
harrives
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Pe 19.06.2009 10:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja harrives »

harrives kirjoitti:
simosami kirjoitti:
harrives kirjoitti:Tänään lähti tilaukseen w213 E 350e plug-in hybridi. Menee maaliskuun tuotantoon ja arvioitu luovutus 26.4.2017 eli wappuajelulle pitäisi päästä uudella kiesillä.
Onnittelut! Miten meinaat saada nukuttua :)

Selvisikö vanne juttu, mitkä tilasit? Entä millä alustalla?
Miten vaihtoauto? Ajatko vanhalla toukokuulle? Hankalaa kauppiaan hinnoitella noin pitkälle?
Allaolevalla varustuksella syötettiin tehtaan järjestelmään. Muutoksia voi tehdä helmikuun 2017 puoleen väliin. Kauppias antoi sitovan vaihtohinnan nykyisestä autosta toimituspäivään. Vanteissa ei ole valinnanvaraa, vaan kombinaatio 350e + Night Paketti + Premium Business AMG määrittelevät vanteiksi aina viisipuolaiset 19' koodilla RTE. Muihin moottorimalleihin olisi saanut myös 20' RVR ja RVQ vanteet, mutta ei hybridiin. Ilmajousia en uskaltanut Suomen olosuhteisiin ottaa, vaan valitsin rautajouset ja adaptiivisen iskunvaimennuksen. Kiitos kysymästä heti kun laitoin nimen paperiin, niin helpotti ja nukun nykyään huomattavasti paremmin kuin ennen sitä.

P29 AMG Line sisätila
P55 Night paketti
799U designo timantinvalkoinen bright
DK3 Premium paketti
413 Panoramakattoluukku
550 Vetokoukku
810 Burmeister Surround soundsystem
H64 Somiste elementti metallikuvioinen
875 Lämmitettävä lasinpesujärjestelmä
518 Media interface johtosarja
362 Kommunikaatiomoduuli 4G
P36 Takatilan turvapaketti
459 Adaptiivinen iskunvaimennus
PAF Akustiikkamukavuuspaketti
881 Takaluukun mukavuussulkeminen
U50 Erikoistummennettujen lasien poisjättö
481 Pohjapanssari
Tuli sitten mutkia matkaan, kun maahantuojan 6.10.2016 päivätyssä E-hinnastossa oli virhe. E 350e plug-in hybridiin ei oikeasti saa kuin vakiojouset tai "Air body control" ilmajouset lisävarusteena. 459 Adaptiivinen iskunvaimennus oli siis käytännössä vaihdettava 489 Air body control ilmajousiin. Tämän lisäksi tuli testattua autoa, jossa oli 23P Ajoavustinpaketti, jonka jälkeen sellainenkin tulee kyytiin mukaan. Aikaisemmin olin skeptinen tuon drive pilotin suhteen, mutta kun pääsi kokeilemaan sitä, niin sehän oli todella hyvä ja toimiva systeemi :lol:
EQE AMG 43 -22
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja simosami »

harrives kirjoitti:
harrives kirjoitti:
simosami kirjoitti:
harrives kirjoitti:Tänään lähti tilaukseen w213 E 350e plug-in hybridi. Menee maaliskuun tuotantoon ja arvioitu luovutus 26.4.2017 eli wappuajelulle pitäisi päästä uudella kiesillä.
Onnittelut! Miten meinaat saada nukuttua :)

Selvisikö vanne juttu, mitkä tilasit? Entä millä alustalla?
Miten vaihtoauto? Ajatko vanhalla toukokuulle? Hankalaa kauppiaan hinnoitella noin pitkälle?
Allaolevalla varustuksella syötettiin tehtaan järjestelmään. Muutoksia voi tehdä helmikuun 2017 puoleen väliin. Kauppias antoi sitovan vaihtohinnan nykyisestä autosta toimituspäivään. Vanteissa ei ole valinnanvaraa, vaan kombinaatio 350e + Night Paketti + Premium Business AMG määrittelevät vanteiksi aina viisipuolaiset 19' koodilla RTE. Muihin moottorimalleihin olisi saanut myös 20' RVR ja RVQ vanteet, mutta ei hybridiin. Ilmajousia en uskaltanut Suomen olosuhteisiin ottaa, vaan valitsin rautajouset ja adaptiivisen iskunvaimennuksen. Kiitos kysymästä heti kun laitoin nimen paperiin, niin helpotti ja nukun nykyään huomattavasti paremmin kuin ennen sitä.

