Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
-
Vakiokalustoa
Viestit: 490 Liittynyt: To 05.05.2011 20:14 Paikkakunta: Jämsänkoski
|
 Lähetetty: Su 22.01.2017 19:04
dealer kirjoitti:Mistä kohtaa Trafin palvelusta löytyy viimeksi mitattu pakokaasupäästöarvo ? En muista koskaan nähneeni omien autojen tiedoissa.
Ainakin minulla oli kun menee sinne oman auton tietoihin kirjautumalla, niin edellisen katsastuksen arvot sieltä ajoneuvon kulutus ja päästötiedot: Tässä on raja-arvo 0.8, eli alin lukema. Edellisen katsastuksen mittaustulos 4 alin, eli 0.03 kulutuspäästö.jpg Tässä lappu, mistä tuo arvo löytyy: k-arvo.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. ---------------------------------- Timo Laaksonen P. 0400 761 149
|
|
|
-
Mersumies
Viestit: 4077 Liittynyt: La 23.02.2008 12:47 Paikkakunta: Pirkanmaa
|
 Lähetetty: Su 22.01.2017 19:32
MiHe kirjoitti:Mullapa muuten ei W211:ssä löydy tuota tarraa oven pielestä?
Vaatimustenmukaisuustodistuksessa on ilmoitettu mulla savuarvoksi 0.5 m-1  ... tuossa kun on vielä hitupönttökin....
W219 320CDI -07 W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04 Ex: W210 270CDI -01
|
|
|
-
Sisäänajossa
Viestit: 33 Liittynyt: Ke 05.12.2012 09:12
|
 Lähetetty: Su 22.01.2017 20:09
Kappas vaan, niin se tieto löytyikin Trafin sivuilta.
0.08 antoi konttuurin noki-imuri arvoksi viime vuodelta, eli nou hätä.
|
|
|
-
Asiantuntija
Viestit: 13283 Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30 Paikkakunta: Haapavesi
|
 Lähetetty: Su 22.01.2017 20:20
Kiitos TLP, minulla ei ole kohtaa "savutus" auton tiedoissa. Liekö vuosimallista kiinni (2000). Ovenpielen tyyppikilvessä on 1,4 jota kai pidetään nyt rajana. Trafilta löytyy: CO2 Yhdistetty (g/km)181 Kulutus maantieajossa (l/100km)5,3 Kulutus kaupunkiajossa (l/100km)9,4 Yhdistetty kulutus (l/100km)6,8 Hiukkaset (NOx)0,04 HC/THC+NOx (NOx)0,43 CO (NOx)0,092
"CO (NOx) 0,092" olisi sitten viimeisin katsastuksessa mitattu K-arvo. Aika paljon vielä 600000 ajetulla ohjelmoidulla cdi:llä pelivaraa ylöspäin, jos niin on. Ettei olisi sattumaa TLP auton tiedoissa sama lukema kuin katsastuslapussa ?
...jo kuudettatoista vuotta täällä saivartelemassa ;)
|
|
|
-
Mersumies
Viestit: 2226 Liittynyt: Ma 11.04.2005 11:21 Paikkakunta: Mäntsälä Anttila
|
 Lähetetty: Su 22.01.2017 21:07
Eiköhän nuo Trafin tiedot ole tyyppihyväksynnän tietoja millä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Tuo Trafin päätös on niin päätön että sylettää... Yhdessä s211 320cdi R6 kilpiarvo 0.5. Siinä on haastetta.
