W220

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

W220

Viesti Kirjoittaja Ari »

Kehtasin aloittaa uuden topicin aiheesta,kun nuo vanhat ovat hengästyttävän pitkiä,ja käsittelee enimmäkseen korjauksia.
Kaikenlaiset käyttökokemukset,neuvot ja vinkit olisi tervetulleita tästä mallista,kun kova kuume hankkia bensavekotin vaivaa.

Näitä foorumin ja ulkomaisten sivustojen juttuja luettuani näyttää kaikenlaista harmia olevan ässän pidossa.Toisaalta,ainahan se tyytyväinen vähemmistö kirjoittelee laiskemmin.
Tällainen mahtava sivusto löytyi:http://www.mercedesmedic.com/air-suspen ... -workshop/ ,ja hieman hälvensi pelkoa ilmajousitusta kohtaan.
Ei ihmeellisen monimutkainen systeemi taida ollakaan,mutta toisaalta on monia paikkoja,mistä voi mennä rikki.
Enemmän kauhistuttaa sähköviat ja niiden korjauttamisen kalleus. Omat mekaniikkapuolen korjaustaidot-ja kokemukset on vaatimatonta tasoa(a´la vesipumppu,pallonivel yms.),mutta ehkä sitä puolta ei tarvitse niin jännittää..vai? Alustan osiahan näissä menee,mutta onko kalliita?Jotkut sanovat ettei s-mersun huoltaminen ole juurikaan kalliimpaa,kuin muitten autojen.

Mites tuontiauto,voiko katsastusmies vaatia siihen jotain suomi-varusteita?

Mahtaisko Tampereen seudulla olla kohtuuhintaisia ja asiantuntevia korjaamoja tai foorumilaisia,jos ja kun menee itsellä sormi suuhun.

Auto tuskin tulisi ympärivuotiseen käyttöön,vaikka saattaisi säännöllinen käyttö olla hyvästäkin.No,katsotaan.Toivottavasti tulen järkiini ja jätän hankkimatta
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220

Viesti Kirjoittaja RAM »

Osta vähän ajettu, niin pääset vähemmällä mekkaamisella.

Jos oikein ajonautintoa haluat, niin pysy vakiorengas ja vannekoossa, äläkä missään nimessä madalla autoa, sillä sen auto tekee ihan itse tilanteen niin vaatiessa.

Kun vaihdat kaikki ilmajouset, joiden sisällä on iskarit, muuttuu auto uudeksi ajoltaan.

Viissatku on todella miellyttävä maantienielijä.

Terveisin --- Ari
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: W220

Viesti Kirjoittaja Ari »

Kiitos neuvoista.Täsmälleen samat ajatukset itselläni rengaskoosta ja alusta-asioista.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Eeemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 20.07.2015 00:44

Re: W220

Viesti Kirjoittaja Eeemeli »

Mun mielestä jos ei korjaustaitoja ole omasta takaa kannattaa kyseinen malli kiertää kaukaa.
Vaikkakaan suurin osa ei ole ns.oikeita vikoja vaan esim.just jarruvalokytkin tms.ampuu taulun täyteen koodeja ja hätäsempi kaveri kun haalaa sen korjaamolle alkaa armoton "bäkströmmin"jyystö...

Vuosien myötä oon omistanut enemmän kuin yhen auton, mutta ei mulla koskaan noin seurankipeää oo ollut
Toimiessaan aivan mainio peli, mutta toimimattomana haastavampi ku emäntä

noista madalluksista nyt voi olla montaa mieltä
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220

Viesti Kirjoittaja RAM »

Niin voi.

Eräs autoalan ammattilainen totesi vannetuunauksen onnistuneeksi, jos autosta ei tule aivan kamala ajaa.

Ässää kun madaltaa, tulee joustosta kovempi ja kulmat menee pieleen.
Useampi madallettu ässä on alla ollut ja kaikki ihan mahdottomia venkuroita ajaa.
Erityisen epämukaviksi muuttuvat isojen ja leveiden vanteiden kanssa.

Itselläni alla 18 tuuman rengastus ja kamaluus muuttuu siedettäväksi vasta liki 200km/h vauhdissa.
Toisessa ässässä alkuperäinen 16" rengaskoko ja sillä on faija taas lappiin lähdössä ajelemaan.
Ei mitään epäselvää, kummalla ajaa pidemmät siirtymät.

Spoleri ässässä on makukysymys.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W220

Viesti Kirjoittaja AK47 »

No, jos haluaa w220 mersun niin eipä siinä muu auta kun semmoinen hankkia.

Suosittelisin ABC alustaa ja S600 joko vaparina tai mieluummin tuplaturboisena. S600 ei ole niin muovisen oloinen kun on nahkaa kojelauta ja muutakin extraa vakiovarusteena. Tokihan S55 on kanssa varmaan ABC variaationa ihan käypä laite. Imuovet on kivat.

