W204 malliviat
W204 malliviat
Moi,
Olen uusi mersujen kanssa, joten täällä varmaan on tietoa onko w204:ssa jotain kalliita mallivikoja joita voisi yrittää huomioita ostaessa tai välttää tiettyjä malleja. w204 korisia on hyvin tarjolla ja budjetti riittäisi C220-C320 n. 2010 - 2013 vuosimallien n. 100-150tkm ajettuihin. Ostaisin mieluummin bensakoneella, kun ajan vain n. 15tkm vuodessa. Tosin tarjonta on diesel painotteista, joten voi olla että pitää ostaa diesel. Aika lailla plus miinus nolla näillä kilometreillä kustannusten puolesta, mutta dieselit pitää paremmin hintansa....
Nämä siis alta 200tkm ajettuihin liittyen.
Yritin googlailla mallivikoja ja joitain jakopääongelmiakin näkyy olevan, mutta onko nuo kuinka yleisiä?
Onko noissa 2.1 litraisissa isompia tiedettyjä vikoja vai vastaavasti kutos koneissa?
Entä mitään tiettyjä malleja joita pitäis välttää?
Miten 1.8 bensat?
Itse olen ajellut bemareilla viimeiset kymmenen vuotta ja niissä on 2-litraisissa joko pääongelmia ihan riittävästi, mutta kutoset on kestävämpiä koneen puolesta. Liian suuri riski ostaa sellasta, jossa tiedetty jakopää ongelma joka voi johtaa koneriikkoon.
Olen uusi mersujen kanssa, joten täällä varmaan on tietoa onko w204:ssa jotain kalliita mallivikoja joita voisi yrittää huomioita ostaessa tai välttää tiettyjä malleja. w204 korisia on hyvin tarjolla ja budjetti riittäisi C220-C320 n. 2010 - 2013 vuosimallien n. 100-150tkm ajettuihin. Ostaisin mieluummin bensakoneella, kun ajan vain n. 15tkm vuodessa. Tosin tarjonta on diesel painotteista, joten voi olla että pitää ostaa diesel. Aika lailla plus miinus nolla näillä kilometreillä kustannusten puolesta, mutta dieselit pitää paremmin hintansa....
Nämä siis alta 200tkm ajettuihin liittyen.
Yritin googlailla mallivikoja ja joitain jakopääongelmiakin näkyy olevan, mutta onko nuo kuinka yleisiä?
Onko noissa 2.1 litraisissa isompia tiedettyjä vikoja vai vastaavasti kutos koneissa?
Entä mitään tiettyjä malleja joita pitäis välttää?
Miten 1.8 bensat?
Itse olen ajellut bemareilla viimeiset kymmenen vuotta ja niissä on 2-litraisissa joko pääongelmia ihan riittävästi, mutta kutoset on kestävämpiä koneen puolesta. Liian suuri riski ostaa sellasta, jossa tiedetty jakopää ongelma joka voi johtaa koneriikkoon.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W204 malliviat
4sylinteriset bensa koneet 271 kannatta jätää välin juuri jakopään takia kivan lisän vielä johtosarja viatmikvee kirjoitti:Moi,
Olen uusi mersujen kanssa, joten täällä varmaan on tietoa onko w204:ssa jotain kalliita mallivikoja joita voisi yrittää huomioita ostaessa tai välttää tiettyjä malleja. w204 korisia on hyvin tarjolla ja budjetti riittäisi C220-C320 n. 2010 - 2013 vuosimallien n. 100-150tkm ajettuihin. Ostaisin mieluummin bensakoneella, kun ajan vain n. 15tkm vuodessa. Tosin tarjonta on diesel painotteista, joten voi olla että pitää ostaa diesel. Aika lailla plus miinus nolla näillä kilometreillä kustannusten puolesta, mutta dieselit pitää paremmin hintansa....
Nämä siis alta 200tkm ajettuihin liittyen.
Yritin googlailla mallivikoja ja joitain jakopääongelmiakin näkyy olevan, mutta onko nuo kuinka yleisiä?
Onko noissa 2.1 litraisissa isompia tiedettyjä vikoja vai vastaavasti kutos koneissa?
