Tältä foorumilta on kyllä haulla ihan mahoton löytää mitään. Samaa asiaa koskevia viestejä kun löytyy kolme ensimmäistä sivua hakutuloksissa (useat siis kysyneet samaa asiaa uudessa ketjussa) ja kaikissa vastauksissa viitataan johonkin vanhaan viestiin, mikä on joskus kirjoitettu ja pyydetään käyttämään hakua sen etsimiseen. no sillä helvwetin haulla löytyy vaan niitä viestejä joissa kehotetaan käyttämään hakua ja sitä missä se vastaus on ei löydy mistäänTur_o kirjoitti:Ylläpidolle toive, tämän topicin voi sulkea. Ollaan jo aika kaukana ketjun aloittajan aiheesta, eikä ole tarkoituksenmukaista, että jonkun korimallin kaikki viestit kasaantuu yhteen ketjuun. Hankaloittaa vaan tulevaisuudessa haun käyttöä.
W220 Kysy&vastaa.
Re: W220 Kysy&vastaa.
Re: W220 Kysy&vastaa.
Ihan samaa mieltä.
Keskusteluhan lienee palstan tarkoitus, eikä arkistojen kaivelu.
Keskusteluhan lienee palstan tarkoitus, eikä arkistojen kaivelu.
Re: W220 Kysy&vastaa.
Samaa mieltä siitä, että topicin voi sulkea, vai siitä, että haulla on vaikea löytää mitään?RAM kirjoitti:Ihan samaa mieltä.
Näiden topiccien tarkoitus on rajata keskustelua aiheen mukaan, jotta yhtä aihetta on helppo seurata. Näissä ketjuissa näkyy aina välillä käyvän niin, että joku kysyy jossain välissä jotain, jonka jälkeen joku taas vastaa johonkin aikaisempaan, jolloin kysymys ikään kuin "unohtuu" välistä. Tavallaan on toki kysyjän vika, ettei tee uutta aihetta.
Vaikka itsekin parjaan hakua, mä olen myös monta kertaa löytänyt sillä relevanttia tietoa. (Toki monesti käy niinkin, ettei löydy.)
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Re: W220 Kysy&vastaa.
Paljonkos tollasessa s500 mallissa on verot vuoteen suurinpiirtein? Ja onkos näissä sellasia perus osia jotka hajoaa yleensä aina tietyssä kilometri määrässä?
Saab 9000 CD 2.0t -97 Stg3
Lada 1200L TIC -88 "Siperian Mersu"
Mercedes Benz W124 200D -89 MYYTY
Lada 1200L TIC -88 "Siperian Mersu"
Mercedes Benz W124 200D -89 MYYTY
Re: W220 Kysy&vastaa.
Laturi hajoaa 200 000 - 300 000 kilometrin välein. Tämäkin saattaa olla liian tarkasti sanottu.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 185
- Liittynyt: Ma 19.10.2015 07:53
Re: W220 Kysy&vastaa.
winDiesel kirjoitti:Paljonkos tollasessa s500 mallissa on verot vuoteen suurinpiirtein? Ja onkos näissä sellasia perus osia jotka hajoaa yleensä aina tietyssä kilometri määrässä?
400e-500e väliin,,,,,
Re: W220 Kysy&vastaa.
Haloo mersutietäjät!
320 cdi keppijumissa. Ei lehde parkilta pois kuin nuijakikalla. Jarruvalokatkaisin vaihdettu ja solenoidi naksahtaa mutta keppi ei vapaudu. Saako tuohon keppisysteemiin jostain korjausarjaa? Uusi keppi kl-osissa 900e.....
320 cdi keppijumissa. Ei lehde parkilta pois kuin nuijakikalla. Jarruvalokatkaisin vaihdettu ja solenoidi naksahtaa mutta keppi ei vapaudu. Saako tuohon keppisysteemiin jostain korjausarjaa? Uusi keppi kl-osissa 900e.....
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 185
- Liittynyt: Ma 19.10.2015 07:53
Re: W220 Kysy&vastaa.
Mikä jäähdytin on ässässä 320cdi kuskinpuolen takapenkkien alla pohjassa?
Samassa paikassa missä s500 on bensapumppu&suodatin.
Samassa paikassa missä s500 on bensapumppu&suodatin.
Re: W220 Kysy&vastaa.
Kuulostaa polttoaineen jäähdyttimeltä paluulinjassa.pathenkilö kirjoitti:Mikä jäähdytin on ässässä 320cdi kuskinpuolen takapenkkien alla pohjassa?
Samassa paikassa missä s500 on bensapumppu&suodatin.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 185
- Liittynyt: Ma 19.10.2015 07:53
Re: W220 Kysy&vastaa.
Ahaaa.....oli vähän kostean näköinen, täytyy tarkastella lähemmin, onko tarkeä tälläinen jäähdytin vai voiko korvata putkella jos kenno sököDBFI kirjoitti:Kuulostaa polttoaineen jäähdyttimeltä paluulinjassa.pathenkilö kirjoitti:Mikä jäähdytin on ässässä 320cdi kuskinpuolen takapenkkien alla pohjassa?
Samassa paikassa missä s500 on bensapumppu&suodatin.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 185
- Liittynyt: Ma 19.10.2015 07:53
Re: W220 Kysy&vastaa.
Jäähdyttimessä oli pieni reikä, otin pois ja korvasin pätkällä letkua.
Onko tällä mitään virkaa koko jäähdyttimellä?
Onko muissa mersuissa tämmösiä, ja jos on niin MIKS?