W213 220d + W201 1.8e
|
|
|
-
Mersumies
Viestit: 2306 Liittynyt: Ke 04.08.2010 00:36
|
 Lähetetty: Ma 23.01.2017 00:07
dealer kirjoitti:Kiitos TLP, minulla ei ole kohtaa "savutus" auton tiedoissa. Liekö vuosimallista kiinni (2000). Ovenpielen tyyppikilvessä on 1,4 jota kai pidetään nyt rajana. Trafilta löytyy: CO2 Yhdistetty (g/km)181 Kulutus maantieajossa (l/100km)5,3 Kulutus kaupunkiajossa (l/100km)9,4 Yhdistetty kulutus (l/100km)6,8 Hiukkaset (NOx)0,04 HC/THC+NOx (NOx)0,43 CO (NOx)0,092
"CO (NOx) 0,092" olisi sitten viimeisin katsastuksessa mitattu K-arvo. Aika paljon vielä 600000 ajetulla ohjelmoidulla cdi:llä pelivaraa ylöspäin, jos niin on. Ettei olisi sattumaa TLP auton tiedoissa sama lukema kuin katsastuslapussa ?
Sattumaa tuon täytyy olla. Ei ainakaan omassa täsmää mitenkään viime katsastukseen jossa päästö oli 0.02. Ei ole muuten 12/2005 valmistetussa ML:ssäkään tuota K-arvoa tuolla. Oven pielessä on tuo 0.5 (hitupöntöllä). Tuolta Trafin palvelusta selvisi tuo CO2-päästö. Sekun hävisi rekisteriotteesta muutoksessa pakettiautoksi. (249), eihän sitä missään käytetetä, mutten sitä muistanut enää. paasto.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. W163 ML 430 -00 (M113+722.6) (Talviauto) C126 560 SEC -88 (M113+722.6) (Kesäauto) + Invataksi
|
|
|
-
Mersumies
Viestit: 2306 Liittynyt: Ke 04.08.2010 00:36
|
 Lähetetty: Ma 23.01.2017 00:29
markoala kirjoitti:Eiköhän nuo Trafin tiedot ole tyyppihyväksynnän tietoja millä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Tuo Trafin päätös on niin päätön että sylettää... Yhdessä s211 320cdi R6 kilpiarvo 0.5. Siinä on haastetta.
Tälleen jos olisi, niin voisi jotenkin vielä hyväksyä tämän: paastot_1.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. W163 ML 430 -00 (M113+722.6) (Talviauto) C126 560 SEC -88 (M113+722.6) (Kesäauto) + Invataksi
|
|
|
-
Vakiokalustoa
Viestit: 490 Liittynyt: To 05.05.2011 20:14 Paikkakunta: Jämsänkoski
|
 Lähetetty: Ma 23.01.2017 07:46
noroljan kirjoitti:Sattumaa tuon täytyy olla.
Jaha, no siinä on sitten käynyt 'tuuri' mittauksen ja jonkun omituisen lukeman kanssa...
---------------------------------- Timo Laaksonen P. 0400 761 149
|
|
|
-
Mersumies
Viestit: 970 Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40 Paikkakunta: Savonlinna
|
 Lähetetty: Ma 23.01.2017 08:43
Tässä omasta Trafin palvelun tiedot, viime leimalla savuarvo 1,51 eli tuossa listassa sitä ei ole, eikä myöskään mainintaa savutusarvorajoista: - Koodi: Valitse kaikki
CO2 Yhdistetty (g/km) 188 Kulutus kaupunkiajossa (l/100km) 9,6 Yhdistetty kulutus (l/100km) 7,1 Kulutus maantieajossa (l/100km) 5,6 NOx (NOx) 0,378 HC/THC (NOx) 0,013 Hiukkaset (NOx) 0,029 HC/THC+NOx (NOx) 0,391 CO (NOx) 0,036
S213 E 220 d W251 R 280 CDI entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
|
|
|
-
Vakiokalustoa
Viestit: 87 Liittynyt: Ma 31.10.2016 17:01 Paikkakunta: Pirkkala
|
 Lähetetty: Ma 23.01.2017 10:41
Onko jollain tietoa minkä verran hiukkasloukun poisto vaikuttaa pakokaasutestiin? Siis jos verrataan samaa autoa et siinä on katti ja hiukkassuodatin ja sama auto mistä on hiukkassuodatin poistettu mutta katalysaattori paikallaan.
