Pukkaa jäähdytysnestettä paisuntasäiliöstä pihalle ja jäähynesteen lämpö nousee yli termarin aukeamislåmpötilan. Uusi vesipumppu, termari ja paisarin korkki. Ei oo vielä nesteet sekasin mutta eikai tuolle mitään muutakaan selitystä ole kuin että tiiviste falskaa tai kansi/lohko on halki.
Täytyy työreissulle lähteä ensiviikolla joten vapun ohjelmana on vaihtaa tiiviste. Toivottavasti ei ole isompaa vikaa. Tarvitseeko tähän remonttiin erikoistyökaluja?
W203 om646 kannentiivisteen vaihto
W203 om646 kannentiivisteen vaihto
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Re: W203 om646 kannentiivisteen vaihto
Kuten vastausten määrästä pystyi päättelemään, ei remonttiin tarvinnut erikoistyökaluja. Ei ollenkaan paha homma tällaiselle amatöörillekään tehdä kotona, joskin purkamista ja kasaamista enemmän kuin esimerkiksi perinteisellä ruiskulla varustetuissa bensakoneissa. Yksi ilta ja yksi kokonainen päivä minulla tähän meni aikaa. EGR-hässäkän kiinnityspultit imupuolella aika ikävässä paikassa.
Kakkossylinterissä oli selvästi vuotanut pakopuolella palotilasta vesitilaan, joten vika oli selvä. Vähän ihmetyttää, että näin pienellä ajomäärällä (212tkm) jo kannentiiviste oli antautunut. Toisaalta onhan auto toki 10 vuotta vanha.
Viitisen sataa kilometriä nyt koeajoa takana ja ainakin toistaiseksi jäähdytysnesteet pysyvät oikeassa paikassa. Kallishan tällainen remontti ei ole: Kannentiiviste, yläpään tiivistesarja, kannen- ja suuttimien pultit + rasvat ym. tarvikkeet yhteensä alle 300e.
Kai tämä nyt taas muutaman vuoden kestää...
Kakkossylinterissä oli selvästi vuotanut pakopuolella palotilasta vesitilaan, joten vika oli selvä. Vähän ihmetyttää, että näin pienellä ajomäärällä (212tkm) jo kannentiiviste oli antautunut. Toisaalta onhan auto toki 10 vuotta vanha.
Viitisen sataa kilometriä nyt koeajoa takana ja ainakin toistaiseksi jäähdytysnesteet pysyvät oikeassa paikassa. Kallishan tällainen remontti ei ole: Kannentiiviste, yläpään tiivistesarja, kannen- ja suuttimien pultit + rasvat ym. tarvikkeet yhteensä alle 300e.
Kai tämä nyt taas muutaman vuoden kestää...
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89