Entä mitään tiettyjä malleja joita pitäis välttää?
Miten 1.8 bensat?
Itse olen ajellut bemareilla viimeiset kymmenen vuotta ja niissä on 2-litraisissa joko pääongelmia ihan riittävästi, mutta kutoset on kestävämpiä koneen puolesta. Liian suuri riski ostaa sellasta, jossa tiedetty jakopää ongelma joka voi johtaa koneriikkoon.
samoin diseli puolella 4 sylinteriset 651 moottorit delphin suutimien ja muiden mukavien vikojen takia
muita noissa 204 malissa yleisä vikoja virtalukkoja, rattilukkoja mene tavalista enemän
(halpaa tai kallista mikä kenelekin suhteelista
jos/kun molemat hajoaa ~2000€ pitää kaivella taskun pohjalta että matka jatkuu)
mutta virtalukkoja, rattilukkoja mene tavalista enemän
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 333
- Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
- Paikkakunta: Savo
Re: W204 malliviat
Eli siis toisinsanoenko 4 sylinteriset vm.2010-2013 bensa sekä diesel c-sarjan mersut kannattaa jättää ostamatta? Vai käsitikö nyt jotain väärin?CDI203 kirjoitti:4sylinteriset bensa koneet 271 kannatta jätää välin juuri jakopään takia kivan lisän vielä johtosarja viat
samoin diseli puolella 4 sylinteriset 651 moottorit delphin suutimien ja muiden mukavien vikojen takia
Re: W204 malliviat
Eikös ne dephit ole jo vaihdettu aikaa sitten, tehtaan piikkiin?
Samaten tiiselin ketjut. Siinäkin oli jokin kampanja?
Kannattaa varmistaa huollosta, näkevät varmaan, että noi on hoidettu.
Samaten tiiselin ketjut. Siinäkin oli jokin kampanja?
Kannattaa varmistaa huollosta, näkevät varmaan, että noi on hoidettu.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W204 malliviat
Onkos tietoa 271 evon hajoamisesta?? Ei liene kuitenkaan sen huonompi kuin nykykoneet yleensä..
W639 113cdi -13
ex. W212 250cdi -10
ex. W202 C280 -94
ex. W212 200E -10
ex. W124 220E -93
ex. W203 220cdi -05
ex. W212 250cdi -10
ex. W202 C280 -94
ex. W212 200E -10
ex. W124 220E -93
ex. W203 220cdi -05
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 333
- Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
- Paikkakunta: Savo
Re: W204 malliviat
Aloitusviestin kirjoittajan mietteille että diesel vai bensa 15tkm vuotuisella ajolla, niin nykyisillä vero ja polttoaine hinnoilla diesel alkaa jo olla kannattavampi yli 10tkm vuotuisella ajolla. Laskennan perusteena nyt juurikin tämä w204 mersu joko bensa tai diesel koneella, eroja toki vielä vähän tulee minkä kokosella koneella, mutta oletuksena laskeskelin yleisimmillä koneilla. Oletuksena bensa kuluttaa sen noin pari litraa enemmän kuin diesel ja omien kokemuksien perusteella on myös näin ollut käytännössä. diesel maksaa keskimäärin noin 15 senttiä vähemmän, joten 10tkm vuosiajolla erotukseksi polttoaineissa tulee n. 360e. Bensan ja dieselin ero veroissa n.370e. Eli tolla 15tkm vuotuisella ajolla säästö jo vajaa pari sataa euroa dieselin hyväksi... Mutta toisaalta jos puhutaan n.25000e maksavasta autosta ja ajoa on 5-15tkm vuodessa niin merkkaako tuo muutama satanen enää suuntaan tai toiseen, ennemminkin valinnan tekisin muiden seikkojen perusteella, ehkä eniten miettisin kummasta tykkää enemmän koeajojen jälkeen yms seikkojen perusteella.