Onko tällä mitään virkaa koko jäähdyttimellä?
Onko muissa mersuissa tämmösiä, ja jos on niin MIKS?
Re: W220 Kysy&vastaa.
Saako w220 vm-2004 comandin (NTG-1?) asetuksista laiteltua niin että peruutuskameran kuva tulisi ruutuun kun pakki on päällä? Kuvan saan ruutuun auxin kautta. Kyseessä siis kuvan COmand, valmistaja Siemens. 2004 vuoden lisävarustetarjonnasta en löytänyt peruutuskameraa, joten ehkä sitä ei comandistakaan löydy.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Matti
MB SLK 230K -98
MB 350 SL-74 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr
Cadillac Coupe DeVille -65
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
MB 350 SL-74 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr
Cadillac Coupe DeVille -65
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Re: W220 Kysy&vastaa.
Millä logiikalla noitten jalkatilavalojen pitäis toimia?
Ei jaksa uskoa että kaikki neljä olis palanutkaan.Kaikki muut sisävalot/ ovivalot toimii niinku pitääkin
Jonkun sortin ledejä ilmeisesti..
Ei jaksa uskoa että kaikki neljä olis palanutkaan.Kaikki muut sisävalot/ ovivalot toimii niinku pitääkin
Jonkun sortin ledejä ilmeisesti..
Re: W220 Kysy&vastaa.
No niin valomysteeri selvis ihan ku itsestään...
Re: W220 Kysy&vastaa.
Paljonko 320 cdi koneellisesta 220:sta kehtaa pyytää nykyjään? Kilometrejä 312tkm (muistaakseni) eikä ole ollut mitään ongelmia ja jos on ollut ne on korjattu. Vuosimalli 2002 (ei facelift) ja kunto ok. Takakaaressa pientä ruosteenalkua ja oikeassa etukulmassa edellisen omistajan jotain törttöilyjä, enimmäkseen naarmuja. Auto on katsastettu viime viikolla. Muuten tyypillinen suomalainen karvalakki malli mutta alkuperäinen taitettava vetokoukku löytyy. Webasto käynnistyy mutta ei puhalla kuin haaleaa (missä mahtais olla vika?) Väri on beige sisältä sekä ulkoa.
Joo kuvia pitäis olla mutta ei ole tähän hätään, mitä itse tarjoaisit tälläisestä autosta näkemättä sitä?
Joo kuvia pitäis olla mutta ei ole tähän hätään, mitä itse tarjoaisit tälläisestä autosta näkemättä sitä?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: W220 Kysy&vastaa.
tuollainen löytyisi tuosta lähistöltä niin vois käydä renkaita potkaisemassa...
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/9035545" onclick="window.open(this.href);return false;
Hinta siinäkin kyllä yläkanttiin IMO kuitenkin sentään -99 ja kilometrit tuntuvat pieniltä. Ja hieman historia mietityttää: Ruotsin tuonti 2014 mutta kaksi ekaa vuotta ollut väliaikaisilla kilvillä vaikka rekisteröity 2015, oikeat kilvet laitettu 2016, ei ole yksityisellä montaa kuukautta viihtynyt, sitten on vaihdellut liikeiden välillä Hämeen vaihtarit/SK autotalo/Karhukopla...
Faceliftin takavalot ainakin tuunattu...
Tuon kävin jo kesällä katsomassa kun en vielä edes tiennyt ässää haluavani, oli niin rottasessa kunnossa että en edes koeajoo pyytänyt:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/8717124" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/9035545" onclick="window.open(this.href);return false;
Hinta siinäkin kyllä yläkanttiin IMO kuitenkin sentään -99 ja kilometrit tuntuvat pieniltä. Ja hieman historia mietityttää: Ruotsin tuonti 2014 mutta kaksi ekaa vuotta ollut väliaikaisilla kilvillä vaikka rekisteröity 2015, oikeat kilvet laitettu 2016, ei ole yksityisellä montaa kuukautta viihtynyt, sitten on vaihdellut liikeiden välillä Hämeen vaihtarit/SK autotalo/Karhukopla...
Faceliftin takavalot ainakin tuunattu...
Tuon kävin jo kesällä katsomassa kun en vielä edes tiennyt ässää haluavani, oli niin rottasessa kunnossa että en edes koeajoo pyytänyt:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/8717124" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W220 Kysy&vastaa.
Tuo ensimmäinen näyttää ihan siistiltä. Tosin madallettu sen verran, että saattaa jo vaikuttaa joustovaraan. Se on onneksi helposti korjattavissa, jos vaikuttaa huonolta ajaa
Juuri tuo vaalean värinen nahkasista on se missä ässässä kilometrit näkyy helposti. 350 tkm kohdilla oli jo puhki käsinojan nahka ja kuskinpenkki rumassa kunnossa. Ratinnapit kulunut ym. (Sitä en tiedä miten tuohon jälkimmäiseen autoon on saatu oikein reikä nahkaan)
Hinta vaikuttaa vähän kovalta tosiaan ja tuo M112 kone on tuskasen tehoton tässä korissa. Huomaa että vääntöä ei ole normaalikierroksilla paljoa käytössä.
