W210 270cdi 01 käynnistymisongelmat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
durac
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 26.02.2012 11:51

W210 270cdi 01 käynnistymisongelmat

Viesti Kirjoittaja durac »

Noniin..

Elikkäs ongelmat alkoivat varmaan heti pakkasten alettua jolloin auto ei lähtenyt ilman lämmitystä ainakaan kovin helpolla käyntiin pikkupakkasilla. 10min piuhassa ja tilanne oli aivan eri. Sitten alkuvuodesta kävi niin että ajon aikana lähvähti epc näytölle ja meno tyssäsi. Apuvirralla sahaamalla saatiin vielä käyntiin. Silloin epäiltiin ilmavaivoja joten vaihtelin imevälle puolelle uudet pa-putket ja suodattimen.

Kuukaudenpäivät tuon kanssa taas pärjättiin, mutta sitten alkoi starttiajat venyä ja enää ei riittänyt 100ah vara-akkukaan starttaamiseen. Noh.. sitten pajalle piuhan päähän. En saanut olemassa olleita koodeja mukaan mutta ilmeisesti ainakin liian matala rail-paine oli kun alettiin arvella suutinten paineensäätimen kuntoa. Ohivuotoahan niissä olikin kun muutaman minuutin starttiyrityksellä tuli mittakupit jo täyteen :D Suuttimet kävivät remontissa ja hintaa moiselle lystille tuli 850€. Ne kasattiin paikalleen ja paineensäätimeen vaihdettiin vielä o-renkaat. Nyt oli vikakoodina kampi/nokka-akselin asentotunnistin ja auton ollessa korjaamolla kuulema lämpöisenä sai sahata jonkin aikaa käyntiin. Ajattelin että eiköhän sen kanssa pärjää siihen asti että saa nuo anturit vaihdetuksi.

No eikun auto kotiin ja seuraavana aamuna kun koitti kylmiltään startata niin ei luvannutkaan :roll: Hain motonetistä kampiakselin anturin ja vaihdoin sen, mutta ei tullut siitä sen viisaammaksi. Mittasin vanhan anturin resistanssin joka oli noin 600ohm. Uudessa 900ohm. Molemmista lähti suunilleen samanlaisia vaihtojäännitteitä kun heiluttei pellinpalaa edessä. Sitten nokan anturin kimppuun. En mittaillessa tiennyt anturin käyttöjännitettä, joten kokeilin viidellä voltilla ja näytti selkeästi 0 tai 1 voltin signaalia. Auto kasaan ja eikun yrittämään. Aivan tuurillaan käynnistyi kerran. Annoin pyöriä minuutin ja koitin uudestaan. Vähän lupaili muttai jäänyt käyntiin asti. Mittasin, että anturille kyllä tulee rapiat +12 volttia ja maadoittaa 0.01 ohmilla. Signaalissa jännite pomppi 2-4 voltin väliä yleismittarissa joten kyllä se aika selvästi jotain antaa ulos.. :crazy: Pitäisikö seuraavana alkaa mittailla johtosarjaa antureiden ja moottorinohjauksen väliltä vai onko muita ideoita?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270cdi 01 käynnistymisongelmat

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

durac kirjoitti:Noniin..

Elikkäs ongelmat alkoivat varmaan heti pakkasten alettua jolloin auto ei lähtenyt ilman lämmitystä ainakaan kovin helpolla käyntiin pikkupakkasilla. 10min piuhassa ja tilanne oli aivan eri. Sitten alkuvuodesta kävi niin että ajon aikana lähvähti epc näytölle ja meno tyssäsi. Apuvirralla sahaamalla saatiin vielä käyntiin. Silloin epäiltiin ilmavaivoja joten vaihtelin imevälle puolelle uudet pa-putket ja suodattimen.

Kuukaudenpäivät tuon kanssa taas pärjättiin, mutta sitten alkoi starttiajat venyä ja enää ei riittänyt 100ah vara-akkukaan starttaamiseen. Noh.. sitten pajalle piuhan päähän. En saanut olemassa olleita koodeja mukaan mutta ilmeisesti ainakin liian matala rail-paine oli kun alettiin arvella suutinten paineensäätimen kuntoa. Ohivuotoahan niissä olikin kun muutaman minuutin starttiyrityksellä tuli mittakupit jo täyteen :D Suuttimet kävivät remontissa ja hintaa moiselle lystille tuli 850€. Ne kasattiin paikalleen ja paineensäätimeen vaihdettiin vielä o-renkaat. Nyt oli vikakoodina kampi/nokka-akselin asentotunnistin ja auton ollessa korjaamolla kuulema lämpöisenä sai sahata jonkin aikaa käyntiin. Ajattelin että eiköhän sen kanssa pärjää siihen asti että saa nuo anturit vaihdetuksi.