Re: W204 malliviat
Oletan että suutinviat ovat etupäässä historiaa (suuttimet on jo vaihdeltu ajat sitten toimiviin) mutta saisko jotain lisätietoja noista muista mukavista vioista?CDI203 kirjoitti: samoin diseli puolella 4 sylinteriset 651 moottorit delphin suutimien ja muiden mukavien vikojen takia
C220d T 4-Matic
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W204 malliviat
Ei siinä ole mitään eroa keston suhteen vanhempiin 271 verratunajpel82 kirjoitti:Onkos tietoa 271 evon hajoamisesta?? Ei liene kuitenkaan sen huonompi kuin nykykoneet yleensä..
E: vaikka siinä evo lukee niin jotain muuta on kehitys ollut kuin jako pään kestoa lisäävää
Viimeksi muokannut CDI203, Su 05.02.2017 11:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W204 malliviat
Ja kun/jos ne on vaihdettu samnlaisiin niin kohta vaihdetaan taas,mol kirjoitti:Oletan että suutinviat ovat etupäässä historiaa (suuttimet on jo vaihdeltu ajat sitten toimiviin) mutta saisko jotain lisätietoja noista muista mukavista vioista?CDI203 kirjoitti: samoin diseli puolella 4 sylinteriset 651 moottorit delphin suutimien ja muiden mukavien vikojen takia
mutota mukavia vaikapa ahtimien säätely systeemit, koneesen liityvät sähköt,
anturien hajomisesta hetkessä tukkon menevä hitupönttö
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W204 malliviat
Vuosi lukuja en muista,nikopetterii kirjoitti:Eli siis toisinsanoenko 4 sylinteriset vm.2010-2013 bensa sekä diesel c-sarjan mersut kannattaa jättää ostamatta? Vai käsitikö nyt jotain väärin?CDI203 kirjoitti:4sylinteriset bensa koneet 271 kannatta jätää välin juuri jakopään takia kivan lisän vielä johtosarja viat
samoin diseli puolella 4 sylinteriset 651 moottorit delphin suutimien ja muiden mukavien vikojen takia
muta alkuperäisen kysyjän kysymykseen kaliiten(suhteelista toki mikä sitä on) vikojen vältämisestä
271 ja 651 jättää väliin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 333
- Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
- Paikkakunta: Savo
Re: W204 malliviat
Eikö tuo om651 tullut jo 2009 ja niitähän on vieläkin? Eli eipä sit kannata nelipyttystä diesel mersua ostaa...
Ei herrajumala, ei näitä foorumeita lukemalla kyllä kohta pysty ostamaan mitään uudempia autoja. Kaikissa niissä on vikoja ja kaikkien nyky autojen kanssa saa varautua remontteihin, se on selvää.
Ei herrajumala, ei näitä foorumeita lukemalla kyllä kohta pysty ostamaan mitään uudempia autoja. Kaikissa niissä on vikoja ja kaikkien nyky autojen kanssa saa varautua remontteihin, se on selvää.
Re: W204 malliviat
Ei autoa kannata ostaa niiden vikojen takia vaan ostaa sellaisen kun haluaa.
Läheskään kaikissa autoissa ei ole täällä hehkutettuja vikoja ja se on vaan huonoa tuuria jos omalle kohdalle sattuu.
Taskussa pitää olla toimintatonni tai kolme, kun rikkuu niin korjataan ja huolletaan ajallaan.
Läheskään kaikissa autoissa ei ole täällä hehkutettuja vikoja ja se on vaan huonoa tuuria jos omalle kohdalle sattuu.
Taskussa pitää olla toimintatonni tai kolme, kun rikkuu niin korjataan ja huolletaan ajallaan.