S211 E320 cdi -09
|
|
|
-
Mersumies
Viestit: 4231 Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40 Paikkakunta: Alavus
|
 Lähetetty: Ma 23.01.2017 11:33
Tottakai se vaikuttaa, mutta miten paljon on vaikea sanoa. Hiukkassuodin paikallaan ja muutenkin auto kunnossa niin aika lähellä nollaa se arvo on. Mun autossa ilman dpf 0,4 viimeksi.
W123 300TDT projekti W460 240GD W212 350cdi 4matic
|
|
|
-
Uusi tuttavuus
Viestit: 1 Liittynyt: Ti 24.01.2017 13:35
|
 Lähetetty: Ti 24.01.2017 13:54
Jos katsastusasemalla mitataan päästöjä, niin autohan ei ole aina kunnolla käyntilämmin ? Minulla on k- arvot olleet viimeisen kymmenen vuoden aikana 1,9 ja 0,84 välillä. Viimeisin arvo on mitattu kun ajoin auton kunnolla käyntilämpimäksi. 220 cdi, vm.2005, tehtaan merkinta 1,3 arvokilvessä.
|
|
|
-
Vakiokalustoa
Viestit: 87 Liittynyt: Ma 31.10.2016 17:01 Paikkakunta: Pirkkala
|
 Lähetetty: Ti 24.01.2017 16:57
Myös muilla foorumeilla ollut keskustelua aiheesta. Tässä yksi kommentti dieselsaabin katsastuksesta:
""Käytin saabin leimalla. K-arvo 0.54 ja läpi. Inssin mukaan selkeää ohjeistusta ei ole tullut, joten nyy mennään euro4 ohjearvolla jossa maksimi 3.""
S211 E320 cdi -09
|
|
|
-
Vakiokalustoa
Viestit: 320 Liittynyt: Ke 14.09.2005 18:27 Paikkakunta: satakunta
|
 Lähetetty: Ti 24.01.2017 19:25
Tänään tota omaa w221 642:sta kiusattiin kokeilu mielessä. Viime kesänä ennen muutoksia arvo oli 0.1. Katti ja hiukkasloukku poistettu. Kuuma moottori. Puhtaat suodattimet. Ohjelma sisällä. Ensimmäiset 5 polkasua 0.7-0.8. Loput yritykset noin 10kpl 0.65 "paras". Sallittu kilvessä 0.5. Paikallinen katsuri kertoi että trafilta on tulossa 1.2 uudet ohjeistukset diesel päästömittauksiin. Sisällöstä ei osannut kertoa.
|
|
|
-
Mersumies
Viestit: 2226 Liittynyt: Ma 11.04.2005 11:21 Paikkakunta: Mäntsälä Anttila
|
 Lähetetty: Ti 24.01.2017 20:13
Toivottavasti jotain järkeä saadaan noihin euro 3 laitteiden mittaukseen.
W213 220d + W201 1.8e
|
|
|
-
Mersumies
Viestit: 2049 Liittynyt: Ti 01.04.2003 10:40 Paikkakunta: Pirkanmaa
|
 Lähetetty: La 28.01.2017 01:20
Tänään koeajoin 13.1.17 katsastetun 2007 vuoden E320CDi Mersun jolla oli menty 316tkm ja sen katsastuslapuissa luki savutusarvon kohdalla että tulos 0,05 raja 1,5 eli ainakin siinä oli uusi raja arvo käytössä..
Maailma tarvitsee esikuvia
|
|
|
-
Vakiokalustoa
Viestit: 112 Liittynyt: Ke 01.08.2007 22:46 Paikkakunta: Tampere
|
 Lähetetty: La 28.01.2017 23:44
Jussi L. kirjoitti:Tänään koeajoin 13.1.17 katsastetun 2007 vuoden E320CDi Mersun jolla oli menty 316tkm ja sen katsastuslapuissa luki savutusarvon kohdalla että tulos 0,05 raja 1,5 eli ainakin siinä oli uusi raja arvo käytössä..