No eikun auto kotiin ja seuraavana aamuna kun koitti kylmiltään startata niin ei luvannutkaan :roll: Hain motonetistä kampiakselin anturin ja vaihdoin sen, mutta ei tullut siitä sen viisaammaksi. Mittasin vanhan anturin resistanssin joka oli noin 600ohm. Uudessa 900ohm. Molemmista lähti suunilleen samanlaisia vaihtojäännitteitä kun heiluttei pellinpalaa edessä. Sitten nokan anturin kimppuun. En mittaillessa tiennyt anturin käyttöjännitettä, joten kokeilin viidellä voltilla ja näytti selkeästi 0 tai 1 voltin signaalia. Auto kasaan ja eikun yrittämään. Aivan tuurillaan käynnistyi kerran. Annoin pyöriä minuutin ja koitin uudestaan. Vähän lupaili muttai jäänyt käyntiin asti. Mittasin, että anturille kyllä tulee rapiat +12 volttia ja maadoittaa 0.01 ohmilla. Signaalissa jännite pomppi 2-4 voltin väliä yleismittarissa joten kyllä se aika selvästi jotain antaa ulos.. :crazy: Pitäisikö seuraavana alkaa mittailla johtosarjaa antureiden ja moottorinohjauksen väliltä vai onko muita ideoita?
...


*:rin piuhan päähän ja katsoo mitä sieltä puttuu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
durac
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 26.02.2012 11:51

Re: W210 270cdi 01 käynnistymisongelmat

Viesti Kirjoittaja durac »

CDI203 kirjoitti: ...


*:rin piuhan päähän ja katsoo mitä sieltä puttuu
Toki jos joku haluaa tulla perseaukista tulla Rautalammille auttamaan. Muualle tässä tilanteessa vähän paha lähteä kun saa edes käyntiin tota. Meinaatko puuttimisella käynnistymiseen liittyviä ehtoja?

Kokeilin että heitin akunkengän yöksi irti ja aamulla koittamaan, niin lähti muutaman sekunnin hankaamisella käyntiin pariinkin otteeseen. Tuo käynnistymisen viive varmaan ihan suotavaa dieselille parin asteen pakkasella.. En vielä uskaltanut lähteä liikenteeseen mutta pitää iltapäivällä kokeilla että vieläkö lähtee ja ajaa lämpimäksi ja koittaa sitten käynnistellä uudelleen. Jos tuo nyt edes joka toisella yrityksellä jo käynnistyy niin pitää joku kerta kun ei ole mukelo lähdössä kyytiin ajella kaupunkiin ja käyttää *:ssä. Onko Kuopiosta tai sen eteläpuolelta suositella ketään?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W210 270cdi 01 käynnistymisongelmat

Viesti Kirjoittaja atlas »

Lämmitäs korkeapaine pumppua fönillä...lohkossa pitokin voisi auttaa.
Starilla pitäsisi päästä tutkimaan rail painetta mitä se käynnistäessä pitää..jos se on alhainen niin ei lähde.
Johtosarjoja ja ecuja ei tartte tutkia.
Toinen niin aivan kaikkiko o-renkaat vaihdoit?
Liikkukos vielä ilmaa käydessä putkissa?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
durac
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 26.02.2012 11:51

Re: W210 270cdi 01 käynnistymisongelmat

Viesti Kirjoittaja durac »

atlas kirjoitti:Lämmitäs korkeapaine pumppua fönillä...lohkossa pitokin voisi auttaa.
Ei auttanut nyt ainakaan roikassa pito. Täytynee vielä koittaa lämmitellä pumppua. Epäilen kuitenkin että olisi apua kun lämpimällä koneellakaan ei aina käynnisty.
atlas kirjoitti: Toinen niin aivan kaikkiko o-renkaat vaihdoit?
Liikkukos vielä ilmaa käydessä putkissa?
Tähän mennessä on vaihdettu suodattimen ja siirtopumpun välinen putki kokonaan uuteen ja paineensäätimessä on uudet tiivisteet. Siirtopumpun jälkeisiä putkia en ole sorkkinut, mutta eipä tuo näytä niistä mitään pihallekkaan päin puskevan ja koko konehuone on kyllä kuiva. Korjaamolla sanoivat että jos pumppu vuotaisi, niin se näkyisi ja haisisi uloskin päin. Aivan pieniä kuplia näkyi letkussa kun vielä toimi edes jotenkin.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270cdi 01 käynnistymisongelmat