S205 250 Bluetec A Avantgarde airmatic -15
S203 200 Cdi A Elegance -06
Ex S212 300/350 Cdi A Avantgarde -10
Ex W203 200 Cdi A Classic -01
Ex S204 220 Cdi A -08
Ex S211 320 Cdi A -04
Ex S123 300D -A 80
Ex W124 230 A -91
Ex W210 200 Cdi A -01
Ex W201 190E
Ex S210 230 A -96
Ex S124 200D -88
S203 200 Cdi A Elegance -06
Ex S212 300/350 Cdi A Avantgarde -10
Ex W203 200 Cdi A Classic -01
Ex S204 220 Cdi A -08
Ex S211 320 Cdi A -04
Ex S123 300D -A 80
Ex W124 230 A -91
Ex W210 200 Cdi A -01
Ex W201 190E
Ex S210 230 A -96
Ex S124 200D -88
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 333
- Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
- Paikkakunta: Savo
Re: W204 malliviat
Nimenomaan, kaikkien nykyautojen kanssa saa varautua että jotain saattaa särkyä ja korjauksia joutuu tekemään. Olen nyt tässä vuoden päivät lueskellut aktiivisesti tätä mersufoorumia, nii kyllä näitä lukemalla jäisi uudemmat mersut ostamatta, asiantuntijoita/ammattilaisia täällä tuntuu riittävän, mikä on hyvä asia jos ongelmia tulee niin apua saa foorumilta suht hyvin, mutta toisaalta välillä tuntuu että vähän turhan kriittisestikkin saatetaan mersuja huonoon valoon, tiiä sit onko se enää hyväksi mahdollisille uusille mersun hankkijoille... Toinen yleinen huomio foorumilta on että kun täällä kysellään aika yksinkertaisia ja tyhmiäkin asioita niin kyllä välillä pistää ihmetyttämään joidenkin asiantuntijoiden/ammattilaisten näsäviisaat ja ylimieliset kommentit...(enkä tarkoita tähän ketjuun kirjoittajia)finnstar kirjoitti:Ei autoa kannata ostaa niiden vikojen takia vaan ostaa sellaisen kun haluaa.
Läheskään kaikissa autoissa ei ole täällä hehkutettuja vikoja ja se on vaan huonoa tuuria jos omalle kohdalle sattuu.
Taskussa pitää olla toimintatonni tai kolme, kun rikkuu niin korjataan ja huolletaan ajallaan.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W204 malliviat
Jep aivan kaikssa autoisa on vikoja oli ne sitten vanhoja tai uusianikopetterii kirjoitti:Eikö tuo om651 tullut jo 2009 ja niitähän on vieläkin? Eli eipä sit kannata nelipyttystä diesel mersua ostaa...
Ei herrajumala, ei näitä foorumeita lukemalla kyllä kohta pysty ostamaan mitään uudempia autoja. Kaikissa niissä on vikoja ja kaikkien nyky autojen kanssa saa varautua remontteihin, se on selvää.
samoin nissaneissa tojotissa bemareissa ym muissa auton kaltaissa
sitten vaan pitää pättä minkä vikojen kanssan on valmis elämään/korjailemaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W204 malliviat
Kiitos kaikille vastauksista.
Jos näitä foorumeita lukemalla pelkästään tekee päätöksiä niin eihän mitään autoa tosiaan enää uskalla ostaa
Mutta kuten alkuperäinen kysymys koskikin mahdollisia kalliita mallivikoja ja malleje joita välttää, niin tässähän niitä vikoja jo tulikin. Noiden virtalukko ja suutivaihtojen kanssa vielä pystyy elämään, mutta jakopää/moottoririkot onkin sitten vähän eri juttu.
Mitä tulee diesel/bensa käyttökustannuksiin, niin ei se se parin satasen ero tosiaa ole merkittävä tässä hintaluokassa. Ja huonolla tuurilla, kun saa maanantaikappeleen, niin kalliiksi tulee joka tapauksessa...
Jos näitä foorumeita lukemalla pelkästään tekee päätöksiä niin eihän mitään autoa tosiaan enää uskalla ostaa
Mutta kuten alkuperäinen kysymys koskikin mahdollisia kalliita mallivikoja ja malleje joita välttää, niin tässähän niitä vikoja jo tulikin. Noiden virtalukko ja suutivaihtojen kanssa vielä pystyy elämään, mutta jakopää/moottoririkot onkin sitten vähän eri juttu.
Mitä tulee diesel/bensa käyttökustannuksiin, niin ei se se parin satasen ero tosiaa ole merkittävä tässä hintaluokassa. Ja huonolla tuurilla, kun saa maanantaikappeleen, niin kalliiksi tulee joka tapauksessa...