Tuonne alle kun pääsisi, niin voisi hinta tippua tai sitten sieltä tulee hyvä yllätys vastaan. Helmoja kun ei oikein näe ilman purkamista ja tunkin nostopisteetkin näkyy ulospäin yleensä ihan hyviltä ,kun helmassa on sen kokoinen reikä, että näkee vain tuon paksun raudan ja sen ympäriltä näkee vasta purettaessa totuuden: E: Sinänsä reilu 7000e ei ole paha hyvästä autosta, jos on ruosteeton ym. mutta jos/kun ei ole tarkoitus kauaa pitää autoa, niin vaikea näistä tuntuu olevan käteistä saada eli pari tonnia tulee helposti takkiin myydessä
Japanista taas saisi ruosteettomia halvalla, jos on aikaa oottaa ja mielenkiintoa kikkailla
E2:Ja niinkuin totesin tuolla päivänkuulumisissa näitten hinnottelussa ei ole mitään tolkkua, tossa on siellä pirkanmaalla 2003; 500:nen (150 tkm) halpaan 20k€ hintaan:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/8931804" onclick="window.open(this.href);return false;
Myyjä on myös melkoinen pyöristyksen maailmanmestari:
Kahdeksansylinterinen V8 antaa tehoa riittävästieli, eli melkein 400 hevosvoimaa. (Oikeasti tuossa on 306 hv.)
Juuri tuo vaalean värinen nahkasista on se missä ässässä kilometrit näkyy helposti. 350 tkm kohdilla oli jo puhki käsinojan nahka ja kuskinpenkki rumassa kunnossa. Ratinnapit kulunut ym. (Sitä en tiedä miten tuohon jälkimmäiseen autoon on saatu oikein reikä nahkaan)
Hinta vaikuttaa vähän kovalta tosiaan ja tuo M112 kone on tuskasen tehoton tässä korissa. Huomaa että vääntöä ei ole normaalikierroksilla paljoa käytössä.
Tuonne alle kun pääsisi, niin voisi hinta tippua tai sitten sieltä tulee hyvä yllätys vastaan. Helmoja kun ei oikein näe ilman purkamista ja tunkin nostopisteetkin näkyy ulospäin yleensä ihan hyviltä ,kun helmassa on sen kokoinen reikä, että näkee vain tuon paksun raudan ja sen ympäriltä näkee vasta purettaessa totuuden: E: Sinänsä reilu 7000e ei ole paha hyvästä autosta, jos on ruosteeton ym. mutta jos/kun ei ole tarkoitus kauaa pitää autoa, niin vaikea näistä tuntuu olevan käteistä saada eli pari tonnia tulee helposti takkiin myydessä
Japanista taas saisi ruosteettomia halvalla, jos on aikaa oottaa ja mielenkiintoa kikkailla
E2:Ja niinkuin totesin tuolla päivänkuulumisissa näitten hinnottelussa ei ole mitään tolkkua, tossa on siellä pirkanmaalla 2003; 500:nen (150 tkm) halpaan 20k€ hintaan:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/8931804" onclick="window.open(this.href);return false;
Myyjä on myös melkoinen pyöristyksen maailmanmestari:
Kahdeksansylinterinen V8 antaa tehoa riittävästieli, eli melkein 400 hevosvoimaa. (Oikeasti tuossa on 306 hv.)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W220 Kysy&vastaa.
Tossa voisi olla MiHe varteenotettava auto (on sielläpäinkin):
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/8902543" onclick="window.open(this.href);return false;
lmoitus häviää kuitenkin joten: S430 2000; 4 700 € Tax Free "Hyväkuntoinen S mersu täydellisellä merkkiliikkeen huoltokirjalla, ollut yhdellä omistajalla uudesta asti."
-99 käyttöönotetussa menee ajoneuvoverokin painonmukaan, ei V8:sin päästöjen. Ainakin ennen näillä oli parisataa vuodessa erotusta, nyt en ole laskenut...
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/8902543" onclick="window.open(this.href);return false;
lmoitus häviää kuitenkin joten: S430 2000; 4 700 € Tax Free "Hyväkuntoinen S mersu täydellisellä merkkiliikkeen huoltokirjalla, ollut yhdellä omistajalla uudesta asti."
-99 käyttöönotetussa menee ajoneuvoverokin painonmukaan, ei V8:sin päästöjen. Ainakin ennen näillä oli parisataa vuodessa erotusta, nyt en ole laskenut...
Re: W220 Kysy&vastaa.
Kappas, ei tuollainen tullut kun hakuagentin laitoin???noroljan kirjoitti:Tossa voisi olla MiHe varteenotettava auto (on sielläpäinkin):
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/8902543" onclick="window.open(this.href);return false;
lmoitus häviää kuitenkin joten: S430 2000; 4 700 € Tax Free "Hyväkuntoinen S mersu täydellisellä merkkiliikkeen huoltokirjalla, ollut yhdellä omistajalla uudesta asti."
-99 käyttöönotetussa menee ajoneuvoverokin painonmukaan, ei V8:sin päästöjen. Ainakin ennen näillä oli parisataa vuodessa erotusta, nyt en ole laskenut...
Mutta joo hyvä kun löytyy autoja joita ylttää helposti potkaseen renkaaseen...
Laiska on ollut roudaaja kun ei ole jo huhtikuussa (löytyi ilmo torista) tuotua autoa vieläkään katsastanut ja rekisteröinyt, on joutunut jo hintaakin pudottamaan. Kannattaisi katsastaa niin löytyis ne päällä olevat viat eikä siirry ostajalle... Aika siisti sisältä, pientä nuhjua keskikonsolissa takana ja vänkärin mukitelineen kannessa näkyy. Vois vaikka soitella lisätietoja...
