Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Kesäkuun alussa tosiaan startataan liikkeelle, 3-4 viikkoa ja noin 6500-7000km olisi tavoite.
Päivitellään tänne sitten kun ikiliikkuja leviää
Uskaltaako vanhalla läpikäydyllä 270tkm W124:llä painella autobahnilla 160-180 matkanopeutta?
Päivitellään tänne sitten kun ikiliikkuja leviää
Uskaltaako vanhalla läpikäydyllä 270tkm W124:llä painella autobahnilla 160-180 matkanopeutta?
-
- Mersumies
- Viestit: 2781
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Kyllä se sitten kertoo, jos ei voi... Mukavaa matkaa ja turvallisia ohituksiaDavidB kirjoitti:Kesäkuun alussa tosiaan startataan liikkeelle, 3-4 viikkoa ja noin 6500-7000km olisi tavoite.
Päivitellään tänne sitten kun ikiliikkuja leviää
Uskaltaako vanhalla läpikäydyllä 270tkm W124:llä painella autobahnilla 160-180 matkanopeutta?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Kyllä se Saksassakin 120 riittää,rekkakaistasta seuraava kaista,kovemmassa nopeudessa kuluu tankatessa enempi aikaa!DavidB kirjoitti:Kesäkuun alussa tosiaan startataan liikkeelle, 3-4 viikkoa ja noin 6500-7000km olisi tavoite.
Päivitellään tänne sitten kun ikiliikkuja leviää
Uskaltaako vanhalla läpikäydyllä 270tkm W124:llä painella autobahnilla 160-180 matkanopeutta?
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Muutama matka eurooppaan tuli aikanaan tehtyä omalla autolla, mutta nyt, vanhemmiten , on iskenyt mukavuudenhalu... Miksi siis matkustaa omalla autolla kaksi päivää suuntaansa, kun lentokoneella pääsee parissa tunnissa kohdemaahan. Auton vuokraaminen (ainakin saksassa) on suhteellisen edullista... lisäksi säästyy omasta autosta 4000km ja paljon polttoainetta sekä laivaliput autolle... PAITSI, jos tykkää ajella laadukkaalla, omalla Mekkerillä ... tuolla joku jo antoi vinkkejä, missä piipahtaa... niitä löytyy tarvittaessa täältäkin Hyvää ja turvallista matkaa...DavidB kirjoitti:Kesäkuun alussa tosiaan startataan liikkeelle, 3-4 viikkoa ja noin 6500-7000km olisi tavoite.
Päivitellään tänne sitten kun ikiliikkuja leviää
Uskaltaako vanhalla läpikäydyllä 270tkm W124:llä painella autobahnilla 160-180 matkanopeutta?
Käytössä nyt: MERCEDES E220 2017 ja HONDA Civic Tourer 1,8 2014
Exät: VOLVO V70 D4 2015, VOLVO V70 D3 2013, HONDA Civic 4D 2012, OPEL Astra 2011 (viimeinen opel), VOLVO V70 D3 2011, HONDA Civic 4D 2010, VOLVO V70 2,4D 2009, OPEL Astra 1,6 2008, VOLVO S60 2,5T 2007, NISSAN ALMERA 2005, NISSAN ALMERA 2003, NISSAN ALMERA 2001, NISSAN SUNNY 1994, NISSAN MICRA 1992, NISSAN SUNNY 1991, NISSAN MICRA 1990, DATSUN SUNNY 1985, TOYOTA COROLLA 1982, DATSUN Bluebird 1966.
Exät: VOLVO V70 D4 2015, VOLVO V70 D3 2013, HONDA Civic 4D 2012, OPEL Astra 2011 (viimeinen opel), VOLVO V70 D3 2011, HONDA Civic 4D 2010, VOLVO V70 2,4D 2009, OPEL Astra 1,6 2008, VOLVO S60 2,5T 2007, NISSAN ALMERA 2005, NISSAN ALMERA 2003, NISSAN ALMERA 2001, NISSAN SUNNY 1994, NISSAN MICRA 1992, NISSAN SUNNY 1991, NISSAN MICRA 1990, DATSUN SUNNY 1985, TOYOTA COROLLA 1982, DATSUN Bluebird 1966.
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Enpä kyllä itse epäilisi lähteä 124:lla pitkällekään reissulle. Ehkä jopa mieluummin valitsisin 124:n kuin uudemman "tietokoneauton". Entisellä 530-Bemarilla en olisi uskaltanut lähteä noin pitkälle matkalle, äkkiarvaamatta tietokoneesta kuuluu "Blingblong" ja siinä sitä ollaan. Ja seppää ei löydy joka kylästä
Aikoinaan tuli heitettyä 300D:llä n. 7300km reissu ympäri Eurooppaa. Auto pelasi hajonnutta pakoputkea lukuunottamatta hienosti. Toki tuonkin ongelman olisi voinut välttää vaihtamalla ennen reissua läpilaho takapönttö.
