722.3/722.6 eroa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hotoks
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: La 10.01.2015 12:39
Paikkakunta: Marttila

722.3/722.6 eroa

Viesti Kirjoittaja Hotoks »

Elikkä tälläinen kun ei meinaa löytyä vastausta, mitähän fyysisiä eroja näissä laatikoissa on? Ymmärtääkseni om60x lohkoon pitäisi tämä 722.6 mennä suorilta. Mutta mites nuo muuten takakannake, kardaani ja jne, Eli kuinka paljon joutuu teettää/tekemään osia että saa sovitettua, sähköohjauksen tietenkin mutta enemmän nämä muut osat mietityttänyt.
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 722.3/722.6 eroa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Hotoks kirjoitti:Elikkä tälläinen kun ei meinaa löytyä vastausta, mitähän fyysisiä eroja näissä laatikoissa on? Ymmärtääkseni om60x lohkoon pitäisi tämä 722.6 mennä suorilta. Mutta mites nuo muuten takakannake, kardaani ja jne, Eli kuinka paljon joutuu teettää/tekemään osia että saa sovitettua, sähköohjauksen tietenkin mutta enemmän nämä muut osat mietityttänyt.
nuohan riippuu ihan ihan siitä mihin koriin se konelaatiko yhdistelmä on pultattu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Hotoks
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: La 10.01.2015 12:39
Paikkakunta: Marttila

Re: 722.3/722.6 eroa

Viesti Kirjoittaja Hotoks »

CDI203 kirjoitti:
Hotoks kirjoitti:Elikkä tälläinen kun ei meinaa löytyä vastausta, mitähän fyysisiä eroja näissä laatikoissa on? Ymmärtääkseni om60x lohkoon pitäisi tämä 722.6 mennä suorilta. Mutta mites nuo muuten takakannake, kardaani ja jne, Eli kuinka paljon joutuu teettää/tekemään osia että saa sovitettua, sähköohjauksen tietenkin mutta enemmän nämä muut osat mietityttänyt.
nuohan riippuu ihan ihan siitä mihin koriin se konelaatiko yhdistelmä on pultattu
Niin unohtui tietenkin toi mainita, mutta 124 koriin.
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 722.3/722.6 eroa

Viesti Kirjoittaja atlas »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=127852" onclick="window.open(this.href);return false;

Noissa projekteissa varmaan suoraan selitetty mitä tarttee..tossa oli 300td kardaanilla...
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: 722.3/722.6 eroa

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Se riippuu laatikosta käykö se koneen perään suoraa 722.6:sta on eri turbiinikoteloilla.
Itse kun laitoin 300tdt:n 722.6:n niin kardaani sopi suoraa ja laatikon taka kannakkeen rakensin sellaisen että kävi suoraa alkuperäiseen poikkipakkiin ja kumityynyyn.

Kuva
Avatar
Hotoks
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: La 10.01.2015 12:39
Paikkakunta: Marttila

Re: 722.3/722.6 eroa

Viesti Kirjoittaja Hotoks »

Niin ajatuksena itsellä ollut tuota 603 hieman viellä lisää piristellä, mutta alkaa tuo 722.3 tuntuu siltä että luistaa hieman. Niin jotenkin kumminkin tää 722.6 ajatus houkutteli tuossa että jos sen sais perus boksilla toimimaan automaattina ja manuaalina kun haluaa.

luovuttajaksi sitten joku w210 300 perästä olevaa vaikka 722.608
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Tompstone
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 04.06.2012 07:18

Re: 722.3/722.6 eroa

Viesti Kirjoittaja Tompstone »

Taisi olla 722.634 joka meni kokonsa puolesta heittämällä. Tuo on siis 270 väyrysen loota. Pojan 603-superiin viime kesänä kyseinen värkkäiltiin, taitaa olla turbiinikotelo isompi W210 300:ssa. Takakiinnike oli hyvinkin simppeli tekaista, muuten oli ns. bolt-on.
W211 280 CDI A Avantgarde -07
Avatar
Hotoks
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: La 10.01.2015 12:39
Paikkakunta: Marttila

Re: 722.3/722.6 eroa

Viesti Kirjoittaja Hotoks »

Tompstone kirjoitti:Taisi olla 722.634 joka meni kokonsa puolesta heittämällä. Tuo on siis 270 väyrysen loota. Pojan 603-superiin viime kesänä kyseinen värkkäiltiin, taitaa olla turbiinikotelo isompi W210 300:ssa. Takakiinnike oli hyvinkin simppeli tekaista, muuten oli ns. bolt-on.
Joo toi takakanneke ei nyt iso homma varmaan ole tehdä, mutta tota kardaania mietin vaan että meneekö sekin sitten uusiks. Kun vähän kolmen vaiheilla että mitä tässä rupee tekee, että vahvistaako 722.3, bmw laatikko vai sitten juuri tämä 722.6 paikalleen ja joku boksi sille että voi ajella manuaalina ja automaatilla. varmaan toi 300 turbiini kotelo mahtuu myös jos hieman tekee tilaa.
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Tompstone
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 04.06.2012 07:18

Re: 722.3/722.6 eroa

Viesti Kirjoittaja Tompstone »

Hotoks kirjoitti:Joo toi takakanneke ei nyt iso homma varmaan ole tehdä, mutta tota kardaania mietin vaan että meneekö sekin sitten uusiks. Kun vähän kolmen vaiheilla että mitä tässä rupee tekee, että vahvistaako 722.3, bmw laatikko vai sitten juuri tämä 722.6 paikalleen ja joku boksi sille että voi ajella manuaalina ja automaatilla. varmaan toi 300 turbiini kotelo mahtuu myös jos hieman tekee tilaa.
300D Turbossa ei ainakaan tarvinnut vaihtaa kardaania, suoraan vaan 270 väyrysen laatikko paikalleen. Joku muistikuva tosta 300 väyrysen turbiinista/kotelosta on, että se on pidempi eikä käy ilman muokkausta.
W211 280 CDI A Avantgarde -07
Avatar
Hotoks
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: La 10.01.2015 12:39
Paikkakunta: Marttila

Re: 722.3/722.6 eroa

Viesti Kirjoittaja Hotoks »

Tompstone kirjoitti:
Hotoks kirjoitti:Joo toi takakanneke ei nyt iso homma varmaan ole tehdä, mutta tota kardaania mietin vaan että meneekö sekin sitten uusiks. Kun vähän kolmen vaiheilla että mitä tässä rupee tekee, että vahvistaako 722.3, bmw laatikko vai sitten juuri tämä 722.6 paikalleen ja joku boksi sille että voi ajella manuaalina ja automaatilla. varmaan toi 300 turbiini kotelo mahtuu myös jos hieman tekee tilaa.
300D Turbossa ei ainakaan tarvinnut vaihtaa kardaania, suoraan vaan 270 väyrysen laatikko paikalleen. Joku muistikuva tosta 300 väyrysen turbiinista/kotelosta on, että se on pidempi eikä käy ilman muokkausta.
No melkeen vois alottaa tuon laatikon metsästyksellä sitten.
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Tompstone
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 04.06.2012 07:18

Re: 722.3/722.6 eroa

Viesti Kirjoittaja Tompstone »

Kyseles Raptekilta Loimaalta, sieltä voisi löytyä kohtuuhinnalla.
W211 280 CDI A Avantgarde -07
Vastaa Viestiin