Kysäisin pari pääkaupunkiseudun autoakin:
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/8959915" onclick="window.open(this.href);return false;
Ruotsin tuonti 2015, airmaticille ei ainakaan ole kuulemma tehty mitään. Laatikkoöljyille tullut 'vaihtoväli' täyteen keväällä ja vaihdettu
Dieseli https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/900409" onclick="window.open(this.href);return false;
Saksan tuonti 2010, Ei myöskään tehtyjä airmaticcihuoltoja tiedossa.
Toinen riisseli https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/9040341" onclick="window.open(this.href);return false;
Saksan tuonti 2008 , liike myy, en entistä omistajaa tavoittanut, kiinnosti kun katsastushistoriassa on tasaisesti hylsyjä ekalla yrityksellä... 'iso huolto' oli öljyt, vaihteistoöljyt ja vesipumppu... Ei comadia eikä muistipenkkejä? Saiko näitä ilmankin?
Viimeksi muokannut MiHe, To 07.09.2017 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W220 Kysy&vastaa.
Olipa mielenkiintoinen mysteeri.Eeemeli kirjoitti:No niin valomysteeri selvis ihan ku itsestään...
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: W220 Kysy&vastaa.
OliAK47 kirjoitti:Olipa mielenkiintoinen mysteeri.Eeemeli kirjoitti:No niin valomysteeri selvis ihan ku itsestään...
Re: W220 Kysy&vastaa.
Terve.
W220 430 haisee bensa sisällä.
Peräluukussa verhoilut bensassa alaosasta eli jostain tankista vuotaa ,mutta mistä?
Pois otettavahan tuo tankki tietenki on että jotain selviäis?
W220 430 haisee bensa sisällä.
Peräluukussa verhoilut bensassa alaosasta eli jostain tankista vuotaa ,mutta mistä?
Pois otettavahan tuo tankki tietenki on että jotain selviäis?
W211 320cdi 2005 amg Look
W211 200cdi 2004
W220 430 1999
W211 200cdi 2004
W220 430 1999
Re: W220 Kysy&vastaa.
Uus ässäkerholainen liittyy vertaistukiryhmään
320CDI koneella 2001 mallia.
Vähän enemmän joutu maksamaan mitä halus mutta niinhän se aina...
Sanottavaakin oli:
Vain yksi avain, tarkoittaa vehon keikkaa ja paria satalappusta.
Kuskin puolen takalasi ei liiku, surina kyllä kuuluu. Onko näissä samanlainen vaijeriviritys kun väykyissä vai... WISsistähän tuo selviää mutta jos jollain kokemusta?
Sadetunnistin ei toimi (ei tietenkään satanut kun koeajoin, vasta kotimatkalla alkoi sataa). Tai kerran pyyhkäisi oma-aloitteisesti muutoin tekee kertapyyhkäisyn kun laittaa tunnistinasennon päälle. Tihku ei ole päällä joten piuha lienee kiinni, ja stari ei antanut vikaa joten laitetta ei kalibroitu lasinvaihdossa tms?
Ruostetta löytyi hyvin vähän toisen takakaaren sisäreunasta (molemmat kaaret oli korjattu ok näköisesti jo aiemmin), sekä etummaisten nostokumien ympäriltä maali kuplii mutta tuntui kovalta kun tökin mitä muovit antoivat tilaa. Takana kumiympärykset näytti puhtaalta. Pitää viedä talvella Oinoselle Sarankulmaan...
Turbo tai huohotinletku oli vuotanut hieman pohjamuovien päälle, ei päässyt ottamaan koneen päälimuovia pois kun joku kekkuli oli ruuvannut yhden pultin sijaan nuljatun ristipää(!) pultin Imusarjan puoli konesta näytti kuivalta mitä raosta näki, ja kp-pumppu oli kuiva.
Takaluukun etureuna on koholla niinkuin RAMin topicissa toisella foorumilla, saranatapit ei kyllä liiku eivätkä ole väljät. Tuossahannäyttäisi olevan jonkinlainen säätö siinä kehikossa millä saranat kiinnittyvät runkoon? Luukku ei nouse ihan terhakasti pystyyn asti, kaasumännät vai mikä? Vai joko vanhuus vaikuttaa jöpötyskulmaan
Palaillaan...
320CDI koneella 2001 mallia.
Vähän enemmän joutu maksamaan mitä halus mutta niinhän se aina...
Sanottavaakin oli:
Vain yksi avain, tarkoittaa vehon keikkaa ja paria satalappusta.
Kuskin puolen takalasi ei liiku, surina kyllä kuuluu. Onko näissä samanlainen vaijeriviritys kun väykyissä vai... WISsistähän tuo selviää mutta jos jollain kokemusta?
Sadetunnistin ei toimi (ei tietenkään satanut kun koeajoin, vasta kotimatkalla alkoi sataa). Tai kerran pyyhkäisi oma-aloitteisesti muutoin tekee kertapyyhkäisyn kun laittaa tunnistinasennon päälle. Tihku ei ole päällä joten piuha lienee kiinni, ja stari ei antanut vikaa joten laitetta ei kalibroitu lasinvaihdossa tms?
Ruostetta löytyi hyvin vähän toisen takakaaren sisäreunasta (molemmat kaaret oli korjattu ok näköisesti jo aiemmin), sekä etummaisten nostokumien ympäriltä maali kuplii mutta tuntui kovalta kun tökin mitä muovit antoivat tilaa. Takana kumiympärykset näytti puhtaalta. Pitää viedä talvella Oinoselle Sarankulmaan...