Ei kun vanhan, 1,5 se on ollut aina. Auton kilvessä on 0,5.
|
|
|
-
Mersumies
Viestit: 2049 Liittynyt: Ti 01.04.2003 10:40 Paikkakunta: Pirkanmaa
|
 Lähetetty: Su 29.01.2017 22:27
Mikko> kirjoitti:Jussi L. kirjoitti:Tänään koeajoin 13.1.17 katsastetun 2007 vuoden E320CDi Mersun jolla oli menty 316tkm ja sen katsastuslapuissa luki savutusarvon kohdalla että tulos 0,05 raja 1,5 eli ainakin siinä oli uusi raja arvo käytössä..
Ei kun vanhan, 1,5 se on ollut aina. Auton kilvessä on 0,5.
Ok. Kiitos tarkennuksesta, luulin että se 3,0 ollut raja.
Maailma tarvitsee esikuvia
|
|
|
-
Mersumies
Viestit: 2049 Liittynyt: Ti 01.04.2003 10:40 Paikkakunta: Pirkanmaa
|
 Lähetetty: Ke 01.02.2017 15:26
Onkos mitään uutta kuulunut näistä päästöistä?
Maailma tarvitsee esikuvia
|
|
|
-
Vakiokalustoa
Viestit: 490 Liittynyt: To 05.05.2011 20:14 Paikkakunta: Jämsänkoski
|
 Lähetetty: Ke 01.02.2017 16:03
Jussi L. kirjoitti:Onkos mitään uutta kuulunut näistä päästöistä?
Käväsin juuri tuossa lueskelemassa autoa, missä oli kyltissä 1.2 Mitattu ja katasastettu 17.1.2017 arvolla 1.4, leimalla hyväksytty. Joten ei kait ne ihan joka katastuskonttorilla ole tuota lappua tulkinneet oikein
---------------------------------- Timo Laaksonen P. 0400 761 149
|
|
|
-
Mersumies
Viestit: 2049 Liittynyt: Ti 01.04.2003 10:40 Paikkakunta: Pirkanmaa
|
 Lähetetty: Ke 01.02.2017 16:23
TLP kirjoitti:Jussi L. kirjoitti:Onkos mitään uutta kuulunut näistä päästöistä?
Käväsin juuri tuossa lueskelemassa autoa, missä oli kyltissä 1.2 Mitattu ja katasastettu 17.1.2017 arvolla 1.4, leimalla hyväksytty. Joten ei kait ne ihan joka katastuskonttorilla ole tuota lappua tulkinneet oikein 
Ok eli vieläkin tulkintaa on eritavoilla konttoreilla, mielenkiintoistahan tämä on että kuinka nyt käy noiden 2000 luvun alun autojen missä merkintä löytyy..
Maailma tarvitsee esikuvia
|
|
|
-
Mersumies
Viestit: 716 Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
 Lähetetty: Ke 01.02.2017 16:33
Sama asia taas kuin LED-pötköpitkien kanssa. Ihan arvalla menee, mitä kukin katsuri haluaa. Trafin ohjeistuskaan ole niin selkeää, että osattaisiin tulkita kaikkialla. Eli tässähän kohtaa se ratkaisee tulkinnan, miten tabulaattorin paikka mielletään asiaan vaikuttavaksi.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena! 230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
|
|
|
-
Asiantuntija
Viestit: 13283 Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30 Paikkakunta: Haapavesi
|
 Lähetetty: Ke 01.02.2017 17:51
...tai sääntö siitä ettei yli 51 mm madallusta enää voi muutoskatsastaa  -25-55mm säädettävä alusta ei Suomessa leimakelpoinen.
...jo kuudettatoista vuotta täällä saivartelemassa ;)
|
|
|
-
Mersumies
Viestit: 2049 Liittynyt: Ti 01.04.2003 10:40 Paikkakunta: Pirkanmaa
|
 Lähetetty: Ke 01.02.2017 22:29
dealer kirjoitti:...tai sääntö siitä ettei yli 51 mm madallusta enää voi muutoskatsastaa  -25-55mm säädettävä alusta ei Suomessa leimakelpoinen.