Onhan nuissa kaikenlaista harmia esim V12 myllyn puolapaketit ja airmatikin omat haasteensa. Laseissa on semmoista suunnitteluvikaa että taaimmainen kolmiolasi sumentuu ja sivulaseissa senmmoista lasin reunan seudun taipumusta värjääntyä kaiketi jonkin kerrosrakenteen pettäessä. Sisustassa perusmalleissa ainakin heikkoa muovia aurinkolippojen läpät ja takamatkustajan vastaavat peilihässäkät. Halvimmat nahat aika halvan näköistä, liekkö aitoa muovia.

Mutta kyllä se aikalaisen E mallin pesee.

Sanoisin vielä että s430 minimikoko ;)
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Ilipo57
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 10.11.2014 18:46
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W220

Viesti Kirjoittaja Ilipo57 »

Kaksi ja puolivuotta käyttöautona kesät talvet, samaa mieltä RAM:n kanssa renkaista ja meille useimmille V6 riittää 224 pollen kanssa. Kannattaa välttää eebayn ns. uuden veroisia osia - tulee halvemmaksi.
W220 S320 -99
W164 ML500 -06
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W220

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Ilipo57 kirjoitti:Kaksi ja puolivuotta käyttöautona kesät talvet, samaa mieltä RAM:n kanssa renkaista ja meille useimmille V6 riittää 224 pollen kanssa. Kannattaa välttää eebayn ns. uuden veroisia osia - tulee halvemmaksi.
Juu, käytetyt osat on aikalailla sama kun polttais ne rahat.

Korjataan että s500 on aikalailla minimi w220 koppaan.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: W220

Viesti Kirjoittaja Ari »

Kyllä 320 on minun valintani,jos sopiva kohdalle osuu.Varustelu ja tehot ei ole oikein koskaan kiinnostaneet,vain mahdollisimman hyvä matkustusmukavuus..ja että auto on siisti.
Nämä V8:sit näyttäis puhuttelevan pitkälti nuorta ja/tai vauhdinnälkäistä ostajakuntaa,ja usein omistajuusaika jää lyhyeksi.Se ei ole oikein hyvä asia auton ostajalle.Kun tällainen suht vikaantuvaksi tiedetty ja korjauskuluiltaan tyyris malli on hakusessa,niin pitkä omistajuussuhde ja huoltokirja on mannaa.Pari nämä kriteerit täyttävää on löytynyt,mutta autoliikkeessä.Eli hinta hieman kovempi.Toisaalta parempi kai maksaa pari,kolme tonnia enemmän oletettavasti hyväkuntoisesta,kuin ottaa halvempi ja historialtaan epämääräisempi.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Onko tässä nyt haussa facelift vai prefacelift? Ite en parin kolmen tonnin autosta maksaisi paria kolmea tonnia "liikaa" liikkeeseen. Sillä ostaa jo kaikki kalliit osat autoon, jos jotain hajoaa.

Jos taas haussa facelift, niin niiden hintataso ei oikein järjellä ole selitettävissä (nettiauton pyynnit).

Mersun huolto-ohjelma kun on mikä on, niin itsellä ollut pari maahantuojan huoltamaa yhden/kahden omistajan ihmettä, eikä sen parempia ole olleet.

Niin vanhoja autoja, että tärkeimpänä pidän kuntoa ostovaiheessa.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Ilipo57
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 10.11.2014 18:46
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W220

Viesti Kirjoittaja Ilipo57 »

Tärkeintä on ruostesuojaus/ ruosteettomuus. Moottori ainakin 6- pyttyisessä kestää isältä pojille jos ei avattu. Kannattaa maksaa pikkuisen enemmän siististä kuin halpa rantalöytö. Sähkön kulutuksen / lataustarpeen vuoksi ei kannata ostaa kerrostalon parkkipaikalle jos ei aja säännöllisesti. Vaihteistoöljyn vaihto pitää olla suoritettu.


Edit: ainoa vikahan W220:ssa on se, että valmistus loppui kesällä 2005, eikä autoteollisuus ole parempaa pystynyt luomaan, vain kasan tarpeettomia hilavitkuttimia...
W220 S320 -99
W164 ML500 -06
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220

Viesti Kirjoittaja RAM »

Komppaan tuota kaikkea. Hyvin tiivistetty.
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: W220

Viesti Kirjoittaja Ari »

Nyt on kauppa kätelty vm.2000 S320:sta.Kilometrejä 176t,eikä ruostevaivaa.Jokunen pv menee,kun myyjä vaihdattaa katalysaattorin.Rekisteröintikatsastus myös tehdään,koska on tuontiauto ja ollut (muistankohan oikein?)esittelykilvillä muutaman vuoden myyjän käytössä.Kerron paremmin tuntemuksista sitten,kun on vähän aikaa ajeltu.Järjetön kauppa kai,kun miellyttävää kyytiä on saanut W210:llakin,mutta kerran täällä vaan eletään...
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Vastaa Viestiin