Turbo tai huohotinletku oli vuotanut hieman pohjamuovien päälle, ei päässyt ottamaan koneen päälimuovia pois kun joku kekkuli oli ruuvannut yhden pultin sijaan nuljatun ristipää(!) pultin Imusarjan puoli konesta näytti kuivalta mitä raosta näki, ja kp-pumppu oli kuiva.
Takaluukun etureuna on koholla niinkuin RAMin topicissa toisella foorumilla, saranatapit ei kyllä liiku eivätkä ole väljät. Tuossahannäyttäisi olevan jonkinlainen säätö siinä kehikossa millä saranat kiinnittyvät runkoon? Luukku ei nouse ihan terhakasti pystyyn asti, kaasumännät vai mikä? Vai joko vanhuus vaikuttaa jöpötyskulmaan
Palaillaan...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W220 Kysy&vastaa.
MiHe kirjoitti:Uus ässäkerholainen liittyy vertaistukiryhmään
320CDI koneella 2001 mallia.
Vähän enemmän joutu maksamaan mitä halus mutta niinhän se aina...
Sanottavaakin oli:
Vain yksi avain, tarkoittaa vehon keikkaa ja paria satalappusta.
Kuskin puolen takalasi ei liiku, surina kyllä kuuluu. Onko näissä samanlainen vaijeriviritys kun väykyissä vai... WISsistähän tuo selviää mutta jos jollain kokemusta?
Sadetunnistin ei toimi (ei tietenkään satanut kun koeajoin, vasta kotimatkalla alkoi sataa). Tai kerran pyyhkäisi oma-aloitteisesti muutoin tekee kertapyyhkäisyn kun laittaa tunnistinasennon päälle. Tihku ei ole päällä joten piuha lienee kiinni, ja stari ei antanut vikaa joten laitetta ei kalibroitu lasinvaihdossa tms?
Ruostetta löytyi hyvin vähän toisen takakaaren sisäreunasta (molemmat kaaret oli korjattu ok näköisesti jo aiemmin), sekä etummaisten nostokumien ympäriltä maali kuplii mutta tuntui kovalta kun tökin mitä muovit antoivat tilaa. Takana kumiympärykset näytti puhtaalta. Pitää viedä talvella Oinoselle Sarankulmaan...
Turbo tai huohotinletku oli vuotanut hieman pohjamuovien päälle, ei päässyt ottamaan koneen päälimuovia pois kun joku kekkuli oli ruuvannut yhden pultin sijaan nuljatun ristipää(!) pultin Imusarjan puoli konesta näytti kuivalta mitä raosta näki, ja kp-pumppu oli kuiva.
Takaluukun etureuna on koholla niinkuin RAMin topicissa toisella foorumilla, saranatapit ei kyllä liiku eivätkä ole väljät. Tuossahannäyttäisi olevan jonkinlainen säätö siinä kehikossa millä saranat kiinnittyvät runkoon? Luukku ei nouse ihan terhakasti pystyyn asti, kaasumännät vai mikä? Vai joko vanhuus vaikuttaa jöpötyskulmaan
Palaillaan...
Avain ei irtoa parilla satasella veholta. Joskus sieltä ei saa avainta mihinkään hintaan (saattavat vaatia vanhan avaimen ja auton nähtäväksi). Avaimen hinta 300eur+
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: W220 Kysy&vastaa.
Voihan per... oli jäänyt turhan ruusuinen kuva avaimen hinnasta... no kaks avainta on must...
Tänään tutkailtu lisää starilla ennenkuin sade keskeytti hommat.
Takalasi: stari antaa ilmoituksen moottori jumissa. Miksi tämä muka ei ole vika joka triggaisi oikean vikakoodin
No surraus kuitenkin kuuluu, täytyy vielä tutkia lisää. Jenkkifoorumilta löysin tarinan missä lasin pidike oli irti lasin alareunasta eikä vetänyt lasia alas. Pala oven eristemuovia oli hoitanut homman. Ai niin, stari antaa hyvin kuvaavan korjausohjeen: 'Poista moottorin jumi'
Sadetunnistin: Laite tunnistaa anturin olemassaolon, mutta ohjaussignaali on mitä sattuu (Vasen etuSAM). Oli ensin pelkästään OFF tilassa vaikka viikseä käänteli. Kävin sitten katsomassa viiksen ohjauksen erikseen, se kyllä toimii oikein. Ja täytyy vermeen joain tunnistaa koska tihkuasento kytkettäessä pyyhkäisee kerran. Tein sadetunnistimen asetuksen (mikä meni läpi ok) mutta ei auttanut. Viiksitestauksen jälkeenkun menin taksin SAMille, missä ohjaus olikin nyt ON tilassa mutta ei taaskaan muuttunut vaikka viiksestä käänsi. Täytyy vielä irroittaa suojamuovit ja mitata mitä anturille tulee.
Pari 'uutta' vikaa...
Vetokoukku (taas yksi asia mitä en huomannut testata ostaessa ) ei pelitä. Signaali on väärin starin mukaan. Kun kahvasta kun vetää valo vain vilkkuu, naksahdus koukulta kuuluu mutta mitään ei tapahdu. Taasen pitää availla luukun verhoukset ja mittailla AHEn piuhoja, mutta kun kerran naksahtaa niinjoku muu vika kyseessä... olikos jollain ne ääriasentotunnistimet menneet, joku muu malli vain kyseessä? (pitänee availla uusia 'yleistopicceja' niin saanee enemään huomiota...).
Taustapeili antaa tallennetua vikakoodia pystysuunnan potikasta, mutta ITSEASIASSA vaakasuuntainen kääntö ei toimi ollenkaan????? Testiä ajaessa ajoi kyllä nätisti ylös ja alas.
Ajovalon pesimet ja moottorin on joku poistanut. Tästäkin siis uusi tallennettu vikakoodi (ostaessa kun testasin autossa oli tallennettuja koodeja ziljoona akun kuolemasta, enkä kaikkia jaksanut käydä läpi ennenkuin nollasin ne, ja uudelleen käynnisyksessähän ne eivät tule ennekuin kyseistä laitetta käyttää...) Ei sinänsä haittaa mutta olishan ne kivat olal olemassa. Moottori oli ainakin halpa, entä itse pesimen tuubit?
Ehkä tämä tästä...
Tänään tutkailtu lisää starilla ennenkuin sade keskeytti hommat.
Takalasi: stari antaa ilmoituksen moottori jumissa. Miksi tämä muka ei ole vika joka triggaisi oikean vikakoodin
No surraus kuitenkin kuuluu, täytyy vielä tutkia lisää. Jenkkifoorumilta löysin tarinan missä lasin pidike oli irti lasin alareunasta eikä vetänyt lasia alas. Pala oven eristemuovia oli hoitanut homman. Ai niin, stari antaa hyvin kuvaavan korjausohjeen: 'Poista moottorin jumi'
Sadetunnistin: Laite tunnistaa anturin olemassaolon, mutta ohjaussignaali on mitä sattuu (Vasen etuSAM). Oli ensin pelkästään OFF tilassa vaikka viikseä käänteli. Kävin sitten katsomassa viiksen ohjauksen erikseen, se kyllä toimii oikein. Ja täytyy vermeen joain tunnistaa koska tihkuasento kytkettäessä pyyhkäisee kerran. Tein sadetunnistimen asetuksen (mikä meni läpi ok) mutta ei auttanut. Viiksitestauksen jälkeenkun menin taksin SAMille, missä ohjaus olikin nyt ON tilassa mutta ei taaskaan muuttunut vaikka viiksestä käänsi. Täytyy vielä irroittaa suojamuovit ja mitata mitä anturille tulee.
Pari 'uutta' vikaa...
Vetokoukku (taas yksi asia mitä en huomannut testata ostaessa ) ei pelitä. Signaali on väärin starin mukaan. Kun kahvasta kun vetää valo vain vilkkuu, naksahdus koukulta kuuluu mutta mitään ei tapahdu. Taasen pitää availla luukun verhoukset ja mittailla AHEn piuhoja, mutta kun kerran naksahtaa niinjoku muu vika kyseessä... olikos jollain ne ääriasentotunnistimet menneet, joku muu malli vain kyseessä? (pitänee availla uusia 'yleistopicceja' niin saanee enemään huomiota...).
Taustapeili antaa tallennetua vikakoodia pystysuunnan potikasta, mutta ITSEASIASSA vaakasuuntainen kääntö ei toimi ollenkaan????? Testiä ajaessa ajoi kyllä nätisti ylös ja alas.
Ajovalon pesimet ja moottorin on joku poistanut. Tästäkin siis uusi tallennettu vikakoodi (ostaessa kun testasin autossa oli tallennettuja koodeja ziljoona akun kuolemasta, enkä kaikkia jaksanut käydä läpi ennenkuin nollasin ne, ja uudelleen käynnisyksessähän ne eivät tule ennekuin kyseistä laitetta käyttää...) Ei sinänsä haittaa mutta olishan ne kivat olal olemassa. Moottori oli ainakin halpa, entä itse pesimen tuubit?
Ehkä tämä tästä...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W220 Kysy&vastaa.
Muiden ongelmien kanssa en olekkaan paininut, mutta jotain kuitenkin:
En sieltä koukulta löytänyt mitään tunnistimia, joten jonkun hyppylankavirityksen tein kontinpuolelle, kun sieltä liittimen irrotin, jolloin auto luulee koukun olevan oikein. Koodasin koukun mittaristosta pois ja herjat hävisi. En tarkkaan muista mitä tein, kun siitä on jokunen vuosi aikaa, mutta koukku ja sähköt toimii kyllä, joskin koukku on nyt aina esillä ja mittaristo ei koukusta mitään kerro.
Pystyykö mistään päättelemään oisko se tuulilasi vaihdettu, voisi katsoa sen taustapeilin edessä olevan suojan takaa onko tunnistin hyvin liimattu? Kulkikos se signaali siltä vielä katto-ohjaimen kautta. Samassa taitaa olla tuo peilin ohjauskin. En ole kyllä joutunut tappelemaan näiden kanssa joten ei oikein muista...
Mulla oli vähän samanlainen vika kääntyvässä koukussa (näissä on myös kiinteitä koukkuja). Valo vilkku vaan kontinpuolella ja koukku ei kääntynyt, lopulta se kahva anto periksi ja koukku käänty, mutta kahvasta hajosi jotain ja se jäi puoliksi auki, sekä valo vilkkumaan. Mittaristossa senjälkeen punaisellaherja koukun lukituksestaMiHe kirjoitti:Vetokoukku
En sieltä koukulta löytänyt mitään tunnistimia, joten jonkun hyppylankavirityksen tein kontinpuolelle, kun sieltä liittimen irrotin, jolloin auto luulee koukun olevan oikein. Koodasin koukun mittaristosta pois ja herjat hävisi. En tarkkaan muista mitä tein, kun siitä on jokunen vuosi aikaa, mutta koukku ja sähköt toimii kyllä, joskin koukku on nyt aina esillä ja mittaristo ei koukusta mitään kerro.