P29 AMG Line sisätila
P55 Night paketti
799U designo timantinvalkoinen bright
DK3 Premium paketti
413 Panoramakattoluukku
550 Vetokoukku
810 Burmeister Surround soundsystem
H64 Somiste elementti metallikuvioinen
875 Lämmitettävä lasinpesujärjestelmä
518 Media interface johtosarja
362 Kommunikaatiomoduuli 4G
P36 Takatilan turvapaketti
459 Adaptiivinen iskunvaimennus
PAF Akustiikkamukavuuspaketti
881 Takaluukun mukavuussulkeminen
U50 Erikoistummennettujen lasien poisjättö
481 Pohjapanssari
Tuli sitten mutkia matkaan, kun maahantuojan 6.10.2016 päivätyssä E-hinnastossa oli virhe. E 350e plug-in hybridiin ei oikeasti saa kuin vakiojouset tai "Air body control" ilmajouset lisävarusteena. 459 Adaptiivinen iskunvaimennus oli siis käytännössä vaihdettava 489 Air body control ilmajousiin. Tämän lisäksi tuli testattua autoa, jossa oli 23P Ajoavustinpaketti, jonka jälkeen sellainenkin tulee kyytiin mukaan. Aikaisemmin olin skeptinen tuon drive pilotin suhteen, mutta kun pääsi kokeilemaan sitä, niin sehän oli todella hyvä ja toimiva systeemi :lol:
Nippeleitä riittää tuohon sinunkin kärryyn.

btw. Luitko tästä ME systeemistä?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 1#p1173951" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13215
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja DBFI »

simosami kirjoitti:
btw. Luitko tästä ME systeemistä?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 1#p1173951" onclick="window.open(this.href);return false;
Mercedes Me tuki on vakiona 350e mallissa.
Avatar
harrives
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Pe 19.06.2009 10:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja harrives »

DBFI kirjoitti:
simosami kirjoitti:
btw. Luitko tästä ME systeemistä?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 1#p1173951" onclick="window.open(this.href);return false;
Mercedes Me tuki on vakiona 350e mallissa.
Jep tossa hybridissä on vakiona ominaisuuksia, jotka ovat muuten lisävarusteita mm. lisälämmitin ja digitaalinen mittaristo. Tuolla Mercedes Me sovelluksella voi sitten ajastaa ja monitoroida mm. lataamista ja sähköllä toimivaa lämmitystä.

Tuolta voi käydä kokeilemassa demoja miten käyttöliittymä käytännössä noissa toimii.

https://app.secure.mercedes-benz.com/app/#/home" onclick="window.open(this.href);return false;
EQE AMG 43 -22
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1183
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Päivitetty hinnasto julkaistu:
http://www.mercedes-benz.fi/content/med ... 102016.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13215
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Laaksonen kirjoitti:Päivitetty hinnasto julkaistu:
Eli samat hinnat kuin aiemmin mutta verot muuttuneet?
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1183
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Niin, E63:sta ei vielä hinnastossa näy, eikä CD-soitinta taida enää tulla tarjolle. :?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13215
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Juu, Laaksoselle ja meille vanhemmille pitää varmaan laittaa USB-johdon päähän CD/DVD-soitin (ei taida auto sellaista ymmärtää?). Taitaa 222 olla suunniteltu enemmän vanhuksille. Musiikille vähän turha laite mutta videoita kai katsellaan vielä DVD:ltä.
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1183
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Ymmärrän, että CD-soittimet tulevat lähivuosina häviämään autoista (ja kodeistakin?), mutta mielestäni vielä tämän vuosikymmenen autoissa soitin saisi olla. Olin katsovinani esitteestä, että tulevassa BMW 5:ssakin (G30) sellainen näkyy vielä olevan.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3090
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja jysi »