Re: W204 malliviat
Dieselissä alipainepumppu alkaa räpisemään ennen kuin jakopää.
Minulla on ollut vain dieselmoottorilla olevia 204:sia (6 kpl) voin suositella. Ajomäärät näissä ovat olleet 75000-201000 välillä.
Minulla on ollut vain dieselmoottorilla olevia 204:sia (6 kpl) voin suositella. Ajomäärät näissä ovat olleet 75000-201000 välillä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 333
- Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
- Paikkakunta: Savo
Re: W204 malliviat
Tein tuossa tänään vähän kyselyitä tuttavilla olevista om651 koneisista dieseleistä, niin autot ovat haarukassa vm2011-2013 ja olleet omistajillaan 0-230tkm ajettuina ja mersuja kyselyssä oli seitsämän, itselläni ollut nyt vuoden w204 79-111tkm väli ajettuna ja viat mitä nyt näissä ollut niin kaksi tuulettajan moottoria vaihdettu(toinen näistä itselläni, juuri ennenkuin ostin auton) ja yksi ahtopaine anturi joka meni itselläni viikko sitten, onneksi takuuseen (350euroa olisi tullut maksamaan kaikkinensa merkkikorjaamolla). Kellään ei ole ollut onneksi ongelmia virta/rattilukkojen kanssa, ei suuttimien kanssa, eikä jakoketjujen kanssa. Että nämä yksilöt ainakin toistaiseksi välttyneet sen kummemmilta remonteilta...
Ja tuosta jakoketju hommasta om651 koneesta sen verran että olen nyt ymmärtänyt asian näin että jos ketju alkaa olla venynyt niin se alkaa pitämään ääntä ja silloin kannattaa auto viedä venymän tarkistukseen ja ketjun ja kiristimen vaihtoon. Venymänhän voi käydä tarkistuttamassa vaikka ääntä ei kuuluisikaan, nämä tarkistukset ja ketjujen/kiristimien vaihdot eivät kumminkaan maksa paljoa verrattuna siihen että koko kone liiallisen venymän takia särkyisi. Että mielestäni aika rauhassa tämän asian kanssa saa olla, itseäni ei ainakaan asia huolestuta, koska eipä näistä ketjuja ole tainnut katkeilla tai edes venyä niin paljon että koneita olisi särkynyt kuin jokunen, niinkuin melkeinpä minkä tahansa merkin koneita... Ja näissäkin ketjuvenymis ongelmissa taisi olla ihan alkupään om651 koneissa eniten ongelmia, sittemin tainnut kiristimet ja oliko ketjutkin päivittyä parempiin, oli miten oli niin suht huoletta voi olla kun kuuntelee ääniä ja käy tarkistuttamassa välillä venymää, eikö oo näi? No näihä se o! Vai onko, korjatkoon joku viisaampi...
Ja tuosta jakoketju hommasta om651 koneesta sen verran että olen nyt ymmärtänyt asian näin että jos ketju alkaa olla venynyt niin se alkaa pitämään ääntä ja silloin kannattaa auto viedä venymän tarkistukseen ja ketjun ja kiristimen vaihtoon. Venymänhän voi käydä tarkistuttamassa vaikka ääntä ei kuuluisikaan, nämä tarkistukset ja ketjujen/kiristimien vaihdot eivät kumminkaan maksa paljoa verrattuna siihen että koko kone liiallisen venymän takia särkyisi. Että mielestäni aika rauhassa tämän asian kanssa saa olla, itseäni ei ainakaan asia huolestuta, koska eipä näistä ketjuja ole tainnut katkeilla tai edes venyä niin paljon että koneita olisi särkynyt kuin jokunen, niinkuin melkeinpä minkä tahansa merkin koneita... Ja näissäkin ketjuvenymis ongelmissa taisi olla ihan alkupään om651 koneissa eniten ongelmia, sittemin tainnut kiristimet ja oliko ketjutkin päivittyä parempiin, oli miten oli niin suht huoletta voi olla kun kuuntelee ääniä ja käy tarkistuttamassa välillä venymää, eikö oo näi? No näihä se o! Vai onko, korjatkoon joku viisaampi...