Tämä myös aivan idioottien keksimä uusi pykälä
Maailma tarvitsee esikuvia
|
|
|
-
Mersumies
Viestit: 2306 Liittynyt: Ke 04.08.2010 00:36
|
 Lähetetty: To 02.02.2017 23:33
Tää on taas tätä, että voi tulkita miten haluaa asioita. Tälläsessä asiassa se ei oikeasti ole kovin reilua. Toisessa paikassa hylätään ja toisessa läpi. Noinhan se tietty aina on ollut, konttorien välillä eroa, mutta kyllä ketuttaa olla siellä konttorilla missä on tulkittu että hylätään päästöistä Mitenköhän paljon vaikuttaisi savutukseen, jos käyttäisi tätä (tai tulevia muita) uusiutuvia polttoaineita: https://nestemy.fi/tietoja Voisikohan tuota käyttämällä ruveta maksamaan ajoneuvoverotkin noiden 12g/km co2 päästöjen mukaan... No eipä tietenkään vaikka "maailma pelastuu", niin valtion kassa ammottaa tyhjyyttään edelleen  my.jpg Eipä selvinnyt miten vaikuttaa muihin päästöihin tuo litku, mutta kyllähän se ilmaston pelastaminen on helppoa noilla uusilla polttoaineilla, pistä vähän miettimään mikä sen sähköauton todellinen hyöty on, kun mahdoton hypetys unohdetaan... PS. jostain juuri luin että Intiassa päästöt kasvaa 2x sen vuodessa mitä suomessa ne on kokonaisuudessaan
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. W163 ML 430 -00 (M113+722.6) (Talviauto) C126 560 SEC -88 (M113+722.6) (Kesäauto) + Invataksi
|
|
|
-
Mersumies
Viestit: 716 Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
 Lähetetty: Pe 03.02.2017 06:51
Tuossa on kerrottu vain CO2-uutinen. Ei ne muut kuten nokipartikkelit ja typen oksidit ole kadonneet.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena! 230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
|
|
|
-
Mersumies
Viestit: 2226 Liittynyt: Ma 11.04.2005 11:21 Paikkakunta: Mäntsälä Anttila
|
 Lähetetty: Pe 03.02.2017 08:46
Trafi kuulemma kartottaa nyt tilannetta. Se että osa konttoreista soveltaa päätöstä lievemmin voi olla haitaksi tähän. Eli nyt jos ei tule paljon hylkyjä trafi voi katsoa ettei tämä muutos ole mahdoton ja jättää pahimmillaan homman tähän. Mutta miettikää nyt miten saa e320cdi s211 2004 auton läpi savumittauksesta kun tyyppitarran arvo on 0.5 ja autossa ei ole hiukkassuodatinta koskaan ollutkaan. Euro 3 auto joka n. 1 savuttaa ollessaan kunnossa. Raja 3 aiemmin. Tyyppihyväksynnällä on tosin poikkeavat savutusarvot. Variantti eri..