8-raitakasettien julkaisu loppui Euroopassa ennen 70-luvun puoliväliä (Finnhitseistäkin vain 4 ensimmäistä taisi olla kasiraitaversiona saatavilla) mutta Cadillac Fleetwoodissa sai lisävarusteena rastitettua 8-raitasoittimen vielä 1980-luvun alussa (1984?)

Siihen nähden CD-soittimen poisjättö tässä vaiheessa on melko varhaista, mutta kehitys kehittyy. En ole kyllä minäkään montaa CD:tä viimeisen parin vuoden aikana autossa soittanut.
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1183
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

///AMG 63:t hinnoiteltu Saksassa:
http://www.mercedes-benz.de/content/med ... 170116.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
-Hinnasto kuvitettu. E43:ssa ei minkäänlaista lukkoperää, E63:ssa mekaaninen, S-mallissa sähköinen.
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1183
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Coupe-mallin valmistus aloitettu Bremenissä:
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... rk-bremen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja TLP »

Laaksonen kirjoitti:Päivitetty hinnasto julkaistu:
http://www.mercedes-benz.fi/content/med ... 102016.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Vähän oudosti, ettei saa dieseliin 4maticcia muuhun kun pienempiin koneisiin ?
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

TLP kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:Päivitetty hinnasto julkaistu:
http://www.mercedes-benz.fi/content/med ... 102016.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Vähän oudosti, ettei saa dieseliin 4maticcia muuhun kun pienempiin koneisiin ?
Niimpä. Liittynee siihen, ettei sitä vanhaa 7-lovista laatikkoa ole enää sovitettu tähän uuteen malliin syystä tai toisesta, ja uusi 9-lovinen ei kestä nelivetoa + kutosen vääntöä? Samoinhan se oli silloin w211 aikaan, kun tuli ekat V6 cdi:t, nelkuissa oli (ainakin aluksi) vielä 5g-tronic. Mutta outoa toki kyllä siitä huolimatta juurikin, että uusi 9-lovinen saatu sovitettua jo pikkukoneisiin 4maticeihin, mutta ei isoihin. Varsinkin, kun tolle kutosdieselille + nelivedolle olisi varmasti kysyntää, ainakin jos w212 ja w211 myyntitilastoja voi käyttää verrokkina.

Kuinkakohan muuten on käynyt sen uuden, suoran kutosdieselin kanssa? Siitä ei ole kuulunut mitään enää sen jälkeen, kun siitä huhuttiin w213 ensitietojen yhteydessä. Niin hieno kone kun tuo 350 bluetec onkin, niin alkaa auttamattomasti jäädä kilpailijoiden jalkoihin sillä. Bemarin 535d 313hv/630Nm, Audin A6 myös 313hv/650Nm ja Jaggellakin XF:ssä 30d mallissa 300hv/700Nm. Mersun lukemat siis se 258hv/620Nm.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja RH »

H.E. von Kuusi kirjoitti: Kuinkakohan muuten on käynyt sen uuden, suoran kutosdieselin kanssa? Siitä ei ole kuulunut mitään enää sen jälkeen, kun siitä huhuttiin w213 ensitietojen yhteydessä. Niin hieno kone kun tuo 350 bluetec onkin, niin alkaa auttamattomasti jäädä kilpailijoiden jalkoihin sillä. Bemarin 535d 313hv/630Nm, Audin A6 myös 313hv/650Nm ja Jaggellakin XF:ssä 30d mallissa 300hv/700Nm. Mersun lukemat siis se 258hv/620Nm.
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ ... oottoriin/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin