Tuossa asiassa olemme yhtä mieltä, mutta vain bensakoneista puhuttaessa. CDI on harvinaisen tarkka siitä mitä sinne kannattaa laittaa.Mesemies89 kirjoitti: Polttomoottorit kun ovat suhteellisen monipolttoaine suvaitsevia voimakoneita.
W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
barton kirjoitti:Tuossa asiassa olemme yhtä mieltä, mutta vain bensakoneista puhuttaessa. CDI on harvinaisen tarkka siitä mitä sinne kannattaa laittaa.Mesemies89 kirjoitti: Polttomoottorit kun ovat suhteellisen monipolttoaine suvaitsevia voimakoneita.
Kipinäsytytteiset polttomoottorit ovat suhteellisen huonoja toimimaan muilla kuin petrokemian jalostuksen herkemmin syttyvillä tisleillä.
Sensijaan diesel-polttomoottorit toimivat kaikilla petrokemian tuotteilla....niinkuin kaasuturbiinitkin.
Hyvää jussia kaikille !
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
Nykyisissä bensamoottoreissa on hyvin pitkälle mukautuva polttoaineensyöttöjärjestelmä ja niissä voidaan käyttää aineita jotka ominaisuuksiltaan poikkeavat hyvinkin paljon toisistaan. Nykydieselissä periaatteessa onnistuisi sama, mutta sen polttoaineensyöttöjärjestelmä on erittäin tarkka syötettävän polttoaineen voiteluominaisuudesta johtuen käytettävän mäntäpumpun rakenteesta, jossa männän voitelun hoitaa pumpattava aine. Jokainen vähänkään tekniikkaa ymmärtävä voi kuvitella miten käy jos ko. toimintaperiaatteen omaavalla mäntäpumpulla pumpataan voiteluominaisuuksiltaan puutteellista nestettä 1600 baariin asti.
Tämä on raaka fakta eikä se siitä muutu miksikään vaikka miten asiaa yrittäisi veivata.
Tämä on raaka fakta eikä se siitä muutu miksikään vaikka miten asiaa yrittäisi veivata.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
barton kirjoitti:Nykyisissä bensamoottoreissa on hyvin pitkälle mukautuva polttoaineensyöttöjärjestelmä ja niissä voidaan käyttää aineita jotka ominaisuuksiltaan poikkeavat hyvinkin paljon toisistaan. Nykydieselissä periaatteessa onnistuisi sama, mutta sen polttoaineensyöttöjärjestelmä on erittäin tarkka syötettävän polttoaineen voiteluominaisuudesta johtuen käytettävän mäntäpumpun rakenteesta, jossa männän voitelun hoitaa pumpattava aine. Jokainen vähänkään tekniikkaa ymmärtävä voi kuvitella miten käy jos ko. toimintaperiaatteen omaavalla mäntäpumpulla pumpataan voiteluominaisuuksiltaan puutteellista nestettä 1600 baariin asti.
Tämä on raaka fakta eikä se siitä muutu miksikään vaikka miten asiaa yrittäisi veivata.
Kannattaisi opiskella rahtusen polttomoottoritekniikkaa, niin jäisi kertomatta asioita, jotka antavat vääränlaisen kuvan polttomoottorin toiminnasta.
Asiasisällön faktat perustuu tietoon ja käytännön kokemukseen.
Lopetan tämän keskutelun tästä aiheesta tähän.
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
Niinpä.Mesemies89 kirjoitti:
Kannattaisi opiskella rahtusen polttomoottoritekniikkaa, niin jäisi kertomatta asioita, jotka antavat vääränlaisen kuvan polttomoottorin toiminnasta.
Asiasisällön faktat perustuu tietoon ja käytännön kokemukseen.
Lopetan tämän keskutelun tästä aiheesta tähän.
Re: W203 200cdi -05 ja tankki täys bensaa!
No yksi esimerkki lisää ylläolevaan keskusteluun. Kaveri tankkasi muutama viikko sitten 13 litraa bensaa autoonsa (200 CDI -06) kun polttoaineen merkkivalo oli jo palanut pitemmän aikaa.
Ajeli sitten kolmisen kilometriä ja jätti auton parkkiin. Palattuaan starttasi, mutta auto käynnistyi vasta toisella yrityksellä. Silloin tajusi että voihan pkle... no, ajoi takaisin bensa-asemalle ja tankkasi 44 litraa diesiliä bensan päälle, myöhemmin lisäsi vielä muutaman desin 2-T öljyä ja ajeli tankin tyhjäksi. Auto toimi tuon ajan muuten normaalisti mutta lämpimänä tuli usein pitkiä startteja - lähti kuitenkin aina kerralla käyntiin. Nyt on ajeltu pari sataa kilometriä tuoreella dieselillä ja kaikki toimii normaalisti.
Ajeli sitten kolmisen kilometriä ja jätti auton parkkiin. Palattuaan starttasi, mutta auto käynnistyi vasta toisella yrityksellä. Silloin tajusi että voihan pkle... no, ajoi takaisin bensa-asemalle ja tankkasi 44 litraa diesiliä bensan päälle, myöhemmin lisäsi vielä muutaman desin 2-T öljyä ja ajeli tankin tyhjäksi. Auto toimi tuon ajan muuten normaalisti mutta lämpimänä tuli usein pitkiä startteja - lähti kuitenkin aina kerralla käyntiin. Nyt on ajeltu pari sataa kilometriä tuoreella dieselillä ja kaikki toimii normaalisti.
W203CDI