W213 220d + W201 1.8e
|
|
|
-
Vakiokalustoa
Viestit: 339 Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10 Paikkakunta: Uusimaa
|
 Lähetetty: Pe 03.02.2017 09:56
noroljan kirjoitti:Tää on taas tätä, että voi tulkita miten haluaa asioita. Tälläsessä asiassa se ei oikeasti ole kovin reilua. Toisessa paikassa hylätään ja toisessa läpi. Noinhan se tietty aina on ollut, konttorien välillä eroa, mutta kyllä ketuttaa olla siellä konttorilla missä on tulkittu että hylätään päästöistä Mitenköhän paljon vaikuttaisi savutukseen, jos käyttäisi tätä (tai tulevia muita) uusiutuvia polttoaineita: https://nestemy.fi/tietoja Voisikohan tuota käyttämällä ruveta maksamaan ajoneuvoverotkin noiden 12g/km co2 päästöjen mukaan... No eipä tietenkään vaikka "maailma pelastuu", niin valtion kassa ammottaa tyhjyyttään edelleen  my.jpg Eipä selvinnyt miten vaikuttaa muihin päästöihin tuo litku, mutta kyllähän se ilmaston pelastaminen on helppoa noilla uusilla polttoaineilla, pistä vähän miettimään mikä sen sähköauton todellinen hyöty on, kun mahdoton hypetys unohdetaan... PS. jostain juuri luin että Intiassa päästöt kasvaa 2x sen vuodessa mitä suomessa ne on kokonaisuudessaan 
VTT on tutkinut Nesteen NExBTL-biodieselin vaikutusta hiukkaspäästöihin. Noin 30% vähennys hiukkasten lukumäärässä vrt. tavallinen dieselpolttoaine. Hiukkasten kokojakauma oli sama molemmilla polttoaineilla eli katsastuksessa mitattava "savutus" pitäisi vähentyä myös noin 30%. Tutkimuksessa oli kyllä testattu hyötyajoneuvoja, mutta tekniikkahan on kyllä pääpiirteissään vertailukelpoista. Tässä vielä linkki tutkimukseen: http://www.vtt.fi/inf/pdf/tiedotteet/2011/T2604.pdf
W108 remontissa 204.203 C250 CDI T -13 ex 203.207 C200 CDI T -07 ex 201.024 190E -89
|
|
|
-
Asiantuntija
Viestit: 11819 Liittynyt: Ti 01.04.2008 17:48 Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
|
 Lähetetty: Pe 03.02.2017 11:19
Kakemake kirjoitti:noroljan kirjoitti:Tää on taas tätä, että voi tulkita miten haluaa asioita. Tälläsessä asiassa se ei oikeasti ole kovin reilua. Toisessa paikassa hylätään ja toisessa läpi. Noinhan se tietty aina on ollut, konttorien välillä eroa, mutta kyllä ketuttaa olla siellä konttorilla missä on tulkittu että hylätään päästöistä Mitenköhän paljon vaikuttaisi savutukseen, jos käyttäisi tätä (tai tulevia muita) uusiutuvia polttoaineita: https://nestemy.fi/tietoja Voisikohan tuota käyttämällä ruveta maksamaan ajoneuvoverotkin noiden 12g/km co2 päästöjen mukaan... No eipä tietenkään vaikka "maailma pelastuu", niin valtion kassa ammottaa tyhjyyttään edelleen  my.jpg Eipä selvinnyt miten vaikuttaa muihin päästöihin tuo litku, mutta kyllähän se ilmaston pelastaminen on helppoa noilla uusilla polttoaineilla, pistä vähän miettimään mikä sen sähköauton todellinen hyöty on, kun mahdoton hypetys unohdetaan... PS. jostain juuri luin että Intiassa päästöt kasvaa 2x sen vuodessa mitä suomessa ne on kokonaisuudessaan 
VTT on tutkinut Nesteen NExBTL-biodieselin vaikutusta hiukkaspäästöihin. Noin 30% vähennys hiukkasten lukumäärässä vrt. tavallinen dieselpolttoaine. Hiukkasten kokojakauma oli sama molemmilla polttoaineilla eli katsastuksessa mitattava "savutus" pitäisi vähentyä myös noin 30%. Tutkimuksessa oli kyllä testattu hyötyajoneuvoja, mutta tekniikkahan on kyllä pääpiirteissään vertailukelpoista. Tässä vielä linkki tutkimukseen: http://www.vtt.fi/inf/pdf/tiedotteet/2011/T2604.pdf
Ja minkähän firman "tavalista" oli verrokina
|
|
|
-
Mersumies
Viestit: 4077 Liittynyt: La 23.02.2008 12:47 Paikkakunta: Pirkanmaa
|
 Lähetetty: La 11.02.2017 14:15
Väykky läpi 1,1 savuilla. Ei mitään muutakaan huomautettavaa (eli auto on kuin viski, alle 12-vuotias ei vaan ole 'valmis')  Meinaan tuon rajapyykin jälkeen on loppunu uusintakatsastukset.
W219 320CDI -07 W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04 Ex: W210 270CDI -01
|
|
|
Paluu Muuta Mersuasiaa
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa
|
|
|