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

durac kirjoitti: Kokeilin että heitin akunkengän yöksi irti ja aamulla koittamaan, niin lähti muutaman sekunnin hankaamisella käyntiin pariinkin otteeseen. Tuo käynnistymisen viive varmaan ihan suotavaa dieselille parin asteen pakkasella.. En vielä uskaltanut lähteä liikenteeseen mutta pitää iltapäivällä kokeilla että vieläkö lähtee ja ajaa lämpimäksi ja koittaa sitten käynnistellä uudelleen. Jos tuo nyt edes joka toisella yrityksellä jo käynnistyy niin pitää joku kerta kun ei ole mukelo lähdössä kyytiin ajella kaupunkiin ja käyttää *:ssä. Onko Kuopiosta tai sen eteläpuolelta suositella ketään?
Tuota ei voi suositella yleensä tulee lisää vikoja,
mutta jos se oikeasti auttoi eikä vaan sattumalta vaikka joku paikka sulanut/kuivunut
niin ennuste on huono ECU:un virtalukon tai rattilukon kohdalla joku noista oireilee jumitamalla ohjelman
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
durac
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 26.02.2012 11:51

Re: W210 270cdi 01 käynnistymisongelmat

Viesti Kirjoittaja durac »

CDI203 kirjoitti: Tuota ei voi suositella yleensä tulee lisää vikoja,
mutta jos se oikeasti auttoi eikä vaan sattumalta vaikka joku paikka sulanut/kuivunut
niin ennuste on huono ECU:un virtalukon tai rattilukon kohdalla joku noista oireilee jumitamalla ohjelman
Joo eipähän tuo enää iltapäivän puolella lähtenyt yhtä riemukkaasti. Liittimiä olen käytellyt irti ja putsaillut mutta ei vaan tunnu oikeen mikään vaikuttavan. Lähtee aivan tähtien asennosta rippuen käymään tai sitten ei. Äsken se käynnistyi ja kävin ajamassa koneen lämpimäksi. Pihaan kun pääsin takaisin, yritin uudelleen käyntiin niin ei luvannutkaan.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W210 270cdi 01 käynnistymisongelmat

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ilmakuplat on kaikki saatava pois...eli ihan kaikki o-renkaat vaihtoon...pienikin ilmakupla korkeapaineessa puristuu dieselin sijasta kasaan ja paine ei nouse että ruuttaisi suuttimenläpi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
durac
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 26.02.2012 11:51

Re: W210 270cdi 01 käynnistymisongelmat

Viesti Kirjoittaja durac »

atlas kirjoitti:Ilmakuplat on kaikki saatava pois...eli ihan kaikki o-renkaat vaihtoon...pienikin ilmakupla korkeapaineessa puristuu dieselin sijasta kasaan ja paine ei nouse että ruuttaisi suuttimenläpi.
Vaihtelin loputkin pa-putket ja tehtiin väliaikainen viritys limpparipullosta konehuoneeseen niin rajaantuu rikkinäinen naftaputki pois.

Carsoftin kanssa ihmeteltiin tuota päivä. Näyttäisi sille ettei rail-paine nouse riittäväksi. Mitähän sen mahtaisi kuulua olla? Startilla pyöritellessä siellä oli semmosta 40 baria pääasiassa. Välilä saattoi pompata korkemmaksi ja kerran lähti taas tuurillaan käyntiinkin. Käynnissä olessaan oli aika tasaista 200 baria. Koitin myös antaa suoraa sähköä säätimelle jolloin paine oli noin 200 bar mutta ei vissiin halua käynnistyä kun säätimen piuha on irti. Virrat päällä mittasin säätimelle tulevaa jännitettä joka oli reilut 8 volttia ja startatessa tippui jonnekkin 5 volttiin. Ei vaan käsitä tuota logiikkaa miksi ecu vähentäisi jännitettä säätimeltä kun paine ei muutenkaan meinaa nousta.