Aikoinaan tuli heitettyä 300D:llä n. 7300km reissu ympäri Eurooppaa. Auto pelasi hajonnutta pakoputkea lukuunottamatta hienosti. Toki tuonkin ongelman olisi voinut välttää vaihtamalla ennen reissua läpilaho takapönttö.
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Erittäin hyvin sanottu. Huoleton laite on juuri tuo W124 vähän pidemmälläkin reissulla.pema kirjoitti:Kun lähdet vaikka Eurooppaan satakakskolmosella tai ykskaksnelkulla niin muista tankata ja ottaa passi ja vähän rahaa mukaan,mutta jos lähdet uudemmilla niin kaikki mahdolliset vakuutukset ja jokaisen matkan varrella olevan merkkihuollon puhelin numero.
.
Ajoin vuosia sitten 4500 km itäeuroopan kierroksen 1986 Nissan Sunnyllä. Ennen lähtöä mietin mikä olisi paras reissuauto ja ostin tuon. Se sattui olemaan halvin katsastettu auto mitä löytyi. Auto maksoi 100 euroa ja sopivasti katsastusaikaa 2 kk jäljellä. Ainoa kunnostustoimenpide oli hakea ongelmajätepisteestä suurin piirtein auton väristä spray maalia ja maalata sillä ruosteiden päälle helmat ja lokarinkaaret, se kun oli aika pahasti mädäntynyt. Maalaustoimenpide piti tehdä siksi, ettei vihaiset maantiepoliisit ihan koko ajan sitä pysäyttäisi.
Auto toimi koko reissun moitteetta, mitään korjaustöitä ei tarvinnut tehdä. Joten aivan varmasti voit huoletta käydä rykäisemässä W124:lla tuollaisen kesälomaretken.
Vähän pidemmistä matkoista puheenollen. Oletteko tutustuneet ilmiöön "pikavuoro maailman ympäri" ? Salolainen kaveri on jo kertaalleen ajanut maapallon ympäri ja uusia "pikkuretkiä" syntyy kaiken aikaa. ...Niin ja mikä on SE kulkuneuvo? Riittävän vanha (1988) Mercedes bussi missä ei ole moottorissa turhia antureita tms. sähköpaskaa. Toimivuus kun on tuollaisilla reissuilla tärkeintä.
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Ota toinen samanlainen peräkoukkuun trailerille.
Tupla-varmistus
Tupla-varmistus
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Tuli ihan mieleen vanha Kummelisketsi jossa ne lähti Marilyn nimisellä kaapilla ajelemaan maailmanympäri
https://www.youtube.com/watch?v=wm5bjvTYtCI
https://www.youtube.com/watch?v=wm5bjvTYtCI
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Tai sitten toisi samanlaisen saksasta trailerillajukka-tre kirjoitti:Ota toinen samanlainen peräkoukkuun trailerille.
Tupla-varmistus
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Lompakkoon toimintatonni - sitä tuskin mersun korjaamiseen tarvitsee mutta se ei vie juuri tilaa.
Jos mersu kunnossa ja katsastettu niin kovaa ajoa.
Joskus nuorempana meni mersulla viikonlopussa suomessa ajellessa 2500km ja ei tullut mieleenkään lastata takakonttiin ensimmäistäkään varaosaa. Eihän toi 7000km oo mitään hyvillä teillä ajellessa.
Jos mersu kunnossa ja katsastettu niin kovaa ajoa.
Joskus nuorempana meni mersulla viikonlopussa suomessa ajellessa 2500km ja ei tullut mieleenkään lastata takakonttiin ensimmäistäkään varaosaa. Eihän toi 7000km oo mitään hyvillä teillä ajellessa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Meillä kans startti viikon päästä Montenegroa kohti, mennään joko W 140:llä (370 000 km mittarissa) tai W 126:lla (593 000 km), kummatkaan eivät ole todellakaan "läpikäytyjä" mutta matkaan lähdetään silti
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~635 000 km (ajossa 03/13 - 01/16; 12/22 - 08/23)
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, ~ 465 000 km (ajossa 02/21 - 12/22; aiemmin vaimolla)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~693 000 km (ajossa 05/09 - 02/21; ajossa 05/23 alkaen)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, ~ 465 000 km (ajossa 02/21 - 12/22; aiemmin vaimolla)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~693 000 km (ajossa 05/09 - 02/21; ajossa 05/23 alkaen)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)