Jos on xenonit, niin tarttes olla pesuritkin. Usein näissä jäätyy noi suuttimet ja sitten halkeaa. sen jälkeen valuukin aina nestesäiliö tyhjäksi, ehkä siksi poistettu. Ne pelkät suuttimet oli jotain 50-60e/kpl. Sitä pesuripötkön hintaa en muista, yhden olen ostanut.MiHe kirjoitti:Ajovalon pesimet ja moottorin on joku poistanut.
Pystyykö mistään päättelemään oisko se tuulilasi vaihdettu, voisi katsoa sen taustapeilin edessä olevan suojan takaa onko tunnistin hyvin liimattu? Kulkikos se signaali siltä vielä katto-ohjaimen kautta. Samassa taitaa olla tuo peilin ohjauskin. En ole kyllä joutunut tappelemaan näiden kanssa joten ei oikein muista...
Re: W220 Kysy&vastaa.
Illan tuon kanssa taas temusin kun kotiin pääsin..
Koukun signaalit toimivatkin ihan oikein starin mukaan, en osannut niitä vain tulkita... ne pitää katsoa kahvaa vedettäessä. Mutta yhtäkaikki siis koukku on jumissa. Kun kahvasta vetää, aukeaa lukitus selvästi, ja koukku heiluu sentin pari mutta ei tipahda alas. Kun kahvan päästää takaisin, on koukku jämäkästi taittoasennossaan. Pitää surffata foorumeita, tuskin tuo eka jumiutunut koukku on.
Totta, sadetunnistin tosiaan on jotenkin huonosti liimattu, siinä silmässä oli puoliväliin asti 'ilmaa', ja kun ravistin ajossa pelin takan olevaa suojamuovia, pyyhkäisi pyyhin. Purin suojat pois ja painelin tunnistinta lasiin, sain lähes kaiken 'ilman' pois, pari kuplaa jäi ihan yläreunaan. Tein kalibroinnin starilla mutta ei se silti toimi. Pyyhkäisykäsky käyttäytyy edelleen hassusti, jos se on OFF tilassa se menee päälle kun viikseä kääntää. Mutta ei palaudu OFFiin ennenkuin käytää normaalinopeuden päälä ja kääntää nopeasti nollalle. Ja ei vaikutusta vaika lasille heittelee vettä. Stari vaan käskee itata tunnistimen syöttöjännitettä, no en vielä mitannut kun en usko että ilman vikakoodeja silloin oltaisiin. Lisäksi huomasin että pyyhkijän sulka ei yllä koko sensorin yli vaan jättää yläreunan pyyhkimättä. Ei nyt tähän vaikuta kun käsin lasin pyyhin ennen testejä. Tarvii takistaa minkämittainen sulka tuohon kuuluu. Mitähän liimaa muuten siinä tunnistimen linssissä käytetään?
Peiliä en vielä irroittanut, hirvitti vissin ohje missä se vain väännetään meisselillä irti... joku jousiklipsi siinä näkyy olevan. Tuokaan ei sinänsä haittaa, ja mitä jenkkifoorumia lueskelin niin sisäpeilin asentomuisti lienee disabloitukin faceliftissä?
Takalasi tosiaan surraa iloisesti napista ja hallit antavat signaalin ylhäällä. No tuokin saa olla tulevaisuuteen.
Löytyi ensimmäinen ruostunut reikäkin kun oli kontin verhoilut osittain pois. Akkukotelon alareunassa paistaa päivä, näyttäisi että jokin kiinnike lienee revennyt paikoiltaan. Tuolle joutunee tekemään jonkun purkkapaikan talveksi että ei pöllyytä suolasumua sisään.
Ei ole xenoneita, tavan halogeenit. Tuskin jaksan alkaa päivittämään edes projektoreihin.
Koukun signaalit toimivatkin ihan oikein starin mukaan, en osannut niitä vain tulkita... ne pitää katsoa kahvaa vedettäessä. Mutta yhtäkaikki siis koukku on jumissa. Kun kahvasta vetää, aukeaa lukitus selvästi, ja koukku heiluu sentin pari mutta ei tipahda alas. Kun kahvan päästää takaisin, on koukku jämäkästi taittoasennossaan. Pitää surffata foorumeita, tuskin tuo eka jumiutunut koukku on.
Totta, sadetunnistin tosiaan on jotenkin huonosti liimattu, siinä silmässä oli puoliväliin asti 'ilmaa', ja kun ravistin ajossa pelin takan olevaa suojamuovia, pyyhkäisi pyyhin. Purin suojat pois ja painelin tunnistinta lasiin, sain lähes kaiken 'ilman' pois, pari kuplaa jäi ihan yläreunaan. Tein kalibroinnin starilla mutta ei se silti toimi. Pyyhkäisykäsky käyttäytyy edelleen hassusti, jos se on OFF tilassa se menee päälle kun viikseä kääntää. Mutta ei palaudu OFFiin ennenkuin käytää normaalinopeuden päälä ja kääntää nopeasti nollalle. Ja ei vaikutusta vaika lasille heittelee vettä. Stari vaan käskee itata tunnistimen syöttöjännitettä, no en vielä mitannut kun en usko että ilman vikakoodeja silloin oltaisiin. Lisäksi huomasin että pyyhkijän sulka ei yllä koko sensorin yli vaan jättää yläreunan pyyhkimättä. Ei nyt tähän vaikuta kun käsin lasin pyyhin ennen testejä. Tarvii takistaa minkämittainen sulka tuohon kuuluu. Mitähän liimaa muuten siinä tunnistimen linssissä käytetään?
Peiliä en vielä irroittanut, hirvitti vissin ohje missä se vain väännetään meisselillä irti... joku jousiklipsi siinä näkyy olevan. Tuokaan ei sinänsä haittaa, ja mitä jenkkifoorumia lueskelin niin sisäpeilin asentomuisti lienee disabloitukin faceliftissä?
Takalasi tosiaan surraa iloisesti napista ja hallit antavat signaalin ylhäällä. No tuokin saa olla tulevaisuuteen.
Löytyi ensimmäinen ruostunut reikäkin kun oli kontin verhoilut osittain pois. Akkukotelon alareunassa paistaa päivä, näyttäisi että jokin kiinnike lienee revennyt paikoiltaan. Tuolle joutunee tekemään jonkun purkkapaikan talveksi että ei pöllyytä suolasumua sisään.
Ei ole xenoneita, tavan halogeenit. Tuskin jaksan alkaa päivittämään edes projektoreihin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W220 Kysy&vastaa.
Pesureita mulla ei ollut edes tuossa edellisessä 320 bensassa jossa oli vain halogeenit. Mutta ei siinä ollut luukkujakaan puskurissa. Jos ne on niin pitäisi olla pesuritkin olleet autossa tai joku vaihtanut puskurin.
Koukku voi olla vaan jumissa jos ei käytetty. Tuossa nykyisessä omassakin kun sain se vapautettua joutui se tyyliin sorkkaraudalla vääntämään alas.
Toivottavasti ei paljastu yllätystä helmamuovin alta ruosteen muodossa. Varsinkin takarenkaan edessä on sellanen lippa johon paska kertyy.
Koukku voi olla vaan jumissa jos ei käytetty. Tuossa nykyisessä omassakin kun sain se vapautettua joutui se tyyliin sorkkaraudalla vääntämään alas.
Toivottavasti ei paljastu yllätystä helmamuovin alta ruosteen muodossa. Varsinkin takarenkaan edessä on sellanen lippa johon paska kertyy.
Re: W220 Kysy&vastaa.
Joo vähän pelottaa mitä siellä on, ne etunostokumien ymrärykset kun olivat jo maalin alla ruosteeessa...noroljan kirjoitti:Pesureita mulla ei ollut edes tuossa edellisessä 320 bensassa jossa oli vain halogeenit. Mutta ei siinä ollut luukkujakaan puskurissa. Jos ne on niin pitäisi olla pesuritkin olleet autossa tai joku vaihtanut puskurin.
Koukku voi olla vaan jumissa jos ei käytetty. Tuossa nykyisessä omassakin kun sain se vapautettua joutui se tyyliin sorkkaraudalla vääntämään alas.
Toivottavasti ei paljastu yllätystä helmamuovin alta ruosteen muodossa. Varsinkin takarenkaan edessä on sellanen lippa johon paska kertyy.
En tiedä sitten, tulppa pesunestesäiliössä valopesureiden pumpun paikalla ainakin vuotaa, siksi ajattelin että se on 'itse' laitettu. Näkyykö ajovalonpesimet data cardissa? Laitanpas tuon muuten tähän:
Chassis
Sales designation: S 320 CDI
Order number: 0 1 221 01951
Delivery date: 20 04 2001
Paint code 1: 744U BRILLIANT SILVER METALLIC
Equipment: 261A LEATHER BLACK
Engine no.: 613960 30 052899
Transmission: 722626 02 851641
SA code
026 SERIENVERSUCH SBC 3 220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS) 249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING 260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION 261A LEATHER BLACK 275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR) 352 COMAND 354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET 401 DELUXE FRONT SEATS WITH VENTILATION AND HEATING CO 414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION 550 TRAILER COUPLING 596 HEAT INSULATING+IR REFLECTG.SAFETY GLASS ALL-ROUND 671 LIGHT-ALLOY-WHEEL 7-SPOKE-DESIGN 673 HIGH-CAPACITY BATTERY 731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT 744U BRILLIANT SILVER METALLIC 801 220____ - 19961211 - AEJ 00/1 R 170 AEJ 99/2 801 613.9__ - 19990412 - YOM 10/1/K/M/X 801 722.6__ - 19990504 - YOM 10/1/K/M/X
Identification number: WDB2200261A214059 1
Copyright Daimler AG , 11.8.2017 0:07 , EPC 1.27.1.1 DW 07/2011 , User: admin Page: 2
854 TELEPHONE "CELL PHONE", NOKIA 6210/6310I 875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM 988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.) M613 R6-DIESEL ENGINE M613
Edittiä pyyjkijänsulasta, misterauto antaa mallille 650-700 pitkiä vaihtoehtoja... tarttee hakee ainakin vänkärin puolelle pidempi kun tuo nykyinen n.660 pitkä
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W220 Kysy&vastaa.
Pitäs olla:
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT. Eli ei ole autossa ollut.
Tuossa pyyhkijänsulan kiinnityksessä oli joku juttu, leveyden suhteen. En vaan muista miten se meni. Taisi tuossa aikasemmilla sivuilla olla siitä juttua.
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT. Eli ei ole autossa ollut.
Tuossa pyyhkijänsulan kiinnityksessä oli joku juttu, leveyden suhteen. En vaan muista miten se meni. Taisi tuossa aikasemmilla sivuilla olla siitä juttua.