Kokeiltiin toisella säätimelläkin mutta sama homma. Mitenhän rikkinäinen paineanturi mahtaisi käyttäytyä? Korkeapainepumppuakin voisi epäillä, mutta sopisiko siihen nuo paine"piikit"? :cry:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270cdi 01 käynnistymisongelmat

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

durac kirjoitti:
atlas kirjoitti:Ilmakuplat on kaikki saatava pois...eli ihan kaikki o-renkaat vaihtoon...pienikin ilmakupla korkeapaineessa puristuu dieselin sijasta kasaan ja paine ei nouse että ruuttaisi suuttimenläpi.
Vaihtelin loputkin pa-putket ja tehtiin väliaikainen viritys limpparipullosta konehuoneeseen niin rajaantuu rikkinäinen naftaputki pois.

Carsoftin kanssa ihmeteltiin tuota päivä. Näyttäisi sille ettei rail-paine nouse riittäväksi. Mitähän sen mahtaisi kuulua olla? Startilla pyöritellessä siellä oli semmosta 40 baria pääasiassa. Välilä saattoi pompata korkemmaksi ja kerran lähti taas tuurillaan käyntiinkin. Käynnissä olessaan oli aika tasaista 200 baria. Koitin myös antaa suoraa sähköä säätimelle jolloin paine oli noin 200 bar mutta ei vissiin halua käynnistyä kun säätimen piuha on irti. Virrat päällä mittasin säätimelle tulevaa jännitettä joka oli reilut 8 volttia ja startatessa tippui jonnekkin 5 volttiin. Ei vaan käsitä tuota logiikkaa miksi ecu vähentäisi jännitettä säätimeltä kun paine ei muutenkaan meinaa nousta.

Kokeiltiin toisella säätimelläkin mutta sama homma. Mitenhän rikkinäinen paineanturi mahtaisi käyttäytyä? Korkeapainepumppuakin voisi epäillä, mutta sopisiko siihen nuo paine"piikit"? :cry:
Painetta yli 120
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W210 270cdi 01 käynnistymisongelmat

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ohimennen katsoin 320cdi rivikoneen painetta tyhjäkäynnillä niin 300bar oli.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
durac
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 26.02.2012 11:51

Re: W210 270cdi 01 käynnistymisongelmat

Viesti Kirjoittaja durac »

Ei nyt oikeen muuta tullut mieleen, niin korkeapainepumppu menee huomenna Mankiselle tarkastukseen ja tarvittaessa kunnostukseen.
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W210 270cdi 01 käynnistymisongelmat

Viesti Kirjoittaja barton »

Melkein mittaisin ne suuttimien ohivuodot uudelleen.
durac
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 26.02.2012 11:51

Re: W210 270cdi 01 käynnistymisongelmat

Viesti Kirjoittaja durac »

Pumppu kunnossa. Tuotot ja paineet oli hyvät. Tuli mieleen eräs vaihtoehto, että ne apukuskin puolella olleet tulo ja paluu putket on voineet hyvinkin mennä väärin päin. Oliko se nyt niin että takimmainen on tulo ja keulanpuoleinen paluu? Ilmalukkojakin on kuulema joskus ollut jotka on pumpun penkissä käyttämällä lähteneet. Jos ei ala tokenemaan, niin pitänee vielä paluuvirtauksia tutkia.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17260
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W210 270cdi 01 käynnistymisongelmat

Viesti Kirjoittaja dealer »

Takimmaiseen tulo, kyllä.
Höpö höpö ilmalukkoja mitä tarvitsisi penkissä poistella :D

Jos on varmaa että syy on railpaineen puuttuminen niin nyt tosiaan paluuvirtauksia tutkimaan. Jos ei ole varmaa niin nokka-akselin asentoanturin vika tekee sen että hörähtää välillä ja välillä ei mitään, ja joskus saattaa toimiakin jonkin aikaa.
wiimax.fi
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: W210 270cdi 01 käynnistymisongelmat

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

Onko suodatinta koitettu vaihtaa? Suuttimien sähköpistokkeet on myös helppo kokeilla jos väljät :)
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
durac
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 26.02.2012 11:51

Re: W210 270cdi 01 käynnistymisongelmat

Viesti Kirjoittaja durac »

Noniin. Kyllä tuo nyt lähtee pitkällä veivaamisella mutta ilmoja saa vielä jostain. Onko kukaan törmännyt että tuo suodatinkotelo flaskaisi? Kun näyttää sille että ilmaa tulisi sieltä vaikka letkut menisi limpparipullon konehuoneessa.
cdb
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Pe 27.08.2010 09:11
Paikkakunta: Rajamäki

