Vito W638 ohjausvaihteen irroitus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
The Thing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: To 01.03.2012 23:34

Vito W638 ohjausvaihteen irroitus

Viesti Kirjoittaja The Thing »

Pitäs vaihtaa raidetangot sisemmät ja uloimmat ja kun ei näyttänyt mahtuvan irroittamaan muuten sisempää raidetankoa, niin ajattelin irroittaa koko ohjausvaihteen. Tenkkapoo tuli eteen siinä vaiheessa kun piti irroittaa hydrauliputket siitä. Niitä ei mahdu konehuoneesta avaamaan ja alapuolelta ainoa järkevä vaihtoehto olis kai jonkinlainen avonainen u-lenkkiavain 19mm. Eipä näytä saavan kun lenkkimalleja esim motonetistä.

Onko tuohon jotain järkevää tapaa irroittaa putket jota en kenties tajunnut?
The Thing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: To 01.03.2012 23:34

Re: Vito W638 ohjausvaihteen irroitus

Viesti Kirjoittaja The Thing »

The Thing kirjoitti:Pitäs vaihtaa raidetangot sisemmät ja uloimmat ja kun ei näyttänyt mahtuvan irroittamaan muuten sisempää raidetankoa, niin ajattelin irroittaa koko ohjausvaihteen. Tenkkapoo tuli eteen siinä vaiheessa kun piti irroittaa hydrauliputket siitä. Niitä ei mahdu konehuoneesta avaamaan ja alapuolelta ainoa järkevä vaihtoehto olis kai jonkinlainen avonainen u-lenkkiavain 19mm. Eipä näytä saavan kun lenkkimalleja esim motonetistä.

Onko tuohon jotain järkevää tapaa irroittaa putket jota en kenties tajunnut?

Nyt on hydrauliputket katkaistu, koska ne oli niin jumalattoman kireesti kiinni ohjausvaihteessa. En tiedä saako ohjausvaihteen edes pois ilman että purkaa akselipalkkia jne, mutta kunhan saisi sisemmät raidetangon päät siten hollille että saisin ne irti.

Hydrauliputkien takaisinlaitto onkin sitten kysymysmerkki, että teenkö kartiotyökalulla siihen kupariputkesta osan uusiksi uusin liittimin, vai hydrauliletkusta.
The Thing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: To 01.03.2012 23:34

Re: Vito W638 ohjausvaihteen irroitus

Viesti Kirjoittaja The Thing »

The Thing kirjoitti:
The Thing kirjoitti:Pitäs vaihtaa raidetangot sisemmät ja uloimmat ja kun ei näyttänyt mahtuvan irroittamaan muuten sisempää raidetankoa, niin ajattelin irroittaa koko ohjausvaihteen. Tenkkapoo tuli eteen siinä vaiheessa kun piti irroittaa hydrauliputket siitä. Niitä ei mahdu konehuoneesta avaamaan ja alapuolelta ainoa järkevä vaihtoehto olis kai jonkinlainen avonainen u-lenkkiavain 19mm. Eipä näytä saavan kun lenkkimalleja esim motonetistä.

Onko tuohon jotain järkevää tapaa irroittaa putket jota en kenties tajunnut?

Nyt on hydrauliputket katkaistu, koska ne oli niin jumalattoman kireesti kiinni ohjausvaihteessa. En tiedä saako ohjausvaihteen edes pois ilman että purkaa akselipalkkia jne, mutta kunhan saisi sisemmät raidetangon päät siten hollille että saisin ne irti.

Hydrauliputkien takaisinlaitto onkin sitten kysymysmerkki, että teenkö kartiotyökalulla siihen kupariputkesta osan uusiksi uusin liittimin, vai hydrauliletkusta.
Noniin, ohjausvaihdetta ei saanut irti raidetangonpäineen, eli piti katkasta sisemmät raidetangon päät ja sitten valahti ohjausvaihde syliin. SItten ruuvipenkissä sisempien raidetankojen nysät irti ja ohjausvaihde takas kiinni. Sitten kun ohjausvaihde paikoillaan, niin pystyy laittamaan uudet sisemmät ja uloimmat reidetangot kiinni. Katkastut hydrauliputket menee kiinni helmiliittimillä.

Eli pikkuhomma ei ollutkaan ihan niin pieni, että tiedoksi vain jos joku joskus vaihtaa sisemmät raidetangot Vitoon.
Vastaa Viestiin