Re: W210 270cdi 01 käynnistymisongelmat

Viesti Kirjoittaja cdb »

Mersuissa ei ole toistaiseksi tullut itselle vastaan ilmaa sisäänpäin vuotavaa suodatinkoteloa - mutta muissa vekottimissa juurikin tuo on aiheuttanut noitumista ja ongelmia ihan riittävästi. Kannattaa ilman muuta tutkia tarkemmin, niin onpahan sekin sitten suljettu pois vikapaikkana.
Nacho Libre
durac
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 26.02.2012 11:51

Re: W210 270cdi 01 käynnistymisongelmat

Viesti Kirjoittaja durac »

Koitin tehdä suodattimen paluuliitäntöihin letkusta lenkin ja laitoin paluun menemään suoraan tankkiin niin ei ainakaan sitä kautta revi ilmaa. Näyttää silti tulevan, elikkä pitänee varmaan yrittää saada auto nosturille ja tutkimaan polttoainelinjoja. Käyntiin kun saa, niin varsinkin kovemmalla kaasulla suorastaan virtaa polttoaineensekaista ilmaa suodattimelta siirtopumpulle :?
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1210
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W210 270cdi 01 käynnistymisongelmat

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Onko suodatin irtopatruuna, mikä laitetaan säiliön sisään? ja korkki kierrettävä?
Jos on, se juuri vetää ilmoja herkästi.
Uutta osaa vaan, en tiedä mitä pitää uusia (tiiviste? korkki? koko roska?)

Se vaihtui jossakin kohtaa 2000-luvun alkupuolella uudenmalliseen, jossa suodatin on peltipönttö missä letkulähdöt.
Se ei vuoda ilmaa, jos lähtöletkun o-rengas on ehjä.
durac
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 26.02.2012 11:51

Re: W210 270cdi 01 käynnistymisongelmat

Viesti Kirjoittaja durac »

Risto113 kirjoitti:Onko suodatin irtopatruuna, mikä laitetaan säiliön sisään? ja korkki kierrettävä?
Jos on, se juuri vetää ilmoja herkästi.
Uutta osaa vaan, en tiedä mitä pitää uusia (tiiviste? korkki? koko roska?)

Se vaihtui jossakin kohtaa 2000-luvun alkupuolella uudenmalliseen, jossa suodatin on peltipönttö missä letkulähdöt.
Se ei vuoda ilmaa, jos lähtöletkun o-rengas on ehjä.
Juuri sellainen guttaperkkainen purnukkahan se. Kokeilin ilman suodatinta pyöritellä kiini ja auki sitä, niin oli sittenkin todella jähmeä menemään kiinni. Vähän sipaisin rasvaa kierteeseen, ei vaikutusta.

Missähän noita lie edes myydään? Veholla nyt varmaan ainakin, mutta pikaisella googletuksella näytti serbiasta löytyvän :crazy:
http://www.ebay.com/itm/A6110900652-FUE ... 2054518784" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270cdi 01 käynnistymisongelmat

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

durac kirjoitti:
Risto113 kirjoitti:Onko suodatin irtopatruuna, mikä laitetaan säiliön sisään? ja korkki kierrettävä?
Jos on, se juuri vetää ilmoja herkästi.
Uutta osaa vaan, en tiedä mitä pitää uusia (tiiviste? korkki? koko roska?)

Se vaihtui jossakin kohtaa 2000-luvun alkupuolella uudenmalliseen, jossa suodatin on peltipönttö missä letkulähdöt.
Se ei vuoda ilmaa, jos lähtöletkun o-rengas on ehjä.
Juuri sellainen guttaperkkainen purnukkahan se. Kokeilin ilman suodatinta pyöritellä kiini ja auki sitä, niin oli sittenkin todella jähmeä menemään kiinni. Vähän sipaisin rasvaa kierteeseen, ei vaikutusta.

Missähän noita lie edes myydään? Veholla nyt varmaan ainakin, mutta pikaisella googletuksella näytti serbiasta löytyvän :crazy:
http://www.ebay.com/itm/A6110900652-FUE ... 2054518784" onclick="window.open(this.href);return false;
usein se on mikä siinä purkissa on vikan on se purkin korkin tiiviste
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin